Miten olet varautunut koronavirukseen?
Koronavirus on tullut Suomeen. Oletko tehnyt tai suunnitellut tekeväsi jotain toisin? Oletko hankkinut kotivaraa tätä varten? Mitä? Oletko hankkinut kasvosuojia, käsidesiä tms? Oletko muuttanut omia toimintatapojasi tai ohjeistanut läheisiäsi? Vai sujuuko arki kuten ennenkin?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanotte tällaisesta kotivarasta koronan varalle? 2 aikuisen talous:
4 säilykehedelmäpurkkia
Hernekeitto
Kookosmaito
2 prk tomaattikastiketta
2 pss pastaa
Soijarouhe
Papupurkki
3 kuiva-ateriaa (italianpata ym)
Keksejä
Pakasteessa pussi leipää ja marjoja
3 litraa vichyä
2 litraa olutta
Riittää viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Saako nyhtökauraa tai härkistä kuivattuna? Itse olen ostanut vain valmiina tuotteena sitä, mutta jos sitä saisi kuivattuna, niin säilyisi pitkään (vrt kuivattu soijarouhe)
Itse oon nähny isoissa marketeissa pussitettua/kuivattua härkäpapua :) merkkiä en vaan muista, mutta sieltä riisien ym. luota löyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 säilykehedelmäpurkkia
Hernekeitto
Kookosmaito
2 prk tomaattikastiketta
2 pss pastaa
Soijarouhe
Papupurkki
Keksejä
3 litraa vichyä
2 litraa oluttaRiittää viikonlopuksi.
Meillä ei riittäisi niinkään pitkäksi. Paitsi, jos olisimme koko ajan nälässä.
Vierailija kirjoitti:
4 säilykehedelmäpurkkia
Hernekeitto
Kookosmaito
2 prk tomaattikastiketta
2 pss pastaa
Soijarouhe
Papupurkki
Keksejä
3 litraa vichyä
2 litraa olutta
Melko kuivat eväät, jos esim. sähköt ja/tai vesi poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako nyhtökauraa tai härkistä kuivattuna? Itse olen ostanut vain valmiina tuotteena sitä, mutta jos sitä saisi kuivattuna, niin säilyisi pitkään (vrt kuivattu soijarouhe)
Itse oon nähny isoissa marketeissa pussitettua/kuivattua härkäpapua :) merkkiä en vaan muista, mutta sieltä riisien ym. luota löyty.
Ok. Itsellä siis tilanne se ettei ole pakastinta, niin jauheliha ei tule kysymykseen, ja kuivattu papu on siitäkin hyvä että säilyy vaikka tulis sähkökatko (jos on pakattu tiiviisti). Pointtihan on se että kuivattu papu säilyy varmaan 20 vuotta syömäkelpoisena. Ja jos nyt tulee jotain karenteeja/kaupan hyllyt tyhjenee niin onhan se hyvä olla jotain jemmassa
Toisaalta kyllähän maatilojen tuotanto tulee jatkumaan joten en usko mihinkään nälänhätään silti, vaan enimmillään jotain häiriötä ruuanjakelussa
Olen. Nauran päivittäin palstahysteerikoille.
Kotivara minulla on ja olen sitä viime viikkoina täydentänyt, mutta en koronan takia, vaan ihan vain kotivaran ylläpitämisen takia. Kerran hajosi selkä ja mies oli kuukauden työreissulla, joten voin sanoa, että olin ylpeä itsestäni, että olin aikoinaan varautunut kotivaralla. Hyvin pärjäsin, olisin pärjännyt helposti kolmekin viikkoa. Koronan vuoksi en ole tehnyt mitään erikoisjärjestelyjä: nyt on muutenkin flunssakausi ja olen aina flunssakausien aikana enemmän tarkkana käsien pesun kanssa.
En ole hankkinut kasvosuojia, mutta pitäisi, koska alan pian hiomaan puulevyä, josta teen uuden kirjoituspöydän. Ongelma nyt lähinnä on siinä mistä löydän kasvosuojan normaaliin hintaan. Puupöly on hengitettynä koronaakin pahepi. . Ulos en kasvosuojan kanssa menisi, koska se ei suojaa viruksilta. P
Sikainfluenssan jälkeen en olekaan sitten sairastanut mitään tartuntatauteja. Jos tulee flunssa, se on hyvin lieväoireinen tai sitten parin päivän mittainen. Siksi ei koronakaan huoleta.
Pari viikkoa unettomia öitä, muutamat itkupuhelut siskolle, oman testamentin kirjoittaminen ja yleinen muutaman viikon jatkunut ahdistus. Eli ihan huolella olen varautunut.
Käsidesiä ostin. Töissä paljon flunssaa liikkeellä, auttanee siihenkin..
Lapsellani sairaus, joten hänelle keuhkokuume voi olla kohtalokas. Yh:na ei ole varaa sairastella, joten välttelen kaikkia tartuntoja huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 säilykehedelmäpurkkia
Hernekeitto
Kookosmaito
2 prk tomaattikastiketta
2 pss pastaa
Soijarouhe
Papupurkki
Keksejä
3 litraa vichyä
2 litraa oluttaMelko kuivat eväät, jos esim. sähköt ja/tai vesi poikki.
Tässä oli kyse koronavirukseen varautumisesta. Koronavirus ei kykene katkaisemaan sähköä ja vettä.
Vierailija kirjoitti:
4 säilykehedelmäpurkkia
Hernekeitto
Kookosmaito
2 prk tomaattikastiketta
2 pss pastaa
Soijarouhe
Papupurkki
Keksejä
3 litraa vichyä
2 litraa olutta
Onks tää vitsi? Toihan on ihan normaali määrä ruokaa kaapissa, tai oikeastaan aika vähän. Meillä on yleensä aina _vähintään_ ton verran säilykkeitä (paitsi noita säilykehedelmiä) enkä edes ole pitänyt sitä minään kotivarana. Kerran viikossa käydään kaupassa, eihän noi riittäisi edes sille ajalle. Kaksi aikuista meilläkin.
Vastauksena aloittajalle: en mitenkään. En edes miettisi koko Koronaa jos sitä ei tungettaisi naamalle joka suunnasta. Lehdet jaksaa jauhaa 24/7 ja tällä palstalla jengi sekoaa ja panikoi.
Pskat. Täytyy lähteä töihin, julkisilla ilman kasvosuojaa ja kokovartalokumia ja käsidesiä oooooooh.
Meillä on aina kohtuullinen kotivara, ja käytän muutenkin käsidesiä tarvittaessa. En ole siis varautunut koronaan millään tavalla.
Jatkuva uutisointi ja keskustelupalstojen panikointi alkaa tosin jo vähän rasittaa, että vois se korona jo tulla ja mennä, että päästäisiin kaluamaan seuraava aihe loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todettu tasan kaksi korona-tapausta. Ei hetkauta minun elämääni mitenkään.
Pitää muistaa että suurin osa sairastaa lievänä eikä tule näinollen tietoon, olikos se nyt 80% niitä, joten tilastollisesti 8 levittää parhaillaan ja niistä jokainen tartuttaa 2-3 joka päivä.
Kun korona iskee, juon korona olutta ja pelaan koronaa ja odotan kuolemaa jonka korona aiheuttaa, mutta juomani korona ja pelaamani korona turruttaa.
En ottanut influenssarokotetta, vaikka kuulun riskiryhmään. Siksi aloin syksyllä tehostaa käsienpesua ja meille ostettiin myös pari pulloa käsidesiä. Käsienpesu on tehokasta, mutta valitettavasti se meinaa aina unohtua.
Ollaan oltu mieheni kanssa tänä talvena onneksi aika terveitä, meillä yleensä mies sairastuu ensin ja hankkii kaikki mahdolliset räkätaudit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 säilykehedelmäpurkkia
Hernekeitto
Kookosmaito
2 prk tomaattikastiketta
2 pss pastaa
Soijarouhe
Papupurkki
Keksejä
3 litraa vichyä
2 litraa oluttaOnks tää vitsi? Toihan on ihan normaali määrä ruokaa kaapissa, tai oikeastaan aika vähän. Meillä on yleensä aina _vähintään_ ton verran säilykkeitä (paitsi noita säilykehedelmiä) enkä edes ole pitänyt sitä minään kotivarana. Kerran viikossa käydään kaupassa, eihän noi riittäisi edes sille ajalle. Kaksi aikuista meilläkin.
Vastauksena aloittajalle: en mitenkään. En edes miettisi koko Koronaa jos sitä ei tungettaisi naamalle joka suunnasta. Lehdet jaksaa jauhaa 24/7 ja tällä palstalla jengi sekoaa ja panikoi.
Pskat. Täytyy lähteä töihin, julkisilla ilman kasvosuojaa ja kokovartalokumia ja käsidesiä oooooooh.
Valitettavssti ei ollut vitsi. Se olo erikseen kotivaraksi ostettu ensimmäinen setti. Kotona on lisäksi kuivatavarat jauhoineen, mausteineen jne., jääkaapissa kasvikset, parin päivän ruuat, kasvimaidot, papuja yleensä, jogurtit, leivänpäälliset ja eläinten ruuat. Hedelmiä on usein myös, aina monta öljypulloa. Pakkasessa jotain edellisiä ruokia, keitettyjä papuja, pinaattia, leipäpussi. En jotenkin tuon kotivaran lisäksi jaksaisi kauheita settejä ostaa. Mut ehkä pitää.
En tee mitään. En muutenkaan varaudu siksi, että tulisi influenssa, miksi varautuisin siis siihen, että tulee koronavirus?
Vierailija kirjoitti:
En ottanut influenssarokotetta, vaikka kuulun riskiryhmään. Siksi aloin syksyllä tehostaa käsienpesua ja meille ostettiin myös pari pulloa käsidesiä. Käsienpesu on tehokasta, mutta valitettavasti se meinaa aina unohtua.
Ollaan oltu mieheni kanssa tänä talvena onneksi aika terveitä, meillä yleensä mies sairastuu ensin ja hankkii kaikki mahdolliset räkätaudit.
Miten voi käsienpesu unohtua? Sen pitäis olla itsestäänselvyys ja olla rutiini.
4 säilykehedelmäpurkkia
Hernekeitto
Kookosmaito
2 prk tomaattikastiketta
2 pss pastaa
Soijarouhe
Papupurkki
Keksejä
3 litraa vichyä