Miehen suku päsmäröi joka asiassa. Aivan uskomatonta sakkia.
Mieheni on kotoisin peräkyliltä, kuten itse vitsikkäästi kertoo. Sen kyllä huomaa. En jaksa niiden lähisuvun tapaa ottaa kantaa joka asiaan. Kun mieheni veli erosi, jokaisella oli siihen mielipide. Ilman että henkilö itse pyysi, anoppi ja appi järjestivät ns. muuttotalkoot. Siellä oltiin kantamassa sohvaa pakettiautoon ja anoppi jakoi tavaroita. Sanoin hänelle, että onkohan se ihan sopivaa jakaa täällä tavaroita, kun ex-vaimo ei ollut paikalla. Anoppi totesi, että sille ei jätetä mummun vanhaa piironkia ja mitä niitä nyt oli.
Meidän asioita ohjeistetaan myös. ”Tulette joulupäivänä sitten syömään perinneruokaa”. Appi ottaa kantaa autoasioihin, asuntoasioihin, jokaiseen isompaan hankintaan. Mieheni kävi viimeksi isänsä kanssa televisio-ostoksilla. Kysyin häneltä, eikö tullut mieleen, että minä ehkä katson sitä tekkkua meidän kotona enemmän kuin isänsä. Siihen hän pahoitteli, että kun he on tottuneet tekemään omalla porukalla kaiken, niin ei aina muista, ettei tarvitsisi. Omalla porukalla pestään matotkin kesällä. Viimeksi oli neljän huushollin matot pestävänä. Koko päivä meni siinä vouhotuksessa. Kesäisin anoppi myös monesti laittaa saunaan tulet ja sen jälkeen soittaa, että tulettehan saunomaan ja pulahtamaan järveen. Minä en aina viitsi, mutta mieheni lähtee joka kerta, koska rantasauna on hänestä niin hieno keksintö.
Jollain tavalla sitä hajurakoa pitäisi saada, mutta miten? Mieheni ei anna minun komennella itseään, eikä kiristää, joten niitä on turha yrittää. Hän ei jotenkin tajua, että tuollainen vanhemmissa ja sisaruksissa roikkuminen on minusta rasittavaa.
Kommentit (320)
Eli siis suku on se ongelma. Ilmeisesti. Mä mietin tuota jousto juttua, että jos kaikki muut haluaa vaikka pestä niitä mattoja, mutta AP ei niin ketä kuunnellaan? Eikö ole yksinkertaista vaan todeta etten mä tule, mutta pitäkää kivaa. Me käydään joka vuosi serkkujen kanssa laskemassa, se on ollut tosi pitkään meillä perinteenä. Tuskin sitä muutettais, vaikka jonku henkilön puoliso ei tykkäis laskea. Se on meidän juttu, mutta pakko ei ole osallistua. Mies tykkää uida ja käydä saunassa, en ymmärrä ongelmaa. Mäkin kävisin mielellään rantasaunalla. Ymmärrän miestä siis täysin. Eikä mun tai miehen vanhemmat ainakaan ole mitään idiootteja, joita ei jaksaisi tollasen saunareissun verran. Suhteetkin on molemmilla muuttunut, että ollaan enemmän nykyään kavereita vanhempien kanssa, ja jutellaan maailman menosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kuulostaa ihanalta. Toivon, että välini perheeseeni ja sukuuni pysyvät tuollaisina loppuun asti.
Jaa. Jospa tapaat puolison, jolla on noin ihanan tiiviit välit perheeseensä ja sukuunsa. Sitten se ei enää taidakaan olla niin ihanaa. Missä välissä ehdit sitten omaa perhettäsi nähdä? Kuvittelepa se hetki, kun oma puolisosi ostaa teille vanhempiensa kanssa kodinkoneet kysymättä sinulta, millaisen sinä haluaisit. Oletuksena on, että kun appivanhempasi haluavat teidät heille joulupäiväksi syömään perinneruokaa joka vuosi, niin tietenkään et voi sopia oman lapsuudenperheesi kanssa kyläilyjä puolin tai toisin joulupäivälle.
