Pyhimyksellä salavauva!
Seiskassa juttua. The voice of Finland kilpailijan kanssa ollut salasuhde ja siitä syntynyt 1,5 vuotias lapsi. Jotenkin ei yllätä, mutta surettaa todella vaimon puolesta, saanut vasta tietää. Jättäis nyt tuon sian!
Kommentit (685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ajatukset on täysin tämän Emman ja lapsen puolella ja toivon heille kovasti jaksamista tämän kohun keskellä. Kyllä, Emma teki virheen mutta on kuitenkin ottanut vastuun teostaan ja on synnyttänyt ja kasvattanut lapsen urheasti yksin.
Abortti ei ole pikkujuttu, edes vaikka sen tekee ihan ensimmäisinä viikkoina. Ja mistä tietää vaikka on suunniteltukin, nainenhan se ainoana perheessä kantaa täyden vastuun lapsesta, ihan avioliitossakin. Naisia ei saisi ikinä tuomita näistä.
Ihan samalla tavalla se abortti on vastuunkantamista. Ihan turha sitä on demonisoida ja väittää olevan kaikille aina niiin kauhean vaikeaa, todella hyvä oikeus olla olemassa. Rehellisesti sanottuna järkevin ratkaisu minusta olisi ollut se tämmöisessä tilanteessa teetättää, enkä voi ymmärtää miksi näin ei tehdä, vaikka lopullinen päätös raskautuneella itsellään onkin ja kuuluu ollakin. Näihin liittyvät kysymykset ovat aina vaikeita, eikä niihin ole yksiselitteisiä vastauksia, mutta aika paksua sanoa etteikö naisiakin näistä muka saisi tuomita.
Eihän se abortti poista tapahtunutta pettämistä eikä alkanutta raskautta. Olisiko jotenkin parempi, että asia olisi sitten sillä tavalla pysynyt salassa vaimolta ja lapsilta? Tai siltä miesystävältä? Abortin tekeminenhän olisi se tekopyhä ratkaisu: kaikki hyvin, kunhan kukaan ei saa tietää? Keskiaikaista. Ei tätä vuosituhatta.
Tarkennan, että ei poista alkanutta raskautta siinä mielessä, että tilanne olisi kuitenkin se, että petettiin, alkoi raskaus, tehtiin abortti. Iso asia sekin ja todellakin aviokriisin paikka joka tapauksessa. Ei se abortti ole siihen ratkaisu, jolla siivotaan kaikki kuntoon.
Abortti on todella iso juttu henkisesti. Kai se on jokin intuitiojuttu. Olen ateisti ja muutenkin liberaali nainen. En tehnyt aborttia
Taviksetkin pettää. Kaikki exäni (mukaan lukien nykyiseni) ovat myöntäneet, että ovat jossain vaiheessa suhdetta pettäneet. Salavauvoja ei toistaiseksi ole syntynyt *koputan puuta*. Tiedän myös, että erään tutun aviomies käy usein vieraissa ja saalistaa somessa nuoria naisia vaimon selän takana. Suurin osa miehistä pettää, mutta pieni osa ei, jotka ovat oikeasti lääpällään naiseensa.
"Mä en oo mikään vuoden mies
Aikakapselissa kulmasohvan kyydis olohuonemies
Niin lähel peilii et mun nenä on lytyssä
Ateria pytyssä, likapyykit mytyssä
En häpee täällä sitä mitä sä näät
Vaan sitä minkä kätken, mun epäelämää
Pelkään, et kaikille paljastuu et mä oon
Sellanen kun mä oon"
No nyt paljastu. Onnea Mikko.
Vierailija kirjoitti:
Mun ajatukset on täysin tämän Emman ja lapsen puolella ja toivon heille kovasti jaksamista tämän kohun keskellä. Kyllä, Emma teki virheen mutta on kuitenkin ottanut vastuun teostaan ja on synnyttänyt ja kasvattanut lapsen urheasti yksin.
Abortti ei ole pikkujuttu, edes vaikka sen tekee ihan ensimmäisinä viikkoina. Ja mistä tietää vaikka on suunniteltukin, nainenhan se ainoana perheessä kantaa täyden vastuun lapsesta, ihan avioliitossakin. Naisia ei saisi ikinä tuomita näistä.
Olen aivan samaa mieltä, kiitos tästä ketjun ainoasta järkevästä kommentista. Emma ja hänen lapsensa tässä kärsivät eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukasin ton paperiseiskan jutun, muikkelikin ollu aika härski, itekin ollu parisuhteessa ja uskotellut silloiselle miehelleen että lapsi on hänen. Mies alkoi itse epäillä isyyttään muutamien kuukausien jälkeen kun tyttö oli ihan erinäköinen. Silloin vasta nainen tunnusti pettämisen, miehen isyys kumottiin ja erosivat. Nainen kuulemma esitellyt lasta instassaan ja tyttö ihan Pyhimyksen näköinen.
No sit kuulostaa, et vois olla Emma.
Hyi hitto jos on totta, niin meni maku koko muikkelista ihan täysin. Ällöttävä ihminen.
Ja vauva oli pakko pitää, vaikka abortinkin olisi voinut tehdä. Yäk.
Se lapsi on olemassa joo, eikä tapettu alkuunsa, ehkä muutaman vuoden päästä jopa lukee näitä. Kuinka ällöttävä itse olet?
Oikeastiko jotkut on sitä mieltä että abortti on joku synninpäästö? Ja jotenkin hyvittää pettämisen?
Mun mielestä täysin päinvastoin.
Vauvan vastaanottaminen ja kasvattaminen on todellista vastuunottoa.
Onhan nuo asiat olleet rivien välistä luettavissa joissakin biiseissä. Ainakaan ei pettäminen tullut yllätyksenä niille, jotka on lyriikoita kuunnelleet. Salavauva ehkä on jonkinlainen yllätys, kun mennyt useampi vuosi salaillessa. Toivottavasti on edes ollut salaa lapsen elämässä mukana.
Mutta usein se on niin, että kun osoittelet sormella muiden ”virheitä”, neljä sormea osoittaa sinuun itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa siellä abortti pakottava olla mieshenkilö. Kuule, raskauden keskeyttäminen on iso päätös. Jotkut pitää lapsen vaikka olisi r**kauksesta saanut alkunsa. Lapsia ei pidä arvottaa niiden isän mukaan. Kiitos.
Et vain tunnista alfanaarasta silloin harvoin kun kohtaat hänet.
Alfanaarashan on se, joka pitää lapsen, siis lisääntyy. Ei se, joka räyhää sivusta ja vaatii muilta sikiönlähdetystä.
Ei. Alfanaaras hankkiutuu eroon kaikesta elämäänsä haittaavasta ja kahlitsevasta.
Biologisesti alfanaaras on kyllä se, joka lisääntyy. Jos haluaa käyttää eläinkunnan vertauskuvia, niitä kannattaisi käyttää loogisesti. Nämä räksyttäjäthän ovat niitä, jotka kokevat oman asemansa uhatuiksi. Tässä tapauksessa niin, että samastumaan vaimoon, jota (ja samaistumisen kautta itseä) pidetään alfanaaraana, jolla on oikeus lisääntyä. Tämä toinen nainen nähdään kilpailijana, ja itse asiassa koska toinen on onnistunut, kilpailu on jo hävitty. Ja siitä raivo.
Tällä en yritä sanoa, että pettäjät toimisivat oikein. Eivät toimi. Pitäisi osata erota ensin sivistyneesti ennen kuin vaihtaa uuteen.
Juuri näin!
Väärin! Puklunhajuinen ja lihonut kotimamma ei ole mistään päin alfanaaras. Suvun jatkaminenkaan ei ole peruste, koska sossuloisetkin sikiävät ahkerasti. Hekin ilmeisesti ovat alfanaaraita kirjoittajan mielestä...
Tämähän se just on näillä kiiman perässä juoksijoilla. He eivät siinä huumassaan ymmärrä, miten kauaskantoiset, vakavat ja traumatisoivat seuraukset pettämisellä on. Perheitä hajoaa, vaimo saa elinikäisen satuttavan trauman, lapset kärsivät. Jos perhe ei hajoa, yhteiselo ei siltikään koskaan palaa ennalleen syvästä haavasta.
Tässäkin keississä on lisäksi julkisuuden tuoma tuska Pyhimyksen vaimolle ja lapselle. Kaikki sympatiani heille, voimia. Myös tämä salasuhteesta syntynyt lapsi säälittää. En silti symppaa tätä nuorta pettämisen toista osapuolta: hän mahdollisti kaiken kuten Pyhimyskin. Molemmat tehneet sanomattoman väärin.
Todella uskomattoman kivulias tilanne petetyille.
Se pieni tyttö ei varmastikaan ole millään lailla kaltoinkohdeltu ja äitinsä rakastaa häntä yli kaiken.
Minkä hel*etin takia olisi pitänyt abortoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo hän on niin fiksu ja henkinen ihminen, olevinaan. Ajattelin Yökylässä katsoessa, että ihanaa miten on ottanut tavallisen vaimon ja on tavallinen perheen isä. Kuitenkin sitten pettänyt menemään ja vielä lapsi! Ja vaimokin vasta saanut tietää. Eroomaahan ne tulee, ei tuollaisesta päästä vain yli. Toivon todella, että vaimo ottaa lapset ja lähtee, oksettava mies.
Nimikin jo kertoo sen. Nimi on enne. V*Tun M****. Vaimo antaa anteeksi, toisesta naisesta tehdään sylkykuppi ja avioliitto jatkuu ja Happy end.
