Mitä eroa on 200 euron ja 1000 euron pesukoneilla?
Uusi pitäisi ostaa. Jos molemmissa on aaa+ energialuokka ja 1600 kierroksen linkous sekä pyykkäävät 6 - 7 kiloa. Tunnettuja vanhoja merkkejä.
En halua kuivaavaa konetta, kuivuri on jo erikseen.
Onko joku syy miksi halpaa ei kannata ostaa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tonnin kone toimis 15 vuotta, niin voit ostaa 5 kp halpiskoneita samalla rahalla. Lisäksi saat aina uudet letkut mukaan, nekin hapertuu ajan myötä => vesivahinko. Halpis, ehdottomasti, eikä sen tarvi kiertää niin nopeaan kuin Kimi Räikkönen edes lingotessaan.
Itse en kyllä halua rontata 3 vuoden välein uutta/vanhaa konetta kaupasta kotiin.
Oletko kuullut kotiinkuljetuksesta? Mitään ei tarvitse ronttailla, ei uutta, ei vanhaa.
Maksatko siitä että joku laittaa koneen vaateriin ja letkut kiinni?
Paljon se "200€" kone siinä vaiheessa oikeesti maksaa...?
Kuljetuksesta puhuin. Maksoin, viimeksi tyttärelle ostettiin kone omaan kotiin, enkä todella ronttaile niitä itse, veemäistä puuhaa. Oliko 50 vai 60 euroa Gigantissa. Kävin sitten kiinnittämässä letkut.
Mutta ei tarvinnut maksaa vanhan koneen poisviennustä? Ja sä joudut asennuksen ja poistot kuljetustuet. Kaikki ei kenties itse osaa... Tai ei ole isää..
Tämä oli hänen ensimmäinen koneensa. Minä olen äiti. Pyykkärin asennukseen ei tarvita pippeliä. Oma halpis on vaihtunut viimeksi kymmenkunta vuotta sitten, sen kuljetuskuluja en muista.
Vaikka osaan, liikaa vaivaa, enkä jaksa kolmia portaita yksin kantaa alas/ylös.
Siksi se vähintään 5-7 vuotta kestävä kone.
No siksi mäkin otan sen kotiinkuljetuksen ettei tarvitse kantaa. Tytön kone on uusi halpis ja meidän vanha halpis, täyttää 9 tai 10.
Ai 10 vuotta vanha kone ilman huoltoja?
Onko sitä käytetty kanssa?
4-5 kertaa viikossa kun oltiin kolmistaan, nyt 2-3 kun ollaan kaksin. Ei halpiksia huolleta.
Ei, mutta olemattomat hiiliharjat tai katkennu remmi tuppaa haittaamaan rummun pyörimistä...
Ok. Joko sulla on huonoa tuuria tai meillä hyvää, parin päivän sisällä rumpu on pyörinyt iloisesti neljä kertaa, kun hoitokoira lähti.
Hiiliharjat ei vaan kestä loputtomiin, jos sellaiset moottorissa on.
Tuskinpa ne siinä tonninkaan koneessa kestävät loputtomiin.
Tonnin koneen oli jo 10 vuotta sit syytä olla harjaton.
Selvä pyy. En ostanut sellaista silloinkaan.
Pari halpaa oli välissä. Hoover ja candy.
Kumpikaan ei kestänyt 4 vuotta. Candy taisi kestää reilu 2 vuotta. Molemmissa hajosi rumpu. Hooveria huollettiin takuun piirissä pariin otteeseen. Kerran taidettiin koko masiina uusia. Alle 400 euron koneet. Toinen taisi olla 250 euroa. Se hoover.
Ollaan 6 henkinen perhe. Tosin 5 henkinen taidettiin olla osan ajasta.
Nyt ostin keskihintaisen, 700 euroa maksavan Samsungin. En suosittele. Rummun ja luukun väliin jää joka ikisessä pesussa jotain pikkupyykkiä joka ei peseydy eikä linkoa. Litimärkä sukka tai sukkia on aina siellä. Pitää varmaan pesupussiin pistää kaikki.
Tuo on niin ärsyttävä vika. Lisäksi nopein pesuohjelma kestää 56 minuuttia. Tuo on nimellä pikapesu.
Jos haluaa pestä 60 asteessa niin se tarkoittaa 2.5 tunnin ohjelmaa. 1600 on linkous mutta sen taitaa saada vaan puuvillaohjelmalla eli yli 2 tunnin ohjelmaan.
Olisi pitänyt pistää pikkuisen vielä enemmän ja ostaa kerralla hyvä ja kallis.
4-5 kertaa viikossa kun oltiin kolmistaan, nyt 2-3 kun ollaan kaksin. Ei halpiksia huolleta.[/quote]
Pesette pyykkiä 2-3 kertaa viikossa vaikka teitä on vain kaksi??
taidatte olla niitä jotka pesee pyyhkeetkin yhden käyttökerran jälkeen ja farkut jne.[/quote]
Ohis,
mutta meillä 2 aikuisen taloudessa kone pyörii lähes joka päivä.
Lakanapyykkiä ym. ei tietenkään pestä päivittäin, mutta vaatteita kyllä.
Erilaiset vaatteet vaativat erilaiset pesut, esim. alusvaatteet/sukat ym. haluan pestä 60'C pesussa, villavaatteet tietenkin 30'C villapesussa jne. On mustia/valkoisia/värillisiä vaatteita --> pestään erikseen, ei kaikkia samassa.
Puolison läpihikoiltu lenkkipaita pestään ihan eri ohjelmalla mitä. esim. minun toimistotyössä ollut (alupaidan kanssa käytetty) kauluspaita jolle riittää kevyt pikapesu jne.
Minulle tärkeää oli lyhyet pesuohjelmat, sillä kun on erilaisia vaatteita ja pesuja ei todellakaan ole aikaa 3tuntia odotella yhtä koneellista...