Rumankauniita ihmisiä?
Jolie-laide eli rumankaunis on ranskalainen termi ja tarkoittaa ihmistä, joka ei ole perinteisellä tavalla kaunis mutta mieleenjäävä ja kiehtova ulkonäöltään. Ketkä teidän mielestä sopivat määritelmään?
Itselleni tulee nopeasti mieleen Tilda Swinton, Shelley Duvall (Hohdon Wendy), Charlotte Gainsbourg, Cher ja Sofia Coppola.
Muita?
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep
Tätä on näemmä alapeukutettu. Sanoisin, että minun mielestäni Meryl Streep on todella kaunis ja upea. Mutta kuulemma nuorena hänelle sanottiin, ettei hän ole tarpeeksi kaunis elokuviin. Hän onkin persoonallisella tavalla kaunis, ja hänellä on jokseenkin haastavat kasvot. Hän ei oikein istu siihen perinteiseen sievä-kaunis-perusnätti -muottiin, josta useimmat ihmiset pitävät. Siksi ehdotin häntä.
Mamie Gummer on hyvin paljon äitinsä näköinen. Ei hänkään ruma ole, mutta melko voimakkaat piirteet. Jää varmasti mieleen.
Joo. Katsoin joskus sitä Mamie Gummerin tähdittämää lääkärisarjaa ja tuumin, että tuo voisi esittää Meryl Streepiä elämäkertaelokuvassa. Ihmettelin yhdennäköisyyttä. Googlaamalla sain selityksen...
James Woods, David Caruso, Robert Carlyle,
Tim Curry. Wow mikä mies, etenkin korsetissa ja sukkanauhoissa...!
David Bowie oli niin erikoisen näköinen, että joskus lipsahti rumankauniin puolelle.
Hilary Swank. Ei vissiin mene ihan perinteisen kauniin naisen kategoriaan, mutta itseäni on aina miellyttänyt.
Ketju lueteltu täyteen mitä kauneimpia ihmisiä 😮
Rod Stewart, Keith Richards ja Ronnie Wood nuorina.
David Bowie oli hyvännäköinen 80-luvulla, kun lihoi huumehöyryisten vuosien jälkeen. Bowiella on hyvä kasvojen luusto. Mick Jagger ei kuulu kolhojen listalle. Erja Häkkistä ehdotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cat Dennis
Dennings? Minusta hän on yksinkertaisesti kaunis, kertakaikkisen kaunis. Olen nähnyt hänet ennenkin jollain rumankaunis-listalla enkä ymmärrä, miksi....
Jep, eli Kat Dennings on mun mielestä kans todella kaunis! Ei mitään tekemistä tällä listalla.
Velvet Undergroundin Nico vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Maggie Gyllenhaal minusta
Liian pallinaama ollakseen rumankaunis. Tavisruma tai tavistavis enemmänkin, ei jää mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cat Dennis
Dennings? Minusta hän on yksinkertaisesti kaunis, kertakaikkisen kaunis. Olen nähnyt hänet ennenkin jollain rumankaunis-listalla enkä ymmärrä, miksi....
Jep, eli Kat Dennings on mun mielestä kans todella kaunis! Ei mitään tekemistä tällä listalla.
Niinpä.
Raakel Liekki. Olen kuullut miesten sanovan häntä rumaksi, mutta minusta hänellä on erikoisella tavalla kauniit ja mieleenjäävät piirteet. Ilmeisesti kookas nenä naisella tekee sen, että ulkonäkö jakaa mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Raakel Liekki. Olen kuullut miesten sanovan häntä rumaksi, mutta minusta hänellä on erikoisella tavalla kauniit ja mieleenjäävät piirteet. Ilmeisesti kookas nenä naisella tekee sen, että ulkonäkö jakaa mielipiteitä.
Minäkin pidän hänen ulkonäöstään, mieleenpainuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cat Dennis
Näin hänet jollain oudon näköiset julkkikset -listalla. Samalla listalla oli muuten myös Anne Hathaway, joka on mielestäni myös todella kaunis!
Katotaann kohta kun mooottorisahan akku ja laturi tulee postisssa. Toivottavasti en valu kuiviin tai toisaaalta ihan sama.