Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet varautunut koronavirukseen?

Xra
27.02.2020 |

Koronavirus on tullut Suomeen. Oletko tehnyt tai suunnitellut tekeväsi jotain toisin? Oletko hankkinut kotivaraa tätä varten? Mitä? Oletko hankkinut kasvosuojia, käsidesiä tms? Oletko muuttanut omia toimintatapojasi tai ohjeistanut läheisiäsi? Vai sujuuko arki kuten ennenkin?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Valitettavssti ei ollut vitsi. Se olo erikseen kotivaraksi ostettu ensimmäinen setti. Kotona on lisäksi kuivatavarat jauhoineen, mausteineen jne., jääkaapissa kasvikset, parin päivän ruuat, kasvimaidot, papuja yleensä, jogurtit, leivänpäälliset ja eläinten ruuat. Hedelmiä on usein myös, aina monta öljypulloa. Pakkasessa jotain edellisiä ruokia, keitettyjä papuja, pinaattia, leipäpussi. En jotenkin tuon kotivaran lisäksi jaksaisi kauheita settejä ostaa. Mut ehkä pitää.[/quote]

Ei kannata ostaa mitään erillistä kotivaraa. Vaan normaalia enemmän sitä mitä normaalistikin syötte. Eli normaaliin kiertoon nuo ostamasi, ja lisää volyymia. Oikein hyvä alku. :) Kyllä tuolla ja niillä muilla mitä luettelit, pärjää säännöstellen kaksi ihmistä helposti viikon ellei tarvi raskasta fyysistä tehdä.

Vierailija
62/65 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaamalla tavallista enemmän rahaa osakkeisiin. Siirtoni teen vasta kun aika on kypsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ensimmäistä kertaa elämässä pienen kotivaran, koska asun Helsingin keskustassa ja jos joku alue eristettäisiin Suomessa, se voisi olla naapurustoni. Otin käsidesin mukaan takin taskuun ja käytin 2 krt. Kerroin päiväkodin lapsille käsipesun tärkeydestä ja lopetettiin kättelemästä. Olen lukenut kaikki infosivut ja päivitän koko ajan tietoa, että en olisi hullu panikoija, vaan toimisin viranomaisohjeiden mukaan.

Miksi annat noin paljon luottamusta viranomaisille? He ajattelevat kokonaisuuksia, ei yksittäisen ihmisen parasta. Heille olet vain numero ja "keskimäärä". Heidän motiiveissa on isossa roolissa esim. maan talous ja bruttokansantuote. Nämä tavoitteet eivät lyö käsipäivää, sinun terveytesi optimoinnin kanssa.

Sinun pitää itse ajatella asioita oman etusi kannalta. 

Varaudutko joka vuosi influenssaan yhtä isosti?

Tää on niin tyhmä kysymys. Olen ottanut rokotteen. Jos rokotetta ei olisi, kyllä, varautuisin influenssaan yhtä lailla. Ja miksi? Koska perheenjäsenelle influenssa on erittäin suurella todennäköisyydellä kohtalokas. Etkö sinäkin tekisi kaikkesi, jotta et tartuttaisi sitä häneen?

Niin, influenssa ei ole iso vaara perusterveelle. Kaikki eivät ole perusterveitä.

Vierailija
64/65 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ensimmäistä kertaa elämässä pienen kotivaran, koska asun Helsingin keskustassa ja jos joku alue eristettäisiin Suomessa, se voisi olla naapurustoni. Otin käsidesin mukaan takin taskuun ja käytin 2 krt. Kerroin päiväkodin lapsille käsipesun tärkeydestä ja lopetettiin kättelemästä. Olen lukenut kaikki infosivut ja päivitän koko ajan tietoa, että en olisi hullu panikoija, vaan toimisin viranomaisohjeiden mukaan.

Miksi annat noin paljon luottamusta viranomaisille? He ajattelevat kokonaisuuksia, ei yksittäisen ihmisen parasta. Heille olet vain numero ja "keskimäärä". Heidän motiiveissa on isossa roolissa esim. maan talous ja bruttokansantuote. Nämä tavoitteet eivät lyö käsipäivää, sinun terveytesi optimoinnin kanssa.

Sinun pitää itse ajatella asioita oman etusi kannalta. 

Varaudutko joka vuosi influenssaan yhtä isosti?

Tää on niin tyhmä kysymys. Olen ottanut rokotteen. Jos rokotetta ei olisi, kyllä, varautuisin influenssaan yhtä lailla. Ja miksi? Koska perheenjäsenelle influenssa on erittäin suurella todennäköisyydellä kohtalokas. Etkö sinäkin tekisi kaikkesi, jotta et tartuttaisi sitä häneen?

Niin, influenssa ei ole iso vaara perusterveelle. Kaikki eivät ole perusterveitä.

Täytyy ihmetellä, miten joku voi alapeukuttaa. Joku ei ilmeisesti pidä omista perheenjäsenistään.

Vierailija
65/65 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on Hkissä jo ainakin 130 ihmistä karanteenissa. Vieläkö naurattaa, että joku ostaa kotivaraa ja varmistelee, että oma perhe ei jää pulaan?