Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hengenvaarallisesti lihava"-sarja jms. Miten voi olla, että henkilö tai lähipiirinsä ei havahtunut järkyttävään lihomiseen paljon aikaisemmassa vaiheessa kuin 250-300 kg tjsp?

Vierailija
03.03.2020 |

Onko jollakulla teoriaa?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhatkiloinen perhe nimisessä sarjassa on eri lääkäri ja eri metodi laihduttaa.

Vierailija
22/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutamia syitä:

Pieni ylipaino on terveellistä

On niin paljon lihaksia

Bmi tai paino ei kerro mitään hyvinvoinnista

Paino ei vaan tipu vaikken syö mitään ja lenkkeilen 25 tuntia päivässä

Ja lapsuudesta asti on opetettu, että lautanen pitää syödä tyhjäksi, maha pitää syödä täyteen ja "oletpa sinä laiha". Eivät mummot(/vaarit) ymmärtäneet, minkä karhunpalveluksen tekivät jälkeläisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös sitä, että suurin osa näiden lihavien omaisista/ystävistä on todella lihavia. Miksi he eivät rupea laihduttamaan samaan aikaan? Ihmettelen myös sitä, että nämä ohjelmassa olevat ovat työttömiä, mutta heillä on kuitenkin varaa ostaa ruokaa, niin paljon,että he lihovat noin lihaviksi? Itse jäin työttömäksi suomessa, olen 56vuotias, ei minulla ole varaa ostaa ruokaa niin paljon, että lihoisin. Kelan työttömyysavustuksella olen laihtunut 10kg. vuodessa. Minä syön pakastevihanneksia, seitiä, kaalia, kerran vuodessa pizzaa.

Vierailija
24/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka yleistä, mutta on myös olemassa sairaalloista lihavuutta ihailevia henkilöitä, jotka tahallisesti lihottavat puolisoitaan.

Tuli joku ohjelmakim telkkarista näistä feedereistä. Sairasta touhua.

Vierailija
25/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa on vanhemmat, jotka ovat jotenkin tunnekylmiä tai pettäneet lapsen jollain tavalla, esim. eivät ole puuttuneet seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Jotenkin ruoasta on tullut se tapa, jolla lapsille hyvitetään sitä lapsuuden hylkäämistä ja huonoa vanhemmuutta.

Lihavien tarinat tässä sarjassa ovat järkyttävän samanlaisia kuin esim. Intervention-sarjan addikteilla ja himohamstraajilla. Joku traumaattinen kokemus tai koko lapsuuden kestänyt hylkääminen/heitteillejättö aiheuttaa tarpeen turvautua johonkin. Oli se sitten ruoka, huumeet tai holtiton tavaran kerääminen.

Ruokaan on lapsena helppo turvautua, koska sitä on yleensä tarjolla paskemmassakin kodissa ja jos vanhemmat eivät ole valvomassa, voi syödä vaikka koko jääkaapin tyhjäksi.

Vierailija
26/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen metodi? Olen ihmetellyt juuri tuota laihdutusmetodia että laitetaan 10 000 kaloria ahmivat ihmiset 1200 kalorille. Monella menee vuosi siihen että pääsevät edes alkuun tuon älyvapaan idean kanssa. Noi ihmiset tarvii 5000 kaloria päivässä pelkkään ylläpitoon. Eli laihtuisivat vaikka söisivät normaalin 2000 kaloria päivässä, jossa nyt on vähän enemmän syötävää. Tuskin laihtuisivat yhtään hitaammin, kun eihän noi ihmiset pysty sitä 1200 kaloria noudattamaan millään.

Vierailija
27/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös sitä, että suurin osa näiden lihavien omaisista/ystävistä on todella lihavia. Miksi he eivät rupea laihduttamaan samaan aikaan? Ihmettelen myös sitä, että nämä ohjelmassa olevat ovat työttömiä, mutta heillä on kuitenkin varaa ostaa ruokaa, niin paljon,että he lihovat noin lihaviksi? Itse jäin työttömäksi suomessa, olen 56vuotias, ei minulla ole varaa ostaa ruokaa niin paljon, että lihoisin. Kelan työttömyysavustuksella olen laihtunut 10kg. vuodessa. Minä syön pakastevihanneksia, seitiä, kaalia, kerran vuodessa pizzaa.

Amerikassa on täysin erilainen hintataso kuin Suomessa. Joku McDonald's-ateria saattaa maksaa USA:ssa 5 euroa, Suomessa sama olisi 10 euroa. Puhumattakaan erilaisista sipseistä, pakastepizzoista ja karkeista. Siellä on muutenkin hintataso huomattavasti alempi kuin täällä.

Vierailija
28/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla on taustalla seksuaalinen hyväksikäyttö, yhdistettynä vanhempiin joista ei ole tueksi.

Vierailija
29/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen metodi? Olen ihmetellyt juuri tuota laihdutusmetodia että laitetaan 10 000 kaloria ahmivat ihmiset 1200 kalorille. Monella menee vuosi siihen että pääsevät edes alkuun tuon älyvapaan idean kanssa. Noi ihmiset tarvii 5000 kaloria päivässä pelkkään ylläpitoon. Eli laihtuisivat vaikka söisivät normaalin 2000 kaloria päivässä, jossa nyt on vähän enemmän syötävää. Tuskin laihtuisivat yhtään hitaammin, kun eihän noi ihmiset pysty sitä 1200 kaloria noudattamaan millään.

Pointti on laihtua mahdollisimman nopeasti mahdollisimman paljon, että pystytään tekemään laihdutusleikaus. Jos painaa 300 kiloa, voi oikeasti kuolla milloin vain. On pakko laihtua nopeasti ja paljon. Leikkauksen jälkeen mahalaukku on todella pieni eikä sitten pysty enää ahmimaan.

Ihmettelen kyllä sitä, että kaikille ei tarjota heti psykologin apua, vaan moititaan kun ei onnistu.

Vierailija
30/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan noista ovat olleet ihan normaalipainoisia tai jopa hoikkiakin. Kyseessähän on sairaus johon tarvitsee apua. Onhan henkilö voinut harmitella lihomistaa jo siinä vaiheessa kun ylipaino on ollut lievää, mutta kun tuo tosiaankin on sairaus josta on vaikeaa päästä omineen eroon. Eli henkilö pakonomaisesti jatkaa. Todennäköisesti kun painoa tarpeeksi eli reippaasti yli 100kg niin tuo vartalon koon hahmottaminen vaikeutuu eikä enää edes huomaa eroa painaako 145kg vai 250kg.

Ja siinä kohtaa aletaan olla jo niin ylipaino vankina, että siitä tosiaankaan ei omineen selviä

Vierailija
31/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut Jabbat saa itkupotkuraivarit, jos ruokaa ei ilmesty nokan alle välittömästi. Tuollaista parkumista ei jaksa kukaan kuunnella.

Vierailija
32/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka yleistä, mutta on myös olemassa sairaalloista lihavuutta ihailevia henkilöitä, jotka tahallisesti lihottavat puolisoitaan.

Ainakin yhdessä jaksossa oli tällainen mies. Suuttui kun vaimo halusi leikkaukseen, ei tullut mukaan sairaalaan, ajoi sairaalasta suoraan drive-in-luukulle ostamaan hampurilaisia, kieltäytyi laittamasta saalattia ja vittuili vielä lapsellekin. Kamala tyyppi. Onneksi heille tuli ero, varmaan lihottaa nyt jotain toista naisraukkaa.

Vierailija
33/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on laihtua mahdollisimman nopeasti mahdollisimman paljon, että pystytään tekemään laihdutusleikaus. Jos painaa 300 kiloa, voi oikeasti kuolla milloin vain. On pakko laihtua nopeasti ja paljon. Leikkauksen jälkeen mahalaukku on todella pieni eikä sitten pysty enää ahmimaan.

Ihmettelen kyllä sitä, että kaikille ei tarjota heti psykologin apua, vaan moititaan kun ei onnistu.

Varmasti näin, mutta kun 1200 kaloria on niin vähän, ettei siitä tule kuukausiin yhtään mitään ja aikaa hukataan joka tapauksessa kuukausikaupalla. Mietin että onko toi 1200 kaloria laitettu juurikin draaman takia, että saadan se pakollinen epäonnistuminen. Versus jos kalorirajoitus olisi joku vähemmän epäinhimillinen, ihmiset voisivat jopa pysyä siinä. Vai onko se niin että tuossa painossa nälkä on yhtä kaamea, oli kalorit sitten 1200 tai 2200?

Vierailija
34/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut Jabbat saa itkupotkuraivarit, jos ruokaa ei ilmesty nokan alle välittömästi. Tuollaista parkumista ei jaksa kukaan kuunnella.

Nimimerkkillä päiväkotitasoista "analyysia" ja ylpeä siitä.

Vierailija
35/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa on täysin erilainen hintataso kuin Suomessa. Joku McDonald's-ateria saattaa maksaa USA:ssa 5 euroa, Suomessa sama olisi 10 euroa. Puhumattakaan erilaisista sipseistä, pakastepizzoista ja karkeista. Siellä on muutenkin hintataso huomattavasti alempi kuin täällä.

USA:ssa käytännössä kuka tahansa voi hankkia luottokortteja ja elää sitten niillä. Ei ole väliä paljonko on tuloja. Eli periaatteessa joku työtön voi kehittää itselleen vaikka 25 tonnin luottokorttivelat, kun Suomessa tulisi jossain kohti raja vastaan, että luottoa ei enää anneta.

Vierailija
36/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja oon miettinyt. Ehkä Amerikassa vaan kaikki on isompaa? Meikäläiset jättilihavat kai ovat samaa luokkaa kuin nuo lähisukulaiset?

Kammottavaa, että kukaan ei missään ohjelmassa syö ikinä mitään kasviksia tai edes hedelmiä. Pikaruokaa vaan, juustoa, lihaa, majoneesia... ei edes niissä osioissa, joissa superlihava laihduttaa tosissaan, näy paljoa kasvikunnan tuotteita.

Vierailija
37/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkkillä päiväkotitasoista "analyysia" ja ylpeä siitä.

Tais osua? :D

Vierailija
38/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja oon miettinyt. Ehkä Amerikassa vaan kaikki on isompaa? Meikäläiset jättilihavat kai ovat samaa luokkaa kuin nuo lähisukulaiset?

Kammottavaa, että kukaan ei missään ohjelmassa syö ikinä mitään kasviksia tai edes hedelmiä. Pikaruokaa vaan, juustoa, lihaa, majoneesia... ei edes niissä osioissa, joissa superlihava laihduttaa tosissaan, näy paljoa kasvikunnan tuotteita.

USA:ssa kaikki terveelliset ruoat ovat paljon kalliimpia kuin Suomessa. Täällä köyhällä ei ole varaa syödä koko ajan pikaruokaa ja pakastepizzoja, siellä on toisin päin.

Vierailija
39/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaneet oppia suomen ay henkilöilöistä kerran vuodessa puhutaan lakoista muu aika syödään. lakko aikana syödään koko vuorokausi tietenkin meidän piikkiin. sikoja jotka eivät koskaan ole tehneet kunnon töitä. mutta eiköhän tuo syöttö porsas politrukki aika ala loppumaan. li anderson hikinen politrukki tuossa läskien porukassa on poikkeus

Vierailija
40/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin buffet-pöydät. Aivan järkyttävä määrä erilaisia vaihtoehtoja ja kun kaikkea saa syödä niin paljon kuin haluaa (eikä edes maksa paljoa), niin en yhtään ihmettele, jos sillä ruokailutavalla lihoo. Pikaruoka on yleensä edullista. Lisäksi kaupoissa halpojen (ja lihottavien) elintarvikkeiden pakkauskoot järkiään jotain megakokoja.