Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on 200 euron ja 1000 euron pesukoneilla?

Vierailija
03.03.2020 |

Uusi pitäisi ostaa. Jos molemmissa on aaa+ energialuokka ja 1600 kierroksen linkous sekä pyykkäävät 6 - 7 kiloa. Tunnettuja vanhoja merkkejä.
En halua kuivaavaa konetta, kuivuri on jo erikseen.
Onko joku syy miksi halpaa ei kannata ostaa?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin halvan, kaikissa koneissa 2v takuu, eli jos hajoaa, korjaaja käväisee. Kalliissa koneissa mainostetaan 10v moottoritakuuta, mutta luultavasti siitä sitten hajoaakin jokin muu osa, jota takuu ei kata.

Vierailija
42/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei ole kommentoinut tai kertonut, kuinka kauan halpuskoneiden peduohjelman kestää ja mikä on lingotessa koneen desibelitaso?

Vajaa tunti pikapesuohjelmassa 40 asteen.

Meluisa ei ole, tai en kuuntele siinä huoneessa, jossa kone on. Melu lienee merkityksetön kriteeri, jos pesee päivisin, tai ei yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei ole kommentoinut tai kertonut, kuinka kauan halpuskoneiden peduohjelman kestää ja mikä on lingotessa koneen desibelitaso?

Luultavasti kannattaa ostaa 299-349€ hintainen jos ei 200 ole ehdoton katto.

Vierailija
44/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostaisin halvan, kaikissa koneissa 2v takuu, eli jos hajoaa, korjaaja käväisee. Kalliissa koneissa mainostetaan 10v moottoritakuuta, mutta luultavasti siitä sitten hajoaakin jokin muu osa, jota takuu ei kata.

10v moottoritakuu tarkoittaa lähinnä sitä ettei joudu 3-5v jälkeen vaihtamaan hiiliä (jos harjaton moottori) ja suoravedossa ei ole hihnaa mikä vois mennä poikki. Tosin suoravedosta menee joskus se "vetopyörä" mikä hihnavetoiseen on melko helppo vaihtaa, mutta suoravetomallis koko kone pitää lähes purkaa.

Vierailija
45/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tonnin kone toimis 15 vuotta, niin voit ostaa 5 kp halpiskoneita samalla rahalla. Lisäksi saat aina uudet letkut mukaan, nekin hapertuu ajan myötä => vesivahinko. Halpis, ehdottomasti, eikä sen tarvi kiertää niin nopeaan kuin Kimi Räikkönen edes lingotessaan.

Itse en kyllä halua rontata 3 vuoden välein uutta/vanhaa konetta kaupasta kotiin.

Oletko kuullut kotiinkuljetuksesta? Mitään ei tarvitse ronttailla, ei uutta, ei vanhaa.

Maksatko siitä että joku laittaa koneen vaateriin ja letkut kiinni?

Paljon se "200€" kone siinä vaiheessa oikeesti maksaa...?

Kuljetuksesta puhuin. Maksoin, viimeksi tyttärelle ostettiin kone omaan kotiin, enkä todella ronttaile niitä itse, veemäistä puuhaa. Oliko 50 vai 60 euroa Gigantissa. Kävin sitten kiinnittämässä letkut.

Vierailija
46/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan P9ei ole kommentoinut tai kertonut, kuinka kauan halpuskoneiden peduohjelman kestää ja mikä on lingotessa koneen desibelitaso?

Vajaa tunti pikapesuohjelmassa 40 asteen.

Meluisa ei ole, tai en kuuntele siinä huoneessa, jossa kone on. Melu lienee merkityksetön kriteeri, jos pesee päivisin, tai ei yöllä.

On minullakin pikapesuohjelma, mutta mikä on normaalin 60 valkopyykkiohjelman kesto? Ja kyllä minua ääni haittaisi, sillä pesen usein iltaisin, sillä olen päivisin töissä. Enkä halua metelöidö kahdeksan jälkeen ja häiritä naapureita.

Vierailija
47/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 300 euron Electrolux. Eniten käytetyt ohjelmat 40 asteen puuvilla 1 h 45 min, 60 asteen 2 h 15 min. Desibeleistä en tiedä, kyllä sen kylppärissä kuulee linkoavan, jos itse on olohuoneessa. Ei häiritse.

Vierailija
48/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tonnin kone toimis 15 vuotta, niin voit ostaa 5 kp halpiskoneita samalla rahalla. Lisäksi saat aina uudet letkut mukaan, nekin hapertuu ajan myötä => vesivahinko. Halpis, ehdottomasti, eikä sen tarvi kiertää niin nopeaan kuin Kimi Räikkönen edes lingotessaan.

Itse en kyllä halua rontata 3 vuoden välein uutta/vanhaa konetta kaupasta kotiin.

Oletko kuullut kotiinkuljetuksesta? Mitään ei tarvitse ronttailla, ei uutta, ei vanhaa.

Kuljetuksesta puhuin. Maksoin, viimeksi tyttärelle ostettiin kone omaan kotiin, enkä todella ronttaile niitä itse, veemäistä puuhaa. Oliko 50 vai 60 euroa Gigantissa. Kävin sitten kiinnittämässä letkut.

Mutta ei tarvinnut maksaa vanhan koneen poisviennustä? Ja sä joudut asennuksen ja poistot kuljetustuet. Kaikki ei kenties itse osaa... Tai ei ole isää..

Vierailija
49/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 300 euron Electrolux. Eniten käytetyt ohjelmat 40 asteen puuvilla 1 h 45 min, 60 asteen 2 h 15 min. Desibeleistä en tiedä, kyllä sen kylppärissä kuulee linkoavan, jos itse on olohuoneessa. Ei häiritse.

Onko se vanha kone? Mun työkaveri valitti vasta, että sen uusi kone pesee 40 asteessa kolme tuntia!

Vierailija
50/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei tarvinnut maksaa vanhan koneen poisviennustä? Ja sä joudut asennuksen ja poistot kuljetustuet. Kaikki ei kenties itse osaa... Tai ei ole isää..

Tämä oli hänen ensimmäinen koneensa. Minä olen äiti. Pyykkärin asennukseen ei tarvita pippeliä. Oma halpis on vaihtunut viimeksi kymmenkunta vuotta sitten, sen kuljetuskuluja en muista.

Vierailija
51/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltien ja maalauksen paksuus sekä muoviosien lukumäärä.

Vierailija
52/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se vanha kone? Mun työkaveri valitti vasta, että sen uusi kone pesee 40 asteessa kolme tuntia!

6 vuotta. Nuo älyttömät pesuajat ovat nykykoneiden vedensäästöä (direktiivi), pesevät sitten vähemmällä vedellä pidempään. Ei kovin ekoa, mutta minkäs teet.

Vierailija
53/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöaste ratkaisee.

Jos peset 1-2 koneellista viikossa, pärjäät halpiskoneellakin pitkään, mutta jos peset 1-2 koneellista päivässä, halpiskone hajoaa ennen takuuajan umpeutumista ja sitten olet 1-2 viikkoa ilman konetta, kun huollossa selvitetään, kannattaako korjata vai ei.

Vierailija
54/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi 200 Euron kone on ihan paska ja hajoaa muutamassa vuodessa.

Jos et usko niin osta.

Minulla oli halpiskone, 5:n vuoden jälkeen tuli vasta ensimmäiset pikkuviat, siitä vuosi eteenpäin ja hajosi lopullisesti, eli 6 vuotta kesti

Vierailija
55/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut aina muutamalla kympillä kotiinkuljetuksen ja vanhan poisviennin tai sitten ovat sisältyneet hintaan

Vierailija
56/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Electroluxis ole se time manager?

Eli 3-4 aikavaihtoehtoa perusohjelmiin, myös siliävät eli puolitäyttö.

3h 40 astet kuulostaa joltain eco-säästöltä.

Vierailija
57/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa konetta laittaa edes paikalleen ja letkuja kiinni itse niin osaatkohan edes käyttää pesukonetta...

Vierailija
58/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoneet pesee kaikki todella kauan ja säästävät vettä, se ei riipu koneen hinnasta. Meillä esim. 60 asteen puuvillaohjelma kestää 1.38, vanha kone pesi tunnissa.

Vierailija
59/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkoneita huoltava nuorimies sanoi minulle kun kävi takuuhuoltamassa (joku nippeli vaihdettiin kaikki määrätyn mallisiin koneisiin) astianpesukoneeni, että perusmallit, joissa ei ole mitään ylimääräistä, kestävät huomattavasti kauemmin. Sanoi tehneensä töitä 10-vuotta alalla, isänsä 30vuotta, molemmilla sama kokemus.

Vierailija
60/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hänen ensimmäinen koneensa. Minä olen äiti. Pyykkärin asennukseen ei tarvita pippeliä. Oma halpis on vaihtunut viimeksi kymmenkunta vuotta sitten, sen kuljetuskuluja en muista.

Vaikka osaan, liikaa vaivaa, enkä jaksa kolmia portaita yksin kantaa alas/ylös.

Siksi se vähintään 5-7 vuotta kestävä kone.