Rumankauniita ihmisiä?
Jolie-laide eli rumankaunis on ranskalainen termi ja tarkoittaa ihmistä, joka ei ole perinteisellä tavalla kaunis mutta mieleenjäävä ja kiehtova ulkonäöltään. Ketkä teidän mielestä sopivat määritelmään?
Itselleni tulee nopeasti mieleen Tilda Swinton, Shelley Duvall (Hohdon Wendy), Charlotte Gainsbourg, Cher ja Sofia Coppola.
Muita?
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Rumankauniit ovat todella kiehtovia ja kiinnostavia ihmisiä minusta. Ei mikään viittaa sinkuksi jäämiseen todellakaan, antaa palaa vaan.
Minustakin. Tosin Suomessa on valitettavasti aika pienet piirit ja kapea kauneusihanne. Suomalaisiin miehiin vetoaa pikkusievä perusnättiys tyyliin Kirsten Dunst tai Lotta Näkyvä...
Tuolle sinkkuuttaan harmittelevalle sanoisin, että kokeile onneasi ulkomailla.
Anthony Armstrong-Jones, sekä hänen ja prinsessa Margaretin yhteiset lapset Sarah ja David.
Puhut siis karismasta ja seksikkyydestä, ilman että henkilö olisi äärimmäisen kaunis!
Olemus voi olla kiehtova ja seksikäs, ei siinä kauneutta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ninja Sarasalo
Taryn Manning (Doggettin näyttelijä Orange is the new blackissa)
Sofi Oksanen
Robert Carlyle (mm. Begbie Trainspottingissa)
Carlylesta pälkähti mulle päähän Tim Roth, joka on vähän samantyyppinen. Jostain syystä rokonarpiset kasvot ei mun mielestä ole yhtään paha juttu. Nähnyt niin julkkiksilla kuin taviksilla ja mun silmään on just sellaista "rumankaunista".
Minusta Robert Carlyle ja Gary Sinise ovat samaa sarjaa. Tim Roth ei ihan samaa tyyppiä.
Gary Sinisestä mun tuli joskus ihan Niinistö mieleen. Ei ehkä enää niin paljon kun ovat ikämiehiä.
Chloe Sevigny on mielestäni ulkonäöltään kiehtova.
Sam Yaffa. Ei niin viehättävä ulkonäöltään, mutta jotenkin todella seksikäs kuitenkin.
Chloë Sevigny ja Clémence Poésy.
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep
Tätä on näemmä alapeukutettu. Sanoisin, että minun mielestäni Meryl Streep on todella kaunis ja upea. Mutta kuulemma nuorena hänelle sanottiin, ettei hän ole tarpeeksi kaunis elokuviin. Hän onkin persoonallisella tavalla kaunis, ja hänellä on jokseenkin haastavat kasvot. Hän ei oikein istu siihen perinteiseen sievä-kaunis-perusnätti -muottiin, josta useimmat ihmiset pitävät. Siksi ehdotin häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep
Tätä on näemmä alapeukutettu. Sanoisin, että minun mielestäni Meryl Streep on todella kaunis ja upea. Mutta kuulemma nuorena hänelle sanottiin, ettei hän ole tarpeeksi kaunis elokuviin. Hän onkin persoonallisella tavalla kaunis, ja hänellä on jokseenkin haastavat kasvot. Hän ei oikein istu siihen perinteiseen sievä-kaunis-perusnätti -muottiin, josta useimmat ihmiset pitävät. Siksi ehdotin häntä.
Meryl on tavallisen näkönen tai nätti. Jonkun silmään ehkä rumakin mutta mitään rumankaunista hänessä ei ole.
Se yksi saamelaisaktivisti, jonka nimeä en muista. Todella kiehtovat kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi saamelaisaktivisti, jonka nimeä en muista. Todella kiehtovat kasvot.
Pauliina Feodoroff
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep
Meryl on tavallisen näkönen tai nätti. Jonkun silmään ehkä rumakin mutta mitään rumankaunista hänessä ei ole.
Kaunis, upea, fantastinen, joskus ehkä rumankaunis mutta ei missään nimessä tavallisen näköinen!
Vierailija kirjoitti:
Cat Dennis
Dennings? Minusta hän on yksinkertaisesti kaunis, kertakaikkisen kaunis. Olen nähnyt hänet ennenkin jollain rumankaunis-listalla enkä ymmärrä, miksi....
Se yksi malli, joka oli joskus Stockmannin (?) mainoksessa. Hänellä oli hurja rako hampaiden välissä, ja täälläkin puhuttiin siitä. Minusta kyseinen malli oli todella mielenkiintoisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep
Mamie Gummer on hyvin paljon äitinsä näköinen. Ei hänkään ruma ole, mutta melko voimakkaat piirteet. Jää varmasti mieleen.
Mikä hitto sen mieesnäytteliän nimi nyt on... Ei soi nyt yhtään kellot mutta oli ainakin Scary movie kakkosessa se pappi!
Vanessa Paradis