Menitkö yhteen sen kanssa, jonka eniten halusit vai jouduitko tyytymään siihen mitä sait?
Tämä on aika surullinen aihe, mutta varmaan totta monelle. Olen joskus miettinyt olisiko ollut parempi jäädä yksin ja odottaa jos tulisi 'uusi paras'. Luulen, että elämme nyt suht onnellista elämää, mutta joskus mieli vetää haikeaksi.
Kommentit (277)
Siis, mistä ihmeen teini-ihastuksista ap puhuu, jossa luokan pojat laitetaan haluttavuusjärjestykseen? Näillä ei ole mitään tekemistä aikuisten rakastumisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat. Mistä tietää, että ”tyytyy”? Siitäkö, ettei mies ole aivokirurgi? Tai ei ole pitkä, rikas, akateeminen ja komea?
Nykyinen mieheni on pitkä, riittävän varakas, komea, mutta hän ei ole edes ylioppilas. Tyydyinkö siis? Olisko pitänyt odottaa vielä? Vaikka tämä mies vei jalat alta.
Siitä ettei ole täysin ja aidosti rakastunut. Onpa outoa kun liität sen johonkin ulkoisiin ominaisuuksiin...
Tällä palstallahan se aina liitetään. Jos se kumppani ei ole kaikin puolin upea niin se on aina kuulemma tyytymistä vaikka kuinka olisi aidosti rakastunut johonkin vähemmän täydelliseen.
En ole ikinä nähnyt täällä sellaista mielipidettä vaikka olen palstaillut vuosia.
Minä olen. Mutta se on aina verhottu niin että ei vain koskaan puhuta rakastumisesta tai rakastamisesta mitään. Vaan vain siitä että pitää saada se joka on kaikin puolin paras.
Mutta unohdetaan se että kun ihminen rakastuu niin silloin se toinen on se paras riippumatta siitä onko hän sitä ihan objektiivisesti ajatelle,
Jonnet jauhaa jostakin koulusta, kun kehityksensä pysähtyi teinivaiheeseen.
Ei kukaan täysipäinen tyydy.
Kukaan ei ole täydellinen.
Et voi tietää uudesta ihastuksesta hänen kaikkia puoliaan, ennen kuin elät hänen kanssaan vuosia.
Mieheni sai kenet halusi eli minut. Minä en halunnut ketään silloin kun tavattiin mutta jälkikäteen voisin sanoa, että sain sen mitä en tiennyt haluavani. Nykyinen on ensimmäinen ihminen, jonka kanssa tuntuu, että kyse on hänen puoleltaan muusta kuin tyytymisestä.
Jätin sen, johon tyydyin, sen vuoksi, jonka eniten halusin. 15 vuotta myöhemmin ollaan edelleen onnellisia. Väärinhän se tyytyminen olikin, molempia kohtaan.
Olen yksin. En saanut sitä kenet halusin, mutta koskaan en suostuisi tyytymään vähempään. Paljon parempi on olla yksin kuin epäsopivan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ole koskaan saanut valita, on ollut vain tyytyminen niihin naisiin jotka ovat kiinnostuneita. Naisilla parinvalinta on helpompaa - on vapaat markkinat ja oikeus seuloa itselleen päältä parhaat. Me miehet ollaa vain karjaa.
Näinhän se on: 3/4 parisuhteessa olevista miehistä on enemmän tai vähemmän tällaisessa tilanteessa.
Naisethan ne hoitaa valinnan, sillä, että ovat kiinnostuneita ja osoittavat sen.
On jättimäinen virhe, jos mies menee ja esittää oman kiinnostuksensa tai ihastuksensa naiseen.
Mies voi sitten valita, haluaako parisuhteen sen naisen ainoan naisen kanssa, joka on sattunut ilmaisemaan kiinnostuksensa, vai pysytteleekö yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jonnet jauhaa jostakin koulusta, kun kehityksensä pysähtyi teinivaiheeseen.
Ei kukaan täysipäinen tyydy.
Korjaus: ei kukaan täysipäinen nainen tyydy.
Vierailija kirjoitti:
En mennyt yhteen kenenkään kanssa. Luulin löytäneeni sen oikean viimein mutta nyt ero tulossa koska kumppani ei halua lapsia. Minä hankin lapsen yksin. Minun parisuhde-elämäni siinä mielessä mitä haaveita minulla joskus oli, ei toteudu. Ei se varmaan toteudu niilläkään, jotka jonkun kanssa vuosiksi yhteen päätyy. En usko enää rakkauteen.. en sillä tavalla kuin ennen. Ihmisten omat itsekkäät valinnat on aina tärkeämpiä. Minullekin, kun eroan lapsihaaveen vuoksi.
Älä turhaan suomi itseäsi, ei tuo ollut se oikea, ainakaan enää. Muutenhan et jättäisi häntä lapsihaaveen vuoksi.
Sain mitä halusin. Silti ei ole aina helppoa. Välillä oon miettinyt että mikä sai haluumaan. Hänen rinnallaan muut ei tunnu missään. Mies on huume. 33 v yhdessä...
Toi yksi ei taida tuntea yhtään ihmistä irl. Miehillä on saman verran valinnanmahdollisuuksia kuin naisilla.
Paitsi äidin kanssa asuvilla, kouluttamattomilla ja työttömillä tissiposkilla. Mutta he eivät olekaan miehiä, vaan poikia.
En saanut sitä, kenet halusin, joten olen yksin. Ei kiinnosta muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat. Mistä tietää, että ”tyytyy”? Siitäkö, ettei mies ole aivokirurgi? Tai ei ole pitkä, rikas, akateeminen ja komea?
Nykyinen mieheni on pitkä, riittävän varakas, komea, mutta hän ei ole edes ylioppilas. Tyydyinkö siis? Olisko pitänyt odottaa vielä? Vaikka tämä mies vei jalat alta.
Siitä ettei ole täysin ja aidosti rakastunut. Onpa outoa kun liität sen johonkin ulkoisiin ominaisuuksiin...
Av-palstalla kun ollaan, niin av-palstan kriteerein kirjoitan... sarkasmini oli piilotettua.
Luot ja vahvistat omalta osaltasi av-palstan kriteerejä.
Sitten epäonnistuin itseilmaisussa. Tavoitteenani oli osoittaa, ettei niillä kriteereillä oli
E merkitystä. Kuten kirjoitin :”en saanut noita kriteereitä, niin silti mies vei jalat alta”.
Onko täällä muita jotka eivät saanet sitä kenet halusi? Itsellä tilanne juuri päällä että joudun myöntämään tappioni ja en saa sitä kenet olisin todella halunnut. Natsaa kaikki ja yksikään mies ei ole yltänyt samaan. Ainoa on etten itse riitä hänelle kun ei kerta tunteita nyt sitten isommin ole syntynyt.
Rakastan häntä aivan mielettömästi mutta se ei vaan riittänyt. 😔 hyvin epätodennäköistä että vastaan enää vastaavaa kävelisi elämässä. Toisin sanoen jotkut joutuvat tyytymään vähempään eli yksinoloon tai vaihtoehtoisesti sitten ottavat sen kenet saa ja homma on yksipuolista.
Vierailija kirjoitti:
Toi yksi ei taida tuntea yhtään ihmistä irl. Miehillä on saman verran valinnanmahdollisuuksia kuin naisilla.
Paitsi äidin kanssa asuvilla, kouluttamattomilla ja työttömillä tissiposkilla. Mutta he eivät olekaan miehiä, vaan poikia.
No aivan näin ei ole.
Miehiä on jo määrällisesti Suomessa 20-40 -vuotiaissa n. 40.000 enemmän kuin naisia.
Naisilla on tutkitusti korkeampi halukkuus pysytellä sinkkuina.
Suomessa on vain 1 kunta, jossa 20-40 -vuotiaita naisia on määrällisesti enemmän kuin miehiä.
Tinderissä tai nettitreffisovelluksissa miehiä on 2-20 -kertainen määrä naisten määrään verrattuna.
Naisten suuremmat valinnanmahdollisuudet ovat tilastollinen fakta.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita jotka eivät saanet sitä kenet halusi? Itsellä tilanne juuri päällä että joudun myöntämään tappioni ja en saa sitä kenet olisin todella halunnut. Natsaa kaikki ja yksikään mies ei ole yltänyt samaan. Ainoa on etten itse riitä hänelle kun ei kerta tunteita nyt sitten isommin ole syntynyt.
Rakastan häntä aivan mielettömästi mutta se ei vaan riittänyt. 😔 hyvin epätodennäköistä että vastaan enää vastaavaa kävelisi elämässä. Toisin sanoen jotkut joutuvat tyytymään vähempään eli yksinoloon tai vaihtoehtoisesti sitten ottavat sen kenet saa ja homma on yksipuolista.
Miksi ei voisi joku päivä kävellä vastaan toinen, ja parempi, sellainen joka haluaa myös sinut.
Olen miettinyt sitä, että elämässäni on kaksi kertaa tapahtunut se ihme, että törmäsin oikeaan ihmiseen. Miksei kolmaskin vastaava päivä voisi tulla? Ihan odottamatta nämäkin tapahtuivat. Sitähän vaan ei voi tietää, tapahtuuko se tänä vuonna, kymmenen vuoden päästä vai koskaan. En lähde mihinkään virityksiin "odotellessani".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan näin ei ole.
Miehiä on jo määrällisesti Suomessa 20-40 -vuotiaissa n. 40.000 enemmän kuin naisia.
Naisilla on tutkitusti korkeampi halukkuus pysytellä sinkkuina.
Suomessa on vain 1 kunta, jossa 20-40 -vuotiaita naisia on määrällisesti enemmän kuin miehiä.
Tinderissä tai nettitreffisovelluksissa miehiä on 2-20 -kertainen määrä naisten määrään verrattuna.
Naisten suuremmat valinnanmahdollisuudet ovat tilastollinen fakta.
Jos haluat appelsiineja ja edessäsi on 200 omenaa, 500 banaania ja 3 appelsiinia niin ei hedelmien yhteismäärä 703 lisää valinnanvaraa kolmesta yhtään isommaksi.
Vierailija kirjoitti:
No ihan hyvä, ettei mies suostunut olemaan kanssasi. Mikä sen riipivämpää kuin se, että itse koet toisen olevan se oikea ja erityinen ja toinen ei tunne samaa.
Luot ja vahvistat omalta osaltasi av-palstan kriteerejä.