18-vuotiaana äidiksi. Mitä haluaisit kysyä?
Tällähetkellä minä 25v, aviomieheni 27v ja poikamme 7v.
Teen tämän aloituksen siksi, jotta olisimme suvaitsevampia toisiamme kohtaan, emme haukkuisi ja arvostelisi muiden valintoja jos ne ei satuta ulkopuolisia, ymmärtäisimme että jokainen kulkee omannäköisensä elämän tien ja se mikä ei sovi sinulle voi sopia toiselle ja nuorena vanhemmaksi tulo ei ole aina huono asia.
Kommentit (131)
En halua kysyä mitään. Lapsia syntyy fertiili-ikäisille ihmisille. E
Onko kiva kun nuoruus jäi elämättä, tissit roikkuu, löysä vatsanahka, vit*u revitty, raskausarvet ym.
N:40v ikäisenä kipuilet menetettyä nuoruutta, hyppäät baarista toiseen, jaat per*että jokatoiselle miehelle ym.
Lapsen isäkin vaihtunut moneen kertaan.
Nämä on niin nähtyjä juttuja.
Tehköön ihmiset mitä haluaa omalla elämällään mutta kieltämättä onhan se härön näköistä kun lapsi on raskaana. Aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja sääliä. Eipä sille voi mitään jos on jotai hyväksikäyttöä yms.
M kirjoitti:
Onko kiva kun nuoruus jäi elämättä, tissit roikkuu, löysä vatsanahka, vit*u revitty, raskausarvet ym.
N:40v ikäisenä kipuilet menetettyä nuoruutta, hyppäät baarista toiseen, jaat per*että jokatoiselle miehelle ym.
Lapsen isäkin vaihtunut moneen kertaan.
Nämä on niin nähtyjä juttuja.
Onko kiva että sulla on miehenä noin epäkypsä asenne elämään ja siihen kuuluviin luonnollisiin asioihin?
Vieläkö ihmettelet miksi kukaan ei halua pettäjäsian kanssa olla, kun laitat oman vaimon vaihtoon kun hänen kroppansa muuttui raskauden ja synnytyksen seurauksena?
Ehkä sun pitäisi ala/ylä-asteelle ja opetella uudestaan ihmisen biologiaa ja realismia myös! Kypsä kunnon mies arvostaa sitä minkälaisen työn nainen on vartalollaan tehnyt kun on antanut sinulle oman lapsen. Eikö niin että rakastat kuitenkin lastasi? No millä helvetin oikeudella sinä kohtelet sitten vaimoasi huonosti joka on tehnyt kovan työn sen eteen että saisit lapsen!?
Tiedoksesi, vaikka minusta ei enää koskaan synnyttämätöntä tuu ja vartaloni ei tule olemaan enää koskaan täysin samanlainen kuin ennen raskautta ja synnytystä, miten voisikaan kun olen ollut raskaana ja synnyttänyt!!!
Niin nuorena mulla oli just se etu että palauduin mahdollisimman hyvin ja lapsiakin on vaan 1kpl. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän muutoksia kropassa.
Tissit ei kamalasti roiku, ei ole löysää vatsanahkaa, vit*tu ei ole revitty ( sulla on muuten todella kaunis tapa puhua naisen suloista ) ja raskausarpia mulle tuli jo murrosiässä muutenkin mutta ne ovat vaalenneet!
Niin mieti minkälainen älykääpiö olet miehenä kun sulle naisessa on tärkeintä vaan kiinteät tissit, ettei ole löysää vatsanahkaa, raskausarpia, vit*tu ei ole revitty.
Ja kuten sanoin, nuoruus ei ole jäänyt elämättä vaikka lapsi onkin kulkenut rinnalla, mä elän ja hengitän edelleen, olen tehnyt samoja asioita mitä muutkin nuoret, kaikille kun nuoruuden ei tarvitse olla sitä jatkuvaa dokaamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe ei ole minulle mikään pelastusrengas, enkä tehnyt lasta omiin narsistisiin tarpeisiini kun en ole ensinnäkään millään tasolla myöskään narsisti ja kolmanneksi aikuinen olin kun lapseni sain ihan lainkin silmissä, nuori nainen, enkä mikään teiniäiti!
Teiniäiteinä pidän äitejä jotka saa ala-ikäisenä lapsen. Kuten aikoinaan siinä teiniäidit ohjelmassa esiintyi Teija ja Tanja jotka olivat 16-vuotiaana saanut lapsen.
Oman rikkinäisen lapsuuteni olen käsitellyt, enkä ole lapselleni rikkinäistä lapsuutta luonut, joten voitaisko tehdä nyt niin että meitä joilla on rosoinen lapsuus ei pidettäisi aina viallisina ihmisinä? Perheen perustin liittyen samaan haaveeseen kuin muutkin, onhan se mukavaa jatkaa sukua ja rakastan lapsia. Anteeksi siitä, että isäni ei esimerkiksi onnistunut aina olemaan täydellinen ihminen ja suorittaja, alkoholismi on sairaus, mutta sen voin sanoa että kun muutin takaisin isäni luokse 8v ja sain ihanat kaksosveljet ja äitipuoleni on myös aivan ihana ihminen jota pidän enemmän äitinäni kuin biologista äitiäni koskaan, niin 8v jälkeen mulla on ollut aivan tavallinen keskiluokkainen perhe!
Minulla oli myös rajat eli se että aloitin alkoholin juomisen 13v ei johtunut mitenkään siitä että perheeni ois sallinut sen, oon kovapäinen niin minähän uhmasin rajoja ja tahdoin elää kuin aikuinen! Että se kuului teininä tehtyihin typeriin valintoihin aloittaa dokaaminen noin nuorena. Mutta niin sitä dokas monet muutkin samanikäiset ja kelpo kansalaisia meistä on tullut.
Perhe-elämä nuorena on ollut yksi suurimmista unelmistani. Se on mukavaa ja tasapainoista elämää.
Sinä et ollut kuin vuotta vanhempi kun tulit raskaaksi ja ymmärsit elämästä sen mikä nenästä suuhun valui. Eikä sinulla ole vieläkään sitä elämän kokemusta, että voisit opettaa miten muiden pitäisi ajatella.
Minulla on aivan tarpeeksi elämänkokemusta siihen, että muiden sylkykuppina en suostu olemaan ja tulen pitämään pääni aina siinä asiassa että se mikä ei satuta muita ei ole väärin! 16-vuotiaan ja 18-vuotiaan kypsyydessä voi olla selkeitä eroja, pari vuotta voi tuossa iässä merkitä paljonkin ja kysymys on myös periaatteesta, lasta ei pidä saada silloin kun on ala-ikäinen ja vielä itsekkin huoltajan vastuulla. Minä en enää ollut, vaikka nippanappa 18v rajan ylitin. Joten mä sanon näin että kunhan olet 18-50v niin ei väliä missä iässä äidiksi tulet.
Tuo sinun ikäraja juttusi menee nyt vähän tekopyhäksi.
Nyt mun on aika tehdä muuta.
Mutta sen sanon tähän lopuksi, että ikinä en kadu että tulin 18-vuotiaana äidiksi!
Vierailija kirjoitti:
Nyt mun on aika tehdä muuta.
Mutta sen sanon tähän lopuksi, että ikinä en kadu että tulin 18-vuotiaana äidiksi!
Aplodeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ainakin aina huomaa, että koulutus jää jos hankkii lapset liian aikaisin.
Multa ei oo ainakaan jäänyt, olen käynyt ammattikoulun ja työskentelen tarjoilijana. Enkä tajua miksi koulutus jäisi keltään muultakaan kun vanhemmaksi tulon jälkeen voi myös opiskella.
Koulutetulla ihmisellä pääsääntöisesti tarkoitetaan vähän muuta kuin ammattikoulun käynyttä.
Toki tarkoitetaan, puhutaan jopa korkeakoulutetusta. Mutta kuka tätä maata sitten pyörittäisi ja pitäisi pystyssä, jos kaikki rasvahaalarit kouluttautuisivat korkeasti? Kun faktahan on se, että ilman rasvahaalareita ei mikään liiku, toimi, edisty, tai tee yhtään mitään, vaikka insinöörit kuinka toimistoissaan suunnittelisivat ja johtajat antais fiiliksiä ja näkökulmia.
JS87 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ainakin aina huomaa, että koulutus jää jos hankkii lapset liian aikaisin.
Multa ei oo ainakaan jäänyt, olen käynyt ammattikoulun ja työskentelen tarjoilijana. Enkä tajua miksi koulutus jäisi keltään muultakaan kun vanhemmaksi tulon jälkeen voi myös opiskella.
Koulutetulla ihmisellä pääsääntöisesti tarkoitetaan vähän muuta kuin ammattikoulun käynyttä.
Toki tarkoitetaan, puhutaan jopa korkeakoulutetusta. Mutta kuka tätä maata sitten pyörittäisi ja pitäisi pystyssä, jos kaikki rasvahaalarit kouluttautuisivat korkeasti? Kun faktahan on se, että ilman rasvahaalareita ei mikään liiku, toimi, edisty, tai tee yhtään mitään, vaikka insinöörit kuinka toimistoissaan suunnittelisivat ja johtajat antais fiiliksiä ja näkökulmia.
No, tekeekö ap ikäiset näitä rasvahaalari hommia vaiko jäävätkö he enevissä määrin eläkkeelle tai muuten vaan kotiin?
Järkyttävää solvaamista tämä koko keskustelu, joukolla hyökätään yhden ihmisen kimppuun vaikka aloittaja ei ole kellekään mitään pahaa tehnyt, päinvastoin puhuu aloituksessaan suvaitsevaisuudesta. Miten voi käydä noin pahasti hermoon toisen ihmisen valinnat? Ap on myös menestynyt hyvin, sekään ei kelpaa teille. Sillä ei ole mitään väliä että aloittaja teki tälläisen avauksen, jokaisella on vastuu omasta käytöksestään ja kun lukee tuota ensimmäistä sivua niin kyllä muut aloitti ekana ilkeästi kommentoimaan eikä ap. Mikä siinä on että duunarien ammatteja pitää halveksua vaikka totuus on se että kaikkia tarvitaan, minkä takia mammat ei vedä nyt yhtä köyttä kun selkeästi tuo yks mies on täysi m*ulkku ja haukkuu synnyttäneen naisen vartaloa ja ap kirjoitti miehelle just sellaisen kommentin kuin hän ansaitsee koska tuollainen mies on epäkypsä ja silti kommentti sai enemmän alapeukkuja ilmeisesti vaan sen takia että sen kirjoitti ap, eikö meidän äitien pitäisi vetää yhtä köyttä ja puhua tuollasta vastaan että synnyttäneen naisen kehoa ei mollata!?
Sitten kun jotkut erehtyy täällä puolustamaan ap:ta niin kysytään että mitä halusitkaan ap:lta kysyä, ihan niin kuin ei olisi saanut tähän keskusteluun laittaa kommenttia että ap on joutunut järkyttävän solvaamisen kohteeksi jotta solvaaminen saisi jatkua rauhassa ja kun ap kertoo rikkinäisestä lapsuudestaan niin sen sijaan että löytyisi kypsyyttä ja ymmärrystä sitä käytetäänkin lyömäaseena ja sanotaan että teit lapsen vaan omiin narsistisiin tarpeisiisi korjaamaan rikkinäisyyttäsi!
Mitä tälläinen laukominen kertoo teidän luonteesta? Miksi lisätä toisen tuskaa? Eikö ap ole kärsinyt jo tarpeeksi kun ollut rikkinäinen lapsuuden perhe, kiusaamista, ystävä kuollut huumeiden yliannostukseen...?
Lopuksi kun ap sanoo että ei kadu lapsen saamista 18v, siitäkin tulee enemmän alapeukkuja eli ilmeisesti tämän keskustelun tarkoitus oli saada ap tuntemaan pahaaoloa ja hänen pitäisi aina elää katumuksessa ja häpeässä siitä kun sai lapsen 18v.
Vaikka 85-vuotias aukoisi mulle päätä niin mulla ei ole sellaista ajatusmaailmaa että alkaisin nöyränä hänen aukomistaan kuuntelemaan vain koska on minua vanhempi, en hyväksy huonoa käytöstä minkään ikäisiltä!