Lapsilisä pois varakkailta tuumaavat
Kommentit (82)
Lapsilisä kuuluu kaikille. Moni perhe on ns. hyvätuloinen miehen hyvien tulojen vuoksi, mutta käyttörahat voivat suurten verojen, velkojen, tapissa olevien päivähoitomaksujen ym. takia olla todella pienet. Hyvätuloiseksi määritellyllä voi oikeasti olla taloudellisesti tiukempaa kuin sellaisella köyhäksi määritellyllä, joka saa monia yhteiskunnan tukia. Äitiys myös romahduttaa usein naisen tulot ja tässä tilanteessa lapsilisää todellakin tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kai pitäis9i ottaa pois köyhiltä ettei synny lapsia kurjiin oloihin vaan meluiten niin että eläisivät lapsuuuden aatelispalatsissa.
Mielummin vaikka vadittava minimissään 100.000e/v tulot perheeltä ja 500.000e nettovaralisuus. Muuten pakkoabortti.
On taidettu uinua bilsan tunnilla. Lapset pitää tehdä siinä elämänvaiheessa, missä yhtään kenelläkään ei ole isoja tuloja ja paljon varallisuutta. Vastavalmistuneena ja isovanhempien vielä eläessä. Myöhemmin sitten palkka nousee jos nousee, ja perintöjä tulee jos tulee, mutta ei vielä kolmenkympin korvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvin toimeentuleva ja lapsilisä ei merkitse meidän tuloilla yhtään mitään!
Piti ihan tarkastaa tiliotteesta, että tuleeko meille sitä edes ja näkyy tulevan joka kuukausi. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta ihmettelen, että miksi joku lisä maksetaan jos sitä ei tarvita. Pienipalkkainen tarvitsisi sitä ihan jokapäiväiseen elämään ja minä en tee sillä mitään, se jää säästöön.
Nyt ei kannata huudella, että lahjoita se jollekin pienituloiselle, sillä minun vajaa satanen ei ratkaise koko ongelmaa ja kyllä minä hyväntekeväisyyteen tuon summan edestä lahjoitankin!
Sinä olet ihan itse sitä hakenut, jos se sinulle tulee.
Sen voi myös peruuttaa.
Kyllä olen ja silloin se tulikin tarpeeseen. Koko lapsilisä ei ole käynyt mielessäkään nyt kun sitä ei ole tarvinnut ja kuten sanoin, tuo meidän vajaa satanen ei ratkaise ongelmaa. Suurin osa jättäisi peruuttamatta vaikka ei sitä tarvitsekaan joten sen vuoksi se pitäisi valtion taholta poistaa kaikilta suurituloisilta automaattisesti!
Ja se sitten maksaisi valtiolle moninkertaisesti, kun joku joka kuukausi tarkistaisi kaikkien lapsiperheiden tulot. Myöntäisi ja peruisi, myöntäisi ja peruisi.
Olisipa se älykästä!
Minulle tuo on signaali siitä että yhteiskunta edes tiedostaa olemassaoloni muunakin kuin rahasampona. Koen myös että se on merkki lapsilleni tasa-arvosta.
t. varakas äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät on suurimpia syitä ihmisten eriarvoistumiseen. Hyvätuloiset säästävät ja sijoittavat ne. alle keskituloiset joutuu käyttämään lasten elättämiseen. Sitten hyvätuloisen lapsella on 20-30 tonnia tilillä kun muuttaa kotoa, pienituloisen lapsen tilillä 0e. Miettikää miten kauan pienituloisen lapsella menee säästää kasaan 20-30 tonnia? Tarkoittaa esim että hyvätuloisen lapsi voi heti valmistuttuaan ostaa asunnon. Pienituloisen lapsi joutuu säästämään 10 vuotta ennen kuin edes se 10% asunnon hinnasta säästetty kasaan. Vain yksi esimerkki suuresta eriarvoistumisesta.
Sillä minun lapsellani olisi jatkossakin äidin ostama ensiasunto ja muhkea osakesalkku täysi-ikäistyessään, mutta, jos meiltä poistetaan lapsilisät, niin miksi minä kannattaisin niitä maksettavaksi teillekään? Minä osaan myös äänestää ja äänestäisin sosiaaliturvan purkamista ja varakkaille verojen alentamista.
Mikset vaan muuta jonnekin banaanivaltioon?
Hyvinvointiyhteiskuntaa ei tuhota sun ja parin muun ahneen kokkarin takia.
Muuta itse kuppaamaan jotain muuta maata. Hyvinvointivaltio pysyy tasan niin kauan kun kaikki kokevat siitä hyötyvänsä. Sinä haluat vähentää maksajien kokemusta hyödystä. Ei kannattaisi olla ahne, jos on ainoastaan saamapuolella.
Taas pelkkää olettamusta ja mutua, sen kokoomus osaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä kuuluu kaikille. Moni perhe on ns. hyvätuloinen miehen hyvien tulojen vuoksi, mutta käyttörahat voivat suurten verojen, velkojen, tapissa olevien päivähoitomaksujen ym. takia olla todella pienet. Hyvätuloiseksi määritellyllä voi oikeasti olla taloudellisesti tiukempaa kuin sellaisella köyhäksi määritellyllä, joka saa monia yhteiskunnan tukia. Äitiys myös romahduttaa usein naisen tulot ja tässä tilanteessa lapsilisää todellakin tarvitaan.
Kuka pakotti ottamaan velkaa?
Audiliike vai Veho?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvin toimeentuleva ja lapsilisä ei merkitse meidän tuloilla yhtään mitään!
Piti ihan tarkastaa tiliotteesta, että tuleeko meille sitä edes ja näkyy tulevan joka kuukausi. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta ihmettelen, että miksi joku lisä maksetaan jos sitä ei tarvita. Pienipalkkainen tarvitsisi sitä ihan jokapäiväiseen elämään ja minä en tee sillä mitään, se jää säästöön.
Nyt ei kannata huudella, että lahjoita se jollekin pienituloiselle, sillä minun vajaa satanen ei ratkaise koko ongelmaa ja kyllä minä hyväntekeväisyyteen tuon summan edestä lahjoitankin!
Sen voi myös peruuttaa.
Kyllä olen ja silloin se tulikin tarpeeseen. Koko lapsilisä ei ole käynyt mielessäkään nyt kun sitä ei ole tarvinnut ja kuten sanoin, tuo meidän vajaa satanen ei ratkaise ongelmaa. Suurin osa jättäisi peruuttamatta vaikka ei sitä tarvitsekaan joten sen vuoksi se pitäisi valtion taholta poistaa kaikilta suurituloisilta automaattisesti!
Ja se sitten maksaisi valtiolle moninkertaisesti, kun joku joka kuukausi tarkistaisi kaikkien lapsiperheiden tulot. Myöntäisi ja peruisi, myöntäisi ja peruisi.
Olisipa se älykästä!
Minulle tuo on signaali siitä että yhteiskunta edes tiedostaa olemassaoloni muunakin kuin rahasampona. Koen myös että se on merkki lapsilleni tasa-arvosta.
t. varakas äiti
Voit kokea mitä vaan mutta lapsilisät rikkaille on väärin ja tulee kalliimmaksi kuin automaattinen tietokoneohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi myös peruuttaa.
Olisipa se älykästä!
t. varakas äiti
Voit kokea mitä vaan mutta lapsilisät rikkaille on väärin ja tulee kalliimmaksi kuin automaattinen tietokoneohjelma.
Se on oikein ja huomattavasti halvempaa kuin tulosidonnaisuus. Järkevämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät on suurimpia syitä ihmisten eriarvoistumiseen. Hyvätuloiset säästävät ja sijoittavat ne. alle keskituloiset joutuu käyttämään lasten elättämiseen. Sitten hyvätuloisen lapsella on 20-30 tonnia tilillä kun muuttaa kotoa, pienituloisen lapsen tilillä 0e. Miettikää miten kauan pienituloisen lapsella menee säästää kasaan 20-30 tonnia? Tarkoittaa esim että hyvätuloisen lapsi voi heti valmistuttuaan ostaa asunnon. Pienituloisen lapsi joutuu säästämään 10 vuotta ennen kuin edes se 10% asunnon hinnasta säästetty kasaan. Vain yksi esimerkki suuresta eriarvoistumisesta.
Sillä minun lapsellani olisi jatkossakin äidin ostama ensiasunto ja muhkea osakesalkku täysi-ikäistyessään, mutta, jos meiltä poistetaan lapsilisät, niin miksi minä kannattaisin niitä maksettavaksi teillekään? Minä osaan myös äänestää ja äänestäisin sosiaaliturvan purkamista ja varakkaille verojen alentamista.
Mikset vaan muuta jonnekin banaanivaltioon?
Hyvinvointiyhteiskuntaa ei tuhota sun ja parin muun ahneen kokkarin takia.
Muuta itse kuppaamaan jotain muuta maata. Hyvinvointivaltio pysyy tasan niin kauan kun kaikki kokevat siitä hyötyvänsä. Sinä haluat vähentää maksajien kokemusta hyödystä. Ei kannattaisi olla ahne, jos on ainoastaan saamapuolella.
Taas pelkkää olettamusta ja mutua, sen kokoomus osaa.
Sori, mutta ihan yhteiskuntatieteellinen fakta. Me osataan nääs myös opiskella toisin kuin te köyhät.
Varakkaille pitäisi maksaa nimenomaan enemmän lapsilisää. Hyvintoimeentulevia pitäisi kannustaa tekemään enemmän lapsia, koska he kasvattavat todennäköisemmin lisää menestyviä yhteiskunnan tukipilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi myös peruuttaa.
Olisipa se älykästä!
t. varakas äiti
Automaattinen tietokoneohjelma voisi laskea suoraan jokaisen iskän ja äipän kuukausituloista kannustavan lapsibonuksen tietyllä prosentilla. Jos on tienannut enemmän niin saisi myös enemmän lapsilisää. Tämä olisi kannustavaa.
Miksi täällä jotain yrittäviä ihmisiä pitäisi rangaista vähemmällä rahalla? Rangaistus siitä, että on kouluttautunut ja on mukana työelämässä hyvällä panoksella.
Lapsilisää parempi vaihtoehto olisi tuntuvat verovähennykset jokaista alaikäistä lasta kohden.
Silloin olisi kannustin kohdillaan tehdä lapsia - ja vielä parempaa; lapsia syntyisi entistä enemmän sellaisiin perheisiin, joilla on varaa elättää heidät ilman valtion apua.
Jokaisesta lapsesta esimerkiksi reilu pudotus veroprosenttiin, tai vähennysoikeus esim. 8.000€/vuosi/lapsi.
Silloin puhuttaisiin kannustavuudesta ja reiluudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, kai nyt jo jokainen ymmärtää että persut on oikeistolaisin puolueemme, siis ihan kaikessa (paitsi ulko- ja turvallisuuspolitiikassa).
Kyllä ymmärtää. Siksi erittäin moni hyvätuloinen äänestää persuja. Olen isohkon firman johtoryhmässä ja useampi meistä johtajista äänestää persuja. Persut ajavat hyvätuloisten palkansaajien etuja (kokoomus ajaa vain OMISTAJIEN etuja, ei palkansaajien).
Yksikään hyvätuloinen ei kirjoittele vauva.fi:ssä!!!! Naurettava ajatus.
Kiinni jäit peräkamaripersu!!!!!
Vaalien jälkeen paljastuu alueet lisää mitäkin puoluetta äänestetty. Odotamme siis seuraava vaaleja
Lapsilisät verolle, niin se olisi kohtuullista ja progression kautta rikkaat maksaisi enemmän veroa.
Ensin tuntuva korotus lisiin, jotta köyhällekin jää vähintään nykyinen määrä käteen.
Tosiasia on, että useimmilla rikkailla menee lapsilisä tilille, jonka lapsi saa sitten kun lähtee vaikka opiskelemaan.
Köyhillä menee suoraan kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät verolle, niin see olisi kohtuullista ja progression kautta rikkaat maksaisi enemmän veroa.
Ensin tuntuva korotus lisiin, jotta köyhällekin jää vähintään nykyinen määrä käteen.
Tosiasia on, että useimmilla rikkailla menee lapsilisä tilille, jonka lapsi saa sitten kun lähtee vaikka opiskelemaan.
Köyhillä menee suoraan kulutukseen.
Kannatan. Ihmetytti televisiossa esiintyneen vasemmistolaisen puolustus, että ei pidä poistaa varakkailta?
Tulkitsen, että vasemmisto on vaan etujensa ylläpitojen vuoksi ja juurikin omien etujensa asianajajia. Kuten Paavo Arhinmäki on aina ollut. Totuus paljastuu aina kuten tässäkin. Lapsilisä menisi kansanedustajilta ehkä jos tulisi yli 100 tonnin tuloraja/ perhe. Mikä sitten olisi tuloraja jotta lukeutuu varakkaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte, että lapsilisän muuttaminen tulosidonnaiseksi ei säästä yhtikäs mitään, päinvastoin. Jumalaton säätäminen tarkistella niitä tuloja joka kuukausi.
Tuskin enempää säätämistä, kuin vaikka asumistuessa? Sitäkin tarkistetaan, jos tulot muuttuvat ja en kyllä kuullut kenenkään valittavan.
Tuloihin perustuvia etuuksia on sairaus ja äitiyspäivärahakin, työttömyyskorvaus jne. Nousta otetaan verot myös.
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät verolle, niin see olisi kohtuullista ja progression kautta rikkaat maksaisi enemmän veroa.
Köyhillä menee suoraan kulutukseen.Kannatan. Ihmetytti televisiossa esiintyneen vasemmistolaisen puolustus, että ei pidä poistaa varakkailta?
Tulkitsen, että vasemmisto on vaan etujensa ylläpitojen vuoksi ja juurikin omien etujensa asianajajia. Kuten Paavo Arhinmäki on aina ollut. Totuus paljastuu aina kuten tässäkin. Lapsilisä menisi kansanedustajilta ehkä jos tulisi yli 100 tonnin tuloraja/ perhe. Mikä sitten olisi tuloraja jotta lukeutuu varakkaisiin?
Olen huomannut vuosien varrella miten moni vasemmiston edustaja on hyvinkin oikeistolainen. Tuo Arhinmäki on yksi ja aikoinaan Suvi-Anne Siimes oli erittäin näkyvästi oikeistolainen vaikka oli lumeeksi vasemmiston edustaja.
Pääasia, et tuntuva palkka itselle juoksee.
Lapsilisä ennallaan korotettuna.
Ja lapsivähennys takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Varakkaille pitäisi maksaa nimenomaan enemmän lapsilisää. Hyvintoimeentulevia pitäisi kannustaa tekemään enemmän lapsia, koska he kasvattavat todennäköisemmin lisää menestyviä yhteiskunnan tukipilareita.
Oletko ihan yksinkertainen?
Tajuatko miten paljon rikkaiden mukuloilla on vaikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi myös peruuttaa.
Olisipa se älykästä!
t. varakas äiti
Automaattinen tietokoneohjelma voisi laskea suoraan jokaisen iskän ja äipän kuukausituloista kannustavan lapsibonuksen tietyllä prosentilla. Jos on tienannut enemmän niin saisi myös enemmän lapsilisää. Tämä olisi kannustavaa.
Miksi täällä jotain yrittäviä ihmisiä pitäisi rangaista vähemmällä rahalla? Rangaistus siitä, että on kouluttautunut ja on mukana työelämässä hyvällä panoksella.
Tarkoitat että on ollut ahne ja verkostoitunut?
Sen jälkeen kun saanu rahaa ostanut vain ulkomaisia tuotteita ja näivettänyt Suomen talouden.