Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hengenvaarallisesti lihava"-sarja jms. Miten voi olla, että henkilö tai lähipiirinsä ei havahtunut järkyttävään lihomiseen paljon aikaisemmassa vaiheessa kuin 250-300 kg tjsp?

Vierailija
03.03.2020 |

Onko jollakulla teoriaa?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v kirjoitti:

En siihen ota kantaa, mutta eikö nuo kaikki lihavat jo heti ohjelman alussa olisi pitänyt laittaa terapiaan, kun lähes kaikilla on traumaattisia kokemuksia ja vähintään vakava syömishäiriö? Päänupin ongelmat heijastuvat usein myös ruumiillisesti ja toisinpäin.

Olisko kustannuskysymys? Lisäksi osa ei halua mennä terapiaan.

Vierailija
82/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän "insurancen" osuus on siitä miten noita voidaan auttaa? Jos osalla ei insurance riitä terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin työttömäksi. Ostan pakastevihanneksia, juureksia, jauhelihaa. Teen halvalla ruoat, enkä liho. Miksi nämä usan läskit syövät pikaruokaa, vaikka terveellinen ruoka on halvempaa? Eikö usassa te-toimisto patista työnhakuun, niinkuin suomessa? Suomessa lihavuus ei ole syy jäädä kotiin. Täällä läskeillekin tarjotaan töitä.

84/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

En siihen ota kantaa, mutta eikö nuo kaikki lihavat jo heti ohjelman alussa olisi pitänyt laittaa terapiaan, kun lähes kaikilla on traumaattisia kokemuksia ja vähintään vakava syömishäiriö? Päänupin ongelmat heijastuvat usein myös ruumiillisesti ja toisinpäin.

Olisko kustannuskysymys? Lisäksi osa ei halua mennä terapiaan.

En tiedä, mutta pysyvämpiä tuloksia saadaan kun käydään läpi ongelman ydin, joka on aina psyykkinen näissä tapauksissa.

Vierailija
85/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan näille ihmisille mitään jatkoseurantaa? Olisi mielenkiintoista tietää mitä heille kuuluu 

muutaman vuoden päästä.

Vierailija
86/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin työttömäksi. Ostan pakastevihanneksia, juureksia, jauhelihaa. Teen halvalla ruoat, enkä liho. Miksi nämä usan läskit syövät pikaruokaa, vaikka terveellinen ruoka on halvempaa? Eikö usassa te-toimisto patista työnhakuun, niinkuin suomessa? Suomessa lihavuus ei ole syy jäädä kotiin. Täällä läskeillekin tarjotaan töitä.

Kyllähän noistakin osa on ollut töissä kunnes työnteko käy painon takia mahdottomaksi.

Vierailija
87/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko näkyy Dplayssa.

Vierailija
88/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän "insurancen" osuus on siitä miten noita voidaan auttaa? Jos osalla ei insurance riitä terapiaan.

Voi jessus sentään! Onko se niin hienoa kirjoittaa englanniksi tuollainen perussana, vaikka muu teksti on suomeksi? Näyttää todella hölmöltä. Toivottavasti tällainen kirjoitustyyli ei yleisty.

Ihan näin suomeksi VAKUUTUS.

Vierailija
89/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus sentään! Onko se niin hienoa kirjoittaa englanniksi tuollainen perussana, vaikka muu teksti on suomeksi? Näyttää todella hölmöltä. Toivottavasti tällainen kirjoitustyyli ei yleisty.

Ihan näin suomeksi VAKUUTUS.

No joo mutta kun vakuutus on meillä niin eri juttu että tuntuu väärältä käyttää sitä tässä yhteydessä.

Vierailija
90/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että USA:ssa on terveellinen ruoka halvempaa? Siellä tuppaa olemaan asia juuri päinvastoin, eli pikaruoka on todella halpaa, mutta ns. normaali ruoka tuleekin kalliimmaksi ja on muutenkin työläämpää valmistaa ja tietysti ylipainon takia halutaan päästä helpolla, joten pikaruoka menee siellä hyvin kaupaksi.

Vierailija
91/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuesimerkiksi voisi ottaa lihavan Patrikin TV:stä juuri tulleesta ( ja vielä Areenassa näkyvästä, osa 2 ) sarjasta Loggef in. Reilu kaksikymppinen poika on vaarallisen lihava ja äitinsävain hyysää ja huolehtii, että on syötävää.

Vierailija
92/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt samaa, luulisi että viimeistään 150kg kohdalla haluaisi alkaa laihduttamaan.

Tuollainen 250-300kg vaatii jo paljon ylläpitoakin. Eräs niistä sanoi että syö 10 000 kilokaloria päivässä. Verrannollisesti se on noin 7 Hesburgerin mega-ateriaa.

Nuo amerikkalaiset ylipainoiset ovat kyllä aivan omaa luokkaansa. Kyllä kai täällä jo aiemmin puututaan, jos on niin lihava, ettei pysty enää edes sisällä liikkumaan? 

Vierailija
93/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että USA:ssa on terveellinen ruoka halvempaa? Siellä tuppaa olemaan asia juuri päinvastoin, eli pikaruoka on todella halpaa, mutta ns. normaali ruoka tuleekin kalliimmaksi ja on muutenkin työläämpää valmistaa ja tietysti ylipainon takia halutaan päästä helpolla, joten pikaruoka menee siellä hyvin kaupaksi.

Oon seurannut jenkkien vegaanikeskustelua ja yksi pointti keskustelussa on se että vegaanius on etuoikeutetun porukan puuhaa kun taviksilla ei ole siihen varaa.

Vierailija
94/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saavat syyttää itseään, jos lihovat 300 kiloiseksi. Suomessa lääkärit puuttuvat jo 10kilon ylipainoon. Itse kävin lääkärissä ja hän patisti laihduttamaan, kun verenpaine oli koholla. Ylipainoa 10 kg.

Vierailija
95/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saavat syyttää itseään, jos lihovat 300 kiloiseksi. Suomessa lääkärit puuttuvat jo 10kilon ylipainoon. Itse kävin lääkärissä ja hän patisti laihduttamaan, kun verenpaine oli koholla. Ylipainoa 10 kg.

Totta, täällä puututaan varhain kyllä ylipainoon mutta se vaan monilta lääkäreiltä tuppaa unohtumaan että hyvin usein siihen on syy. Itse lihoin 25 kiloa koska olin äärimmäisen väsynyt ja liian kipeä liikkumaan. Kaikkea muuta kysyttiin ja tarjottiin muttei tutkimuksia. Kun sitten kerran (7 vuotta meni) sattui lääkäri joka otti tosissaan ja alkoi tutkimaan, löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, ibs. ja reuma.

Kun lääkitys saatiin kuntoon ja pääsin liikkeelle, laihduin 30 kiloa reilusti alle vuodessa.

Monesti sanotaan että lihavuus uuvuttaa mutta kyllä todella monen taustalta löytyy ihan oikea syy.

Vierailija
96/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okoha tämä tohtori kirjoittanut kirjaa : hauskimmat tekosyyt/selitykset, miksi en laihdu tällä dieetillä?

Vierailija
97/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2030  suomessa sama meno  ja uudet tekosyyt

Vierailija
98/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okoha tämä tohtori kirjoittanut kirjaa : hauskimmat tekosyyt/selitykset, miksi en laihdu tällä dieetillä?

Tuskin, koska hän ei ole kiinnostunut aihepiiristä kiusatakseen sairaalloisen lihavia niin kuin sinä. On ihan selvää että sulla on joku vastaavan tason ongelma elämässäsi, jonka aiheuttaman pahan mielen projisoit noihin ihmisiin.

Vierailija
99/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina vaan, että mistä näillä mammuteilla riittää rahaa syödä monen hevosen edestä, kun vaan makaavat kotona..??

Vierailija
100/116 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainon tunnistaminen ei kuulu tavallisen ihmisen osaamisalueeseen.

Muistaakseni eräs (edesmennyt) kehopositiivi kertoi aikoinaan lehdessä, että hän ei itse huomannut lihomistaan, vaan havahtui siihen vasta, kun meni vaa'alle, jolloin paino oli lähes 200kg! Ja oli vielä tuolloinkin tyytyväinen ulkonäköönsä.