Matkustaako joku oikeasti vielä Italiaan?
Ihanko oikeasti jotkut lähtee vielä tietoisesti Italiaan? Lähes kaikki Suomen koronatapaukset yhdistyvät Italiaan, ei Kiinaan! Suomalaisille Italia on paljon suurempi uhka kuin Kiina.
Kommentit (46)
Jokin huomattavan suuri sakko olisi nyt paikallaan niille, jotka yhä tartuntatilanteen tietäen lähtevät Italiaan ja tuovat lisää tartuntoja Suomeen. Vastuutonta ja koko kansalle vaarallista!
Ihan turvallisin mielin olen lähdössä. Emme ole menossa Milanon seudulle vaan etelämpään. Minä siis olen se joka on lähdössä kolmen lapsen kanssa. Oikeastaan aika kiva että nyt ei ole niin paljon matkailijoita niin on ihanan rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähden kolmen lapsen kanssa nyt viikonloppuna Italiaan. Italiassa on yli 60 miljoonaa asukasta, joten siihen nähden muutama tuhat koronatapausta on hyvin pieni määrä.
Se on epidemia-alue!
Vierailija kirjoitti:
Ihan turvallisin mielin olen lähdössä. Emme ole menossa Milanon seudulle vaan etelämpään. Minä siis olen se joka on lähdössä kolmen lapsen kanssa. Oikeastaan aika kiva että nyt ei ole niin paljon matkailijoita niin on ihanan rauhallista.
Saattaapi olla ihanan vähän palveluja siellä myös...
Matkustella voi ihan vapaasti, mutta epidemia-alueita tulee välttää.
Esim. Jenkeissä varmaan paljon epätodennäköisempää saada tartunta kuin Suomessa tällä hetkellä. 😂
Että paljon on maailmalla turvallisia kohteita ja koronan kannalta turvallisempia kuin Suomi.
Eväät kannattaa ottaa mukaan, kaupat on tyhjät.
Vierailija kirjoitti:
Koko Italia on epidemia-aluetta. Pohjois-Italia on vanhaa tietoa, ihan on eteläkin epidemia-aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, lentokentäthän ne suurimpia tartuntariskipaikkoja ovat. Kannattaa myös selvittää onko alueellanne suljettu ruokapaikat, kahvilat ja osa kaupoista. Sukulaiseni Italiasta ovat kertoneet, että sellaista on paljon siellä nyt meneillään. Hekin asuvat kuitenkin aika kaukana pahimmalta alueelta, mutta lähin karanteenimajoitus on kuitenkin heiltäkin vain n 30 km.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Jenkeissä varmaan paljon epätodennäköisempää saada tartunta kuin Suomessa tällä hetkellä. 😂
Että paljon on maailmalla turvallisia kohteita ja koronan kannalta turvallisempia kuin Suomi.
Kyllä ihmisten matkailua pitää vähentää rajusti ihan koronasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen lentokoneet täynnä. Terkut Hki-Vantaan kentältä.
Nyt ei puhuta matkustelusta yleisesti vaan matkustelusta tietoisesti epidemia-alueille. Kai sitä nyt ihmiset matkustelee ihan normaalisti, mutta miksi joku matkustaa ihan tietoisesti alueelle josta lähes kaikki Suomen koronatapaukset on peräisin?
Ihmettelen samaa. Olen töissä täällä kentällä ja sekin alkaa hirvittämään. Itse en matkusta yhtään mihinkään. Missä tahansa voi tilanne muuttua hetkessä.
Matkustella saa aivan vapaasti, ainoastaan epidemia-alueita tulee välttää ja esim. Italia on kokonaan epidemia-aluetta, joten sitä ilman muuta tulee välttää.
Tämä virus ei ilmeisesti tartu kovinkaan helposti, siis esim. Jää itämään pinnoille ja tartu siitä. Kyllä tämä virus olisi Suomessa jo valtavan paljon levinneempi jos tarttuisi kuten noro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten matkailua pitää vähentää rajusti ihan koronasta riippumatta.
Ei pidä. Lisääntymistä sen sijaan tulee vähentää ihan jokaisessa maassa. Suomi onneksi toimii esimerkillisesti siinä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustella saa aivan vapaasti, ainoastaan epidemia-alueita tulee välttää ja esim. Italia on kokonaan epidemia-aluetta, joten sitä ilman muuta tulee välttää.
Tämä virus ei ilmeisesti tartu kovinkaan helposti, siis esim. Jää itämään pinnoille ja tartu siitä. Kyllä tämä virus olisi Suomessa jo valtavan paljon levinneempi jos tarttuisi kuten noro.
Selitä millä tavalla kaikki Italiassa tartunnan saaneet ovat olleet lähikontaktissa koronapotilaaseen Italian päässä
Vierailija kirjoitti:
Suomen pitäisi kieltää turisti matkustaminen..
Muuttaisin sillä sekunnilla pois Suomesta.
Ei Suomessa oo koronaa ajatellen yhtään sen turvallisempaa kuin missään muussakaan maassa (epidemia-alueet tietty asia erikseen). Ja monissa maissa tosiaan ihmisiä paljon enemmän kuin Suomessa, mutta tartuntoja paljon vähemmän.
On mullakin useampi tuttu jotka reissaa monta kuukautta Kiinan seuduilla, sielläkin alueita joissa ei yhtään koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa oo koronaa ajatellen yhtään sen turvallisempaa kuin missään muussakaan maassa (epidemia-alueet tietty asia erikseen). Ja monissa maissa tosiaan ihmisiä paljon enemmän kuin Suomessa, mutta tartuntoja paljon vähemmän.
On mullakin useampi tuttu jotka reissaa monta kuukautta Kiinan seuduilla, sielläkin alueita joissa ei yhtään koronaa.
Niin ja nämä reissaajakaverini eivät ole Suomeen vielä aikoihin tulossa, eli kenenkään ei tarvitse siitä alkaa panikoimaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen pitäisi kieltää turisti matkustaminen..
Muuttaisin sillä sekunnilla pois Suomesta.
Tervemenoa!
Emme jää kaipaamaan!
Taysissa on testattu tosi paljon pohjois-italiassa olleita, jotka olleet viime viikolla LOMALLA siellä. Mitä helvettiä :D Lääkäri hymyilen kertoo, että oli odetettu ja tulee varmaan lisää. Ei mitään hätää siis, antaa koronan levitä vaan!
Me mennään (kaksi aikuista ja kolme teini-ikäistä lasta), mutta vasta heinäkuun lopussa. Eiköhän se epidemia ole siihen mennessä jo unohtunut.
Enemmän huolettaa huhtikuun alkuun suunniteltu matka Keski-Eurooppaan. Sitä en ajatellut perua, ainakaan vielä.
No ei todellakaan