Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsettomien pakko saada olla heinäkuussa lomalla?

Vierailija
05.03.2020 |

Tää on ihan hirveää! Nuoria, lapsettomia ihmisiä kinastelee minun kanssa siitä, ketkä saavat heinäkuussa olla lomalla. Eivätkö he ymmärrä, että koulut ovat KIINNI? Jos minäkin olisin lapseton, niin pitäisin lomani marraskuussa ja lähtisin Thaimaahan tms. Nyt tämä tuntuu ihan kiusanteolta. Yhtään ei ajatella miten stressaava tämä on mulle, kun lapsien hoidon järjestämistä saa näin paljon miettiä :,(

Kommentit (361)

Vierailija
281/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Miksi lapsettomat ylipäätään haluavat lomailla? Luulisi että töissäkin olisi vähemmän masentavaa kuin yksinään lomailla katsomassa haikeana tummien lasien takaa, ties monesko paukku menossa, kun pariskunnat ja perheet ilakoivat.

Vierailija
282/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

Kyllä lapsettomillakin on oikeus pitää kesälomat heinäkuussa. Se on lähtökohta.

Mutta en ymmärrä miksi kukaan lapseton haluaisi pitää heinäkuussa lomansa. Heinäkuu on juuri suosituinta kesäloma aikaa niin joka paikassa hirveä tungos. Heinäkuu ei edes ole enää ollut moniin vuosiin lämpimin kuukausi, joten sekään ei ole hyvä syy. Matkustaminen lämpimiin maihin myös järkevämpää kevään/syksyn korvilla, ei keskikesällä.

Kysymys kuuluu; miksi kukaan lapseton ylipäänsä haluaisi pitää kesäloman heinäkuussa?

Koska heinäkuussa on kaikki kiinnostavimmat kesätapahtumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ap et ole työkaverini. Sinun kanssasi olisi vaikea tulla toimeen. Kiertävä lomasysteemi on paras. Siitä voidaan sitten joustaa, jos se sopii kaikille. Yksityiselämäsi ei kuulu työpaikalle.

Itse todellakin haluan saada lomani heinäkuuksi, jos lapsettomalla työkaverilla ainoa syy on "mä haluun". Mikäli tässä ei löydy joustoa lapsettomilta, en minäkään puolestani jousta tippaakaan, jos työkaveri tarvitsee vapaata mistään muusta syystä kuin sairauden takia. Enkä ole yhtään sen kusipäisempi tai joustamattomampi m*lkku kuin se lapseton työkaverikaan.

Lähdet siis siitä että kaikki muut on väärässä, vain sun tarpeilla on merkitystä. Kuulostat todella m*lkulta ja kuspäältä. Onneksi ei ole kovin montaa vastaavaa tullut työelämässä vastaan.

Voin kuulostaa vaikka kuinka m*lkulta ja kuspäältä, mutta en ole sitä yhtään enempää kuin muutkaan. En usko,  että ne lapsettomat sen enempää ajattelevat muiden tarpeita kuin minäkään (pl tietysti lapseni).

Vierailija
284/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on aivan yhtä suuri oikeus heinäkuun  lomavuoroon kuin lapsellisillakin. Lapsiluku ei kuulu työpaikalle.

AIkuisen äiti

Mutta kun en minä voi sille mitään, että koulu on kiinni! Jos on pakko sitä aurinkoa saada, niin eikö voi mennä Thaimaahan? Ja onhan viikonloput vapaat.

Ap

Minä en matkusta thaimaahan, enkä minnekkään muuallekaan ulkomaille sinun mieliksesi. Haluan vuorollani olla lomalla silloin kuin suurin osa muistakin on. Myös minulla on perhettä (ei lapsia) ja ystäviä joiden kanssa haluan lomalla viettää aikaa. 

Sinun lapseton perheesi ja lapsettomat ystäväsi lomailevat juuri heinäkuussa?

Ei tietenkään kaikki lomaile aina heinäkuussa, vaikka lapsellisia suurin osa onkin. En usko, että heistä kukaan edes kehtaisi vuodesta toiseen vaatia kesälomaansa juuri heinäkuulle. Ja vaikkei kaikki yhtäaikaa lomalla olekkaan, niin siitäkin huolimatta heinäkuu on paras kesälomakuukausi ja myös minä haluan nauttia siitä vuorollani.

En ymmärrä miksi minun pitäisi joustaa lomaviikoissani muiden hyväksi vain siksi että heillä on lapsia. Meillä on kiertävät listat, joten jokainen tietää jo hyvissä ajoin mihin ajankohtaan ne omat lomat sijoittuu ja osaa valmistautua siihen, olipa lapsia tai ei. 

En kyllä ymmärrä miksi lapsiperheystäviesi heinäkuun kesäloma vaatisi sinunkin olevan kesälomalla heinäkuussa? Vietät heidän kanssaan 24/7/365 arkea eikä kyläilyt arkisin rai viikonloppuidin riitä?

No ihan jos haluaa vaikka yhdessä reissuun lähteä. Samaa logiikkaa käyttäen, miksi loma pitäisi saada perheen ja puolison kanssa samalle ajalle, näkeehän heitä iltaisin ja viikonloppuisin kuitenkin... että on vajaata ajattelua taas.

Haluat lapsiperheen kanssa yhdessä reissuun 😁

Täällähän valitetaan miten lapset vievät vanhempiensa huomion, niin ettei ystävä koe saavansa sitä riittävästi. Tämä ongelma koski jo parin tunnin kahvittelua tai pelkkää puhelimessa puhumisista. Loma-ajat hotelleissa tuntuivat myös olevan yhtä lapsiperhemelua ja veden roisketta allasbaarin drinkkiin, kaipuu lapsivapaisiin hotelleihin oli ilmeinen.

Nyt sitten halutaan lapsiperheen kanssa lomalle 😂

Hohhoijaa. Lapsettomat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä. Ymmärrän jos joku ei tällaista lomaansa kaipaa, mutta itse olen viihtynyt reissussa monenlaisilla kokoonpanoilla ja kivaa on ollut. Varmaan vaikutusta reissukavereiden asenteilla, mukavan ihmisen kanssa viihtyy, oli hänellä lapsia messissä tai ei. Lapsetkin ovat yleensä kivoja tyyppejä eikä mitään räyhäpettereitä ja sinänsä hauskaa seuraa.

Sinä siis viihdyt? Viihtyvätkö molemmat vanhemmat ja lapset sinun kanssasi? Vai viihdyttääkö ystäväsi sinua ja toinen vanhemmista huolehtii lapsista?

Omat lomani ennen lapsia olivat kovin erilaisia kuin nykyiset.

Meillä on ystäväporukan kanssa vuotuinen mökkireissu heinäkuussa. Osalla lapsia, osalla ei. Ne tulee joilla lomaa on, mutta ei sieltä aina haluaisi poiskaan olla vain siksi että perheelliset työkaverit kiilaa heinäkuussa ohitse.

Eikö ne perheellisetkin voi vuorotella lomissaan? Isä lomalla ensin ja äiti sitten, tms. Aina halutaan vaan se heinäkuu jotta koko perhe vois lomailla yhdessä...

Vierailija
285/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on aivan yhtä suuri oikeus heinäkuun  lomavuoroon kuin lapsellisillakin. Lapsiluku ei kuulu työpaikalle.

AIkuisen äiti

Mutta kun en minä voi sille mitään, että koulu on kiinni! Jos on pakko sitä aurinkoa saada, niin eikö voi mennä Thaimaahan? Ja onhan viikonloput vapaat.

Ap

Minä en matkusta thaimaahan, enkä minnekkään muuallekaan ulkomaille sinun mieliksesi. Haluan vuorollani olla lomalla silloin kuin suurin osa muistakin on. Myös minulla on perhettä (ei lapsia) ja ystäviä joiden kanssa haluan lomalla viettää aikaa. 

Ei tietenkään kaikki lomaile aina heinäkuussa, vaikka lapsellisia suurin osa onkin. En usko, että heistä kukaan edes kehtaisi vuodesta toiseen vaatia kesälomaansa juuri heinäkuulle. Ja vaikkei kaikki yhtäaikaa lomalla olekkaan, niin siitäkin huolimatta heinäkuu on paras kesälomakuukausi ja myös minä haluan nauttia siitä vuorollani.

En ymmärrä miksi minun pitäisi joustaa lomaviikoissani muiden hyväksi vain siksi että heillä on lapsia. Meillä on kiertävät listat, joten jokainen tietää jo hyvissä ajoin mihin ajankohtaan ne omat lomat sijoittuu ja osaa valmistautua siihen, olipa lapsia tai ei. 

En kyllä ymmärrä miksi lapsiperheystäviesi heinäkuun kesäloma vaatisi sinunkin olevan kesälomalla heinäkuussa? Vietät heidän kanssaan 24/7/365 arkea eikä kyläilyt arkisin rai viikonloppuidin riitä?

No ihan jos haluaa vaikka yhdessä reissuun lähteä. Samaa logiikkaa käyttäen, miksi loma pitäisi saada perheen ja puolison kanssa samalle ajalle, näkeehän heitä iltaisin ja viikonloppuisin kuitenkin... että on vajaata ajattelua taas.

Täällähän valitetaan miten lapset vievät vanhempiensa huomion, niin ettei ystävä koe saavansa sitä riittävästi. Tämä ongelma koski jo parin tunnin kahvittelua tai pelkkää puhelimessa puhumisista. Loma-ajat hotelleissa tuntuivat myös olevan yhtä lapsiperhemelua ja veden roisketta allasbaarin drinkkiin, kaipuu lapsivapaisiin hotelleihin oli ilmeinen.

Hohhoijaa. Lapsettomat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä. Ymmärrän jos joku ei tällaista lomaansa kaipaa, mutta itse olen viihtynyt reissussa monenlaisilla kokoonpanoilla ja kivaa on ollut. Varmaan vaikutusta reissukavereiden asenteilla, mukavan ihmisen kanssa viihtyy, oli hänellä lapsia messissä tai ei. Lapsetkin ovat yleensä kivoja tyyppejä eikä mitään räyhäpettereitä ja sinänsä hauskaa seuraa.

Sinä siis viihdyt? Viihtyvätkö molemmat vanhemmat ja lapset sinun kanssasi? Vai viihdyttääkö ystäväsi sinua ja toinen vanhemmista huolehtii lapsista?

Meillä on ystäväporukan kanssa vuotuinen mökkireissu heinäkuussa. Osalla lapsia, osalla ei. Ne tulee joilla lomaa on, mutta ei sieltä aina haluaisi poiskaan olla vain siksi että perheelliset työkaverit kiilaa heinäkuussa ohitse.

Eikö ne perheellisetkin voi vuorotella lomissaan? Isä lomalla ensin ja äiti sitten, tms. Aina halutaan vaan se heinäkuu jotta koko perhe vois lomailla yhdessä...

Näinpä se kuulemma on suurimmaksi osaksi, että se isä sattuu jostain syystä olemaan AINA heinäkuussa lomalla. Toki mahdollista, että firma on kiinni heinäkuun tai sitten esimies vaatii, että ko. työntekijän tulee olla muina kesälomakuukausina töissä asian X vuoksi ja heinäkuu ainoa lomailumahdollisuus. Varmasti on myös näitäkin, kun mies on vaan päättänyt, että minähän olen joka heinäkuun lomalla, koska silloin parhaimmat säät ja sitä ja tätä eikä jousta vaimon ja lasten vuoksi, vaikka voisi olla kesä- tai elokuussakin lomalla :) sitten mamma itkee työpaikalla, kun se mies on aina heinäkuussa, niin miksen minä voi...

Vierailija
286/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana pidin useiun, omasta tahdostani, lomia touko- ja elokuussa. Mutta sekään ei kelvannut "lapsellisille". Toukokuussa piti saada lomaa koulun päättäjäisjuhlavalmisteluja varten ja elokuussa piti olla kotona kun lapset aloittivat koulun.

Sama homma. Lomailen mielelläni touko- tai elokuussa, mutta jos joku ehdottaa loman ajankohdaksi jotain marraskuuta, niin voi suksia kuuseen. Minä haluan nauttia Suomen kesästä, satoi tai paistoi.

Vierailija
287/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, missä ihmeen duunaritöissä ihmiset oikein on, mutta käytännössä kaikki ystäväni/perheeni lomailee juhannuksen ja elokuun puolenvälin välissä, ja ihan riippumatta onko lapsia tai ei. Se nyt vaan on yleisin aika lomailla.

"Missä ihmeen duunaritöissä", no siellä duunaritöissä aika iso osa Suomen työntekijöistä työskentelee.

No aika iso osa on korkeakoulutettuja ja erityyppisissä asiantuntijatöissä. Ja ihan tilastollisesti heinäkuu on suosituin lomakuukausi.

Vierailija
288/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni perheellinen mies joutuu tappelemaan ja vääntämään tällaisista asioista? Miksi naisilla sattuu olemaan aina näitä ongelmia :D onko ne isät sitten aina poikkeuksetta heinäkuun lomalla vai mukisematta vaan hyväksyvät sen, että välillä lomaillaan kesä- tai elokuussakin eikä tehdä asiasta mitään itkuvirttä tai keksitä mitään typeriä tekosyitä, että miksi pitäisi aina saada se heinäkuu?

Vierailija
289/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin työpaikoilla se vaan on johtamisesta kiinni nämä lomista vääntämiset. Varsinkin tuntuu naisvaltaisilla aloilla olevan erityisen kummallista tällainen lomien ja muiden vapaiden kanssa säätäminen. Meillä on nyt alettu yhtäkkiä vaatimaan että pitäisi aina loma pitää kalenterikuukauden alusta lähtien. Ei siis voisi aloittaa vaikka heinäkuun toisella viikolla. Tai elokuun kolmannella viikolla. Vaan aina alusta lähtien. Sijaiset on jo nimetty ja ovat töissä syyskuun alkuun asti. Eli tekijöitä löytyy mutta yhtäkkiä on joku keksinyt että nyt tehdään näin. Mitään järjellistä syytä ei kysyttäessä ole löytynyt. 

Vierailija
290/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AIkuisen äiti

Ap

Näinpä se kuulemma on suurimmaksi osaksi, että se isä sattuu jostain syystä olemaan AINA heinäkuussa lomalla. Toki mahdollista, että firma on kiinni heinäkuun tai sitten esimies vaatii, että ko. työntekijän tulee olla muina kesälomakuukausina töissä asian X vuoksi ja heinäkuu ainoa lomailumahdollisuus. Varmasti on myös näitäkin, kun mies on vaan päättänyt, että minähän olen joka heinäkuun lomalla, koska silloin parhaimmat säät ja sitä ja tätä eikä jousta vaimon ja lasten vuoksi, vaikka voisi olla kesä- tai elokuussakin lomalla :) sitten mamma itkee työpaikalla, kun se mies on aina heinäkuussa, niin miksen minä voi...

Näinpä, perustelut on hyvin ontuvia. Jos mies on heinäkuun lomalla = lastenhoito ratkaistu ja vaimo voi olla hyvin töissä tai toisin päin. Kyllähän perheellinen voi lomailla yhtä hyvin yksin kuin lapsetonkin jos on 2 vanhempaa taloudessa, kai sitä nyt ilman holhousta sen verran pärjää. Silloin ei tarvitse edes uhriutua, että loma ei ole lomaa lasten vuoksi, saa irtioton. Tai ottaa lapset mukaan jos eivät koulua vielä käy. Jos haluaa lomailla porukalla, niin sitten vaan sumplii ajoissa lomat samaan aikaan, jos ei ole oma vuoro lomailla heinäkuussa.

Eikö ihmiset oikeasti mieti, miten järjestävät kesänsä kun suunnittelevat lasten hankintaa? Onko tukiverkostoa käytettävissä tai mistä saa hoitajan, jos päikky on kiinni. Meillä mummo tai maksettu lastenhoitaja hoiti lapsuudessani, ei tarvinnut vanhempien kuitenkaan irtisanoutua vaikka lomat eivät kohdilleen aina sattuneet.

Vierailija
291/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin työpaikoilla se vaan on johtamisesta kiinni nämä lomista vääntämiset. Varsinkin tuntuu naisvaltaisilla aloilla olevan erityisen kummallista tällainen lomien ja muiden vapaiden kanssa säätäminen. Meillä on nyt alettu yhtäkkiä vaatimaan että pitäisi aina loma pitää kalenterikuukauden alusta lähtien. Ei siis voisi aloittaa vaikka heinäkuun toisella viikolla. Tai elokuun kolmannella viikolla. Vaan aina alusta lähtien. Sijaiset on jo nimetty ja ovat töissä syyskuun alkuun asti. Eli tekijöitä löytyy mutta yhtäkkiä on joku keksinyt että nyt tehdään näin. Mitään järjellistä syytä ei kysyttäessä ole löytynyt. 

Silloin, kun on kiertävät lomat, niin ei ole säätämistä. Pystyt suunnittelemaan jo vaikka 3 vuoden päähän mitä mahdollisesti voisit kesälomalla tehdä. Meillä ainakin loppui rutina, valitus ja epäreilu meininki, kun lomat muuttui kiertäviksi. Ei valita lapselliset eikä lapsettomat.

Vierailija
292/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kannattaa olla työtön ja elää tuilla. On aina kotona oli koulut auki tai kiinni. Tämän lystin maksaa sitten nämä lapsettomat jotka lomailevat heinäkuussa. :)

Vierailija
293/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
294/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat pitäkööt lomansa vaikka marraskuussa.

Vitsi!

Minusta lapsellisten pitää saada lomansa lasten loma-aikana.

Sori, jos ei onnistu.

Vierailija
295/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu on Suomen paras lomakuukausi kesällä, tottakai silloin saa olla lomalla riippumatta siitä onko lapsia tahi ei. Mutta toki tiedätkin sen, yrität vain provosoida.

Vierailija
296/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitään vaikka hoitoalaa, joka on naisvaltainen ja varmasti paljon pienten lasten äitejä töissä, niin miten se muka toimisi niin, että nämä lasten äidit saisivat aina olla joulut, uudetvuodet, pääsiäiset, juhannukset ja heinäkuut vapaalla? 😂 Tai saisi aina tehdä pelkkää aamuvuoroa, vaikka kyse olisi 3-vuorotyöstä.

Oi, voi.

Kannattaisi valita se oma ala siten, että saisi edes lomat lastensa kanssa viettää.

Huhhuh...

297/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

Kyllä lapsettomillakin on oikeus pitää kesälomat heinäkuussa. Se on lähtökohta.

Mutta en ymmärrä miksi kukaan lapseton haluaisi pitää heinäkuussa lomansa. Heinäkuu on juuri suosituinta kesäloma aikaa niin joka paikassa hirveä tungos. Heinäkuu ei edes ole enää ollut moniin vuosiin lämpimin kuukausi, joten sekään ei ole hyvä syy. Matkustaminen lämpimiin maihin myös järkevämpää kevään/syksyn korvilla, ei keskikesällä.

Kysymys kuuluu; miksi kukaan lapseton ylipäänsä haluaisi pitää kesäloman heinäkuussa?

Koska heinäkuussa on kaikki kiinnostavimmat kesätapahtumat.

Onhan niitä kaiken maailman tapahtumia pitkin kesän ja vaikka tapahtuma olisikin loman ulkopuolella niin ei kai kukaan siellä työpaikalla 24/7 hillu.

Vierailija
298/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joustanut lapsiperheellisten työntekijöiden hyväksi viimeiset 4 joulua. Olen töissä, jotta he voivat viettää joulua lasten kanssa, nytkö pitäisi joustaa myös kesällä samasta syystä? Asun toisella puolella suomea kuin suurin osa perheestäni, sukulaisista ja ystävistäni, mutta täällä ehdotetaan että eikö arki-illat ja viikonloput riitä heidän tapaamiseen kesällä. Ja sitten puolitosissaan ehdotetaan lomakuukaudeksi marraskuuta ja thaimaan lomaa. Yksinkö mä sinne lähden, kun muut on lomailleet jo kesällä? Toden totta aion jatkossakin pitää huolen että saan pitää lomani kesällä, silloin kun muutkin lomailee. 

Mikä ratkaisu se Thaimaa edes on koko asiaan? Kuka sen matkan maksaa? Auringon lämmöstä nauttiminen ei Suomessa maksa mitään, silloin kun sitä hellettä kesällä on.

Ettäkö ensin pitäisi loma pitää joskus marraskuussa ja joutua maksamaan siitä, että pääsee nauttimaan siitä lämmöstä jonnekin hevonkuuseen? Ei se ihan näinkään voi olla. Vai suostuvatko ne marraskuun ehdottajat keräämään yhdessä kolehtia marraskuussa lomailijan matkakassaa varten?

Vierailija
299/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AIkuisen äiti

Ap

No nimenomaan vuorotellaan, jotta koulujen/päiväkotien kesälomat saadaan katettua. Ongelma on jos kumpikaan vanhemmista ei saisi lomaa heinäkuulle. Tai yksinhuoltajat... 

Vierailija
300/361 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta osoittaa huonoa johtamista ja kyvyttömyyttä esimiehiltä jos lapsitekijää ei huomioida työssä/lomissa jollakin tasolla. Se on niin helppo vetäytyä sen "oikeudenmukaisuuden" taakse eikä yhtään välittää ihmisistä ja heidän tilanteistaan yksilöinä. 

Itse tein huomattavan määrän epäsäännöllistä duunia, kesäaikaan, jouluja jne. aikanaan ennen lapsia ja on mielestäni yleisen työhyvinvoinnin kannalta toimivaa että nyt kun on se tilanne että lapset ovat pieniä, tämä huomioidaan. Tilanne muuttuu taas toiseksi kun lapset ovat sen verran isoja että pärjäävät ilman aikuista osan aikaa. Isommassa firmassa tämä onneksi on mahdollista ja aina on niitä joille epätyypilliseen aikaan lomailu ei ole ongelma, jopa päinvastoin, kuten aikanaan itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä