Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiistelimme kouluttamattoman poikaystävän kanssa siitä kumpi on lukenut enemmän kirjoja.

Vierailija
06.03.2020 |

Näin akateemisena hävettää todeta että poikaystävä on lukenut enemmän kirjoja.
Esimerkkinä kaikki Sven Hassel sarjan kirjat on luettu. Itse en ole lukenut ainuttakaan kirjasarjaa loppuun.

Minulta löytyy nuoruudesta kolme Neiti etsivää. Sitten usein ajan säästön vuoksi on pitänyt mm. kirjallisuuden opinnoissa vain katsoa se leffa kyseisestä kirjasta.

En ole koskaan oikein arvostanut kirjallisuutta kuten Sven Hasselit kirjasarjan lukenut poikaystävä näyttäisi tekevän.
Tähän asti olen selvinnyt ihan tenttikirjoilla.

Todennäköisesti jos opiskelussa ei olisi niin tiukkaa aikarajaa, niin olisi aikaa lukeakin jotain muuta kuin tenttikirjoja!

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ns. akateemiset hankkivat vain oman alansa tietoutta. Aika ei riitä yleisemmin lueskella itseä kiinnostavista aiheista, puhumattakaan mistään venäläisistä klassikoista tms.

hasselit ja dekkarit on sopivaa iltalukemista ennen nukahtamista.

Eipä kyllä vastaa mun kokemusta asiasta. Ainakin omassa tuttavapiirissä on sellainen yleinen tiedonjano, joka ajaa etsimään tietoa laajalti.

Kyllähän se niin on että nykyään on vedetty niin tiukaksi yliopistollakin että ei siinä kerkeä mitään kirjaa alkaa lukemaan, ellei ole ihan mahdoton lukukyky.

Eli että kykenee lukemaan nopeasti ja harva sellaista osaa.

Kirjat ovat auttamatta vanhentuneet oppimisen välineenä ja viihteenä.

Aika ei riitä tässä kiivaassa nykyajassa.

Oma mieheni on työtön fil.maisteri ja lukee noin 500 sivuisen kirjan parissa tunnissa että...

Kyllä se on lukutaidosta kiinni, jos ei lue niin ei kehity.

Laiskuudesta se syntyy lukemattomuutta.

Ei muuten tasan varmaan lue.

Viisisataa sivua kahdessa tunnissa on reilut 4 sivua minuutissa. Saa olla melkoinen vauhti päällä jos yhteen sivuun on käytettävissä keskimäärin 14,4 sekuntia.

Vähän ot mut itse luen päivässä tuollaisen kirjan. Oma professori luki graduani varten materiaalia viikossa.

Kyllä joillain on tuollainen lukutaito.

Eikä siitä tarvitse olla kateellinen.

Mitä olen jutellut näiden kanssa niin silmäilevät sivun muutamassa sekunnissa.

Kyse on ilmeisesti tekniikasta jota ei oikeastaan Suomessa kamalasti harjoitella.

Tunnen henkilöitä joten voin sanoa että totta on.

Niin, itsekin silmäilen vaikka Suomen Laki I ja II vartissa, mutta ei se ole lukemista. Uskon että ne "pikalukijat" jotka sanovat lukevansa romaaneja viikonlopun aikana itseasiassa silmäilevät ne ja lukevat lauseen sieltä, toisen täältä.

Vierailija
82/83 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot mutta minulta menee 500 sivun kirja noin neljässä tunnissa.

En tiennyt olevani nopea ja erityinen.

Olenko?

Äitini lukee tuollaisen parin tunnin lennolla viikoittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap:lle tuosta Sven Hassel vinkistä!

Olen nyt lukenut jo 1/4 osa kirjaa ja loppua ei näy.

Ja tätä herkkua on tarjolla 14 sarjaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme