Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pidätte Brunbergin suukko- pakkauksen uudesta Porvoo-designista?

Vierailija
03.03.2020 |

Mielestäni Porvoo oli kekseliäs veto entisestä kansiaiheesta provosoituneelle kansalle.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edelleenkään ymmärrä, miksi n*pusu ei voi olla n*pusu. Sitä nimeä on käytetty mun lapsuudesta asti, enkä ikinä ajatellut, että se olisi jotenkin loukkaava. Se on vaan vanha historiallinen karkin nimi. Ihan älytöntä.

Nyt ollaan patriarkaatin pimeässä ytimessä.

Kun oma etuoikeutettu ja traditionalistinen perinne nostetaan keskustelun ytimeen, on se kielellistä vallankäyttöä, miksi minun täytyisi joustaa ja omaksua uusia asioita?

Ikäänkuin cis-ihmisten uusien asioiden omaksuminen ajaisi vähemmistöjen kokemusten rinnalle tasavertaisena argumenttina. 

Suomalaisena en koe, että olisin osa jotain etuoikeutettuja kansaa. Suomi on ollut ensin Ruotsin sitten Venäjän siirtomaa. Argumenttisi eivät päde siis suomalaisiin.

Ei meillä ole täällä ollut mitään tänne väkisin orjiksi raahattua, toista etnistä taustaa omaavaa alistettua kansanryhmää. On kulttuurista ominaista syöttää suomalaiselle jotain anglokolonialismisoopaa, joka koskee amerikkalaisia, ei suomalaisia.

Kaikki täällä olevat muut kuin etnisesti suomalaiset ovat ihan itse omasta halustaan tänne tulleet. Ja sitten keksineet loukkaantua jostain meidän n*pusuista. Ja minusta Suomen romanit ja saamelaiset ovat myös suomalaisia, ennen kuin alat heistä vääntää.

Suomi ei ole ollut koskaan minkään maan siirtomaa.

Ai ei vai? Ai ei Ruotsi ja Venäjä keränneet täältä veroja? Ai ei Ruotsiin viety täältä aarteet esim Turun linnasta? Ai ei käytetty Ruissalon parhaita tammipuita Pietarin paaluttamiseen ja Venäjän laivaston rakentamiseen?

On eufemismi väittää, että Suomi ei de facto olisi ollut siirtomaa.

Täältä vietiin vaaleita orjia 1000-luvulla myytäviksi Persiaan, Ruotsi pakko-otti sotilaita sotiinsa (Hakkapeliitat ja 30-vuotinen sota) ja samaa teki Venäjä (1700-luvun joukkomurhat siviilejä kohtaan ja orjiksi ottaminen). Me olemme aina olleet se riistetty porukka. Siksi en kanna valkoisen miehen taakkaa enkä suostu koskaan kokemaan syyllisyyttä jostakin orjakaupasta ja siirtomaariistosta.

Eri

Vierailija
82/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edelleenkään ymmärrä, miksi n*pusu ei voi olla n*pusu. Sitä nimeä on käytetty mun lapsuudesta asti, enkä ikinä ajatellut, että se olisi jotenkin loukkaava. Se on vaan vanha historiallinen karkin nimi. Ihan älytöntä.

Et ymmärrä, koska et halua ymmärtää. Sinua ei kiinnosta niiden ihmisten näkemys, joita se loukkaa. Siinä on se syy. Eiväthän esim. monet koulukiusaajat tajua kiusaavansa, kun tekevät omasta mielestään hauskaa pilkkaa toisista. Jos toisten ihmisten näkökulma ei kiinnosta, ei tarvitse miettiä, loukkaavatko minun hauskat huomioni heitä.

Ja miten suutelu pilkkaa?

-eri

Onko jossain mielestäsi esitetty, että se suutelu olisi ongelma?

- sama

Jos suutelu ei ole ongelma niin mikä se ongelma sitten on?

Stereotypisoiva kuvitus

-eri

Mitähän tuokin tarkoittaa?

Sitä että intiaani kuvataan vanhassa juhla-asussa tiipiin edessä vaikka he asuvat nykyisin nykissä , pukeutuvat kuten muutkin ja ovat oravanpyörätöissä. (Ja reservaattiin jääneetkin asuvat taloissa).

Kuvitteleeko tämä nykissä oravanpyörätöissä oleva intiaani valkoisia niin tyhmiksi että Herran Vuonna 2020 kaikki valkoiset luulevan hänen asuvan juhla-asussa tiipiissä jos jossain on kuva intiaanista juhla-asussa tiipiissä?

Lähinnä tämä ajattelu loukkaa valkoisia.

Kyllä mä ainakin luulin, että he itkivät pitkien hiusten pakkoleikkauksia siksi että olisivat halunneet säilyttää pitkähiusperinteen miehillä, mutta nykyään kuitenkin moni intiaanimies pitää vapaaehtoisesti lyhyttä tukkaa. Että sori siitä.

-tyhmä valkoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset on vähemmistö, eihän vähemmistö voi syrjiä. 

Vierailija
84/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä, koska et halua ymmärtää. Sinua ei kiinnosta niiden ihmisten näkemys, joita se loukkaa. Siinä on se syy. Eiväthän esim. monet koulukiusaajat tajua kiusaavansa, kun tekevät omasta mielestään hauskaa pilkkaa toisista. Jos toisten ihmisten näkökulma ei kiinnosta, ei tarvitse miettiä, loukkaavatko minun hauskat huomioni heitä.

-eri

- sama

Stereotypisoiva kuvitus

-eri

Sitä että intiaani kuvataan vanhassa juhla-asussa tiipiin edessä vaikka he asuvat nykyisin nykissä , pukeutuvat kuten muutkin ja ovat oravanpyörätöissä. (Ja reservaattiin jääneetkin asuvat taloissa).

Kuvitteleeko tämä nykissä oravanpyörätöissä oleva intiaani valkoisia niin tyhmiksi että Herran Vuonna 2020 kaikki valkoiset luulevan hänen asuvan juhla-asussa tiipiissä jos jossain on kuva intiaanista juhla-asussa tiipiissä?

Kyllä mä ainakin luulin, että he itkivät pitkien hiusten pakkoleikkauksia siksi että olisivat halunneet säilyttää pitkähiusperinteen miehillä, mutta nykyään kuitenkin moni intiaanimies pitää vapaaehtoisesti lyhyttä tukkaa. Että sori siitä.

-tyhmä valkoinen

Kysyttiinkö itkettikö Istuvaa Härkää tukan pakkoleikkaus joskus vuonna mekaaninenkirjoituskone?

Ei kysytty.

Vierailija
85/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

- sama

Stereotypisoiva kuvitus

-eri

Samasta syystä suomalaismiesten pitäisi saada paskahalvauksia Koskenlaskija-pakkauksesta.

Mutta he eivät saa.

Miksi?

Eipä syrjitä naisia siellä!

- paskahalvauksen saanut

No naiset kai jo sai liikaa paskahalvauksia Elovena-paketin kansallispuvusta. Huoh.

Jatkossa sitten ne jotka ei tykkää sinisestä. Ja tietysti kaikki ei-blondit voi yhä paskahalvailla.

Ei kun monikulttuurinen suomi sai siitä paskahalvauksen  kun he eivät saaneet syödä sitä puuroa.

Vierailija
86/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis pitänyt laittaa valkoinen pariskunta pussailemaan kanteen :) 

Minkälainen pariskunta? Mies ja nainen ei olisi sopiva. Kaksi naista tai kaksi miestä tai siis oletettua olisi hyvä.

Vierailija
87/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

- sama

Stereotypisoiva kuvitus

-eri

Samasta syystä suomalaismiesten pitäisi saada paskahalvauksia Koskenlaskija-pakkauksesta.

Mutta he eivät saa.

Miksi?

- paskahalvauksen saanut

No naiset kai jo sai liikaa paskahalvauksia Elovena-paketin kansallispuvusta. Huoh.

Jatkossa sitten ne jotka ei tykkää sinisestä. Ja tietysti kaikki ei-blondit voi yhä paskahalvailla.

Ei kun monikulttuurinen suomi sai siitä paskahalvauksen  kun he eivät saaneet syödä sitä puuroa.

Valkoinen pystyy syömään suklaata pakkauksesta jonka kannessa on pusuttelijaneekereitä.

Pusuttelijaneekeri ei pysty syömään puuroa pakkauksesta jonka kannessa on valkoinen?

Pusuttelijaneekeri on siis rasistisempi kuin valkoinen.

Vierailija
88/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

- sama

Stereotypisoiva kuvitus

-eri

-tyhmä valkoinen

Kysyttiinkö itkettikö Istuvaa Härkää tukan pakkoleikkaus joskus vuonna mekaaninenkirjoituskone?

Ei kysytty.

Ei enää tarvii uhritua, antaa sen tukan kasvaa vaan :D

Vierailija
89/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis pitänyt laittaa valkoinen pariskunta pussailemaan kanteen :) 

Minkälainen pariskunta? Mies ja nainen ei olisi sopiva. Kaksi naista tai kaksi miestä tai siis oletettua olisi hyvä.

Jutta ja Ismo

Vierailija
90/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

- sama

Stereotypisoiva kuvitus

-eri

Mutta he eivät saa.

Miksi?

- paskahalvauksen saanut

Sehän on kauraa! Ei sitä pitäisi syödä suomessa koska kaura ei kasva s.o.m.a.l.i.a.s. tai i.r.a.g.issa.

