Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumankauniita ihmisiä?

Vierailija
29.02.2020 |

Jolie-laide eli rumankaunis on ranskalainen termi ja tarkoittaa ihmistä, joka ei ole perinteisellä tavalla kaunis mutta mieleenjäävä ja kiehtova ulkonäöltään. Ketkä teidän mielestä sopivat määritelmään?

Itselleni tulee nopeasti mieleen Tilda Swinton, Shelley Duvall (Hohdon Wendy), Charlotte Gainsbourg, Cher ja Sofia Coppola.

Muita?

Kommentit (380)

Vierailija
61/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prinssi Harry. Tai no hän on rumankomea.

Jennifer Anistonin kasvonpiirteet on melkein rumat vaikka kokonaisuutena on kaunotar.

Minusta Jennifer Aniston on enemmän tavis tai rumahko tavis. Hänestä puuttuu kokonaan se kolho ylväys, jota rumankauniiksi luennehdituilla monesti on.

Vierailija
62/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Charlotte Gainsbourgin isä, Serge Gainsbourg, on rumankaunis tai -komea. Vähän samanlainen habitus kuin Vincent Casselilla, Monica Belluccin exällä ja lasten isällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ninja Sarasalo

Taryn Manning (Doggettin näyttelijä Orange is the new blackissa)

Sofi Oksanen

Robert Carlyle (mm. Begbie Trainspottingissa)

Carlylesta pälkähti mulle päähän Tim Roth, joka on vähän samantyyppinen. Jostain syystä rokonarpiset kasvot ei mun mielestä ole yhtään paha juttu. Nähnyt niin julkkiksilla kuin taviksilla ja mun silmään on just sellaista "rumankaunista".

Myös naisilla?

En nyt keksi ketään julkkista, jolla olisi... Mutta eräs nainen, jota lapsen asioissa tapasin oli hyvin viehättävä, vaikkei hänen kasvonsa olleetkaan kuin posliinia.

Vierailija
64/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolho ylväys oli hyvin kuvattu 62! Moni rumankaunis on juuri tällainen piirteiltään. Varsinkin naisissa on jotain sellaista komeutta ja miehekkyyttä. Pitkä leuka, suuret, ehkä vähän vinot hampaat ja kulmikkaat kasvot ainakin löytyy monelta. 

Vierailija
65/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Roman Polanski? Vai onko vain jyrsijän näköinen? :D

Vierailija
66/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patricia Kaas

Vierailija
67/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanie Gaydos eli se kaljupäinen malli, jolla on ectodermal dysplasia. Hän on todella vaikuttavan näköinen etenkin mustavalkokuvissa.

Vierailija
68/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willem Dafoe

Vierailija
69/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Khloe Kardashian

Khloessa ei ole kyllä mitään mielenkiintoista, että ei sikäli sovi mielestäni tähän kategoriaan. Tavallinen, ehkä vähän romuluinen nainen joka on saanut kaiken avun mitä rahalla saa - kirurgiset toimenpiteet, personal trainerit ja omat kokit, meikkaajat ja kosmetologit. Silti alle kolmevitosista kaupan kassoista joka toinen on Khloea kauniimpi. 

Onhan sillä tosi nokkela huumori. Ehdottomasti karismaattisin ja hauskoin siitä porukasta. Plus että luonossa varmasti näyttävämpi kun kitukasvuset sisaruksensa. Kendall on tietysti heistä ainoa kaunotar. Vaikea uskoa että olis tehty samoista aineista Kylien kanssa!

Vierailija
70/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Jennifer Anistonista mieleen Frendit ja Frendeistä Lisa Kudrow! Mielenkiintoisen näköinen, mutta enemmän kuin hieman outo. Monican näyttelijä on näistä kolmesta naisesta perinteisimmän kaunis, vaikka yleensä Anistonia suitsutetaankin eniten.

Vierailija
71/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lara Stone

Vierailija
72/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolho ylväys oli hyvin kuvattu 62! Moni rumankaunis on juuri tällainen piirteiltään. Varsinkin naisissa on jotain sellaista komeutta ja miehekkyyttä. Pitkä leuka, suuret, ehkä vähän vinot hampaat ja kulmikkaat kasvot ainakin löytyy monelta. 

Näin juuri. Itse yhdistän sanan "rumankaunis" isohkoon nenään ja vähän noitamaisiin piirteisiin. Rumankauniin ihmisen ulkonäössä on jotain hyökkäävää ja päällekäyvää, jotain ei niin helposti sulateltavaa sekä jonkinlaista veistoksellisuutta ja ylväyttä. Rossy de Palma on esimerkki veistoksellisuudesta.

Jennifer Aniston on mielestäni liian naapurintyttömäinen ja tavis ollakseen rumankaunis. Joidenkin mielestä hän on kaunis, joidenkin mielestä vähemmän kaunis, mutta mielestäni hän ei ole sitä, mitä rumankauniilla yleensä tarkoitetaan.

- 62

Vierailija
73/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuonna 1978 kuollut Jacques Brel. Yksi ikisuosikeistani laulajana.

Vierailija
74/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
75/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän uuden Emma- leffan pääroolissa oleva Anya Taylor. En osaa päättää onko persoonallisen kaunis vai rumahko.

Vierailija
76/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava ketju. Tämän perusteella olen itse rumankaunis ja siinä selvisi samalla lopullisesti syy ikisinkkuuteeni. ☹

Vierailija
77/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glenn Close

Vierailija
78/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ninja Sarasalo

Taryn Manning (Doggettin näyttelijä Orange is the new blackissa)

Sofi Oksanen

Robert Carlyle (mm. Begbie Trainspottingissa)

Carlylesta pälkähti mulle päähän Tim Roth, joka on vähän samantyyppinen. Jostain syystä rokonarpiset kasvot ei mun mielestä ole yhtään paha juttu. Nähnyt niin julkkiksilla kuin taviksilla ja mun silmään on just sellaista "rumankaunista".

Minusta Robert Carlyle ja Gary Sinise ovat samaa sarjaa. Tim Roth ei ihan samaa tyyppiä.

Vierailija
79/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että Brigitte Bardot joskus 1980-luvulla. Nuorena hän oli upea ja tyrmäävä, mutta vanhenemisen myötä hänen olemuksensa tuli jotain rumankaunista. Sanoisin, että rumankauniina hän oli vielä kauniimpi kuin nuorena siloposkena. Hänen olemukseensa tuli jotain veistoksellista hehkua, jota en osaa sanoin kuvailla.

Vierailija
80/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumankauniit ovat todella kiehtovia ja kiinnostavia ihmisiä minusta. Ei mikään viittaa sinkuksi jäämiseen todellakaan, antaa palaa vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän