Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsettomien pakko saada olla heinäkuussa lomalla?

Vierailija
05.03.2020 |

Tää on ihan hirveää! Nuoria, lapsettomia ihmisiä kinastelee minun kanssa siitä, ketkä saavat heinäkuussa olla lomalla. Eivätkö he ymmärrä, että koulut ovat KIINNI? Jos minäkin olisin lapseton, niin pitäisin lomani marraskuussa ja lähtisin Thaimaahan tms. Nyt tämä tuntuu ihan kiusanteolta. Yhtään ei ajatella miten stressaava tämä on mulle, kun lapsien hoidon järjestämistä saa näin paljon miettiä :,(

Kommentit (361)

Vierailija
141/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän helkutin hyvin että lapsiperheillä pitää olla lomat lasten lomien aikoina eikä minulle ole koskaan tullut ongelmia lapsettomana että olisi pakko pitää lomia samoihin aikoihin. Lapsettomat pystyy kyllä järjestelemään lomansa vähän eri aikoihin joa haluaa mutta jos ei ole halukkuutta siihen niin vaikeaksi menee. Mikä ihme se pitää olla heinäkuu kun kesää on ennen ja sen jälkeenkin. Itse otin työelämässä aina elokuun lomaa jos vain mahdollista. Toinen vaihtoehto oli syyskuu mutta sain sen elokuun aina. 

Tuskin ihan noin, vaan se ikuinen jokavuotinen vinkuna osaa ärsyttää. Kaikista paras kun jo teini-ikäisten mammat vinkuu kuinka lapsia ei voi jättää yksin. Jos vielä paikkaisivat sen lapsettoman lomanaikaiset työt mutta eihän se käy, vaikka lapseton on paikkailut lapsellisen työt sekä lomien että saikkujen ajaksi.

Vierailija
142/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt 5 vuotta pitänyt elokuun loppupuolella lomat. Tänä vuonna olisin tarvinnut yhden viikon heinäkuun alussa lomaa, muuten olisin taas voinut pitäö elokuun lopussa. No mammat alkoo vaahtoamaa ja ei olis millää käyny, niin mun esimies kysy, että haluanko pitää koko heinäkuun kun olis mun vuoro ja olen aina joustanut lapsiperheiden takia. Kiitos, olen nyt koko heinäkuun lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten kanssa käydään aina kauppaa?

Monesti saa juuri tätä luke että kun on lapset pitää olla sitä ja tätä oikeutta jne ym ja kaikenmosia rikoksiakin aina väritetään tyyliin "taustalla oli raskaana oleva äiti tai lapsi kun joku ampuu tai ajaa päälle!

Pitäsitte ihan oikeasti niistä kersoistanne hyvää huolta eikä tartte KOKOajan nostaa niitä jalustoille,ei mun aikana penskana ollu lapsilla MITÄÄN oikeuksia oli vain velvollisuuksia,moni otti selkään ja alkoholisti perheissä jopa turpiin kun ei ollu kunnolla,niihin ei sillon kukaan puuttunu,toki mitään lyömistä en koskaan ymmärrä mutta turha paapominenkin saa lapset kyllä ihan pilalle,tuolla omasa töissäni sen läheltä näkee kun on uusavutonta porukkaa että voi jee!

Vierailija
144/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä narinaketju tuo loistavasti esiin syitä, miksi en aio mennä enää koskaan töihin, ainakaan mihinkään missä tarvitsee olla tekemisissä "työkavereiden" kanssa. Onneksi ei ole pakko.

T.kotiäiti/rouva ja ikuinen opiskelija

Niin haluaisit, että sinulla olisi jotenkin erioikeus pitää aina heinäkuut lomaa pershedelmiesi takia?

No ei. Mutta en halua kuunnella tuollaista katkeraa piikittelyä päivästä toiseen. Onneksi voin valita toisin. Ei tartte teidän omien oikeuksienne tuntijoiden minun perheeni vuoksi nahistella heinäkuun vapaasta. Pitäkää hyvänänne vaan.

Mitä ihmeen katkeraa piikittelyä? Lomathan nimenomaan jaetaan useimmilla työpaikoilla tasaisesti. Ap tässä on se, joka nahistelee ja on lomien jakamisesta katkera. Ei niiden lapsettomien tarvitse mitään marista ja katkeroitua, sen kun pitävät lomat vuorollaan kuten on yleinen käytäntökin.

Katkeraa piikittelyä on ivata perheellisten ihan todellisia ongelmia asiaan liittyen sekä mielenköyhästi nimitellä lapsia esim kuten edellä. Lisäksi täällä vouhkaa aika moni lapseton nyrkit pystyssä, miten hänellä on Oikeus. No amen, ei voi muuta sanoa.

Kiertävä lomajako on varmaan ihan hyvä ja tasapuolinen ratkaisu, hyvä että monella työpaikalla tätä käytetään. Ollessani vielä työelämässä otin itse lomat aina muulloin kuin heinäkuussa, vaikka oli lapsia. Sain heille aina hoidon järjestettyä tarvittaessa ja tällä tavoin joku muu sai lomailla sen niin toivomansa heinäkuun. Ihan sama mulle, loma oli aina lomaa enkä tykkää matkustella tai käydä tapahtumissa vaan vietin lomani mieluiten kotona sisätiloissa. Itse asiassa mitä kurjempi sää ulkona niin sen parempi.