Kokemusta noista M****sta. Odotin kerran salavauvaa yhdelle. Sain keskenmenon. Hän huokaisi helpotuksesta. Suhde kesti vuosia, mutta kyllä M***t osaa puhua itsensä ylös suosta. Heillä on usein myös erittäin ymmärtäväiset vaimot. Ainakin Oulunseudun raanavedessä on jotain, mikä saa pettureiden vaimot unohtamaan helposti menneet.Eli lapsen avulla yritit saada miehen itsellesi, mutta vedit vesiperän. Mielenkiinnosta kyselen
Kertoo vain omasta ajatusmaailmastasi. Ai että lapsi sitoisi jonkun pettäjän jättämään perheensä, jossa myös lapsia. Ei, se raskaus oli ihan vahinko, mutta paljasti miehestä kaiken tarpeellisen. Valehtelun ym. Veikkaampa että tässäkin tapauksessa vedättänyt toista naista. Avioliitto kuollut ym Pa skaa.
Sanon vain, että käsi pystyyn Mikko, joka et ole vaimoasi pettänyt?! Oho, ei yksikään käsi noussut. Semmosia ne Mikot.
Ei aborttia tehdä sen vuoksi, että haluaa säästää jonkun (kenties itselle vieraan) ihmisen tunteita.
Abortti tehdään vain ja ainoastaan silloin jos äiti ei itse missään nimessä sitä lasta halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä, kiitos tästä ketjun ainoasta järkevästä kommentista. Emma ja hänen lapsensa tässä kärsivät eniten.
Jaa, mites tuo Pyhiksen vaimo ja Emman exä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs isommat lapset jotka uskovat vanhempiensa avioliittoon ja ydinperheeseen, miten tuollainen asia heille selitetään? Osaavat varmasti lukea joten pakkohan tuollainen asia on kertoa kun julkisesti esillä. Toivottavasti saavat kuitenkin mahdollisuuden nähdä siskoaan, mikäli haluavat.
Kamala ajatella kuten joku jo sanoi että päätyisivät tänne lukemaan ketjua tai tuo nuorin myöhemmällä iällä. Pistää kyllä miettimään että eikö julkisuudenhenkilön perhettä tulisi kuitenkin joku laki valvoa mitä sitten medialla on oikeus julkaista, eivät he ole vanhempien ammattia valinneet.
Surullinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo hän on niin fiksu ja henkinen ihminen, olevinaan. Ajattelin Yökylässä katsoessa, että ihanaa miten on ottanut tavallisen vaimon ja on tavallinen perheen isä. Kuitenkin sitten pettänyt menemään ja vielä lapsi! Ja vaimokin vasta saanut tietää. Eroomaahan ne tulee, ei tuollaisesta päästä vain yli. Toivon todella, että vaimo ottaa lapset ja lähtee, oksettava mies.
Nimikin jo kertoo sen. Nimi on enne. V*Tun M****. Vaimo antaa anteeksi, toisesta naisesta tehdään sylkykuppi ja avioliitto jatkuu ja Happy end.
Kokemusta noista M****sta. Odotin kerran salavauvaa yhdelle. Sain keskenmenon. Hän huokaisi helpotuksesta. Suhde kesti vuosia, mutta kyllä M***t osaa puhua itsensä ylös suosta. Heillä on usein myös erittäin ymmärtäväiset vaimot. Ainakin Oulunseudun raanavedessä on jotain, mikä saa pettureiden vaimot unohtamaan helposti menneet.Eli lapsen avulla yritit saada miehen itsellesi, mutta vedit vesiperän. Mielenkiinnosta kyselen
Kertoo vain omasta ajatusmaailmastasi. Ai että lapsi sitoisi jonkun pettäjän jättämään perheensä, jossa myös lapsia. Ei, se raskaus oli ihan vahinko, mutta paljasti miehestä kaiken tarpeellisen. Valehtelun ym. Veikkaampa että tässäkin tapauksessa vedättänyt toista naista. Avioliitto kuollut ym Pa skaa.
Aika helvetin tyhmä täytyy sinunkin olla. Et huomannut pettäjän valehtelua missään vaiheessa etkä ymmärtänyt että sinulle voidaan myös valehdella? En tiennytkään, että näin tyhmiä ihmisiä voi edes olla olemassa.
Kyllä se on niin että Mikko on ainoa joka tässä on tehnyt väärin. Emma halusi lapsen ja häntä on on ihan turha haukkua. Lisäksi mitä olen kuullut juttuja hänen karusta elämästään, niin säälin häntä vielä enemmän.
Kyllä se on niin että miehistä kannattaa pysyä kaukana. Lapsen voi tehdä mutta ei missään nimessä miestä mukaan perhe-elämään.
Kuunteleeko joku muka hänen laulujaan? Ihan nobody.
Eihän se abortti poista tapahtunutta pettämistä eikä alkanutta raskautta. Olisiko jotenkin parempi, että asia olisi sitten sillä tavalla pysynyt salassa vaimolta ja lapsilta? Tai siltä miesystävältä? Abortin tekeminenhän olisi se tekopyhä ratkaisu: kaikki hyvin, kunhan kukaan ei saa tietää? Keskiaikaista. Ei tätä vuosituhatta.