Jättäisitkö isänne hautajaisiin menemättä, kun ei ole koskaan ollut läheisiä välejä?
Kommentit (32)
En ole nähnyt isääni sitten lapsuusajan joten olisi todella outoa mennä pitämään teatteria jonnekin hänen haudalleen. Ihan näkymätön hahmo puolin ja toisin.
Tietenkin edes hautajaisiin menisin.
Menisin hautajaisiin. Voisin surra sitä, etten saanut koskaan läheistä suhdetta isääni
Isä on rikollinen, kyse seksuaalirikoksista. En aio mennä hautajaisiin. Sukunimenkin olen vaihtanut.
En menisi. Oli surkea isä enkä ole nähnyt sitä yli kymmeneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Isä on rikollinen, kyse seksuaalirikoksista. En aio mennä hautajaisiin. Sukunimenkin olen vaihtanut.
Samoin täällä.
En jättäisi. Minulla on käytöstavat. Menen sitten aikanaan äitini hautajaisiin, vaikka en pidä häneen mitään yhteyttä.
En mä ainakaan itse menis hautajaisiin mutta kävisin kyllä haudalla omalla ajallani
Ehkä olen luuseri, mutta menin isäni hautajaisiin, vaikka hän käytännössä hylkäsi minut pikkutyttönä.
Kun isä kuoli, sain tavallaan tilaisuuden sen puolen sukuun ja siksi menin hautajaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen luuseri, mutta menin isäni hautajaisiin, vaikka hän käytännössä hylkäsi minut pikkutyttönä.
Kun isä kuoli, sain tavallaan tilaisuuden sen puolen sukuun ja siksi menin hautajaisiinkin.
Luuseri et ole, vaan lojaali ihminen. 👍
Vierailija kirjoitti:
En jättäisi. Minulla on käytöstavat. Menen sitten aikanaan äitini hautajaisiin, vaikka en pidä häneen mitään yhteyttä.
Miten liittyy käytöstapoihin se, että käytännössä menee vieraan ihmisen hautajaisiin? Sellaisen ihmisen hautajaisiin joka ei ole halunnut olla tekemisissä ja jonka kanssa ei itse halua olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseri et ole, vaan lojaali ihminen. 👍
Miksi hylkääjälle pitäisi olla lojaali? Saa olla, mutta ei tarvitse.
Miksi kaltoinkohtelijalle pitäisi olla lojaali? Tai rikolliselle?
Menisin hautajaisiin. Kuitenkin isä kyseessä. Eri asia jos joku kaukaisempi sukulainen.
Mun isä hylkäsi mut kun olin hyvin pieni. Mikäli isä kuolee ennen mun isoäitiä (eli isän äitiä) niin menen hautajaisiin läheisen isoäitini tueksi. Jos isoäiti lähtee ekana niin sitten menen vain hänen hautajaisiin ja isä saa mennä maahan ilman mun läsnäoloa.
Menin sukulaisia katsomaan ja pitopöytään.
Jätin menemättä ja niin jätti myös toinen sisko ja veli. Isän lapsista 3 oli häntä hautaamassa ja me 3 emme osallistuneet hautajaisiin.
No ei ole pakko mennä. Henkilöä voi muistella erikseenkin. Se ei kerro välittämisestä meneekö sinne vai ei. Paitsi jonkun sukulaisen mielestä. Jos jaksaa mennä ja olla, sitten menee jonkun seurassa vaikka.