Vierailija
145/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ihana Suomi! Lapsia pitäisi tehdä mutta ne pitäisi hoitaa täysin itse ja samaan aikaan olla töissä :)

Vierailija
146/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ensi heinäkuussa sataa niin maan p*rkeleesti yötä päivää. Lämpötila +5C korkeimmillaan.

Vierailija
147/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei jää siihen heinäkuuhun. Aina perusteena "koska lapset". Olen joustanut aina joulujen, syys- ja hiihtolomien suhteen. Nyt kun halusin pitää lomani heinäkuussa ensimmäistä kettaa, niin h**vetti repesi.

Tämä.

Vierailija
148/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut pitäisi siis olla auki myös heinäkuussa.

Älä viitsi, mä en mitenkään selviä ilman mun 8 viikon vapaajaksoa :D T:ope

Vierailija
149/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt 5 vuotta pitänyt elokuun loppupuolella lomat. Tänä vuonna olisin tarvinnut yhden viikon heinäkuun alussa lomaa, muuten olisin taas voinut pitäö elokuun lopussa. No mammat alkoo vaahtoamaa ja ei olis millää käyny, niin mun esimies kysy, että haluanko pitää koko heinäkuun kun olis mun vuoro ja olen aina joustanut lapsiperheiden takia. Kiitos, olen nyt koko heinäkuun lomalla.

Loistava pomo sulla :)

Vierailija
150/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä systeemi on ihan hyvä, mutta kyllä silti olisin toivonut joustoa kun ekaluokkalaisen yh-äidille lätkäistiin loma toukokuulle. Ei mulle, mutta tutulle.

Minä sitten kesätyöttömänä opiskelijan vahdin penskaa sen 10 viikkoa.

Vierailija
151/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee, että vaikka se lapseton joustaisi, niin mikään joustaminen ei riitä, vaan aina pitäisi joustaa enemmän. Sen takia niitä erioikeuksia ei voi olla.

Vierailija
152/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teillä on asiallinen ja reilu esimies, joka vääntää sinulle vaikka rautalangasta, että lapset ei todellakaan ole mikään syy saada heinäkuussa lomaa :) jokainen vuorollaan.

129 tykkäystä ja yksi alapeukku. Huh, huh! Ei ihme, että Suomessa syntyvyys laskee, kun asenteet ovat tätä. Kyllä joku ystävällinen kollega voisi hyvinkin luopua heinäkuun lomastaan lapsiperheen eteen, vaikka mikään pakko ei heillä siihen olekaan. Itse voisin kyllä joustaa.

Vierailija
153/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mulla on kesamokki Turun saaristossa, jossa mielellani myos viettelen joskus kesalomia. Silloin todellakin haluan pitaa lomani heinakuussa, silla kesakuu on viela kylma ja elokuukin saattaa olla epavakainen. 

Yleensa kuitenkin suuntaan etelaan ja pidan kesalomani kahdessa osassa - pari viikkoa toukokuussa ja pari viikkoa syys-lokakuussa. On halvempaakin sesongin ulkopuolella ja vahemman pentuja riehumassa hotellialueella. :) 

Hyvä. Itsekin valitsen aina adults only- hotellin, jonne ikäraja on 18. Ei ainuttakaan räkänokkaa kiljumassa tai teinejä bilettämässä, mikä ihana rauha! Mieluusti maksan rauhasta ja tasokkaasta hotellista vähän enemmän.

Vierailija
154/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko, koska työnantaja on määrännyt kiertävän systeemin  kesä heinä elokuulle, ja siitä ei saa poiketa.

Vierailija
155/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, ihana Suomi! Lapsia pitäisi tehdä mutta ne pitäisi hoitaa täysin itse ja samaan aikaan olla töissä :)

Sinä olet tehnyt lapsia= sinä hoidat ne. Simppeliä.

Vierailija
156/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tehnyt lapsia= sinä hoidat ne. Simppeliä.

Juuri tätä tarkoitan :) turha ihmetellä miksei niitä lapsia enää tehdä kun asenteet ovat tälläisiä.

Vierailija
157/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko räksyttely loppuisi kuin seinään, jos äidit olisivat kotona ja miehet töissä, josta saa sen verran palkkaa, että sillä tulee toimeen koko perhe. Niin kuin oli ennen.

Mut näkis vaan... Kun täytyy hankkia lapsia vaikka samaan aikaan pitäisi tehdä uraa. Tulos on sitten tämmöinen, sitä niittää mitä on kylvänyt.

Vierailija
158/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska se on töitteni kannalta parasta.

Vierailija
159/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas yksi kuvittelee, että heinäkuu ja koulujen lomaviikot ovat hänelle saavutettu etu, vaikka lapset ovat jo parikymppisiä. "Kun minä aina olen pitänyt lomat silloin..."

Vierailija
160/361 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään ongelma. Muutetaan koululaisten loma-aika syksymmälle tai huhti toukokuulle niin se katkaisee vuodenkin paremmin. Ei tarvitse lapsien vanhempien murehtia kesä-elokuulla pidettävistä lomista ja saavat olla paremmin lasten kanssa lomilla ilman, että sinkut ovat ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän