Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi terve ihminen liikkua niin vähän, ettei 10 000 askelta ota päivän aikana?

Vierailija
26.02.2020 |

Kävelen vajaan kilometrin työmatkan, teen kevyttä toimistotyötä, jossa kävelen muutaman kerran päivän aikana kolmikerroksisen talon portaat edes takaisin, askelia kertyy noin työmatkoista ja työpäivän aikana noin 4000. Illalla teen noin puolen tunnin lenkin ja 10 000 askelta on kasassa. Matkassa tuo askelmäärä on noin 6 km. Miten joku voi sanoa, että 10 000 askelta päivässä on liian työlästä?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmaihminen kirjoitti:

"Illalla teen noin puolen tunnin lenkin ja 10 000 askelta on kasassa."

Et taatusti kävele puolessa tunnissa 6000 askelta. Joko askelmittarisi tai sinä valehtelet. Osta vaikka Omronin mittari, niin putoaa askeleet todelliselle tasolle.

Jos 10000 askelta on noin 6km, minkä yleensä ihminen kävelee tunnissa, niin ei nyt ole ihan hatusta heitetty että saisi 5000-6000 askelta puolessa tunnissa. 

Vierailija
122/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen tuon paikkansa pitävyyttä... Minä aloitan työpäivän klo 8 ja kävelen melkein koko ajan, 10 000 askelta tulee täyteen yleensä klo 11-12 välillä. Tämän perusteella uskallan väittää, että se 10t askelta vaatii ainakin pari tuntia tavallista kävelyä, en yhtään ihmettele, että sellaiselle henkilölle joka kulkee matkat autolla eikä käy kävelyllä ihan vain kävelemisen takia tuo ei tule täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkasin kännykästä (jota kannan mukanani lähers kaikkialle, myös vessaan), että olen kävellyt tänä vuonna vähimmillään 400 askelta päivässä ja enimmillään lähes 4000 askelta. Yhtenäkään päivänä en tätä enemmän.

Liikun paljon autolla, auto on aivan oven edessä kun menen ulos. Koira ulkoilee aidatulla pihalla, jonne on ulko-ovelta jotin 25 askelta. Koiran juostessa odotan sitä portilla. Teen etätyötä kotona.

En käy kävelylenkeillä ikinä. Jos kävelen, menen kauppaan tai ravintolaan, hammaslääkäriin tms hyödylliseen paikkaan, mutta en ikinä kävele kävelemisen takia.

En tiedä miten paljon pitäis kävellä että tulisi 10 000 askelta täyteen, mutta minun elämässäni ei sellaista päivää ihan heti tule.

Ja myös mulla on työ missä istutaan jopa 10h putkeen, jos ei nyt ruokista ja vessakäyntejä lasketa, mutta siis vähintään sellaiset 9h55 minuuttia työpäivästä kyllä istun.

Mjulla on myös lyhempiä työpäiviä, 8h30minsaa,  mutta silloinkin istun vähintään sen 8h25 minsaa. Mihin sitä kävelyä ruokatauolla muka tulisi? Saattaa toi 5minsaa kävelyä työpäivän aikana olla sekin vahvasti liioiteltua. Jos haen kahvia, juon kahvia koneella.

Kännyköiden mittarit mittaavat vain aktiivisuutta so. liikahduksia. Sillä ei ole mitään tekemistä askelten määrän kanssa.

Vierailija
124/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävää tuo liikunnan vastustaminen jokaisessa ketjussa. ihminen on luotu liikkumaan.

Olen aivan varma että yksikään vasustajista ei ole kokeillut edes liikkumista ikinä.

Tarkoitan että edes pari kuukautta jaksaa joka ilta liikkua niin että t-paita vähä kastuu hiestä.

Kummasti huomaa sitten kun ei liiku päivänä tai parina.  Tulee rauhaton olo yms.

Vierailija
125/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää takertua pelkkiin askeliin, kun tehokas liikunta on mahdollista ilman suurta askelmäärääkin.

Vierailija
126/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ikä? Olen 72 v. Ja mittariin tulee 10000 n joka toinen päivä, mutta vaatii kaksi lenkkiä. Kotiaskeleet eivät näy koska en kanna sisällä kännykkää mukana. Pidän tätäkin ikäiselleni hyvänä suorituksena. Kauppareissut tehdään autolla eikä julkiset kuulu muutenkaan elämään.

Vierailija
127/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän askelmittarin mukaan mulla 10 000 askelta tulee täyteen varmaan muutaman kerran vuodessa, lähinnä vaellusreissuilla. Mulla on pitkät jalat (askelpituus reippaasti kävellessä n. 0,8 - 0,9 m) ja bussipysäkille sekä kauppaan lyhyt matka, joten ei niitä istumatyössä niin vain kerry. Liikuntaa harrastan sitten muuten, lähinnä voimaharjoittelua, HIIT-treeniä ja joogaa, ja silloin en kanna kännykkää (ja tuskin niissä kauheasti askelia kertyisikään). Tuntuu aina surkealta katsoa mittaria kun askelmäärät niin onnettomia, mutta minkäs teet. Koitan ajatella ettei se kaikkea aktiivisuudesta kerro.

Vierailija
128/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittarisi mittaa väärin ja ottaa jokaisen kädenheilautuksen ja tärähdyksen askeleena. Ei noista kävelyistä tule 10 000 askelta.

Kyllä muuten tulee. Tuo 10k askelta tarkoittaa sitä, että henkilön pitää kävellä n. 7km päivässä riippuen vähän askeleen pituudesta. Fakta tuohon askelhommaan löytyy ihan googlellakin. Itse käytin yhdessä vaiheessa kahta eri mittaria (aktiivisuusranneke ja puhelimen sovellus), joista molemmista sai 10k askeleelle kilometreinä hieman yli 7km. Olen testannut myös sen, että laskeeko mittarit kädenheilautukset (kun tällä palstalla ja muualla aina väitetään  noiden olevan kus*tushommaa) mukaan ja ei laskenut. Ja kun nousee sohvalta ylös ja aloittaa kävelyn, niin menee hetki ennenkuin ranneke edes alkaa laskea askelia. Todennäköisempää on se, että kaikkia askeleita ei tule edes laskettua päivän aikana.

Olen pohtinut samaa kuin ap. En pidä 10 000 askelta edes minään saavutuksena, kun itselleni on normia saada vähintään 15 000-20 000 askelta päivässä. Olen hoikka eikä tarvitse olla millään dieetillä, kun poltan liikunnan avulla 600-800 kaloria päivässä. Viikko sitten sain terveystarkastuksessa kehuja ja kertoipa hoitaja myös sen kuinka olen harvinainen tapaus ja terveyskyselylomakkeesta saatiin skipata tyyliin puolet kysymyksistä pois, kun en ollut ylipainoinen ja liikun. Kuulemma minusta ihan näkee että pidän huolta itsestäni. 

Mulle on useinkin käynyt niin, että istun illalla sohvalla ja neulon, kun yhtäkkiä kello ilmoittaa, että askeltavoite täyttyi. Eli kyllä se voi ottaa mitä sattuu askeliksi välillä. Sitten toisaalta kun lykkää vaikka lastenrattaita ei askelia tule juuri lainkaan (kun käsi ei liiku).

Vierailija
129/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa jo koulussa liikuntatunneilla, ei haluta liikkua kun tulee hiki,lihakset väsyy yms.

Sitte äipät kirjottelee lappuja ettei tarvi osallistua ja hakee autolla lapsen kotiin.

Ja se näkyy terveydenhuollossa oikein hyvin.

Olin hoitsuna terkkarissa pitkään. Asiakkaat vaan nuoreni,vaivat oli 20 vuotiailla samat kuin ennen 60 vuotiailla.

Vierailija
130/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettamalka 10 000 askelta 168cm pitkälle naiselle on pikkuisen vaille 7km. Ottamatta kantaa ap:n liikkumiseen, on minunkin mielestäni outoa jos ei se päivässä täyty.

Esimerkiksi tänään olen kävellyt spårapysäkille 1km, hypännyt pois ja kävellyt koululle reilun kilometrin. Sama takaisin= 4km.

Koiran kanssa aamulenkki n. 1,5km, päivälenkki vähän vaille 5km eikä siinäkään mene edes tuntia.

Hain lapsen tarhasta (mies vei autolla aamulla), edestakainen matka n. kolme kilsaa. Muksukin kävelee mielellään, pysähdyttiin leikkipuistossa matkalla.

Tähän päälle koulussa kävely, koiran iltalenkki, kauppakäynnit, oma liikunta esim. jumpassa, lapsen kanssa liikkuminen, kotona liikkuminen.. Siis toihan ON vähän? Päivittäin siis.

Ja olen tosissani. Eikö ihmiset enää hahmota matkoja vai oikeasti liiku mihinkään?

Ihan pakko kysyä, millä ihmeen ajalla teet tuon kaiken, jos olet töissä 8h + työmatkoihin käytetty aika ja nukut 8h yöunet, jos vrk on 24h.

Eli kävelet vapaa-ajalla 14km, päälle koiran iltalenkki, kaupassa käynti, lasten haku päiväkodista ja mahdollisesti yhdessä oloa ja päälle vielä oma liikunta esim. jumppa, mahdollisesti päälle kotityöt, ruuan laittoa jne.

Kerroin olevani koulussa.

Kaikkeen muuhun vastaus on iltaisin. Muksun kanssa ollaan kotona viiden kieppeillä. Hyvin jää aikaa ihan kaikkeen mainitsemaasi. Nyt lähdenkin tästä ketjusta inspiroituneena koiran kanssa vielä lenkille. Muu perhe nukkuu jo. Hyvää yötä ja reipasta huomista kaikille :)

Onhan se aika paljon, jos viiteen mennessä on saanut kasaan 14 km eikä tämä lukema vielä sisällä sitä päivän aikana koulussa liikkumista. Ja on todellakin paljon, jos tämän jälkeen tulee vielä koiran iltalenkki, kauppakäynnit, oma liikunta esim. jumpassa, lapsen kanssa liikkuminen, kotona liikkuminen. Olet oikeasti tehokas, koska varmasti koulua varten joudut opiskelemaan vielä kotonakin, ja oletettavasti teet siis muutakin kuin liikut (kävellen). On kuitenkin aika näköalatonta väittää, että tämä olisi jokaiselle normaali kuvio. Asut siis Helsingin kantakaupungissa, jos olet kilometrin päässä ratikasta. Näet varmaan jo työmatkallasi ihmisiä, joilla se matka kestää niin pitkään, ettei samanlaiset aamulenkit ole kovin helppoja (siis edes se puolitoista kilsaa koiran kanssa ja sitten kilsa pysäkille). Eikä sinulle varmasti ole vierasta sekään, että moni tulee vieläkin kauempaa kuin raitiovaunumatkan päästä töihin tai kouluun, ja siihen matkaan kuluu ilman kävelyjäkin todella paljon aikaa. Useimmilla ei noin näppäriä liikenneyhteyksiä edes ole. Päiväkoti-ikäisen kanssa aamut ovat erilaisia kuin pikkukoululaisen, joka ei ehkä vielä pärjääkään yksin, mutta aikataulut ovatkin erilaiset kuin vanhemmilla, ja se asettaa uusia vaatimuksia vanhempien aamuihin, puhumattakaan iltapäiviin. Tämä on itselleni ekaluokan opena tuttua, että vanhemmat tuskailevat lasten lyhyiden päivien kanssa, vaikka päiväkotivuosien jälkeen hektisten aamujen on luultu helpottuvan. On siis vähän epäreilua ihmetellä, että eikö ihmiset enää hahmota matkoja vai oikeasti liiku mihinkään. Ehkä et itse ihan hahmota mitkä asiat vaikuttavat siihen, että sinun on mahdollista liikkua noin paljon.

Ja kyllä tuo kymppitonni minullakin tulee täyteen, koska työskentelen isossa yhtenäiskoulussa, jossa välimatkat ovat pitkiä, eikä lasten opiskelu ole suinkaan pelkkää omassa pulpetissa istumista, vaan on viikoittaista luontokoulua, liikkuvaa matikkaa ynnä muuta. Oman luokkani lisäksi saan opettaa isompien valinnaisia liikuntoja yhteensä 8 tuntia viikossa, ja siinä pääsee yleensä jo itsekin liikkumaan pelkän lasten ohjaamisen lisäksi. Tämä on kuitenkin ensimmäinen vuosi, kun pääsen hyödyntämään tätä omaa erikoistumisainettani näin, ja on ollut vuosia, kun en ole opettanut liikuntaa lainkaan. On siis sekin vähän tylyä, kun joku väitti, että itsepä on alansa valinnut, jos on pelkkää istumatyötä päivän aikana. Aika harvoin sitä alaa valitessaan pääsee päättämään koko uransa työolosuhteista, ja moni joutuu ottamaan vastaan työtä, joka ei ollenkaan ole oma valinta. Summa summarum, en ihmettele, jos jollakin ei askeleita kerry, mutta ihmettelen sitä, että joidenkin mielestä oman aktiivisuuden perusteella kaikkien muidenkin pitäisi päästä samaan kuin itse yltää.

Mä en jaksanut lukea tätä kokonaan, tulin vain kommentoimaan näin ohiksena, että mullakin on noin kilsa ratikkapysäkille enkä asu lähelläkään kantakaupunkia. Ne kulkee yllättävän pitkälle. Oli pakko sanoa.

Vierailija
131/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittarisi mittaa väärin ja ottaa jokaisen kädenheilautuksen ja tärähdyksen askeleena. Ei noista kävelyistä tule 10 000 askelta.

Kyllä muuten tulee. Tuo 10k askelta tarkoittaa sitä, että henkilön pitää kävellä n. 7km päivässä riippuen vähän askeleen pituudesta. Fakta tuohon askelhommaan löytyy ihan googlellakin. Itse käytin yhdessä vaiheessa kahta eri mittaria (aktiivisuusranneke ja puhelimen sovellus), joista molemmista sai 10k askeleelle kilometreinä hieman yli 7km. Olen testannut myös sen, että laskeeko mittarit kädenheilautukset (kun tällä palstalla ja muualla aina väitetään  noiden olevan kus*tushommaa) mukaan ja ei laskenut. Ja kun nousee sohvalta ylös ja aloittaa kävelyn, niin menee hetki ennenkuin ranneke edes alkaa laskea askelia. Todennäköisempää on se, että kaikkia askeleita ei tule edes laskettua päivän aikana.

Olen pohtinut samaa kuin ap. En pidä 10 000 askelta edes minään saavutuksena, kun itselleni on normia saada vähintään 15 000-20 000 askelta päivässä. Olen hoikka eikä tarvitse olla millään dieetillä, kun poltan liikunnan avulla 600-800 kaloria päivässä. Viikko sitten sain terveystarkastuksessa kehuja ja kertoipa hoitaja myös sen kuinka olen harvinainen tapaus ja terveyskyselylomakkeesta saatiin skipata tyyliin puolet kysymyksistä pois, kun en ollut ylipainoinen ja liikun. Kuulemma minusta ihan näkee että pidän huolta itsestäni. 

Onnittelut! Mitalisi on jo postissa.

Vierailija
132/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettamalka 10 000 askelta 168cm pitkälle naiselle on pikkuisen vaille 7km. Ottamatta kantaa ap:n liikkumiseen, on minunkin mielestäni outoa jos ei se päivässä täyty.

Esimerkiksi tänään olen kävellyt spårapysäkille 1km, hypännyt pois ja kävellyt koululle reilun kilometrin. Sama takaisin= 4km.

Koiran kanssa aamulenkki n. 1,5km, päivälenkki vähän vaille 5km eikä siinäkään mene edes tuntia.

Hain lapsen tarhasta (mies vei autolla aamulla), edestakainen matka n. kolme kilsaa. Muksukin kävelee mielellään, pysähdyttiin leikkipuistossa matkalla.

Tähän päälle koulussa kävely, koiran iltalenkki, kauppakäynnit, oma liikunta esim. jumpassa, lapsen kanssa liikkuminen, kotona liikkuminen.. Siis toihan ON vähän? Päivittäin siis.

Ja olen tosissani. Eikö ihmiset enää hahmota matkoja vai oikeasti liiku mihinkään?

Ihan pakko kysyä, millä ihmeen ajalla teet tuon kaiken, jos olet töissä 8h + työmatkoihin käytetty aika ja nukut 8h yöunet, jos vrk on 24h.

Eli kävelet vapaa-ajalla 14km, päälle koiran iltalenkki, kaupassa käynti, lasten haku päiväkodista ja mahdollisesti yhdessä oloa ja päälle vielä oma liikunta esim. jumppa, mahdollisesti päälle kotityöt, ruuan laittoa jne.

Kerroin olevani koulussa.

Kaikkeen muuhun vastaus on iltaisin. Muksun kanssa ollaan kotona viiden kieppeillä. Hyvin jää aikaa ihan kaikkeen mainitsemaasi. Nyt lähdenkin tästä ketjusta inspiroituneena koiran kanssa vielä lenkille. Muu perhe nukkuu jo. Hyvää yötä ja reipasta huomista kaikille :)

Onhan se aika paljon, jos viiteen mennessä on saanut kasaan 14 km eikä tämä lukema vielä sisällä sitä päivän aikana koulussa liikkumista. Ja on todellakin paljon, jos tämän jälkeen tulee vielä koiran iltalenkki, kauppakäynnit, oma liikunta esim. jumpassa, lapsen kanssa liikkuminen, kotona liikkuminen. Olet oikeasti tehokas, koska varmasti koulua varten joudut opiskelemaan vielä kotonakin, ja oletettavasti teet siis muutakin kuin liikut (kävellen). On kuitenkin aika näköalatonta väittää, että tämä olisi jokaiselle normaali kuvio. Asut siis Helsingin kantakaupungissa, jos olet kilometrin päässä ratikasta. Näet varmaan jo työmatkallasi ihmisiä, joilla se matka kestää niin pitkään, ettei samanlaiset aamulenkit ole kovin helppoja (siis edes se puolitoista kilsaa koiran kanssa ja sitten kilsa pysäkille). Eikä sinulle varmasti ole vierasta sekään, että moni tulee vieläkin kauempaa kuin raitiovaunumatkan päästä töihin tai kouluun, ja siihen matkaan kuluu ilman kävelyjäkin todella paljon aikaa. Useimmilla ei noin näppäriä liikenneyhteyksiä edes ole. Päiväkoti-ikäisen kanssa aamut ovat erilaisia kuin pikkukoululaisen, joka ei ehkä vielä pärjääkään yksin, mutta aikataulut ovatkin erilaiset kuin vanhemmilla, ja se asettaa uusia vaatimuksia vanhempien aamuihin, puhumattakaan iltapäiviin. Tämä on itselleni ekaluokan opena tuttua, että vanhemmat tuskailevat lasten lyhyiden päivien kanssa, vaikka päiväkotivuosien jälkeen hektisten aamujen on luultu helpottuvan. On siis vähän epäreilua ihmetellä, että eikö ihmiset enää hahmota matkoja vai oikeasti liiku mihinkään. Ehkä et itse ihan hahmota mitkä asiat vaikuttavat siihen, että sinun on mahdollista liikkua noin paljon.

Ja kyllä tuo kymppitonni minullakin tulee täyteen, koska työskentelen isossa yhtenäiskoulussa, jossa välimatkat ovat pitkiä, eikä lasten opiskelu ole suinkaan pelkkää omassa pulpetissa istumista, vaan on viikoittaista luontokoulua, liikkuvaa matikkaa ynnä muuta. Oman luokkani lisäksi saan opettaa isompien valinnaisia liikuntoja yhteensä 8 tuntia viikossa, ja siinä pääsee yleensä jo itsekin liikkumaan pelkän lasten ohjaamisen lisäksi. Tämä on kuitenkin ensimmäinen vuosi, kun pääsen hyödyntämään tätä omaa erikoistumisainettani näin, ja on ollut vuosia, kun en ole opettanut liikuntaa lainkaan. On siis sekin vähän tylyä, kun joku väitti, että itsepä on alansa valinnut, jos on pelkkää istumatyötä päivän aikana. Aika harvoin sitä alaa valitessaan pääsee päättämään koko uransa työolosuhteista, ja moni joutuu ottamaan vastaan työtä, joka ei ollenkaan ole oma valinta. Summa summarum, en ihmettele, jos jollakin ei askeleita kerry, mutta ihmettelen sitä, että joidenkin mielestä oman aktiivisuuden perusteella kaikkien muidenkin pitäisi päästä samaan kuin itse yltää.

Mä en jaksanut lukea tätä kokonaan, tulin vain kommentoimaan näin ohiksena, että mullakin on noin kilsa ratikkapysäkille enkä asu lähelläkään kantakaupunkia. Ne kulkee yllättävän pitkälle. Oli pakko sanoa.

Helsingin kantakaupungiksi määritellään itse asiassa juuri ne alueet, joille ratikalla pääsee.

Ohis

Vierailija
133/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 10 000 askelta kauhean paljon vaadi. Ehkä vähän vaivannäköä, jos on työ, jossa ei pääse liikkumaan. Itselleni tulee askeleita noin 12 000- 14 000 keskimäärin päivässä. Yleensä kävelen koiran kanssa tunnin verran, töissä jonkun verran liikkumista, teen kotitreenejä kolmisen kertaa viikossa, käyn juoksemassa pari kertaa viikossa, siinäpä se. Tosin juoksupäivinä askeleet on yleensä joku 20 000. Olen kyllä levoton sielu, ja kotona puuhailen kokoajan jotain siihen kahdeksaan asti, jolloin istun alas ja alan rentoutumaan.

Yritän viettää aktiivista elämää, koska oon huomannut, että mitä enemmän liikun, sen paremmin jaksan töissä, ja unetkin ovat parempia. 

Jos vain millään saatte päiväänne mahdutettua edes sen puolen tunnin happihyppelyn, niin suosittelen. Lisää tosi paljon vireyttä ja jaksamista työelämässä. 

Vierailija
134/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi juuri 10 000 askelta? Mikä taika siinä on?

Koska  se on vedetty hihasta. Tutkimusten mukaan 7000 askelta päivässä tuo terveyshyötyjä, mutta lisäaskelien ottaminen ei lisää tuota saavutettua hyötyä. 

Vierailija
135/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut! Mitalisi on jo postissa.

Minä en ehtinyt vielä postittaa omaani. Diplomi on vielä kehystettävänä. 

Vierailija
136/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ihan hyvin tulla jos reippaasti kävelee tuon puolituntisen. Itsellä yleensä ”pohjalla” noin 2500 askelta, ja tunnin lenkillä saan yleensä noin 12 000 askelta täyteen.

Vierailija
137/139 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Kävin tänään kaverin kanssa koululla lounaalla, sen jälkeen tein koulujuttuja kotona. Illalla kävelin miesystävän luo, nyt vain oleskelemme. Päivän askelsaldo noin 7500 askelta ja matkaa kolmesta neljään kilometriä.

Ennen tänne lähtöä olisi ollut aikaa tunnin lenkille, mutta käytin sen ajan mieluummin nukkumiseen. Eipä tuo liikkuminen muutenkaan ole minun juttuni, eikä kroppani sitä mitenkään erityisemmin janoa.

Vierailija
138/139 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

St ohjelma näyttää minulle että 10 000 askelta tulee keskimäärin 7,2 km lenkistä. En tiedä onko miten luotettava. Olen tappijalka, pidemmillä Ihmisillä tulee varmasti helpommin askeleet täyteen.

Vierailija
139/139 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen aina miten joku saa 10 000 täyteen. Kävelen pääasiassa kaikki matkat eli n. 5-6km päivässä ja silti tulee vaan 6000 täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi