Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eräät vanhemmat ei pidä kiinni sovituista kellonajoista?

Vierailija
26.02.2020 |

Meille tuli koulusta tyttären kaveri. Kun minulta kysyttiin, voiko kaveri tulla, vastasin, että voi, mutta me lähdetään sitten puoli viiden jälkeen tanssiharkkoihin, eli ennen sitä pitäisi jonkun hakea. Tyttö oli ilmoittanut ajan äidilleen. Edellisen kerran kun tämä samainen tyttö oli meillä ja haku oli sovittu äitinsä kanssa, äiti tuli 45 min. myöhässä, syyksi kertoi pysähtyneensä matkalla ruokakauppaan. Nyt tällä kertaa tuli klo 16.45. Annoin palautetta, että meillä on nyt tosi kiire, kun tanssiharkat alkaa viideltä. Hän pahoitteli ja syytti ruuhkaa. Niin, ruuhkaa voi olla meilläkin, kun täytyy kiireessä suhata harrastukseen. Tanssitunti loppui juuri äsken, odotan tyttöä kyytiin.

Tämä vanhempi ei ole ainoa, joka ei pidä sovituista ajoista kiinni. Meiltä on tultu hakemaan pojan kaveria klo 22. Sehän on aivan liian myöhään, kun seuraavana päivänä on töihin ja kouluun meno. Se poika oli sitä paitsi kysynyt, voiko hän olla meillä vähän yli yhdeksään. Se ei ole lainkaan sama asia kuin kymmenen.

Olenko vähän nipo vai miten muut suhtautuu?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei pääse töistä niin sujuvasti lähtemään, että ehtisi hakemaan puoli viideltä.

Minua ärsyttää se, että kun meidän tytärtä pyydetään jonkun luokkakaverin luo, sieltä yleensä ladellaan ehtoja hakuajasta. ”Jos voitte klo 16 mennessä hakea, niin olisi kiva” tai ”Meillä on Minean soittotunti klo 16.30, niin jos voisi joku tulla hakemaan ennen sitä...” Juu, en voi luvata, koska mieheni on töissä klo 9-17 lähestulkoon joka arkipäivä ja minä olen täsmällisesti klo 8-16. Jos hyvä tuuri käy, pääsen lähtemään klo 16.05. Olen asiakastyössä, joten joskus voi venyä klo 16.20 asti. Sen jälkeen ajelen kotiin 45 minuuttia. Että sikäli voi olla varma, etten ehdi hakemaan kuin vasta viiden lähellä.

Olen joskus sanonut, että laittakaa se tyttö kävelemään kotia kohti. Esim. tuon kyseisen viulunsoittoa harrastavan tytön kotoa on meille vain 2 km. Jostain syystä sen vanhemmat tuntuu kuvittelevan, ettei 8-vuotiasta voi laittaa yksin kävelemään. Kyllä voi minun mielestäni, koska hän kävelee joka aamu yksin kouluun 1,8 km ja iltapäivällä saman.

Miksi sä vaan joskus sanot, että laittakaa kävelemään? Tosi sekavaa viestintää. Miksi et vastaa joka kerta että ei valitettavasti ehditä töistä vielä tuohon aikaan, mutta Liisa voi lähteä kävelemään kotiinpäin teidän aikatauluunne sopivalla hetkellä. Nää kyselijät on jotain kotivanhempi-silloin tällöin työskenteleviä, joiden herranterttuja ei voi päästää ulos ilman valvontaa ja ei heidän maailmankuvaansa sovi kunnolla tuo että lapsista kasvaa vähitellen aikuisia. Ei se tule siksi edes mieleen.

Minean vanhemmat saattaa myös muistaa väärin että Liisa asuu siellä missä Sanna, joka kulkee koulukyydillä 20km päästä kieliluokalle. Joten ymmärrettävää, että eivät ole laittamassa lasta kävelemään 20 kilometriä. Ei kaikki voi muistaa kaikkien osoitteita.

Vierailija
62/64 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten on nykypäivänäkin niin vaikeaa ilmoittaa jos myöhästyy...Toki voisi laittaa myös viestin että klo on 16.30 meidän on pakko lähteä...Haetko Matin pian;odottaa nyt pihalla...Yleensä kyläilyikäisellä jo oma puhelinkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä laittaisin kouluikäisen pihalle odottelemaan hakijaansa, jos meillä olisi kiire. Meillä on kyllä katostakin jos sade yllättää eli ei siinä mitään pahaa kellekään vartissa kävisi.

Vierailija
64/64 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sukulaiset ovat _aina_ myöhässä. Jos ollaan sovittu että mennään sinne syömään klo 11, on ruokaa usein vasta alettu tehdä. Jos he tulevat meille, ovat yleensä 30min-1h myöhässä. Selitykset on aina tyyliin piti käydä kaupassa, pesukone oli päällä, sämpylät oli uunissa.. miten tuon kaltaiset asiat aina tulee yllätyksenä? Nämä jo eläkeikäisiä.

Tämä on se syy miksi en näe sisareni lapsia juuri koskaan. Jos sovitaan että menen heille syömään, niin heillä lähdetään kutsuaikana vasta kaupasta hakemaan ruokatarpeita(hyvä kun tulit, niin pääsen kauppaan), ja minä jään nälissäni hoitamaan lapsia kun lähikaupassa menee siskollani 1,5h verran. Kun hän tulee kaupasta ja alkaa tehdä ruokaa, niin minulla on on jo seuraava meno, koska olin varannut  heillä käymiseeni aikaa 2h, joka kyllä riittää seurusteluun lasten kanssa ja syömiseen, mutta ei tällaiseen rumbaan. Vaihtoehtoja olisi ollut monia A, ei kutsu syömään. B, pyytää tuomaan ruokaa tullessani että voidaan yhdessä laittaa D, mikä tahansa muu kuin tämmöinen, jossa lopputulema on se että lähden kiireellä kauppaan hakemaan jotain nopeasti syötävää että kerkeän seuravaan tapaamiseen niin että olen edes jotain suuhunoi laittanut päivän aikana.

Jos soitan hänelle että milloin sopisi tulla kylään, että mikä tahansa päivä ja aika käy, niin hän ei vastaa puhelimeen. Soittaa takaisin ehkä seuraavana päivänä, eikä osaa yhtään sanoa milloin sopisi. Jos ehdotan että kolmen päivän päästä aikaan x, niin hän ei uskalla luvata kun voi yhtäkkiä tulla jotain mielenkiintoisempaa. Hänelle helpointa olisi soittaa että hei, oletteko NYT kotona, tulen heti. Tämä on vain vähän vaikeaa, kun hän ei koskaan vastaa, vaan soittaa seuraavana päivänä, tai sitä seuravana, että mitä sulla EILEN oli? Hän ei myöskään tykkää että tullaan oven taakse ilmoittamatta, mutta ilmoittaa ei hänelle pysty, koska ei vastaa puhelimeen.

Lapset eivät voi tulla luokseni, koska toinen heistä on allerginen koirille, ja minulla on koira. Kumpikaan siis ei voi tulla koskaan, koska toinen on allerginen.

Sitten siskoni on pahoilla mielin kun minulla ja lapsillaan ei olikein ole suhdetta keskenämme.

Jos jollekin tuli mieleen että voinhan hakea lapset vaikka puistoon, niin en voi, koska puhelimeen ei vastata, ovea ei avata jos menen suoraan ovelle "kun ei ole ilmoitettu etukäteen", eikä mitään voi sopia koska voi tulla jotain kivempaa.

Aikuinen on huolissaan omasta nälästään, vaikka jos asiat noin niin ne lapsetkin on nälkäisiä? Montako toistoa vielä tarvit että opit että tuo on siskosi käsitys siitä jos sovitaan että joku tulee syömään. Sulle ei itselle tule mieleen että voisit viedä jotain tuomisia? Ilmeisesti yksinhuoltajaperhe kyseessä. Tuomisten vieminen on ihan normaalia, harva menee passauttamaan itseään pikkulapsiperheeseen ja sitten valittamaan kun palvelu ei pelannut...