Miksei perhetyö voi tulla auttamaan öisin, eli valvomaan lapsen kanssa joka yksinkertaisesti nuku?
Tätä asiaa ei sossussa tajuta. En minä päivisin mitään apua tarvitse, mutta olisi kiva saada yöllä nukkua. Enkä minä osaa päivällä nukkua, jos täällä pyörii ventovieras ihminen. En tarvitse apua siivouksessa, pyykkäyksessä, ruuanlaitossa, en missään kotitöissä, osaan hoitaa ne itsekin. Ja sitä paitsi olen palannut työelämään ja lapsi on päiväkodissa, joten perhetyöntekijää ei tarvita, paitsi yöllä olisi kiva, että joku valvoisi lapsen kanssa ja itse saisin vetää unta kaaliin.
On kokeiltu unikoulut ja kaikki, mutta ei lapsi vain nuku. Töissäkin tässä pitäisi käydä, eikä sossut ymmärrä tätäkään asiaa.
Tulisivat tänne valvomaan koko yön lapsen kanssa ja menisivät itse nukkumatta töihin, niin ehkä tajuaisivat minkä takia sitä ihminen voi olla hieman väsynyt ja äreä. Pelkkää liibalaabaa osaavat suoltaa, mutta eivät tajua missä asiassa sitä todellista apua tarvitsisi.
Valvomaan lapsen kanssa, jotta itse jaksaisi päivästä toiseen raahautua töihin maksaakseen laskut ja muun elämisen.
Mutta eivät älyä ei, että töissä käy muutkin kuin he.
Tai sitten pitäisi lopettaa työt ja aloittaa sossupummailu.
Kommentit (269)
Mikä se lasta valvottaa? Nukkuuko päiväkodissa liikaa? Vatsanväänteitä? Kasvukipuja? Hampaita tulee? Eroahdistus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se apu on sitä, että se perhetyöntekijä tulee päiväsaikaan vähän hengailemaan ja juttelemaan, kun ne ahdistavimmat hetket ovat yöllä. Tämän vuoksi minä en koskaan pyytänyt apua, vaikka olin sekoamispisteessä valvomisen takia. Enemmän voimavaroja se vain olisi vienyt, kun olisi pitänyt vielä lasten lisäksi huomioida se perhetyöntekijäkin. Yksi kokonaan nukuttu yö pari kertaa kuukauden sisällä olisi ollut kyllä valtava helpotus. Tällaista palvelua on vähän vaikeaa ostaakaan esim MLL:n kautta, kun ovat usein opiskelijoita tai työssäkäyviä hekin.
Miksi se mies ei voisi valvoa niitä paria yötä kk?
Kyllä hän "valvoikin". Hänen valvomisensa oli sitä, että hän toi lapsen sänkyymme ja istui siinä lapsi sylissään. Sitten hän itse nukahti ja minä sitten valvon, että lapsi ei putoa hänen sylistään tai mies ei kierähdä hänen päälleen. Tai sitten hän oli lapsen kanssa sohvalla ja minä sitten laukkaan makkarista katsomassa, onko vauva turvassa. Miehellä oli siis uniapnea ja hänen nukkumisensa/valvomisensa oli jotain ihan järkyttävää.
Hävittäjälentäjä, jolla on uniapnea. Mitä vielä? Tässä on jo mainion lyhytelokuvat ainekset kasassa.
Sori, mutta Minulla 2 kk vauva ja olen niin väsynyt, että nauran aivan kaikelle.
Minä en puhunut mistään hävittäjälentäjistä. Kiva, jos uniapnea naurattaa. Minua ei naurattanut.
Ap ei vaan osaa pyytää sossutädeiltä apua. Pitää järjestää itkupotkuraivari/hermoromahdus/paniikkikohtaus tai muu vastaava "show" kun perhetyön henkilökuntaa on paikalla. Sitten vaan nyyhkytät sohvalla sikiöasennossa ja sanot että et ole saanut nukuttua kunnolla pitkään aikaan, koska lapsi valvottaa öisin ja mies ei auta lapsen hoidossa niin että sinä saisit nukuttua.
Lapsi menee sijoitukseen (tai huostaan) ja sinä saat nukkua rauhassa.
Kumman haluat? Valvoa lapsen kanssa vai itkeä öisin ikävääsi, kun lapsi nukkuu paremmin jossain muualla?
Katsopa Supernanny. Siinä kädettömät vanhemmat saa neuvoja.
Ei ap provoilija. Ei ne "hävittäjälentäjät" lennä joka päivä :)
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta valvottu putkeen.
Ap
Höpö, höpö.
Olen valvonut itseni sairaalakuntoon, tiedän hyvin, että toi ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että mieskin on todella väsynyt ja tekee raskasta työtä. Olisi kiva, että kumpikin saisimme nukkua.
Ap
Voi jeesus. Nukutte vuorotellen.
;utku vaikea anoppi syylistää ja mies on hävittäjälentäjä, joka ei saa olla väsynyt.
Ap
Lentäjillä on hyvät palkat: palkatkaa apua!
Niin, mikä sitä lasta valvottaa? Pitäisi siihen tietää syy ja haetaan sille ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se apu on sitä, että se perhetyöntekijä tulee päiväsaikaan vähän hengailemaan ja juttelemaan, kun ne ahdistavimmat hetket ovat yöllä. Tämän vuoksi minä en koskaan pyytänyt apua, vaikka olin sekoamispisteessä valvomisen takia. Enemmän voimavaroja se vain olisi vienyt, kun olisi pitänyt vielä lasten lisäksi huomioida se perhetyöntekijäkin. Yksi kokonaan nukuttu yö pari kertaa kuukauden sisällä olisi ollut kyllä valtava helpotus. Tällaista palvelua on vähän vaikeaa ostaakaan esim MLL:n kautta, kun ovat usein opiskelijoita tai työssäkäyviä hekin.
Kyllä hän "valvoikin". Hänen valvomisensa oli sitä, että hän toi lapsen sänkyymme ja istui siinä lapsi sylissään. Sitten hän itse nukahti ja minä sitten valvon, että lapsi ei putoa hänen sylistään tai mies ei kierähdä hänen päälleen. Tai sitten hän oli lapsen kanssa sohvalla ja minä sitten laukkaan makkarista katsomassa, onko vauva turvassa. Miehellä oli siis uniapnea ja hänen nukkumisensa/valvomisensa oli jotain ihan järkyttävää.
Hävittäjälentäjä, jolla on uniapnea. Mitä vielä? Tässä on jo mainion lyhytelokuvat ainekset kasassa.
Sori, mutta Minulla 2 kk vauva ja olen niin väsynyt, että nauran aivan kaikelle.Minä en puhunut mistään hävittäjälentäjistä. Kiva, jos uniapnea naurattaa. Minua ei naurattanut.
Pyydän uudelleen anteeksi, muttakun se mielikuva jäi päähäni.
Onpas täällä taas vitsikästä sakkia. Minun lapseni ovat jo teini-ikäisiä ja edelleen muistan vauvavuodet kaikkein pahimpina. Ne muutamat vuodet kun sinnitteli, ihan hyviä lapsia noista tuli ja ihan hyvänä äitinä itseäni pidän. Ei kyllä kovin älykästä ole sanoa, että jos vauvavuosien väsyminen vie järjen, ei pitäisi lapsia tehdä ollenkaan tai että on elämänhallinnassa vikaa. Unen puute ei ole ihmiselle luonnollinen olotila, mutta helppohan se on huudella, jos itsellä se unen tarve on vähäisempi tai uni tulee helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta Minulla 2 kk vauva ja olen niin väsynyt, että nauran aivan kaikelle.Minä en puhunut mistään hävittäjälentäjistä. Kiva, jos uniapnea naurattaa. Minua ei naurattanut.
