Tekarit suuhun 35-vuotiaana sinkkumiehenä...Tuntuu että olen tullut umpikujaan
Hammaslääkärin tuomio on, että hampaani pitää ottaa pois koska perinnöllinen tekijä vaikuttaa ikenien ja hampaiden kuntoon niin paljon, että olen pian vakavassa riskissä sydänkohtauksen suhteen.
Tuo oli kyllä kovin isku kasvoilleni ikinä...En tiedä miten jaksan edes elää tämän asian kanssa.
Tekohampaat 35-vuotiaalle 2020-luvulla : (
Luulen että tämän takia tulen varmasti myös jäämään yksin, sillä jokainen nainen varmasti juoksee karkuun heti kun asia selviää
Kommentit (47)
Ei juokse jos on fiksu nainen. Implantit varmaan kans vaihtoehto, mutta kallis.
Kannattaa varmaan opetella itse ensin eroon tuosta pinnallisuudesta niin ehkä niitä naisiakin sitten löytyy.
Nykyään ei tarvitse kuin munan sojottaa väärään kulmaan asteen verran niin naiset alkaa juoksentelemaan. Kokeile ihan oikeesti miehiä. Me ei tuomita. Monella vanhalla homolla hampaita ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Ota kauniit implantit. Kukaan ei edes huomaa.
Yksi implantti maksaa 2500 euroa. Ihmisellä on 32 hammsta.
Jokaisellahan varmasti on varaa tuohon.
Se onkin jännä miten tällainen näin tärkeä ihmisen "peruskalustoon" kuuluva asia voi maksaakin edelleen noin jäätävän paljon. Mielestäni tässä ei oikeus ja kohtuus toteudu.
vertaa esim. yhen hampaan hinnalla voi jo lähes käydä ottamassa silarit
Vierailija kirjoitti:
28 implanttia tekee sellaisen 50 000e tai enemmänkin. Mahtaakohan kukaan lainoittaa tuollaista.
Väität naisille, että hampaat meni lätkäharrastuksessa. Kyllä lätkäjätkä aina kelpaa, harvemmallakin purukalustolla.
Itselleni käynyt juuri noin. Totta kai tuntuu hirveältä ensin, mutta kun totut niihin proteeseihin, ne ovat kuin omat hampaat. Et edes muista niiden olemassaoloa. Nykyiset proteesit ovat niin hyviä, että kukaan ei pysty erottamaan niitä. Itse olen niin onnellinen, kun pääsin huonoista, tulehdusta aiheuttavista ja rumista hampaista eroon. Älä stressaa, huomaat kyllä, miten helppoa elämä on, kun ei tarvitse kärsiä kivuista, tulehduksista, ja voi hymyillä huoletta. Alku aina hankalaa, selviät kyllä, et ole ainoa. Tsemppiä! 😊
No eipä paljoa hetkauttais. Pääasia et on terve suu. Vois itseasiassa olla just se symppis "virhe" joka tekee susta ainutlaatuisen.
N29
Mistä sun hammaslääkäri tietää perintötekijöistäsi?
Porvoosa tosiaan on sekin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärin tuomio on, että hampaani pitää ottaa pois koska perinnöllinen tekijä vaikuttaa ikenien ja hampaiden kuntoon niin paljon, että olen pian vakavassa riskissä sydänkohtauksen suhteen.
Perinnöllinen tekijä = olet perinnöllisesti kädetön etkä siksi pysty huolehtimaan suuhygieniasta asianmukaisesti?
Puhdistaa hampaansa + syö asianmukaisesti -> ei pitäisi tulla hammasperäisiä sydänriskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 implanttia tekee sellaisen 50 000e tai enemmänkin. Mahtaakohan kukaan lainoittaa tuollaista.
Materiaalien hinnat 1000€ luokkaa. Aika paljon vedetään välistä maailman parhaimmassa ja demokraattisimmassa maassa.
Tajuaako tolloväki, että koko suun implantit maksavat saman verran kuin asunto? Ei moiseen ole varaa kuin jollain juopolla mepillä, joka hänkin teettää homman halvalla Hondurasissa ja sitten kärsii vääränkokoisista, huonolaatuisista implanteista loppuikänsä.
Kokoproteesi on hyvä vaihtoehto. Ei sitä edes huomaa, kun huolehdit, että se ja suusi on puhdas ja huollatat proteesin lääkärin/teknikon ohjeiden mukaan.
Kuule, mitä jos menettäisit peniksesi, se voisi olla aika moinen tälli. Hampaattomuus ei ole, kun sitä ei käytännössä kukaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sun hammaslääkäri tietää perintötekijöistäsi?
Porvoosa tosiaan on sekin mahdollista.
Et ole geenitesteistä kuullut? Ja edelleen perinnölliset sairaudet tunnistetaan useimmiten oireiden ja muiden tutkimusten perusteella, kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako edes 50.000€:lla saada suuta täyteen implantteja?
Vierailija kirjoitti:
Jasper Pääkköselläkin on kuoret.
Miksi ihmeessä muuten? Omat hampaat on todella hyvät. https://im.mtv.fi/image/2329660/landscape16_9/1024/576/95c43bcd1b8b7a6e…
https://im.mtv.fi/image/4942416/landscape16_9/1024/576/71bcc39d151f0bb4…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Materiaalien hinnat 1000€ luokkaa. Aika paljon vedetään välistä maailman parhaimmassa ja demokraattisimmassa maassa.
No kuule, sitä se vapaa markkinatalous teettää. Noitahan tekevät vain yksityiset. Emme yllättäen siis eläkään kommunismissa :D
Mulla on idea: tilaa matskut ja tee ite. Ehkä opit, että materiaalin lisäksi hommassa maksaa jokin muukin.
Kaiken lisäksi kun hampaat otetaan pois, alkaa leukaluu surkastua. Tällöin muodostuu ns. vanhan ukon suu
Kun noin nuorella hampaat otetaan pois, niin leukaluu ehtii surkastua vuosikymmeniä, ja on lopulta vain muutaman millimetrin paksu. Silloin leuka murtuu helposti.
Googlettakaa vaikka jos ette ole tästä tienneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako edes 50.000€:lla saada suuta täyteen implantteja?
yksittäisen implantin hinta on noin kolmen tonnin luokkaa