Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei perhetyö voi tulla auttamaan öisin, eli valvomaan lapsen kanssa joka yksinkertaisesti nuku?

Vierailija
05.03.2020 |

Tätä asiaa ei sossussa tajuta. En minä päivisin mitään apua tarvitse, mutta olisi kiva saada yöllä nukkua. Enkä minä osaa päivällä nukkua, jos täällä pyörii ventovieras ihminen. En tarvitse apua siivouksessa, pyykkäyksessä, ruuanlaitossa, en missään kotitöissä, osaan hoitaa ne itsekin. Ja sitä paitsi olen palannut työelämään ja lapsi on päiväkodissa, joten perhetyöntekijää ei tarvita, paitsi yöllä olisi kiva, että joku valvoisi lapsen kanssa ja itse saisin vetää unta kaaliin.

On kokeiltu unikoulut ja kaikki, mutta ei lapsi vain nuku. Töissäkin tässä pitäisi käydä, eikä sossut ymmärrä tätäkään asiaa.

Tulisivat tänne valvomaan koko yön lapsen kanssa ja menisivät itse nukkumatta töihin, niin ehkä tajuaisivat minkä takia sitä ihminen voi olla hieman väsynyt ja äreä. Pelkkää liibalaabaa osaavat suoltaa, mutta eivät tajua missä asiassa sitä todellista apua tarvitsisi.
Valvomaan lapsen kanssa, jotta itse jaksaisi päivästä toiseen raahautua töihin maksaakseen laskut ja muun elämisen.
Mutta eivät älyä ei, että töissä käy muutkin kuin he.

Tai sitten pitäisi lopettaa työt ja aloittaa sossupummailu.

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ap sairauslomaa uupumuksen vuoksi. Mikään pakko ei ole jaksaa. Pistä perhe-elämä etusijalle ja ratkaiskaa ne ongelmat kotona.

Vierailija
42/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa itse siivoan 3 vuorotyössä, on lapsia, nukun miten nukun. Pää on jo tottunut ja ajan töihin. Mikä sitä lasta valvottaa?????????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mieskin on todella väsynyt ja tekee raskasta työtä. Olisi kiva, että kumpikin saisimme nukkua.

Ap

Kyllä ihmiset on heikkoja. Teitä on kaksi huolehtimassa lapsesta. Jos ette ole osanneet opettaa lastanne nukkumaan taaperoikään mennessä niin nukkukaa vuorotellen. Kyllä aina ihmetyttää miten monet edes selviää elämästä.

Vierailija
44/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi ventovieraan ihmisen kotiinsa yöksi? Tiedä vaikka ovat vanhempien nukkuessa ottaneet lapsen huostaan ja vieneet jonnekin sijaisperheeseen.

Minä en sossuun, lastensuojeluun ja perhetyöntekijöihin luota yhtään.

-ohis

Vierailija
45/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se apu on sitä, että se perhetyöntekijä tulee päiväsaikaan vähän hengailemaan ja juttelemaan, kun ne ahdistavimmat hetket ovat yöllä. Tämän vuoksi minä en koskaan pyytänyt apua, vaikka olin sekoamispisteessä valvomisen takia. Enemmän voimavaroja se vain olisi vienyt, kun olisi pitänyt vielä lasten lisäksi huomioida se perhetyöntekijäkin. Yksi kokonaan nukuttu yö pari kertaa kuukauden sisällä olisi ollut kyllä valtava helpotus. Tällaista palvelua on vähän vaikeaa ostaakaan esim MLL:n kautta, kun ovat usein opiskelijoita tai työssäkäyviä hekin. 

Miksi se mies ei voisi valvoa niitä paria yötä kk?

Kyllä hän "valvoikin". Hänen valvomisensa oli sitä, että hän toi lapsen sänkyymme ja istui siinä lapsi sylissään. Sitten hän itse nukahti ja minä sitten valvon, että lapsi ei putoa hänen sylistään tai mies ei kierähdä hänen päälleen. Tai sitten hän oli lapsen kanssa sohvalla ja minä sitten laukkaan makkarista katsomassa, onko vauva turvassa. Miehellä oli siis uniapnea ja hänen nukkumisensa/valvomisensa oli jotain ihan järkyttävää. 

Hävittäjälentäjä, jolla on uniapnea. Mitä vielä? Tässä on jo mainion lyhytelokuvat ainekset kasassa.

Sori, mutta Minulla 2 kk vauva ja olen niin väsynyt, että nauran aivan kaikelle.

Minä en puhunut mistään hävittäjälentäjistä. Kiva, jos uniapnea naurattaa. Minua ei naurattanut.

Pyydän uudelleen anteeksi, muttakun se mielikuva jäi päähäni.

Anteeksipyytelijä täällä vielä uudestaan. Olen itse neljän lapsen äiti ja nuorin tosiaan 2 kk. Valvomisesta on kokemusta tosissaan siis. Itsekin olen epätoivoinen joskus ollut. Sinuna ottaisin ensin yhteyttä neuvolaan ja sitä kautta lähdettäisiin ratkomaan tuota uniongelmaa. Ensiapuna voisi käyttää, jos mitenkään mahdollista, perheen apua. Onko sinulla sisaruksia. Äitiä, anoppia tai ystäviä, jotka voisivat akuutissa vaiheessa auttaa.

Yleensä ratkaisu on päivällä nukkuminen.

Tuo on todella yleistä ja aika moni tämän palstan lukijoista on tuon kokenut. Siitä on vain selvittävä jakamalla työt miehen kanssa. Usko tai älä se loppuu joskus.

Vierailija
46/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa itse siivoan 3 vuorotyössä, on lapsia, nukun miten nukun. Pää on jo tottunut ja ajan töihin. Mikä sitä lasta valvottaa?????????

Ap kommentoi jo mikä lasta valvottaa. Suosittelen opettelemaan lukemaan kommentteja.

-ohis

Vierailija
47/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se apu on sitä, että se perhetyöntekijä tulee päiväsaikaan vähän hengailemaan ja juttelemaan, kun ne ahdistavimmat hetket ovat yöllä. Tämän vuoksi minä en koskaan pyytänyt apua, vaikka olin sekoamispisteessä valvomisen takia. Enemmän voimavaroja se vain olisi vienyt, kun olisi pitänyt vielä lasten lisäksi huomioida se perhetyöntekijäkin. Yksi kokonaan nukuttu yö pari kertaa kuukauden sisällä olisi ollut kyllä valtava helpotus. Tällaista palvelua on vähän vaikeaa ostaakaan esim MLL:n kautta, kun ovat usein opiskelijoita tai työssäkäyviä hekin. 

Kyllä hän "valvoikin". Hänen valvomisensa oli sitä, että hän toi lapsen sänkyymme ja istui siinä lapsi sylissään. Sitten hän itse nukahti ja minä sitten valvon, että lapsi ei putoa hänen sylistään tai mies ei kierähdä hänen päälleen. Tai sitten hän oli lapsen kanssa sohvalla ja minä sitten laukkaan makkarista katsomassa, onko vauva turvassa. Miehellä oli siis uniapnea ja hänen nukkumisensa/valvomisensa oli jotain ihan järkyttävää. 

Hävittäjälentäjä, jolla on uniapnea. Mitä vielä? Tässä on jo mainion lyhytelokuvat ainekset kasassa.

Sori, mutta Minulla 2 kk vauva ja olen niin väsynyt, että nauran aivan kaikelle.

Minä en puhunut mistään hävittäjälentäjistä. Kiva, jos uniapnea naurattaa. Minua ei naurattanut.

Anteeksipyytelijä täällä vielä uudestaan. Olen itse neljän lapsen äiti ja nuorin tosiaan 2 kk. Valvomisesta on kokemusta tosissaan siis. Itsekin olen epätoivoinen joskus ollut. Sinuna ottaisin ensin yhteyttä neuvolaan ja sitä kautta lähdettäisiin ratkomaan tuota uniongelmaa. Ensiapuna voisi käyttää, jos mitenkään mahdollista, perheen apua. Onko sinulla sisaruksia. Äitiä, anoppia tai ystäviä, jotka voisivat akuutissa vaiheessa auttaa.

Tuo on todella yleistä ja aika moni tämän palstan lukijoista on tuon kokenut. Siitä on vain selvittävä jakamalla työt miehen kanssa. Usko tai älä se loppuu joskus.

Kerro minulle miten töissä nukkuminen onnistuu? Helppo se on kotiäitinä päivällä nukkua.

Ap

Vierailija
48/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette sossun asiakkaiksi päätyneet? Selvästi joku muukin ongelma alla. Yleensä noita nukkumisjuttuja setvitään neuvolan kanssa yhteistyössä, ei sossun.

49/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

;utku vaikea anoppi syylistää ja mies on hävittäjälentäjä, joka ei saa olla väsynyt.

Ap

Et olisi paljastanut itseäsi provoksi heti näin alussa! Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä valittelu- ja kauhisteluketju lasu-huuteluineen!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
50/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, niin tuttua juttua kyllä. Perhetyöstä ei ole yhtään mitään käytännön hyötyä, jos ongelma liittyy lapsen nukkumiseen. Joku naapuri oli tehnyt lasun lapsestani, koska hän heräili öisin saaden kauheita huutoraivareita, jotka varmasti kuuluivat useampaan kerrokseen ja naapuriin. Noh, tästä sitten seurauksena myönnyin perhetyöhön. Perhetyö kävi meillä istuskelemassa kerran viikossa useamman kuukauden ajan, mutta eivät keksineet mitään moitittavaa arjestamme ja ruutineistamme. Silti lapsen huuto öisin vain jatkui. Päättivät sitten asiakkuuden, kun huomasivat itsekin olevansa täysin hyödyttömiä tilanteessamme.

Vierailija
51/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle miten töissä nukkuminen onnistuu? Helppo se on kotiäitinä päivällä nukkua.

Ap

Kovinpa vastailet ikävällä sävyllä, kun yritän auttaa.

Vapaapäivinä, et varmaan ole 7 pv töissä. Jos et pysty töihin niin menet työterveyteen kertomaan asiasta. Voit joutua saikulle, jolloin pitäisi järkätä nukkuminen kuntoon.

Oletko ottanut neuvolaan yhteyttä? Ei sossulla ole tietotaitoa usein tuollaiseen ongelmaan. Onko selvitetty syy miksi lapsi ei nuku? Miten ylipäänsä olette sossun asiakkaita?

52/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsailkaa vaan. Mua ei naurata yhtään. Miehellä ja minulla on vaativat työt.

Ap

Höpö höpö. Olette ihan perusduunareita. Ei tuossa ole mitään vaativaa teillä kummallakaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
53/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie voin tulla. Perhetyöntekijälle ei aleta yölisiä maksamaan.

T: kunnan johtaja

Vierailija
54/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta kerronpa silti. Minulla on lapsi, joka pienenä valvotti paljon ja nykyäänkin toisinaan. 2 vuotiaana lapsi oli sairaalassa viikon osastolla tutkimuksissa, samalla toteutettiin unikoulu. Ei oppinut nukkumaan sielläkään. Lapseni uni oli niin kevyttä pintaunta, että heräsi pienimpääkin ääneen. Eli meillä hiivittiin ja katottiin telkkaria äänettömällä ekat 10 vuotta. 12 vuotiaaksi nukkui vieressä, epilepsian takia en uskaltanut antaa nukkua yksin. Nyt 18-vuotiaana herättää noin 3 yönä viikossa.

Mies oli sikeäuninen, hankalaa vuorotella kun saa tosissaan herätellä miestä. Mies ei muutenkaan montaa vuotta jaksanut, vaan lähti.

Jos joku valittaa että on valvonut 2kk, niin vähän hymyilyttää...

Vierailija
55/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie voin tulla. Perhetyöntekijälle ei aleta yölisiä maksamaan.

T: kunnan johtaja

Kunnanjohtaja on yhdyssana.

Vierailija
56/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä MLL lastenhoitaja yöksi. 9,00e/tunti ainakin Varsinais-Suomessa. Itse olen MLL-hoitaja ja ennen omia lapsia tein usein yökeikkoja vaikka olin opiskelija ja kävin pari kertaa viikossa töissä lastenhoitotuntien lisäksi. Nyt sitkeästi soittamaan välittäjäpalveluun, kyllä sieltä joku suostuu tukemaan yöksi.

Anteeksi mitä? Onpa eri hinnat, kun Tampereella kyselin MLL:n lastenhoitajan hintaa, niin oli 36e/h.

Vierailija
57/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiikunkaakunjoo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jompikumpi asia valhetta. Miehellä OLI uniapnea/mies on hävittäjälentäjä. Uniapnea ei parane ja tuon luokan työssä todellakin otetaan "ajokortti" pois jos on uniapnea!

Älä jaksa. Missään en ole sanonut, että mies on hävittäjälentäjä. En ole ap, eikä tainnut olla se hävittäjälentäjän maininnutkaan.

Vierailija
58/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsailkaa vaan. Mua ei naurata yhtään. Miehellä ja minulla on vaativat työt. Minä teen kotisiivouksia, olen auton ratin takana koko päivän, mutta mitäpä siitä, jos nukahtaisin rattiin, mitä siitä, että lapsi jäisi ilman huonoa ja väsynyttä äitiä.

Aika häiritsevää puhetta naiselta, jolla on pieni lapsi. Tuollainen marttyyriasenne ja kuoleman väheksyntä (edes vitsinä) kertoo syvälle juurtuneesta uhrimentaliteetista.

Oliko oma äitisi myös marttyyri? Aiotko kasvattaa omasta lapsestasi marttyyrin? Helpostihan se käy, jos tuollaisia aivopieruja päästelet suustasi eskari-ikäisten lasten läsnäollessa.

Marttyyriäiti on aina se, joka hakee VIIMEISENÄ apua. Puhisee vain yksin ja purkaa omaa turhautumistaan lapseen/mieheen/perheen lemmikkikoiraan.

Marttyyri nauttii uhriutumisesta, joten avun hakeminen (oman suun avaaminen) on paha paikka. Pitäisi katsoa totuutta silmiin ja myöntää, että itsepähän on lapsensa synnyttänyt, miehensä valinnut, ja marttyyrinviitan pukenut harteilleen.

Vierailija
59/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta kerronpa silti. Minulla on lapsi, joka pienenä valvotti paljon ja nykyäänkin toisinaan. 2 vuotiaana lapsi oli sairaalassa viikon osastolla tutkimuksissa, samalla toteutettiin unikoulu. Ei oppinut nukkumaan sielläkään. Lapseni uni oli niin kevyttä pintaunta, että heräsi pienimpääkin ääneen. Eli meillä hiivittiin ja katottiin telkkaria äänettömällä ekat 10 vuotta. 12 vuotiaaksi nukkui vieressä, epilepsian takia en uskaltanut antaa nukkua yksin. Nyt 18-vuotiaana herättää noin 3 yönä viikossa.

Mies oli sikeäuninen, hankalaa vuorotella kun saa tosissaan herätellä miestä. Mies ei muutenkaan montaa vuotta jaksanut, vaan lähti.

Jos joku valittaa että on valvonut 2kk, niin vähän hymyilyttää...

Kuka on valittanut, että on valvonut 2 kk?

Minä sanoin, että minulla on 2 kk ikäinen vauva. Se on pikkasen eri asia.

Mitä niin kuin siis tarkalleen ottaen naureskelet?

Vierailija
60/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mieskin on todella väsynyt ja tekee raskasta työtä. Olisi kiva, että kumpikin saisimme nukkua.

Ap

Voi jeesus. Nukutte vuorotellen. 

;utku vaikea anoppi syylistää ja mies on hävittäjälentäjä, joka ei saa olla väsynyt.

Ap

Onko miehen lentotukikohta Porvoossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi