Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan siirtynyt omaehtoiseen karanteeniin Koronan takia!??

Vierailija
03.03.2020 |

Etätöihin
Kotikouluun

Millä kriteereillä Ja toimintatavoilla?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin etätöihin

Vierailija
2/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin jos otan lapsen kotikouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta päättäjät toimivat niin välinpitämättömästi, että jälleen kerran oma apu lienee paras apu eli joo, olen vähentänyt liikkumistani.

Käsien huolellinen pesu ja varovaisuus.

Vierailija
4/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt normaalit arkimenot, harrastuksiin menemiset ja ystävienkin kahdenkeskiset tapaamiset pois. Olen siirtynyt tilaamaan ruokaa kaupasta kotiinkuljetuksella. Myös uusia työjärjestelyjä ihan työnantajan puolelta.

Joku voisi sanoa että olen hysteerinen, mutta en itse asiassa pelkää sairastumista koronaan. En ole edes riskiryhmässä. Haluan vain toimia esimerkillisesti, varsinkin saada ne ystäväni ajattelmaan - toimimalla näin radikaalisti, vaikka hyvin tiedämme, ette meillä kummallakaan ole tartuntaa (tai sen todennäköisyys on teoreettinen). Ehkä tämä on jonkinlaista mielenosoitusta - osoitan tällä tavalla mieltä, että pidän hallituksen toimia vastuuttomana alireagointina ja haluan saada tutut ja ystävät miettimään hallituksen linjan järkevyyttä.

Vierailija
5/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennämme menoja ja paikkoja minne perheemme levittäytyy, mutta täyttä eristystä ei ole. Kotivara on. Koska perheessä on flunssaa tällä hetkellä, osa on jäänyt kotiin sairastamaan. Puolikuntoisena ei olisi kiva ottaa coronaa vastaan.  Tällä hetkellä ei ole kuumetta kuin enintään vähän, mutta yskä on kova. Jos ei olisi vakavia tauteja liikkeellä, niin lapsi olisi ehkä jo palannut kuumeettomana kouluun. 

Vierailija
6/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen kaivanut taloni alle bunkkerin johon olen hamstrannut kuivamuonaa ja juomavettä kolmeksi kuukaudeksi. Aggregaatit on huollettu ja bensaa on pari sataa litraa. Kuivakäymälän tyhjensin viime viikolla joten senkin kanssa pärjätään. Sanomattakin lienee selvää, etten poistu täältä ennen kuin muona loppuu. Silloin ollaan arvioni mukaan kesäkuun alussa.

En pelkää koronaa, enkä kuulu edes riskiryhmään ja saatan olla koko virukselle immuuni, mutta teen tämän kaiken vähän kuin protestiksi ihmisten aivan liian välinpitämätöntä suhtautumista kohtaan. Toivon myös näyttäväni esimerkkiä tuttavilleni ja läheisilleni. Ehkä hekin kohta ymmärtävät alkaa varautua!!

Vierailija
7/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen johtavat asiantuntijat:

Helsingin terveysasemien johtajalääkäri Timo Lukkarisen mukaan kyseessä on yleinen käytäntö.

– Koronavirus ei voi tarttua ihan milloin tahansa, vaan sairauden täytyy tavallaan aktivoitua. Altistunut on tässä se, joka voi saada sairauden, eikä hän voi ennen sitä mitenkään tartuttaa lähiomaisia. Läheisenkin pitäisi sitten alkaa oireilla, jotta hän levittäisi koronaa.

Myöskään HUS:in infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvisen mukaan ei ole syytä epäillä, että koulussa olleen kontaktin vuoksi altistuneen kotipiiri voisi tautia tällä hetkellä levittää.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006426108.html

Faktaan perustuvat tutkimukset maailmalla:

A Person Can Carry And Transmit COVID-19 Without Showing Symptoms, Scientists Confirm

https://www.sciencealert.com/researchers-confirmed-patients-can-transmit...

A research letter published this week describes the case of a woman in China who spread COVID-19 to five people without displaying any symptoms.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/coronavirus-research-woman-wit...

Miksi meillä on täysin epäpäteviä ihmisiä antamassa lausuntoja kansalle? Vai valehtelevatko he tahallaan?

Vierailija
8/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin etätöihin jo 7 vuotta sitten. Arvasin, että joku pandemia vielä iskee.

Vierailija
9/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen kaivanut taloni alle bunkkerin johon olen hamstrannut kuivamuonaa ja juomavettä kolmeksi kuukaudeksi. Aggregaatit on huollettu ja bensaa on pari sataa litraa. Kuivakäymälän tyhjensin viime viikolla joten senkin kanssa pärjätään. Sanomattakin lienee selvää, etten poistu täältä ennen kuin muona loppuu. Silloin ollaan arvioni mukaan kesäkuun alussa.

En pelkää koronaa, enkä kuulu edes riskiryhmään ja saatan olla koko virukselle immuuni, mutta teen tämän kaiken vähän kuin protestiksi ihmisten aivan liian välinpitämätöntä suhtautumista kohtaan. Toivon myös näyttäväni esimerkkiä tuttavilleni ja läheisilleni. Ehkä hekin kohta ymmärtävät alkaa varautua!!

Mutta miksi talon alle? Ei se korona varmaan taloosi tule jos et liiku kotoa mihinkään?

Vierailija
10/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan lastani kotona väliaikaisesti. Katson tilanteen kehittymistä.

Vierailija
11/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie lastani päiväkotiin, koska en halua olla ekojen joukossa. Virus on tuntematon ja katson miten ekoille suomalaisille käy ennen kun uskallan viedä lapseni uudelleen päiväkotiin.

Vierailija
12/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen it-alalla ja on muutenkin mahdollisuus tehdä etätöitä paljon. Yleensä olen tehnyt 2 päivää viikossa. Nyt koronan takia olen käytännössä 100% etätöissä toistaiseksi. En myöskään käy kuntosalilla, missä yleensä käyn 2 kertaa viikossa.

Vierailija
14/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että meitä on muitakin. Itse en mielestäni ole hysteerikko, mutta realisti olen ja varovainen. En halua olla koekaniini. Haluan katsoa miten Suomessa käy ekoille sairastuneille. Kiinan tai Italian tietoihin en luota.

Vierailija
15/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kaupassa ja apteekissa on kyllä käytävä, omaa autoa ei ole, mutta menen pyörällä. Julkisia en uskalla käyttää. Muuten en liiku missään muualla.

Vierailija
16/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi talon alle? Ei se korona varmaan taloosi tule jos et liiku kotoa mihinkään?

Koskaan ei voi olla liian varovainen.

Vierailija
17/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelen työhuoneessa enkä mielellään tapaa enkä kättele ulkomaan eläviä. Illalla kotiin ja minimoin kontaktit. Käsihygienia tietty

Vierailija
18/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain töissä, en missään muualla. Töissä on vain vähän, jos ollenkaan, ihmiskontakteja. Eilen olin tekemisissä yhden ihmisen kanssa, tänään olen kokonaan yksin. Jos pitää auto tankata, käytän lähimaksua ja tankkauspistooliin kosken vain käsineet kädessä.

Vierailija
19/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset luovat flegmaattisella toiminnallaan ja tautia vähättelevällä asenteellaan erittäin otollisen tilanteen taudille levitä tehokkaasti ja nopeasti.

Omia menoja ollaan jo rajoitettu ja harrastuksiin ei hetkeen mennä. Katsellaan miten tilanne kehittyy, varmaan jo kuukauden päästä ollaan taas viisaampia. Koska matkustusta ei ole rajattu ja testauskriteerit ovat liian tiukat, suhtaudun aika pessimistisesti. Tulee todnäk räjähtämään käsiin tämä tilanne. Toivon olevani väärässä.

Vierailija
20/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ollut liput pariin teatteriesitykseen ja konserttiin. Tuskin ollaan nyt menossa niihin tässä tilanteessa. Harmittaa, mutta toisaalta, pari tuntia samassa tilassa satojen vieraiden ihmisten kanssa ei nyt houkuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän