Introvertti vai ekstrovertti?
En lisännyt tarkoituksella vaihtoehtoa "sekoitus kumpaakin" vaan jos on pakko valita vain toinen niin kumpaan kallistut?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
50 vastaajaa, 100 % introverttejä. Noin täydellistä jakaumaa ei saataisi, vaikka kysyttäisiin oletko olemassa. Nyt vähän epäilyttää bugaako kysely. Onko kukaan vastannut ekstrovertti?
Vastasin ekstrovertti, joten toimii. Taitaa olla niin, että kukaan ei tunnusta olevansa ekstrovertti, koska sillä on päällepäsmärin negatiivinen maine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 vastaajaa, 100 % introverttejä. Noin täydellistä jakaumaa ei saataisi, vaikka kysyttäisiin oletko olemassa. Nyt vähän epäilyttää bugaako kysely. Onko kukaan vastannut ekstrovertti?
Vastasin ekstrovertti, joten toimii. Taitaa olla niin, että kukaan ei tunnusta olevansa ekstrovertti, koska sillä on päällepäsmärin negatiivinen maine.
Ekstrovertit eivät varmaankaan palstaile yhtä paljon kuin introvertit.
Mä olen introvertti. Ahdistun ihmismassassa. Isossa porukassa olen hiljainen ja tykkään vetäytyä sivuun. Sosiaalisten tilanteiden kuten kaverin tapaamisen jälkeen tarvitsen omaa aikaa yksin palautuakseni. Silti mä nautin sosiaalisista kontakteista, vaikka ne väsyttävät mua. Ihmiset kiinnostavat mua. Tykkään keskusteluista kahden kesken jne. Tykkään yleensä enemmän jutella yleisistä asioista kuin omista asioistani.
Mulla on ystävä, joka sanoo voimakkaasti olevansa introvertti. Silti hän nauttii porukassa keskipisteenä olemisesta ja vetääkin yleensä huomion itseensä. Jos hänestä ei puhuta vähään aikaan, hän ahdistuu. Myös uusille ihmisille hän alkaa hyvin nopeasti avautumaan varsin henkilökohtaisista asioista. Tästä huolimatta hän myös tarvitsee omaa aikaa. Hän asuu mieluummin yksin kuin puolison kanssa. Ehkä hän on jonkinlainen välitapaus.
Jos mun mies vastaisi, niin hän vastaisi ekstrovertti. Itse olen mielestäni ihan ääripään introvertti, vaikka keikoilla käynkin, mutta en ihmisten vaan musiikin takia. Keikoillahan saa olla yksin, vaikka ympärillä olisi tuhansia ihmisiä. Mies on tosiaan selkeästi ekstrovertti.
Ei ihminen ole sataprosenttisesti ekstrovertti tai introvertti, vaan siinä on liukuma ääripäästä toiseen. Itse olen erittäin introvertti, ja minulla oli työkaveri jota pidin ekstroverttina. Hän oli puhelias, piti usein omaa stand up showtaan, viihtyi luontevasti isossa joukossa ja reagoi asioihin nopeasti eikä vaikuttanut stressaantuvan melusta tai yllättävistä tapahtumista. Myöhemmin tuli puheeksi, että hänet oli oikeasti testattu (psykologin tai psykiatrin toimesta) ja hän oli n. 55-prosenttisesti introvertti.
Vietän 10% hereilläoloajastani muiden ihmisten seurassa ja 90 % yksin. Kun olen muiden seurassa, olen puhelias ja nautin muiden seurasta. Joka kerta sen jälkeen tunnen itseni hyvin väsyneeksi ja tarvitsen paljon yksinoloa. Etätyö on kaltaiselleni erittäin hyvä juttu. Juuri nyt istun baarissa, mutta yksin. Mulle riittää ympärillä oleva puheensorina. Toivon, että paikalle ei tule ketään tuttua. Jos tulee, ei mulle ole mikään ongelma jutella vähän aikaa. Mutta mieluummin olen nyt ihan itsekseni. Pidän itseäni introverttinä.
Yksi työtuttava oli tavatessamme ihan järkyttävän kovaääninen hölöttäjä, ja en oikeastaan pitänyt hänestä yhtään. Yhteisen projektin kautta tutustuin paremmin kahden kesken, ja yllätyin tosi paljon, kun hän sanoikin olevansa introvertti. Vietti paljon aikaa yksin, vain muutama läheinen kaveri ja reagoi jännitykseen ja uusiin ihmisiin taukoamattomalla hölötyksellä. Ei aina kaikki ole sitä miltä äkkiseltään näyttää.
Tilanne:
Introvertti 95.1%
Ekstrovertti 4.8%
Ääniä yhteensä: 103
😲
Uskotteko, että tuloksia ei ole yhtään trollattu?