-ap
Meillä on appiukko ollut ostamassa meille pyykkikonetta miehen kanssa ja anoppi jääkaappia. En vetänyt hernettä nenään. Ihan hyvät koneet tuli.
Vierailija kirjoitti:
Ei muut ihmiset ole mitään koiria, joille pitää laittaa rajat ja osoittaa paikkansa. Vain omiin tekemisiisi voit vaikuttaa, et muiden käytökseen etkä arvoihin.
Ei ole yhtään epäkohteliasta pyytää kylään, saunaan, lenkille tms. vaikka kuinka lyhyellä varoitusajalla. Kyllä niin saa ja voi tehdä. Se on sitten kutsutun asia päättää mitä tekee. Lähteekö mukaan vain eikö.
Kyllä puolisoilla voi olla vähän omaakin elämää. Ei kylki kyljessä tarvitse koko ajan nyhjätä. Munkin mies tuli just töistä ja lähti saman tien salille, jossa tapaa myös kavereitaan. Vanhempiaan hän käy nykyään tapaamassa usein yksin koska hänellä on liikkuva työ ja voi helposti pistäytyä heillä työn lomassa. Mulle se sopii. Minäkin käyn omien vanhempieni luona yksin.
Joustavuutta ja erilaisuuden sietokykyä! Niin elämä ei ole niin vaikeaa ja yksinäistä.
Sinun miehesi käy varmaan myös valitsemassa teille television isänsä kanssa? Eihän teidän koko ajan tarvitse nyhjätä yhdessä, niin mitäpä tuosta, vaikka sinua ei oteta mukaan valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kuulostaa ihanalta. Toivon, että välini perheeseeni ja sukuuni pysyvät tuollaisina loppuun asti.
Jaa. Jospa tapaat puolison, jolla on noin ihanan tiiviit välit perheeseensä ja sukuunsa. Sitten se ei enää taidakaan olla niin ihanaa. Missä välissä ehdit sitten omaa perhettäsi nähdä? Kuvittelepa se hetki, kun oma puolisosi ostaa teille vanhempiensa kanssa kodinkoneet kysymättä sinulta, millaisen sinä haluaisit. Oletuksena on, että kun appivanhempasi haluavat teidät heille joulupäiväksi syömään perinneruokaa joka vuosi, niin tietenkään et voi sopia oman lapsuudenperheesi kanssa kyläilyjä puolin tai toisin joulupäivälle.
-ap
Ymmärrän turhautumisesi AP mutta kuulostaa vähän siltä että vaikka miehen suku päsmäröi ja tungettelee, vika on eniten miehessäsi. Hänenhän tuossa pitäisi pitää puolensa ja sinunkin puolia. Eihän se oikeastaan ole suvun vika jos mies jättää sinut huomiotta ja on muiden sätkynukkena. Mies on se kenen toimintaan voit helpoiten vaikuttaa, appivanhempiin vähemmän.
Mun miehen äiti ja oikeastaan koko se suku on myös aika kontrolloivaa. Jokainen juhlapäivä pitäisi viettää niiden luona, ja sitten loukkaannutaan jos mä en osallistu. Mieheni haluaa osallistua enkä ole kieltänyt häntä, mutta minä haluaisin raskaan työn takia lähinnä levätä juhlapäivinä/lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muut ihmiset ole mitään koiria, joille pitää laittaa rajat ja osoittaa paikkansa. Vain omiin tekemisiisi voit vaikuttaa, et muiden käytökseen etkä arvoihin.
Ei ole yhtään epäkohteliasta pyytää kylään, saunaan, lenkille tms. vaikka kuinka lyhyellä varoitusajalla. Kyllä niin saa ja voi tehdä. Se on sitten kutsutun asia päättää mitä tekee. Lähteekö mukaan vain eikö.
Kyllä puolisoilla voi olla vähän omaakin elämää. Ei kylki kyljessä tarvitse koko ajan nyhjätä. Munkin mies tuli just töistä ja lähti saman tien salille, jossa tapaa myös kavereitaan. Vanhempiaan hän käy nykyään tapaamassa usein yksin koska hänellä on liikkuva työ ja voi helposti pistäytyä heillä työn lomassa. Mulle se sopii. Minäkin käyn omien vanhempieni luona yksin.
Joustavuutta ja erilaisuuden sietokykyä! Niin elämä ei ole niin vaikeaa ja yksinäistä.
Sinun miehesi käy varmaan myös valitsemassa teille television isänsä kanssa? Eihän teidän koko ajan tarvitse nyhjätä yhdessä, niin mitäpä tuosta, vaikka sinua ei oteta mukaan valitsemaan.
Minusta olisi itse asiassa ihanaa jos ei tarvitsisi mitään koneita valita. Mutta eihän se ole se ongelma että isä on mukana, vaan se, ettei mies kuuntele vaimonsa toiveita. En keksi mitään muuta ratkaisua tähän kuin keskustelu sen oman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää seurustella sen aikaa, että tutustuu toiseen ja sen sukuun kunnolla, eikä paukata päätä pahkaa yhteen, kuten monet tuntuvat tekevän.
Koska ihmiset eivät muutu eikä niitä voi muuttaa. Sen minkä sitten ottaa, sitä pitää sitten vaan sietää jos aikoo aviossa olla.
Ei saunominen minusta niin paha ole. Olisi ap onnellinen, ettei mies istu jossakin koko ajan kaljalla.
Voi hyvä ihme sentään! Onhan niitä nyt muitakin tapoja viettää iltaa kuin istua kaljalla tai lähteä ajamaan yksin rantasaunalle, jos kutsu käy. Meillä ei käytetä alkoholia lainkaan, ja silti aika kuluu rattoisasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä olikin miehen (ja luultavasti miehen isän yhdessä hankkima) pesukone kun mentiin yhteen. Lainasin appivanhemmilta vauvalle pinnasängyn. Olispas vaan ostaneet lisää meille kodinkoneita! En olisi pannut pahakseni. Anoppipuoli ompeli meille useita kivoja vauvan vaatteita.
Kyllä mä silti sain valita ja maksaa ihan itsekin ihan riittävästi ja mielin määrin yhtä jos toista. Ei pieni apu pahaksi ole.
Olisiko ap:n miehelle ok, että ap käy vanhempiensa kanssa valitsemassa sohvaryhmän yhteiseen kotiin? Vai otetaanko sinne mukaan sekä ap:n että ap:n miehen vanhemmat? Tai jos isovanhempia on elossa, niin he myös?
Kokeilepa ap, mitä miehesi tykkää. Tai, seuraavan kerran kun teillä on oikein mukava yhteinen hetki miehesi kanssa, niin järjestä niin että saat puhelun äidiltäsi ja sen vuoksi on nyt heti lähdettävä saunomaan/siivoamaan/leipomaan pullaa tai mitä tahansa turhaa.
Meidän suku tekee myös monet asiat yhdessä. Juuri vaikkapa matonpesu on kiva tapa viettää aikaa läheisten kanssa. Olet AP aika outo lintu kun et suostu sulautumaan sukuun tai et vietä aikaa sitten vastaavasti omien sukulaistesi kanssa. MIeheni ei pidä juuri yhteyttä sukuunsa, mikä on minusta aika surullista, mutta minun sukulasiteni kanssa hän viihtyy. Valitettavasti mieheni vanhemmat ovat jo kuolleet, he olivat tosi kivoja ihmisiä ja heidän kanssaan oltiin paljon tekemisisssä.
vittuako se miniälle kuuluu mitä joku tekee omaisuudellaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta extempore rantasaunaan kutsuminen tai yhteiset matonpesutalkoot kuulostavat tosi kivoilta. Mutta VAIN siinä tapauksessa että menemistä ei automaattisesti oleteta eikä kieltäytymisestä loukkaannuta. Omatkin vanhempani tekevät tuota tyyliin "hei, laitettiin juuri iso kala uuniin, tuletko syömään kolmelta?" Siihen voin vastata ei, jos on jo muita suunnitelmia tai sitten kyllä. Kumpikin vastaus otetaan ihan yhtä hyvin vastaan eikä jäädä jankuttamaan. En nyt ymmärrä miksi läheisten kesken pitäisi sopia jotain kahvitteluja yms useita päiviä etukäteen, virallisemmat menot kuten juhlat ovat tietenkin eri asia. Kyllä minulla on ystäviäkin jotka saattavat keskellä päivää laittaa "mennäänkö töiden jälkeen kahville/elokuviin?", minusta on vain mukavaa että kysyvät, vaikka aina ei tulekaan mentyä.
No ne appivanhemmathan eivät ole sen vävyn tai miniän läheisiä.
Lukiko aloituksessa että soittavat nimenomaan miniälle ja pyytävät häntä?? Vai kenties kuitenkin pojalleen?
Ei mutta se poikahan ei enää elä yksin ja ole "läheinen" vanhempiensa kanssa, vaan hänellä on OMA PERHE jolla on OMAT MENOT, joten ei se poika voi vaan ex tempore hyppiä yksiksensä tai päättää vaimonsakin puolesta asioita.
Mitä..? Tuossahan lukee että mies usein menee saunomaan ja nainen jää kotiin. Mies ei saisi tehdä mitään ilman vaimoaan??
Niin lukee. Koska se mies kutsutaan viime tipassa eikä vaimo siten tiedä etukäteen olevansa sen illan yksin.
Sen sijaan jos se kutsu esitettäisiin hyvien tapojen mukaisesti AJOISSA se vaimokin voisi suunnitella itselleen jotain tekemistä ja sopia jonkun itselleen läheisen ihmisen kanssa menosta.
HYVÄT TAVAT pitää olla avioliitossa ja sukulaistenkin kesken.
Kuvitteleeko joku, että saunassa käynti on sellainen tapahtuma, jota suunnitellaan päiviä tai jopa viikkoja etukäteen..? Ilmeisesti kaupunkielämä erillisine saunavuoroineen on vieroittanut ihmiset todellisuudesta, eikä ymmärretä, että valtaosalle ihmisistä saunassakäynti on ihan normaalia toimintaa jota ei sen suuremmin suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta extempore rantasaunaan kutsuminen tai yhteiset matonpesutalkoot kuulostavat tosi kivoilta. Mutta VAIN siinä tapauksessa että menemistä ei automaattisesti oleteta eikä kieltäytymisestä loukkaannuta. Omatkin vanhempani tekevät tuota tyyliin "hei, laitettiin juuri iso kala uuniin, tuletko syömään kolmelta?" Siihen voin vastata ei, jos on jo muita suunnitelmia tai sitten kyllä. Kumpikin vastaus otetaan ihan yhtä hyvin vastaan eikä jäädä jankuttamaan. En nyt ymmärrä miksi läheisten kesken pitäisi sopia jotain kahvitteluja yms useita päiviä etukäteen, virallisemmat menot kuten juhlat ovat tietenkin eri asia. Kyllä minulla on ystäviäkin jotka saattavat keskellä päivää laittaa "mennäänkö töiden jälkeen kahville/elokuviin?", minusta on vain mukavaa että kysyvät, vaikka aina ei tulekaan mentyä.
Lukiko aloituksessa että soittavat nimenomaan miniälle ja pyytävät häntä?? Vai kenties kuitenkin pojalleen?
Ei mutta se poikahan ei enää elä yksin ja ole "läheinen" vanhempiensa kanssa, vaan hänellä on OMA PERHE jolla on OMAT MENOT, joten ei se poika voi vaan ex tempore hyppiä yksiksensä tai päättää vaimonsakin puolesta asioita.
Mitä..? Tuossahan lukee että mies usein menee saunomaan ja nainen jää kotiin. Mies ei saisi tehdä mitään ilman vaimoaan??
Niin lukee. Koska se mies kutsutaan viime tipassa eikä vaimo siten tiedä etukäteen olevansa sen illan yksin.
Sen sijaan jos se kutsu esitettäisiin hyvien tapojen mukaisesti AJOISSA se vaimokin voisi suunnitella itselleen jotain tekemistä ja sopia jonkun itselleen läheisen ihmisen kanssa menosta.
Kuvitteleeko joku, että saunassa käynti on sellainen tapahtuma, jota suunnitellaan päiviä tai jopa viikkoja etukäteen..? Ilmeisesti kaupunkielämä erillisine saunavuoroineen on vieroittanut ihmiset todellisuudesta, eikä ymmärretä, että valtaosalle ihmisistä saunassakäynti on ihan normaalia toimintaa jota ei sen suuremmin suunnitella.
Ei tietenkään suunnitella, jos omassa kodissa saunotaan. Jos sinne saunomaan kutsutaan puoli sukua, niin suunnitellaan. Niin yksinkertaista se on. Kyllä meillekin on joskus kesäaikaan kutsuttu naapuri saunaan, jos olen nähnyt, että naapuri tulee lenkiltä hikisenä ja meillä sauna lämpimänä. Mutta se onkin naapuri, asuu vieressä. Ei aleta soittelemaan kenellekään kymmenien kilometrien päähän, että lähdepä ajamaan saunaa kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies hyväksyy tuollaisen kutsun, niin eikö syy löydy silloin miehestä, ei appivanhemmista? Eivät he ole vastuussa aikuisen ihmisen tekemisistä.
Syy on sekä appivanhemmissa että miehessä, joista kukaan ei tajua, että miehellä on nyt oma perhe ja oma koti ja että mies ei ole vanhempiensa jatke, vaan irrallinen ihminen jolla on oma elämä.
Eli vanhemmat eivät saa enää pyytää lastaan mökille kun hän on löytänyt puolison?
Ja lisää kusipäistä saivartelua.
Kyllä voivat kutsua, mutta heillä pitäisi olla KÄYTÖSTAVAT eli taju siitä, että ei sinne voi hälyttää viiden minuutin sisällä, kutsumatta puolisoa tai tajuamatta ylipäätään että se poikansa on yli 18.
KÄYTÖSTAVAT. Googleta.
Siis ihan tosissasi olet sitä mieltä että minulla ei ole käytöstapoja jos kauniina kesäiltana päätän laittaa saunan päälle ja mieleeni tulee että ”jaa.. siskoni asuu tässä aika lähellä, soitanpa hänelle että sauna on lämmin jos hän haluaa tulla myös saunomaan.” Tuo on sinusta HUONOA käytöstä?? Koska minun pitäisi ymmärtää että välttämättä hän ei pääse, niin on huonoa käytöstä edes kysyä tai ilmoittaa että laitoin saunan muuten päälle. Mitä :,D
Kysehän ei ollut siskosta, vaan vanhemmista.
Siitä että niiden vanhempien lisäksi myös se koko suku vyöryy samalla tavalla päälle.
Ja kyllä, kyllä on erittäin huonoa käytöstä kutsua joku viime tipassa ja kutsua pariskunnasta vain toinen.
Missä luki että vain mies on kutsuttu?? Nimenomaan aloituksessa luki että nainen ei van halua mennä :,D ei ole huonoa käytöstä kysyä haluaako joku tulla saunomaan kun sauna on lämmin, ei todellakaan. Suuttuminen kieltäytymisestä olisi. Sinä Olet hullu.
Viime tipassa kutsuminen on huonoa käytöstä. Sinun kannattaisi mennä nyt kirjastoon ja lainata joku hyvän käytöksen opas. Silloin voisit vähän paremmin eväin osallistua keskusteluun, kun hallitsisit edes alkeet.
Kyllä se nyt on huonoa käytöstä vain ja ainoastaan sinun päässäsi. Yritä hyväksyä tämä tosiasia.
Eri asia, jos kutstutaan vaikka häihin hääpäivän aamuna, ja hermostutaan kun kutsuttu ei pääse paikalle. Mutta läheisen ihmisen pyytäminen saunaan lyhyellä varoitusajalla on mukava tapa, ei huonoa käytöstä.
Normaalille ihmiselle puoliso ei ole omaisuutta, jonka menot täytyy muiden ihmisten ilmoittaa vaimolle/miehelle etukäteen. "Hei, saanko tämän viikon lauantaina soittaa Jormalle että ehtisikö se käymään vaikka meillä saunassa.". Ei.
/1
Suosittelen sitä hyvän käytöksen opasta. Palataan sitten asiaan.
Hyvä loppukaneetti, kun tajuaa itse puhuneensa ihan pehmoisia. :D
/1
Siinä vaiheessa kun tajuaa toisen vain jankkaavan loukkaavasti niin mitäpä siihen voi muuta neuvoa kuin että tää tietämätön hakee ensin alkeelliset tiedot, jolloin hän on paremmin varustautunut keskustelemaan itse aiheesta sen sijaan että solvaa muita.
En minä ole ketään solvannut, kuten tiedät. Ja haluaisin ehdottomasti tietää, missä etikettioppaassa sanotaan perheenjäsenen saunakutsun olevan huonoa käytöstä. :D Ole kiltti ja kerro teoksen nimi ja kirjoittaja.
/1
No lähdetään nyt ihan ekaksi siitä että se omassa kodissa asuva sisar ei ole perheenjäsen, vaan sukulainen. Kuten ne appivanhemmat on sukulaisia, ei perheenjäseniä.
Ap:n anoppi on hänen miehensä äiti. Ei sisar, vaan äiti. Perheenjäsen.
/1
Ap:n anoppi on sukulainen. Ei perheenjäsen. Tämä juuri on se ydin, joka pitää hahmottaa.
Että ne aikuiset lapset ei enää ole oman itsen jatkeita.
Ap:n anoppi on miehen äiti. Edelleen. Se ei muutu vaikka uutta vaimoketta kuinka ahdistaisi. Mistään oman itsen jatkeista en tiedä mitään, enkä haluakaan tietää.
Ei mulla ainakaan välit omiin vanhempiin katkennut tai edes viilenneet kun aloin seurustella mieheni kanssa. Eikä hänen välinsä omiin vanhempiinsa. Perhettä ollaan edelleen, ja saunakutsu ei tarkoita mitään sairaita oman itsen jatke-kuvioita.
/1
On mutta hän ei ole poikansa perheen jäsen, vaan sukulainen. Ja sukulaisten kanssa pitää osata käyttäytyä, normaalien sivistyneiden käytöstapojen mukaisesti. Käsittää rajat, olla kohtelias ja tajuta paikkansa.
Jaa. Tässä taas yksi näkemysero. Mulle oma perhe on kaikki kaikessa, riippumatta siitä seurustelenko vai enkö. Mies mitä ilmeisimmin ajattelee samoin. Onneksi löysimme toisemme.
/1
Tarkoitat, että teille molemmille kaikki kaikessa on edelleen teidän omat lapsuudenperheet, ehkä tärkeimpänä vanhempanne. Ei siis teidän kahden muodostama oma perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se oma saunominen mutta nythän sinne saunomaan kutsutaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ei pärjäää miehen suvun kanssa niin ottakoon eron.
Aivan varmasti löytyy naisia ja vaimoja jotka tykkäävätkin elää yhteisöllisesti eikä murjotella kotona. Ei ketkään miehet viihdy pelkällä oleilulla, mies tarvitsee toimintaa ja virikkeita.
Juu miehet on vähän niinkuin koiria. Tarttee olla erilaista toimintaa (esim. agility) ja virikkeitä (puuhaleluja tms). Ja riittävästi ruokaa ja puhdasta vettä myös.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen äiti ja oikeastaan koko se suku on myös aika kontrolloivaa. Jokainen juhlapäivä pitäisi viettää niiden luona, ja sitten loukkaannutaan jos mä en osallistu. Mieheni haluaa osallistua enkä ole kieltänyt häntä, mutta minä haluaisin raskaan työn takia lähinnä levätä juhlapäivinä/lomilla.
Mitä teet työksesi kun pitää noin paljon levätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi kun pitää noin paljon levätä?
En ole kyseinen vastaaja, mutta itse olen introvertti. Joudun työssäni olemaan lähes koko päivän ihmisten kanssa tekemisissä kasvokkain, mikä vie valtavasti energiaa. Palaudun parhaiten olemalla luonnon rauhassa, maalaamalla tai lukemalla kirjaa. Oman perheeni kesken haluan olla mieluiten, koska kaikki ylimääräiset kontaktit vievät minusta energiaa, eivät tuo sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei auta, meillä on todella erilainen käsitys perheestä. :D Ja varsinkin itsenäistymisestä. En minä muuttunut orvoksi kun muutin omaan kotiin. Ja hyvä niin, kiitos ja äiti ja isä, olette mahtavia. Ja veljet myös, perheineen. <3
/1
Etkö tosiaan ymmärrä vai etkö vain halua ymmärtää?
Tässä ei siis ole kyse mistään normaalista sukuloinnista, että hyvää tarkoittaen tarjotaan jotain saunomista, ruokaa, muuttoapua tms. ja hyväksytään se, että vastaus voi olla ei, vaan anoppi päättää toisten puolesta mitä nämä tekevät ja milloin. Ei anoppi KYSY ketään saunomaan, vaan ILMOITTAA, että "nyt te tulette tällä sekunnilla meille saunomaan, ei kiinnosta yhtään mitä te itse haluatte, koska MINÄ määrään mitä te teette".
Anoppia ei siis kiinnosta pätkääkään, mitä toiset haluavat tai miten hänen päsmäröintinsä vaikuttaa heidän elämäänsä, hän on tälle täysin sokea, ja katsoo oikeudekseen hallinnoida toisten elämää. Samaa ihmistyyppiä kuin ne äidit ja anopit, jotka tulevat ilmoittamatta soittamaan ovikelloa kuudelta lauantaiaamuna, marssivat sisään kuin omaan kotiinsa, alkavat jakaa arvostelevia lastenkasvatusneuvoja ja siivota keittiön kaappeja, kun anoppihan tietää kaiken paremmin.
Jospa edes suuttuisi, kun sanoo ei: se kun tarkoittaisi sitä, että noteeraa että toinen on eri mieltä. Paljon pahempaa on se, että EI LOPETA HUSEERAAMISTA JA JATKAA VAAN JANKUTTAMISTA, eikä kuuntele yhtään vaikka toinen sanoisi sata kertaa ei, koska toisten tahdollahan ei ole MITÄÄN VÄLIÄ. Totaalisen epäkunnioittavaa ja h-tin huonoa käytöstä. Kuten on monta kertaa täällä jo todettu.
Sinussa on kyllä oikeasti ainesta tällaiseksi hirviöanopiksi, ettet taida sellainen jo ollakin??
-eri
Paitsi että ap ei kuvannut moista tilannetta aloituksessaan. Hän kertoi miehestä, jolla on muutakin elämää kuin hän itse, ja sekös ahdistaa. On oikeasti aika sairasta olla mustasukkainen kumppanin perheelle.
/1
Läheisyys on vähän eri asia, kuin joka asiaan puuttuminen. Puolison kuitenkin tulisi kai olla se, jonka kanssa sitä yhteistä elämää ja tulevaisuutta rakennetaan, jokaiseen asiaan ei tarvitse pyytää mielipidettä tai lupaa lapsuudenkodista. Minulla on todella läheiset välit perheeseeni, tulevat kylään joka viikko tai sitten me miehen kanssa käymme heillä. Juttelen isäni, äitini ja siskoni kanssa puhelimessa lähes joka päivä. He tukevat minua, minä heitä ja jaamme oikeastaan lähes kaiken keskenämme. Silti he eivät ole osa parisuhdettani eivätkä yritä puuttua joka asiaan ja määräillä miten minun ja mieheni tulisi asiat tehdä.