Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hengenvaarallisesti lihava"-sarja jms. Miten voi olla, että henkilö tai lähipiirinsä ei havahtunut järkyttävään lihomiseen paljon aikaisemmassa vaiheessa kuin 250-300 kg tjsp?

Vierailija
03.03.2020 |

Onko jollakulla teoriaa?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka yleistä, mutta on myös olemassa sairaalloista lihavuutta ihailevia henkilöitä, jotka tahallisesti lihottavat puolisoitaan.

Ainakin yhdessä jaksossa oli tällainen mies. Suuttui kun vaimo halusi leikkaukseen, ei tullut mukaan sairaalaan, ajoi sairaalasta suoraan drive-in-luukulle ostamaan hampurilaisia, kieltäytyi laittamasta saalattia ja vittuili vielä lapsellekin. Kamala tyyppi. Onneksi heille tuli ero, varmaan lihottaa nyt jotain toista naisraukkaa.

Joo, naisen sydän oli jo pettämässä sairaalloisen lihavuuden vuoksi ja hän oli siis kuolemanvaarassa. Ja ukko vaan halusi itsekkäsäästi lihottaa naista LISÄÄ fetissinsä vuoksi. Onneksi nainen aloitti laihdutuksen, pelasti samalla itsensä ennen aikaiselta kuolemalta sen tehdessään - ja jätti täyskahjon kumppaninsa.

Vierailija
42/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen ylipaino tule hetkessä vaan vähän kerrallaan ajan kanssa. Sairaalloisen ylipainoiselle siitä on tullut normaali tila, eikä se siksi enää kykene herättämään todellisuuteen. Lisäksi laihduttaminen vaatisi niin valtavan määrän työtä ja itsekuria, että paljon helpompaa on vain jatkaa entiseen malliin ja olla välittämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain jenkkiohjelmassa, oisko ollu 16&pregnant, pariskunta mietti että mitä ruokaa saa 10 dollarilla kun pitäis sillä rahalla elää tyyliin 2 päivää. Päätyivät Mäkkiin. Mietittiin että sillä ois saanu kyllä kaupasta enemmän. Onko se joku tyyli että haetaan valmista ruokaa? Ja syötetään sitä samaa sit lapselle?

Jos lapsena jo siihen tottuu.

Vierailija
44/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös sitä, että suurin osa näiden lihavien omaisista/ystävistä on todella lihavia. Miksi he eivät rupea laihduttamaan samaan aikaan? Ihmettelen myös sitä, että nämä ohjelmassa olevat ovat työttömiä, mutta heillä on kuitenkin varaa ostaa ruokaa, niin paljon,että he lihovat noin lihaviksi? Itse jäin työttömäksi suomessa, olen 56vuotias, ei minulla ole varaa ostaa ruokaa niin paljon, että lihoisin. Kelan työttömyysavustuksella olen laihtunut 10kg. vuodessa. Minä syön pakastevihanneksia, seitiä, kaalia, kerran vuodessa pizzaa.

Miten heillä on varaa muuttaa Texasiin lihavuusleikkauksen vuoksi asumaan?Kaikilla mahtavat tila-autot, jne. .

Vierailija
45/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös sitä, että suurin osa näiden lihavien omaisista/ystävistä on todella lihavia. Miksi he eivät rupea laihduttamaan samaan aikaan? Ihmettelen myös sitä, että nämä ohjelmassa olevat ovat työttömiä, mutta heillä on kuitenkin varaa ostaa ruokaa, niin paljon,että he lihovat noin lihaviksi? Itse jäin työttömäksi suomessa, olen 56vuotias, ei minulla ole varaa ostaa ruokaa niin paljon, että lihoisin. Kelan työttömyysavustuksella olen laihtunut 10kg. vuodessa. Minä syön pakastevihanneksia, seitiä, kaalia, kerran vuodessa pizzaa.

Miten heillä on varaa muuttaa Texasiin lihavuusleikkauksen vuoksi asumaan?Kaikilla mahtavat tila-autot, jne. .

Tuottajat maksavat kulut.

Tai sitten ottavat luottokortteja/lainaa. Niitä saa Amerikassa helpommin kuin Suomessa.

Vierailija
46/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhatkiloinen perhe nimisessä sarjassa on eri lääkäri ja eri metodi laihduttaa.

Minkälainen metodi? Olen ihmetellyt juuri tuota laihdutusmetodia että laitetaan 10 000 kaloria ahmivat ihmiset 1200 kalorille. Monella menee vuosi siihen että pääsevät edes alkuun tuon älyvapaan idean kanssa. Noi ihmiset tarvii 5000 kaloria päivässä pelkkään ylläpitoon. Eli laihtuisivat vaikka söisivät normaalin 2000 kaloria päivässä, jossa nyt on vähän enemmän syötävää. Tuskin laihtuisivat yhtään hitaammin, kun eihän noi ihmiset pysty sitä 1200 kaloria noudattamaan millään.

Pointti on laihtua mahdollisimman nopeasti mahdollisimman paljon, että pystytään tekemään laihdutusleikaus. Jos painaa 300 kiloa, voi oikeasti kuolla milloin vain. On pakko laihtua nopeasti ja paljon. Leikkauksen jälkeen mahalaukku on todella pieni eikä sitten pysty enää ahmimaan.

Ihmettelen kyllä sitä, että kaikille ei tarjota heti psykologin apua, vaan moititaan kun ei onnistu.

Varmasti näin, mutta kun 1200 kaloria on niin vähän, ettei siitä tule kuukausiin yhtään mitään ja aikaa hukataan joka tapauksessa kuukausikaupalla. Mietin että onko toi 1200 kaloria laitettu juurikin draaman takia, että saadan se pakollinen epäonnistuminen. Versus jos kalorirajoitus olisi joku vähemmän epäinhimillinen, ihmiset voisivat jopa pysyä siinä. Vai onko se niin että tuossa painossa nälkä on yhtä kaamea, oli kalorit sitten 1200 tai 2200?

Dr Now’n hoitoon (ja TV-ohjelmaan) pyrkii varmasti paljon ihmisiä. Kitudieetillä testataan, kuka on tosissaan. Ei tule vaikeaa ja kallista leikkausta, jos ei pysty sitoutumaan ohjelmaan.

On siinä varmasti terveydelliset syytkin, järjetön ylipaino pitää saada tippumaan mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
47/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit vs KILOkalorit. Meneekohän noiden sekoittajilla samalla tavalla sekaisin myös metrit ja KILOmetrit?

Vierailija
48/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa esim sipsipussien kokoa aasiassa ja Usassa.

Vierailija
49/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 58v. kelan korvauksilla oleva akka, en voi edes haaveilla ohjelmassa näytetyistä pikaruokapaikkojen aterioista. Jos joskus saisi edes syödä hampurilaisia, kanansiipiä tms.

Vierailija
50/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä usein itsekin, koska olen vajaa 120kg ja jo tässä painossa eläminen tuntuu usein aika mahdottomalta: kasa sairauksia pahenee (refluksi, uniapnea jne.), vaivoja ja kolotuksia ilmestyy etenkin alavartaloon tuon tuosta (nytkin on vaikea nostaa toista jalkaa ylös tietyssä kulmassa) ja liikkuminen ylipäätään on todella vaivalloista puuskuttamista. Oma kroppani on selkeästi rajoillaan tässä painossa, joten en voi edes kuvitella, millainen tilanne olisi esim. 150-kiloisena, saati painavampana!

Vierailija
51/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa esim sipsipussien kokoa aasiassa ja Usassa.

Suomessa oli aiemmin "MEGAPUSSI":t. Nykyään Megabag. Kyllä jokin 300 g on aika paljon. Monihan syö koko PUSSIn kerralla.

Vierailija
52/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit vs KILOkalorit. Meneekohän noiden sekoittajilla samalla tavalla sekaisin myös metrit ja KILOmetrit?

Kilokaloreita on jossain vaiheessa alettu sanoa kaloreiksi ja se tapa on vakiintunut. Varmaan moni ei edes tiedä koko sanaa.

Erolla ei ole väliä, koska aina puhutaan samasta asiasta, joka vain ilmaistaan eri tavalla.

Vierailija
53/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutamia syitä:

Pieni ylipaino on terveellistä

On niin paljon lihaksia

Bmi tai paino ei kerro mitään hyvinvoinnista

Paino ei vaan tipu vaikken syö mitään ja lenkkeilen 25 tuntia päivässä

Paljonko on tänään kulunut alkoa tai muita päihteitä?

Sarkasmi ei selkeesti ole sun leipälaji. :D

Vierailija
54/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuottajat maksavat kulut.

Tai sitten ottavat luottokortteja/lainaa. Niitä saa Amerikassa helpommin kuin Suomessa.

Isot autot on, ainakin pari per talous. Miten? Ja kynsihuollossa käydään vaikka asutaan trailerparkissa.

Ruokakupoingeilla varmaan sitten ostavat ruuat, ne alennukset on vissiin jotain ihan muuta kun täällä meillä?

Vierailija
55/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin kävi sääliksi sen Kellyn kohtalo tuossa ohjelmassa, motivoitunu laihduttaan ja kertoili kuinka laihtuminen on parantanut elämänlaatua ja sit sen sydän pettääkin kesken ohjelman kuvauksien :(

Vierailija
56/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 58v. kelan korvauksilla oleva akka, en voi edes haaveilla ohjelmassa näytetyistä pikaruokapaikkojen aterioista. Jos joskus saisi edes syödä hampurilaisia, kanansiipiä tms.

Voisit, jos asuisit USAssa.

Vierailija
57/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahoilla ne aina rahoittaa kaiken sen elämän? asunnon, autot ja syömisen? voiko vain todeta miten suomessa on kaikki kallista?

Vierailija
58/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr Now on mun sankari. Pistää jauhot suuhun kaikille dieettiään noudattamattomille :D ja järjestään sama selitys kaikilla... Olen ollut stressaantunut, olen lipsunut vain pari kertaa... Ja äiti suhde hyvin epänormaali monella näistä. Huh huh.

Vierailija
59/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja oon miettinyt. Ehkä Amerikassa vaan kaikki on isompaa? Meikäläiset jättilihavat kai ovat samaa luokkaa kuin nuo lähisukulaiset?

Kammottavaa, että kukaan ei missään ohjelmassa syö ikinä mitään kasviksia tai edes hedelmiä. Pikaruokaa vaan, juustoa, lihaa, majoneesia... ei edes niissä osioissa, joissa superlihava laihduttaa tosissaan, näy paljoa kasvikunnan tuotteita.

Keski-Amerikassa lapsille annetaan tuttipullossa

C Colan kopiota. Valtavat määrät 12-vuotiaita joilla on diabetes.

Vierailija
60/116 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilokaloreita on jossain vaiheessa alettu sanoa kaloreiksi ja se tapa on vakiintunut. Varmaan moni ei edes tiedä koko sanaa.

Erolla ei ole väliä, koska aina puhutaan samasta asiasta, joka vain ilmaistaan eri tavalla.

Ero on tuhatkertainen.

cal = kalori

kcal = kilokalori = 1000 kaloria