Vierailija
91/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

- sama

Stereotypisoiva kuvitus

-eri

Mutta he eivät saa.

Miksi?

- paskahalvauksen saanut

Valkoinen pystyy syömään suklaata pakkauksesta jonka kannessa on pusuttelijaneekereitä.

Pusuttelijaneekeri ei pysty syömään puuroa pakkauksesta jonka kannessa on valkoinen?

Pusuttelijaneekeri on siis rasistisempi kuin valkoinen.

Tuntuu niin hyvältä kun tietää että kenties jo nyt verorahani ovat hyötykäytössä kun merkityksellistä työtä puurtava nettipoliisi tutkii ylittyikö tässä rikoskynnys kiihotuksesta pusuttelijaneekereitä kohtaan.

Vierailija
92/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ole koskaan brunbergit kiinostaneet, mutta ymmärrän täysin miksi nimi vaihdettiin. Kuva on taas asia mikä minusta oli outo muuttaa, vaikka on tuo Porvoon kuva oikeasti tyylikäs ja kauniskin, mutta se ei vaan sovi nimitykseen. Olisivat vaikka kuuhun tai järveen laittaneet vaikka heijastukset pariskunnasta suutelemassa, niin se nimi pysyisi sopivampana.

Vierailija
93/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiinko kaakaovoi samalla palmuöljyyn?

Vierailija
94/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ollessani ne olivat ihan oikeasti n:npusuja. Ja pyhäkoulussa laulettiin Mustaa Saaraa. Ja kaikki oli ok.

Nykyinen meno sekä naurattaa että ahdistaa. 

Onneksi asun maassa, jossa n-sana on ihan normaali ja kaupassakin myydään Mulata-keksejä.

Vierailija
95/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä mikä vanhassa kuvassa oli muka rasistista?

Kaksi tummaihoista pussaavat, mitenkään ei halvenneta tai loukata ketään.

Minä olen värisokea ja näyttävät vaaleaihoisilta .

Vierailija
96/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan patriarkaatin pimeässä ytimessä.

Kun oma etuoikeutettu ja traditionalistinen perinne nostetaan keskustelun ytimeen, on se kielellistä vallankäyttöä, miksi minun täytyisi joustaa ja omaksua uusia asioita?

Ikäänkuin cis-ihmisten uusien asioiden omaksuminen ajaisi vähemmistöjen kokemusten rinnalle tasavertaisena argumenttina. 

Miksi musta voi kutsua itseään sillä sanalla?  Oletan, että inju intiaaneista ei ole estolistalla joten otan sen esimerkiksi. Intiaanit sanovat itse itseään injuksi joka on valkoisten aikanaan käyttämä halventama termi. Kuitenkin jos valkoinen sanoo injuksi itseään kutsuvaa intiaania injuksi niin se on halventavaa, miksi?

Sama tässä tummien termissä jos itse itseään nimittää niin niin silloin valkoinenkin voi tai se on mustan vallankäyttöä valkoista kohtaan. Joko molemmat tai ei kumpikaan.

Selvennyksen vuoksi en itse käytä halventavaksi koettuja termejä, en vain ymärrä tuota minä voin, mutta sinä et, koska olet valkoinen.

No kuvittele, että sinä ja ylipainoiset työkaverisi, jotka tsemppaisitte toisianne laihduttamisessa, kutsuisitte toisianne ”läskiringiksi”. Sitten joku muu tulisi kahvioon jossa olisitte tauolla ja sanoisi ”Terve läskirinki." Tai jos joku teistä sanoisi ”Kyllä me läskirinki tää hoidetaan!” verrattuna siihen että joku muu sanoisi ”Läskirinkihän vois hoitaa tän.”

Ja kun eihän tummaihoisetkaan tätä sanaa yleensä itsestään käytä, miksi valkoisten siis pitäisi?

Vierailija
97/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikainen pakotettu polittinen korrektius ja pakko pitää kaikista on aiheuttanut minussa vastareaktion tietynlaisia kohtaan. Olen siis vain ja ainoastaan iloinen mitä vähemmän tietynlaisia tyyppejä näkyy suomalaisissa mainoksissa ja tuotteissa. Kiitos!

Vierailija
98/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot verhot tuosta sais. Miksei myös siitä edellisestä kuosista.

Vierailija
99/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä erittäin onnistunut kuva tyylin, aiheen ja värimaailman suhteen. Pakkaus on niin retromainen, että näyttää siltä kuin olisi aina ollut tällainen.

Vierailija
100/137 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2020:

- mainoksessa/pakkauksessa ei ole tummaihoisia -> yhyy rasszzismii syrjintää

- mainoksessa/pakkauksessa on tummaihoisia -> rasszzismii!

Elämme tosiaan pellemaailmassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän