Miksei haeta töitä?
En ymmärrä nykypäivän työnhakua. Haetaan avoimia paikkoja vaikka niihin se 800 muutakin hakijaa. Itse soitin kokopäivätyömäisesti lyhyillä kahvitauooilla niin kauan yrityksiä että pääsin haastatteluun ja haastattelusta olen aina päässyt töihin. Voin sanoa et klo 11 mennessä löytynyt aina työ. Salaisuus piilee siinä että hakee piilotyöpaikkoja. Valtava työvoimapula mutta yrittäjillä ei aikaa hakea työntekijää, koska töitä niin paljon. Nykyään itselläni yritys josta kukaan ei ole koskaan hakenut töitä vaikka töitä ollut tarjolla. Olen sitten palkannut tuttuja ja sululaisia. Jotenkin järkyttää että 17v aikana kukaan ei ole kysynyt olisiko töitä. Yrittäjäystävillä sama tilanne, töitä olis mut kukaan ei hae.
Kommentit (14)
Kukaan ei tiedä onko sinulla töitä vai ei. Miksi et ilmoita, että sinulla on töitä tarjolla?
Mikä on toimialasi? Olisi kiva tietää, mitä itse pääsit tekemään ja millaisia työtehtäviä sinulla olisi nyt tarjolla muille.
Satuja ja tarinoita maailmassa riittää. Trololololooo!
Outoa yrittäjyyttä. Töitä olisi tarjolla mutta ollaan vaan ja palkataan sukulaisia.
0/5
Millähän vuosikymmenellä nämäkin kahvitauolla soittelut olisi muka tehty :-D
Olen työtön ja piilotyöhaluinen. Olen kova tekemään töitä, mutta en kerro sitä. Miksei minua tulla etsimään? Luulisi piilotyöpaikkoja piilottelevia kiinnostavan kova työmies.
Ei töihin haeta, töihin mennään.
Riikka
Mitenkäs tilipäivän koittaessa? Piilottaako työnantja palkkarahatkin?
Puistossa kulkiessa kuiskuttelen kaikille suuremmille pensaille, josko siellä olisi joku piilotyönantaja kuulolla.
Olen todella hyvä työntekijä kun olen töissä, mutta laiska hakemaan töitä. Miksei headhunterit ota yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
0/5
Millähän vuosikymmenellä nämäkin kahvitauolla soittelut olisi muka tehty :-D
1984
Vierailija kirjoitti:
Miten voi hakea yritykseen, jonka olemassaolosta ei tiedä?
Naputtelee puhelimeen jonkun satunnaisen numeron. Kyllä se ennen pitkää menee johonkin firmaan.
Pistä se kusinen firmas kiinni ja lähe kokeilee kuinka saat töitä. Voin laittaa tonnin panokkseksi, että et tule löytämään seuraavaan puoleen vuoteen mistään mitään. Riippuen tietenkin jos olet lääkäräi tai asianajaja, mutta veikkaan ettei sinun älykkyys riitä niihin hommiin. Pikkasen eri asia joskus 17 vuotta sitten. Minäkin sain 2003 15 vuotiaana ekan kesätyöpaikan kävelemällä YIT rakennustyömaalle. Nykysin pääse edes portista sisään tai jos pääsee, niin vastaava sanoo, että ole yhteydessä työpäällikköön joka taas sanoo, että täytä se avoin hakemus netissä mikä ei johda mihinkään.
Miten voi hakea yritykseen, jonka olemassaolosta ei tiedä?