Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18-vuotiaana äidiksi. Mitä haluaisit kysyä?

Vierailija
29.02.2020 |

Tällähetkellä minä 25v, aviomieheni 27v ja poikamme 7v.

Teen tämän aloituksen siksi, jotta olisimme suvaitsevampia toisiamme kohtaan, emme haukkuisi ja arvostelisi muiden valintoja jos ne ei satuta ulkopuolisia, ymmärtäisimme että jokainen kulkee omannäköisensä elämän tien ja se mikä ei sovi sinulle voi sopia toiselle ja nuorena vanhemmaksi tulo ei ole aina huono asia.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kivaa, kun ei ollut nuoruutta ollenkaan kamalan kiiman takia? Puratko nyt katkeruuttasi kiukuttelemalla kaikille ja kaikesta?

Vierailija
42/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tänne Av palstalle tälläistä laittaa koska 60% trolleja ja 30% täysiä idiootteja ja 10% ei jaksa vastata kysymykseen

Tai sitten tälläinen anonyymipalsta paljastaa ihmisten todellisen luonteen, kehdataan laukoa mitä oikeasti ajatellaan jota ei tietenkään tehdä kasvotusten! Tässä keskustelussa on paljon ihmisiä jotka haluaisi minua vaan itkettää ja saada tuntemaan syyllisyyttä valinnastani tulla nuorena äidiksi, mutta ei mene läpi, koska tämä maailma on kovettanut minua jo tarpeeksi. Suurin osa ihmisistä on oksennuksen tasolla! :)

Ihan samalla sinä nostatat omaa egoasi, mutta muut tekee sen vaan suoremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sait miehen suostumaan isäksi niin nuorena? Miksi ette ole tehneet toista lasta?

Hmm...suostumaan. Olisikohan ollut ihan perus vahinko? Ja nyt yritetään vakuuttaa itselle ja muille, että valinta oli mitä parhain.

Ei ollut vahinko, ihan tietoisesti alettiin vauvaa yrittämään kun olin 17-vuotias.

Vierailija
44/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka ap. Kuulostat aloituksen perusteelta aika pullossa eläneeltä urpolta. Luultavasti olet hyvä vaimo ja äiti. Ymmärtäisit vain, että maailmassa on muutakin kuin sinulle tapahtuneet asiat?119

Kiitos haukuista :) jos sä haukut niin ei kannata siihen päälle todeta sitten että luultavasti olet hyvä vaimo ja äiti kun et kuitenkaan oikeasti näitä sanoja tarkoita.

Tottakai ymmärrän että maailmassa tapahtuu tälläkinhetkellä, koko ajan, uusia asioita, mutta minä yritän tehdä tässä hyvää ja kertoa tarinan siitä että nuorena vanhemmaksi tuleminen ei ole aina huono asia!

Vierailija
45/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö nyt vakuuttaa itseäsi enenmän kuin meitä muita?

Yritän vakuuttaa enemmän teitä muita koska vähän aikaa sitten luin täällä ilkeää keskustelua SuperMarjon tyttärestä Sarasta josta on tulossa nuorena äiti. Ne kommentit oli ihan käsittämättömiä! Pakkohan sitä on takoa järkeä päähän ääliöille!

*reps*

**Reps ja kops** ja kiusaajaa vasaralla päähän!

Vierailija
46/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän näitä kommentoijia vaivaa. Aloittajaa on syyllistetty nyt rankasti siitä, että on tehnyt lapsen 18-vuotiaana, mutta MYÖS siitä että on tehnyt vain yhden lapsen. Koskaan ei ole hyvä, aina naisessa on joku vialla. Naisen on pakko tehdä lapsia ollakseen nainen, mutta ei liian aikaisin tai myöhään, ja aina niitä kuitenkin on väärä lukumäärä.

Vierailija
47/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ainakin aina huomaa, että koulutus jää jos hankkii lapset liian aikaisin.

Multa ei oo ainakaan jäänyt, olen käynyt ammattikoulun ja työskentelen tarjoilijana. Enkä tajua miksi koulutus jäisi keltään muultakaan kun vanhemmaksi tulon jälkeen voi myös opiskella.

Koulutetulla ihmisellä pääsääntöisesti tarkoitetaan vähän muuta kuin ammattikoulun käynyttä.

Niin, minun silmissäni kouluttamaton ihminen on sellainen jolla ei ole mitään ammatillista tutkintoa. Sä oot näitä ihmisiä jotka pitää koulutettuina ihmisinä ainoastaan akateemisia ja sitten olet olevinasi niin fiksu kun halveksut duunareita, mutta todellista fiksuutta on se että ymmärtää että ihmiset on kiinostuneita eri aloista ja että kaikkia tarvitaan, maailma ei pyöri ilman tarjoilijoita!

Häh? En halveksu yhtään ketään. Pidän toisen asteen opintoja terveellä ihmisellä itsestäänselvyytenä, ei taida tästä maasta kovin montaa pelkän peruskoulun käynyttä. En ole myöskään väittänyt etteikö esim laitoshuoltajia tai tarjoilijoita tarvita. Se että joku ei ole koulutettu, ei tarkoita etteikö tämän työ olisi tarpeellista.

Kyllä sä halveksut ja minun silmissäni koulutettu ihminen on aina sellainen joka on koulunsa käynyt ja sen jälkeen siirtynyt työelämään.

Vierailija
48/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarrellaan lasten kanssa mitali ja laitetaan postiin. Nyt on sen verran huonosti piiloutua itsekorostusta, että melkein jo oksettaa, mutta ap mitalinsa ansainnut tuosta vilpittömyydestä millä hän luulee olevansa muita parempi ihminen.

Vierailija
49/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän näitä kommentoijia vaivaa. Aloittajaa on syyllistetty nyt rankasti siitä, että on tehnyt lapsen 18-vuotiaana, mutta MYÖS siitä että on tehnyt vain yhden lapsen. Koskaan ei ole hyvä, aina naisessa on joku vialla. Naisen on pakko tehdä lapsia ollakseen nainen, mutta ei liian aikaisin tai myöhään, ja aina niitä kuitenkin on väärä lukumäärä.

Minua ainakin vaivaa ap huonosti piilotettu itsekorostus ja tapa jolla hän julistaa tuota oman pään pyhää totuuttan. Tapa, jolla hän haukkuu muita, jne. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
50/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa ei oo ainakaan jäänyt, olen käynyt ammattikoulun ja työskentelen tarjoilijana. Enkä tajua miksi koulutus jäisi keltään muultakaan kun vanhemmaksi tulon jälkeen voi myös opiskella.

Koulutetulla ihmisellä pääsääntöisesti tarkoitetaan vähän muuta kuin ammattikoulun käynyttä.

Niin, minun silmissäni kouluttamaton ihminen on sellainen jolla ei ole mitään ammatillista tutkintoa. Sä oot näitä ihmisiä jotka pitää koulutettuina ihmisinä ainoastaan akateemisia ja sitten olet olevinasi niin fiksu kun halveksut duunareita, mutta todellista fiksuutta on se että ymmärtää että ihmiset on kiinostuneita eri aloista ja että kaikkia tarvitaan, maailma ei pyöri ilman tarjoilijoita!

Kyllä se pyörii ja tulet sen päivän myös näkemään.

Niin että haluat saada mielummin palvelua robotilta kuin toiselta ihmiseltä kun käyt ravintolassa? Miten ravintola-alaa voidaan kutsua sen jälkeen enää edes Palvelualaksi, kerta siellä ei saa ihmisläheistä palvelua toiselta ihmiseltä!?

Vierailija
51/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijat, kaupankassat, jne tulee olemaan ne ammattiryhmät, jotka tulee tulevaisuudessa katomaan.

Kun käyn kaupassa niin en ikinä käytä itsepalvelukassoja vaan aina menen sille kassalle jossa on myyjä, koska haluan saada palvelua toiselta ihmiseltä.

Vierailija
52/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sait miehen suostumaan isäksi niin nuorena? Miksi ette ole tehneet toista lasta?

Katsoppas kun miehiä on myös erilaisia ja heillä on erilaisia haaveita, meidän molempien toive oli tulla nuorena vanhemmiksi. Mieheni on myös ensirakkauteni seurustelin hänen kanssaan ensimmäisen kerran ollessani 13 ja mieheni oli 15. Sen jälkeen tiemme ajautui muutamaksi vuodeksi erilleen kunnes löysimme toisemme uudestaan ollessani 16 ja mieheni 18, siitä lähtien olemme olleet yhdessä tähän päivään saakka ja menimme naimisiin vähän ennen lapsen syntymää.

Toista lasta emme ole tehneet kun koen että synnytys oli minulle niin kivulias ja vaikea kokemus. En kykene siihen enää valitettavasti. Mutta ystävät on kuin sisaruksia, joten ei välttämättä biologista siskoa tai veljeä tarvitse!

Sijaislapsi, adoptio, jne...

Ei noin pienillä tuloilla kannata lisää lapsia hankkia. Tuolle yhdelle pystyvät tarjoamaan säällisen elämän ja hyvä niin.

Vierailija
53/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koulutus on jäänyt. Sen huomaa myös aloituksestasi, kuten täällä pari jo sanoi.

Joo aloituksenihan on ihan hirveän huono kun se puolustaa ihmisen vapautta elämässä valita ja sellaista asennetta että lähtökohtaisesti se kaikki on oikein mikä ei satuta muita. Tätä samaa asennetta opetan myös lapselleni ja koen etten todellakaan opeta väärin! Sun elämässä selkeästi pinnallisuus rulettaa, pidät yllä tätä akateemiset vs duunarit, haluat lietsoa riitaa ihmisten välille, ihmettelet miksi jotkut duunarit eivät ole onnellisia työssään kun heitä halveksutaan.

Todellakin opetat väärin. Kaikkia ihmisen valintoja ei voi ehdoitta puolustaa.

No kerro miksi nuorena äidiksi tuloa ei pitäisi puolustaa?

Vierailija
54/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka ap. Kuulostat aloituksen perusteelta aika pullossa eläneeltä urpolta. Luultavasti olet hyvä vaimo ja äiti. Ymmärtäisit vain, että maailmassa on muutakin kuin sinulle tapahtuneet asiat?119

Kiitos haukuista :) jos sä haukut niin ei kannata siihen päälle todeta sitten että luultavasti olet hyvä vaimo ja äiti kun et kuitenkaan oikeasti näitä sanoja tarkoita.

Tottakai ymmärrän että maailmassa tapahtuu tälläkinhetkellä, koko ajan, uusia asioita, mutta minä yritän tehdä tässä hyvää ja kertoa tarinan siitä että nuorena vanhemmaksi tuleminen ei ole aina huono asia!

Sinä yrität osoittaa kuinka olet muita parempi ihminen? Kuinka sinä olet ollut onnekas suhteessa moneen muuhun sinun ikäisenä vanhemmaksi tulleeseen? Sinulla on kenties tukiverkosto, etkä ole yksin se sankari, jollaiseksi nyt yrität itsesi kirjoittaa? Suurimmalle osalle kuitenkin tekee hyvää rakentaa se perusta ennen kuin perustaa sen perheen.

Vierailija
55/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olette vielä yhdessä miehesi kanssa. Minäkin sain lapset (kaksoset) 18-vuotiaana. Virhe jota olen katunut. En ollut valmis äidiksi. Lasten isän kanssa vain riitaa. Ei suostu auttamaan eikä tapaamaan lapsiaan. Kun löysin uuden miehen 7 vuotta eron jälkeen niin alkoi uhkailu ja lopulta haastoi oikeuteen jossa taisteltiin kaksi vuotta. Hän sai viralliset tapaamiset mutta ei ole saapunut yhteenkään. Yrittänyt aina vain vaikeuttaa elämääni parhaansa mukaan. Estänyt mm. meidän muuton työn perässä vaikkei edes tapaa lapsiaan.

Vierailija
56/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö nyt vakuuttaa itseäsi enenmän kuin meitä muita?

Yritän vakuuttaa enemmän teitä muita koska vähän aikaa sitten luin täällä ilkeää keskustelua SuperMarjon tyttärestä Sarasta josta on tulossa nuorena äiti. Ne kommentit oli ihan käsittämättömiä! Pakkohan sitä on takoa järkeä päähän ääliöille!

Älä koskaan nosta itseäsi av-mammojen yläpuolelle, mikäli haluat levittää ilosanomaa

Vierailija
57/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko haaveissa ollut toinen lapsi? T. Itse ainoa ja viiden äiti (kouluttautunut kyllä) .

Ei ole haaveissa lisää lapsia.

Vierailija
58/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijat, kaupankassat, jne tulee olemaan ne ammattiryhmät, jotka tulee tulevaisuudessa katomaan.

Kun käyn kaupassa niin en ikinä käytä itsepalvelukassoja vaan aina menen sille kassalle jossa on myyjä, koska haluan saada palvelua toiselta ihmiseltä.

Kaikki ei ole = sinä

Ihmiset on erakoitumassa, eikä he halua käyttää esim aikaa kaupassa käymiseen vaan tilaa ruuan suoraan kotiin.

Vierailija
59/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koulutus on jäänyt. Sen huomaa myös aloituksestasi, kuten täällä pari jo sanoi.

Joo aloituksenihan on ihan hirveän huono kun se puolustaa ihmisen vapautta elämässä valita ja sellaista asennetta että lähtökohtaisesti se kaikki on oikein mikä ei satuta muita. Tätä samaa asennetta opetan myös lapselleni ja koen etten todellakaan opeta väärin! Sun elämässä selkeästi pinnallisuus rulettaa, pidät yllä tätä akateemiset vs duunarit, haluat lietsoa riitaa ihmisten välille, ihmettelet miksi jotkut duunarit eivät ole onnellisia työssään kun heitä halveksutaan.

Todellakin opetat väärin. Kaikkia ihmisen valintoja ei voi ehdoitta puolustaa.

No kerro miksi nuorena äidiksi tuloa ei pitäisi puolustaa?

Kompensoidakseen omaa epävarmuuttaan?

Vierailija
60/131 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin äiti oli 18-vuotias raskaaksi tullessaan! Isä 20-v. Se on kivaa nyt, kun itse olen jo aikuinen, mutta he ovat yhä viisikymppisiä ja terveitä.

Juuri näin! :) itsekkin toivon että mulla on lapseni kanssa mahdollisimman pitkä yhteinen elämä ja onhan se todennäköisempää että 18-vuotiaana lapsensa saaneella on pidempi yhteinen elämä lapsensa kanssa kuin 35-vuotiaana lapsensa saaneella.