Pyydän uudelleen anteeksi, muttakun se mielikuva jäi päähäni.
Aha. Tuo hävittäjälentäjä tuskin oli edes ap:n kommentti vaan ilmiselvä provo ilman minkäänlaista aasinsiltaa. Ja siitä nyt sitten riittää noin paljon huvia, että voi pilkata tästä ongelmasta kärsiviä. Tämä on juuri sen tason huumoria, jota en koskaan tule ymmärtämään.
Tutkitutkaapa lapsen ferritiini. Jos on alhainen (alle 30 -> vuoden tujulle rautakuurille). Itselläni 40 v huonot unet paranivat uskomattoman paljon, kun raudanpuute hoidettiin. Siis nukahdan helpommin ja en herää joka rasahdukseen. En olis uskonut.
Tästä on ihan tieteellisiäkin tutkimuksia.
Pyydä MLL lastenhoitaja yöksi. 9,00e/tunti ainakin Varsinais-Suomessa. Itse olen MLL-hoitaja ja ennen omia lapsia tein usein yökeikkoja vaikka olin opiskelija ja kävin pari kertaa viikossa töissä lastenhoitotuntien lisäksi. Nyt sitkeästi soittamaan välittäjäpalveluun, kyllä sieltä joku suostuu tukemaan yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jompikumpi asia valhetta. Miehellä OLI uniapnea/mies on hävittäjälentäjä. Uniapnea ei parane ja tuon luokan työssä todellakin otetaan "ajokortti" pois jos on uniapnea!
Edelleen odotan, mikä sitä lasta valvottaa...
Tässä välissä käyn kaupassa ja tulen sitten katsomaan, josko olisi tietoa.
kiikunkaakunjoo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jompikumpi asia valhetta. Miehellä OLI uniapnea/mies on hävittäjälentäjä. Uniapnea ei parane ja tuon luokan työssä todellakin otetaan "ajokortti" pois jos on uniapnea!
No höperö, ei se mikään hävittäjälentäjä ole 😂 joku vaan halusi olla hauska tuolla välissä.
Ottakaa aupair? Työsopimukseen, että esim. 2x viikossa "yövuoro" ja koska työaika on vähän epäkiitollinen niin vähemmän tunteja ja velvollisuuksia sitten muuten. Tai sitten palkkaatte ihan normaalisti yöhoitajan, ilmoitus työkkärin sivuille. Esim. pari peräkkäistä yötä ja loput yritätte sinnitellä. Rahaa toki menee, mutta mieluummin taloudellisesti tiukempaa jonkun aikaa kuin menetetty mielenterveys.
Vitsailkaa vaan. Mua ei naurata yhtään. Miehellä ja minulla on vaativat työt. Minä teen kotisiivouksia, olen auton ratin takana koko päivän, mutta mitäpä siitä, jos nukahtaisin rattiin, mitä siitä, että lapsi jäisi ilman huonoa ja väsynyttä äitiä. Ei se perhetyöntekijä muuta tee kuin istuu jaarittelemassa. Minä en niitä jaarittelijoita kaipaa. Lapsella on atooppinen ihottuma, neuvolan ja lääkärien ratkaisu asiaan on vain ja ainoastaan rasvaaminen, ei auta vaikka upottaisin ipanan rasvasankoon joka aamu/päivä/ilta/yö.
Tuolle trolliprovoilija naureskelijalle tiedoksi, mies on asentaja/hitsaaja ja ei työskentele henkilöautojen parissa, vaan säiliörekkojen.
Viisastelijat voisivat mennä jonnekin muualle naureskelemaan ja trollailemaan. Nyt ei kyllä jaksa naurattaa teidän omasta mielestä muka hauskat jutut.
Ap
2 vuotta valvottu putkeen.
Ap