Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi terve ihminen liikkua niin vähän, ettei 10 000 askelta ota päivän aikana?

Vierailija
26.02.2020 |

Kävelen vajaan kilometrin työmatkan, teen kevyttä toimistotyötä, jossa kävelen muutaman kerran päivän aikana kolmikerroksisen talon portaat edes takaisin, askelia kertyy noin työmatkoista ja työpäivän aikana noin 4000. Illalla teen noin puolen tunnin lenkin ja 10 000 askelta on kasassa. Matkassa tuo askelmäärä on noin 6 km. Miten joku voi sanoa, että 10 000 askelta päivässä on liian työlästä?

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku arkisin. En jaksa 9,5-tuntisen työpäivän päälle tehdä mitään. Askeleita tulee päivässä useimmiten alle 5000, joskus vapaapäivinä enemmän, jopa yli 20000.

Vierailija
22/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen työmatkat pyörällä (4km/suunta). Työ on istumatyötä. Kaksi kertaa viikossa käyn joogassa ja sinnekin kuljen pyörällä. En saa lähes koskaan arkisin 10 000 askelta täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii ajallisesti noin 90min 10k askeleen saamisessa. Töistä tulee 3-5k päivittäin joten minun pitäisi kävellä iltaisin 45-60min saadakseni 10k täyteen. Viime viikkojen sää ei ole juuri houkutellut päivittäisille tunnin lenkeille...

Pukeutumiskysymys

Vierailija
24/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettamalka 10 000 askelta 168cm pitkälle naiselle on pikkuisen vaille 7km. Ottamatta kantaa ap:n liikkumiseen, on minunkin mielestäni outoa jos ei se päivässä täyty.

Esimerkiksi tänään olen kävellyt spårapysäkille 1km, hypännyt pois ja kävellyt koululle reilun kilometrin. Sama takaisin= 4km.

Koiran kanssa aamulenkki n. 1,5km, päivälenkki vähän vaille 5km eikä siinäkään mene edes tuntia.

Hain lapsen tarhasta (mies vei autolla aamulla), edestakainen matka n. kolme kilsaa. Muksukin kävelee mielellään, pysähdyttiin leikkipuistossa matkalla.

Tähän päälle koulussa kävely, koiran iltalenkki, kauppakäynnit, oma liikunta esim. jumpassa, lapsen kanssa liikkuminen, kotona liikkuminen.. Siis toihan ON vähän? Päivittäin siis.

Ja olen tosissani. Eikö ihmiset enää hahmota matkoja vai oikeasti liiku mihinkään?

Eli sulla on syitä kävellä. Mitä jos ei olisi ja joutuisit joka päivä erikseen pakottamaan nuo askeleet esim. tekemällä kävelylenkkejä? Mistä saisit motivaation, jos ei olisi mitään päämääriä/tehtäviä, joiden takia kävelet?

Vierailija
25/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettamalka 10 000 askelta 168cm pitkälle naiselle on pikkuisen vaille 7km. Ottamatta kantaa ap:n liikkumiseen, on minunkin mielestäni outoa jos ei se päivässä täyty.

Esimerkiksi tänään olen kävellyt spårapysäkille 1km, hypännyt pois ja kävellyt koululle reilun kilometrin. Sama takaisin= 4km.

Koiran kanssa aamulenkki n. 1,5km, päivälenkki vähän vaille 5km eikä siinäkään mene edes tuntia.

Hain lapsen tarhasta (mies vei autolla aamulla), edestakainen matka n. kolme kilsaa. Muksukin kävelee mielellään, pysähdyttiin leikkipuistossa matkalla.

Tähän päälle koulussa kävely, koiran iltalenkki, kauppakäynnit, oma liikunta esim. jumpassa, lapsen kanssa liikkuminen, kotona liikkuminen.. Siis toihan ON vähän? Päivittäin siis.

Ja olen tosissani. Eikö ihmiset enää hahmota matkoja vai oikeasti liiku mihinkään?

Eli sulla on syitä kävellä. Mitä jos ei olisi ja joutuisit joka päivä erikseen pakottamaan nuo askeleet esim. tekemällä kävelylenkkejä? Mistä saisit motivaation, jos ei olisi mitään päämääriä/tehtäviä, joiden takia kävelet?

Motivaation? Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Liikunta tai kävely pitäisi olla aktiivisen halun kohde, jos ET jostain syystä pääse lenkille se on ongelma.

Ei liikunnassa ole mitään muuta päämäärää kuin tyydyttää liikunnan tarve ja pitää itsensä kunnossa. Tieenkin on hyvä jos voi kulkea liikkumalla työmatkansa, mutta itse työssä on kyseenalaista jos joutuu olemaan koko ajan liikkeessä, siitä voi tulla liian kuluttavaa.

Vierailija
26/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli ylimielisen nuoren tekstia. Minulla on neurologinen tasapainohairio ja kavelen kepin kanssa.  Hyvin vahan saan askeleita kokoon paivan aikana. :(

Vierailija
27/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motivaation? Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Liikunta tai kävely pitäisi olla aktiivisen halun kohde, jos ET jostain syystä pääse lenkille se on ongelma.

Ei liikunnassa ole mitään muuta päämäärää kuin tyydyttää liikunnan tarve ja pitää itsensä kunnossa. Tieenkin on hyvä jos voi kulkea liikkumalla työmatkansa, mutta itse työssä on kyseenalaista jos joutuu olemaan koko ajan liikkeessä, siitä voi tulla liian kuluttavaa.

Kun maailmaa katsoo, niin näkee ettei läheskään kaikille riitä liikkumiseen motivaatioksi pelkästään tieto sen hyödyllisyydestä. Vaan joko siitä nauttii eli kehossa erittyy hyvän olon hormoneita tms. tai sitten sitä tulee tehtyä samalla, kun keskittyy tekemään jotain muuta mikä vaatii liikkumista.

Mutta jos kumpikaan ei omalla kohdalla päde, niin mistä sen motivaation saa? Nyt ei puhuta mistään 10 minuutin lenkistä vaan noin 1,5 tunnin päivittäisestä kävelystä.

Vierailija
28/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään etäpäivä ja ylitöitä. Aamulla kävelin alakertaan keittiöön ja tein aamiaisen. Sitten takaisin ylös työhuoneeseen. Lounaalla kävin keittiössä ja takaisin töiden pariin. Kuuden maissa kävin taas alakerrassa laittamassa ruokaa ja syömässä, työt jatkuu vielä pari tuntia. Luultavasti käyn vielä tekemässä jotain kevyttä iltapalaa kun lopettelen, ennen kuin kellahdan nukkumaan.  Tuskin tuosta montaa askelta tulee tälle päivälle.  Sähköpöytä on, välillä teen töitä seisten ja välillä istuen.

Että juu, helposti voi liikkua niin vähän. 

Vierailija
29/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun maailmaa katsoo, niin näkee ettei läheskään kaikille riitä liikkumiseen motivaatioksi pelkästään tieto sen hyödyllisyydestä. Vaan joko siitä nauttii eli kehossa erittyy hyvän olon hormoneita tms. tai sitten sitä tulee tehtyä samalla, kun keskittyy tekemään jotain muuta mikä vaatii liikkumista.

Mutta jos kumpikaan ei omalla kohdalla päde, niin mistä sen motivaation saa? Nyt ei puhuta mistään 10 minuutin lenkistä vaan noin 1,5 tunnin päivittäisestä kävelystä.

Lisäisin tähän, että motivaatiota kummasti laskee se, että tuo kävelyaika pitäisi nipistää yöunista. Eikä peililikkast tiet +sade yhtään helpota asiaa.

Vierailija
30/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellisiivoojana ei joka päivä täyttynyt edes tuo 10tuhatta!

Vierailija
31/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

p

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymyksestäsi, jäin oikein miettimään sitä.

Tuloksena se, että lähden liikkeelle oli mikä oli. En yksinkertaisesti kestä kökkiä paikoillaan koko päivää, hulluksihan siinä tulee.

Lähden kävelylle tai juoksemaan jos olen ärsyyntynyt/ surullinen/ masentunut. Ihan ilman päämäärää. Auttaa joka kerta.

Näin on ollut aina ja koska en omista ajokorttia, olen aina liikkunut kävellen pl. pitkät matkat julkisilla.

Olen jo lähes 40-vuotias joten erilaisia elämäntilanteita on ollut. Silti tuo 10 000 askelta on aina ollut vähän, nyt siis kun katsoin paljonko se kilometreissä on.

Jestas. 20-30v kävelin töihin ja takaisin ja työ oli yökerhon baarimikkona... paljonkohan niitä askelia on silloin kertynyt?

Vierailija
32/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee suht helposti se 10 000 askelta täyteen. Ei tosin joka päivä. Jos menen työmatkat autolla, töissä tulee vain istuttua omalla työpisteellä ja illalla olen vain kotona, niin askelmäärä on noin 4000-5000.

Mutta jos menen julkisilla, töissä tulee käveltyä vähän enemmän (toimistotyössäkin tämä vaihtelee, ja meillä on iso toimisto ja pari eri vierekkäistä toimipistettä, joiden välillä saatan kulkea) ja lisäksi käyn esim illalla kävellen kaupassa/ulkoilen lasten kanssa/teen jotain kotona istumisen sijaan, niin se 10 000 ylittyy.

Vierailija
33/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli ylimielisen nuoren tekstia. Minulla on neurologinen tasapainohairio ja kavelen kepin kanssa.  Hyvin vahan saan askeleita kokoon paivan aikana. :(

Oletko terve ihminen?

Eipä sillä, että ap:n kävelymäärällä ei pitäisi tulla täyteen 10 000 askelta ellei hän sitten puuhastele kovin paljon kotona iltaisin. 

Vierailija
34/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellisiivoojana ei joka päivä täyttynyt edes tuo 10tuhatta!

Vapaalla et liikkunut ollenkaan? Et töihin, kauppaan, kyläilemään, kahvilaan, harrastuksiin, työmatkoja? Nekin lasketaan hyvät ihmiset. Ei sen 10000 askelta tarvitse tulla putkeen.

Vierailija
35/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä te tiukkaakaan. Eri vehkeilläkin mitattuna askelia tulee 12000-15000. Mutta niistä suuri osa tulee töissä ja iltaisin käyn 5-6km:n lenkillä. Joka ilta. Kävelen töissä sen 7h koko ajan.

Vierailija
36/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko terve ihminen?

Eipä sillä, että ap:n kävelymäärällä ei pitäisi tulla täyteen 10 000 askelta ellei hän sitten puuhastele kovin paljon kotona iltaisin. 

Oletko lukutaitoinen?

Vierailija
37/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tänäänkin tuli vaan reilu 8000 askelta. Työmatkat bussilla (kesäkeleillä pyörällä). Työpäivä oli pelkkää palaveria. Kävin kyllä illalla salilla, mutta ei siitä askelia tule. Toisaalta lenkkipäivinä tulee yleensä yli 15000 askelta, joten en ole huolissani :).

Vierailija
38/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmaihminen kirjoitti:

"Illalla teen noin puolen tunnin lenkin ja 10 000 askelta on kasassa."

Et taatusti kävele puolessa tunnissa 6000 askelta. Joko askelmittarisi tai sinä valehtelet. Osta vaikka Omronin mittari, niin putoaa askeleet todelliselle tasolle.

Ohis sisälukutaitoa... Koko päivän yhteenlasketusta määrästä tässä kysymys.

Vierailija
39/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä olet? Mä haluaisin työn jossa tulisi käveltyä paljon.

Vierailija
40/139 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko terve ihminen?

Oletko lukutaitoinen?

Oletko itse lukutaitoinen? Otsikossa mainitaan terveet ihmiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi