Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Totaalisin turn off on jatkuvat tilannepäivitykset päivänkulusta. Aamulla kuva aamupuurosta mansikoilla, aamupäivällä ulkoiluhetkestä, illaksi töihin ja töiden jälkeen tvn katsomista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias nainen yrittää filtteröidä kasvojaan 30-vuotiaan näköiseksi, ja tekee joulukortteja ym. näillä kasvokuvilla varustettuina :D
Tuohan on normi nykyään.
90% tuntemieni naisten somekuvista on niin voimakkaasti filtteröityjä että iästä tippuu kolmekymppisillä 10v ja viisikymppisillä 20v. ts. kuvat on otettu puhelimen oletusasetuksilla joissa filtteri on päällä.
Loput 10% on tietoisesti filtteröityjä ja muistuttavat vesivärimaalausta likinäköisen silmin.
Eikä oo mikään normi. Ei mun ystävissä varmaan kukaan filtteröi itseään nuoremman näköiseksi. Riippuu varmaan missä porukoissa pyörii?
Olen hyväksynyt kaveriksi kaikki äidin 60-70-v sukulaiset, jotka ovat sitä pyytäneet. En kuitenkaan aina jaksa lukea heidän juttujaan.
"Olipa hieno ilta yhdessä ystävien kanssa! Syötiin savusiikaa, keitettyjä perunoita, kirsikkatomaatteja, vihreää salaattia, muurinpohjalettuja, jäätelöä, kahvikakkua, leipäjuustoa ja hilloa. Yhdessä katsottiin auringonlaskua. Kiitos teille!"
Oikeasti äidin serkku kerran luetteli KAIKEN mitä oli tarjottu. Ihan kuin olisi ajatellut, että isäntäväki loukkaantuu jos jokin jää sanomatta.
'mä niin rakastan mun työtä' työuniformu päällä. 😁😁😁 Kaikkihan tietää miten janica iina aurora avautuu tyttöjen illoisaa mitä paskaa työ on, somessa ihanaaaa❤️❤️❤️❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Olen hyväksynyt kaveriksi kaikki äidin 60-70-v sukulaiset, jotka ovat sitä pyytäneet. En kuitenkaan aina jaksa lukea heidän juttujaan.
"Olipa hieno ilta yhdessä ystävien kanssa! Syötiin savusiikaa, keitettyjä perunoita, kirsikkatomaatteja, vihreää salaattia, muurinpohjalettuja, jäätelöä, kahvikakkua, leipäjuustoa ja hilloa. Yhdessä katsottiin auringonlaskua. Kiitos teille!"
Oikeasti äidin serkku kerran luetteli KAIKEN mitä oli tarjottu. Ihan kuin olisi ajatellut, että isäntäväki loukkaantuu jos jokin jää sanomatta.
Mieluusti lukisin tuommoisia aitoja päivityksiä, nykyisten tavaroilla kerskailupäivitysten sijaan
Ne selfiet joissa mies on auton ratissa ja naine kuvaa kuvia tai videota itsestään miten joku kehtaa häpeisi!
"Yliempaattiset" päivitykset. Kärjistetysti vaikka jossain brasiliassa poika tippuu puusta ja joutui makaamaan maassa tunnin ennen kuin kukaan huomasi. Tästä kauheat päivitykset "miksi kukaan ei tehnyt mitään" suruhymiöiden kera, vaikka on lukenut tapauksesta eikä edes tunne tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluusti lukisin tuommoisia aitoja päivityksiä, nykyisten tavaroilla kerskailupäivitysten sijaan
Mun kavereilla ei ole sellaisia päivityksiä ollenkaan.
Henk.koht. en vain tykkää lukea mitä joku on syönyt, jos en ole itse ollut mukana. Toinen on ravintola-annosten kuvat, näyttää hyvältä joo mutta myös kyllästyttää, jos joku postaa niitä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Musta tää kuulostaa kauheen symppikseltä.
Mun äiti (56v) kirjoittaa aina faceen missä hän on, kuvan kera, jos on mitään normaalista työpaikka-koti-ruokakauppa -arjesta poikkeavaa. Lääkärikäynnit, ulkona syömiset, meidän luona käymiset löytyy sieltä. Muuten mua ärsyttäisi, mutta tiedän, että hänellä on kavereissa vain about ne 20 tuttua joita oikeasti kiinnostaa äitini kuulumiset ja joiden kuulumiset äitiä kiinnostaa. Se toimii kuin ryhmäkeskustelu, jossa jakavat kuulumisia keskenään. Ja tuon ikäisille annettakoon anteeksi, nuorempien kohdalla raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
"Yliempaattiset" päivitykset. Kärjistetysti vaikka jossain brasiliassa poika tippuu puusta ja joutui makaamaan maassa tunnin ennen kuin kukaan huomasi. Tästä kauheat päivitykset "miksi kukaan ei tehnyt mitään" suruhymiöiden kera, vaikka on lukenut tapauksesta eikä edes tunne tyyppiä.
Yksi kaverini on hyvin uskonnollinen ja kommentoi joskus USA:n kouluammuskelua: "Tämä siitä seuraa, kun ihmiset eivät lue Raamattua, eivätkä välitä käskyistä kuten älä tapa."
Kai nyt ei-uskovatkin osaavat ajatella, että tappaminen on huono asia. Teki mieli sanoa, että luuletko olevasi itse muita parempi. En sanonut kuitenkaan.
Satu L:n itsekeskeiset minä-minä-postaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaverini on hyvin uskonnollinen ja kommentoi joskus USA:n kouluammuskelua: "Tämä siitä seuraa, kun ihmiset eivät lue Raamattua, eivätkä välitä käskyistä kuten älä tapa."
Kai nyt ei-uskovatkin osaavat ajatella, että tappaminen on huono asia. Teki mieli sanoa, että luuletko olevasi itse muita parempi. En sanonut kuitenkaan.
Ja olen siis itse myös kristitty, mutta tunnen paljon ateisteja ja heillä on ihan yhtä korkea moraali kuin minullakin. Ko. kaveri saattaa tunteakin pelkästään muita uskovia.
Vierailija kirjoitti:
Omista mielenterveysongelmista avautuminen.
Myötähäpeän kun näen avautumisia.
Varsinkin kun moniongelmainen esiintyy asiantuntijana.
Esimerkki puuteripinkki.
Pitkiä sepustuksia terapioista ja se mikä on ristiriitaista, vaikeista asioista kertoo kuin nauttisi tilanteesta.
Muutenki ristiriitainen persoona näiden mt ongelmien kanssa.
Itse mt-ongelmaisena tykkään näistä päivityksistä. Tulee tunne, etten ole yksin.
Huomattavasti mieluummin luen näitä kuin jotain "rakkaan kanssa TV-ilta, popcornia ja limsaa #vainrakkaus #parhautta #elämänpieniäiloja" tms., kun ei se elämä oikeasti kuitenkaan niin hehkeää ole.
Toki itse kirjoittaisin ne mt-päivitykset vain tietylle yleisölle, enkä koko suvulle kerralla.
Julkinen leijonaemoilu ja väkivallalla uhkailu somessa esimerkki: # tämän päivän kohtaaminen linja autossa elämäänsä kyllästyneen mulkoilija harpun kanssa. Mulkoilija harppu sanoi ettei lasten paikka ole joukkoliikenteessä jos niitä ei hallitse. Siis mun lapsi ei oo todellakaa lääkitty vihannes ja jos lapseni huutaa eikä mun rauhoitus konsti auta ni lobotomiako pitäs tehä niinku mulkoilijaharpulle on taidettu tehdä??!!! Kyllä ois taas ollu kirveelle töitä" 🤦♀️
Eräs kaveri on aina hyvällä tuulella ja innostunut kaikesta. Siis aina. Joka päivä.
"Olipa ihanaa viettää aikaa rakkaiden ystävien kanssa, olen niin kiitollinen näistä ystävistä!"
"Harjoittelin tänään ensimmäisen kerran spinningiä! Olipa hyvä fiilis sen jälkeen! Kiitos Mirja, kun suostuttelit minut mukaan!"
"Rakastan työtäni! En malta odottaa että pääsen taas huomenna nauttimaan siitä!"
Sinänsä mukava tyyppi, mutta hehkutuksen voisi säästää siihen kun tapahtuu oikeasti jotain erityistä.
Baari-iltajutut. Huonosti otettuja kuvia kännissä räkättävistä ihmisistä.
Nämä eivät ole koskaan kiinnostavia niille, jotka eivät olleet mukana.
Onneksi nämä ovat FB:stä vähentyneet sen jälkeen, kun kaikkien äidit tulivat FB:hen. Instassa niitä kuitenkin näkee vieläkin.
Julkinen lynkkaus. En tajua, miten ihmiset kehtaavat haukkua omilla nimillääin ties ketä, oli se sitten julkisuuden henkilöistä pienyrittäjiin tai tunnistettavasti ihan joku bussissa viereenistuva tyyppi. Ymmärrän tällaisen viimeisenä keinona, mutta jos heti ensimmäisenä mennään mollaamaan someen ennen kuin yritetään puhua asiat läpi asianomistajan kanssa niin enemmän myötähäpeän.
Vuodatukset. Yksi lapsuusajan kaveri (jonka kanssa erkaannuttiin kunnolla teini-iassa kun ei vaan ollut mitaan yhteista ja tama tyyppi halusi jatkuvasti keinolla milla hyvansa pyrkia suosituimpiin porukoihin) sai lapsen vuosia sitten ilmeisesti jonkun lyhytaikaisen hoidon kanssa. Hanen raskaudenaikaiset paivitykset olivat kerrassaan niin myotahapeaa herattavia etten aina kyennyt edes lukemaan. Tyyliin "taas on tuleva isa juopottelemassa ja ties missa rallastamassa. Kylla ainakin masuasukki tietaa etta aiti tulee aina rakastamaan ja huolehtimaan omasta pikku kullannupusta eika ikina laita alkoholia oman tyttaren edelle blaa blaa blaa" Siis sivukaupalla samanlaista lassytysta.
Myonnan et onhan toi tosi kamala tilanne varmasti saada lapsi moisen luuserin kanssa, mutta kaikkea ei tarvinne jakaa julkisesti. Suosittelisin myos harkintaa etta kenen kanssa niita lapsia tehdaan.
Omakuvien kuvateksteina
*Meikä ja mun maha makkarat toivotetaan hyvää vkoloppua
*Kiva olla läskin kaveri
Ihanaa Pasa ja Atpo -tyylistä analyysia tässä ketjussa! 😂
Oon löytäny itteni monesta kommentista.
Mun lähes kaikki Fb-kaverit on vihervasemmistoporukkaa. Usein kyl vituttaa aika huolella se ylemmyydentuntoinen patsastelu ja natsienmetsästys. Tuo jatkuva poliittinen kannanotto on aikaa sitten kääntynyt itseään vastaan. Olen itse melkoinen suvakkivassari mut en tajua, miksi tätäkään asiaa pitää julistaa somessa 24/7.
Olis virkistävää, jos muutama poliittisesti aktiivinen tyyppi jakais välillä vaikka persekuvia tms.