Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli ilmoitus jonka johdosta jouduttiin pyöritykseen

Nyt nimetönnä
26.02.2020 |

Kun lastensuojelusta nyt ollut puhetta niin kerrompa minäkin mihin jouduttiin. Joku oli tehnyt nimettömänä minusta ilmoituksen ettei ole tukiverkkoa. Juu ei olekkaan, ihan yh-äiti olen ja mielestäni hoidan lapseni niin hyvin kuin osaan/pystyn. Siitäpä alkoikin helvetti. Kotona käytiin usein keskustelemassa ja luvattiin vaikka mitä apua mutta mitään ei tullut vaan aina oli tyyliin...seuraavalla kerralla palataan palveluihin. Sosiaalityöntekijät sopivat keskenään aikoja ilmoittamatta minulle/kysymättä sopiiko vaan aina oletettiin meidän olevan heitä varten kotona. En ymmärrä mitä hyötyä käynneistä oli ja mihin pyrittiin. Ehkä etsimällä etsivät minusta vikoja/heikkouksia. Tämä siis alkoi viime vuoden lokakuussa ja nyt puhalsin pelin poikki. Kotiini ei enää tulla. Pelottavaa miten käyttävät rakenteellista ja henkistä väkivaltaa perheisiin. Ja tämä tapahtui Oulussa

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko pelkkä tukiverkottomuuskin nykyään lastensuojelullinen asia???

Joo, ei kannata koskaan uskoa niiden sepustuksia ja lupauksia. Tarkoitus on vain etsiä vanhemmuudesta vikaa ja aloittaa sillä perusteella asiakkuus.

Vierailija
2/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kannata koskaan uskoa niiden sepustuksia ja lupauksia. Tarkoitus on vain etsiä vanhemmuudesta vikaa ja aloittaa sillä perusteella asiakkuus.

Ainakin se on asia jota aina tivataan ja johon aina tartutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on asia jota aina tivataan ja johon aina tartutaan.

Totta, myös meiltä tivattiin sitä vaikkei kiusaajan tekemä ilmoitus liittynyt sellaisiin asioihin mitenkään.

Vierailija
4/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "lastensuojelu" on mennyt järjettömäksi!

Suomessa on oikeasti surkeissa oloissa eläviä lapsia. Mielestäni nämä sossut voisivat tehdä kyttäyskeikkoja niihin narkki- ja juoppoperheisiin, ja jättää tavalliset perheet rauhaan!

Vierailija
5/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oikeasti surkeissa oloissa eläviä lapsia. Mielestäni nämä sossut voisivat tehdä kyttäyskeikkoja niihin narkki- ja juoppoperheisiin, ja jättää tavalliset perheet rauhaan!

Lastensuojelun toimintatavat ovat niin mielivaltaisia että myös, ja etenkin, niitten narkki ja juoppoperheiden oikeusturva on uhattuna vaikka palveluita varmasti tarvitsevatkin. Suomi on sentään oikeusvaltio ja sivistysvaltio. Sellaisessa ei voi olla noin mielivaltaisia toimintatapoja.

Vierailija
6/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kampanjoidaan että "riittävä vanhemmuus riittää". Esimerkiksi Yhteisvastuu. 

Samalla kuitenkin jankataan miten perheiden pitää matalalla kynnyksellä ottaa vastaan "tukea" eli käytännössä niin hyvää vanhemmuutta ei olekaan, etteikö sitä joku väkisin "tukisi".

Vierailija
7/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko systeemi pitää korjata. Nythän joku kiusaaja voi nimettömänä väittää vaikka sua juopoksi. Sitten oletkin sellaisessa kyttäyksessä mistä on vaikea päästä pois eikä sua uskota.

Vierailija
8/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kantelu jos mielestäsi sinua kohdeltiin asiattomasti.

Vierailija
9/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äänestit keskustaa ja sinulla on noitavainot. Ei Donald.Trumpit ole hyviä lapsiaan kasvattamaan saatikaan itseään, sarkasmia.

Vierailija
10/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kantelu jos mielestäsi sinua kohdeltiin asiattomasti.

Tää on varmaan ainoa mahdollinen keino vaikuttaa että kaikki syyttöminä tai järjettömien syiden vuoksi noihin tutkintoihin joutuneet kantelevat. Kun niitä kanteluja alkaa kasaantua ne hiljalleen tajuavat että jossain on vikaa.

Vierailija
11/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimettömien ilmoitusten huono puoli on tahallinen kiusanteko. Ne jotka tekee lasuja kiusaksi tai kostoksi saisivat ymmärtää että se on kaikki pois oikeasti apua tarvitsevilta. 

Vierailija
12/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen idioottii ilmoittaa viranomaisille "huolensa" että tuttava on tukiverkoton sen sijaan että menee soittamaan ovikelloa ja kysyy voisiko auttaa? Huoh.

Vierailija
13/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Itsekin olen tarkkaan joutunut selittämään, että vaikka olen yh niin lapsellani on kyllä isä ja suku johon on hyvät välit, sekä ystäviä. Kyllähän ne yksinäiseen käy kiinni, huolimatta siitä, että et ole tuen tarpeessa etkä koe tarvitsevasi mitään tukea. Nykyään on kaikilla pakko olla tukea ja paljon ystäviä. Muuten et ole normaali ja se on huolestuttavaa.

Vierailija
14/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Itsekin olen tarkkaan joutunut selittämään, että vaikka olen yh niin lapsellani on kyllä isä ja suku johon on hyvät välit, sekä ystäviä. Kyllähän ne yksinäiseen käy kiinni, huolimatta siitä, että et ole tuen tarpeessa etkä koe tarvitsevasi mitään tukea. Nykyään on kaikilla pakko olla tukea ja paljon ystäviä. Muuten et ole normaali ja se on huolestuttavaa.

Tää on mielenkiintoista kun usein nimenomaan ilmoittelijat, joita kovasti kiitellään huolissaan olosta just on sellaisia yksinäisiä kyttääjiä.

Vierailija
15/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Nostan koska mielestäni tärkeä aihe

Vierailija
16/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoisin vauvaani todella hyvin, olen tietoinen kiintymyssuhteen tärkeydestä ja vuorovaikutuksesta.

Tulee puhelinsoitto jossa ensikodin johtaja uhkailee.

Tämmöistä on nykypäivänä.

En jaksa nyt kirjoittaa kaikkea mutta olivat varmaan käyneet vanhat paperit läpi ja nähneet sanan masennus.

No siihen oli syynsä.

Mutta se ei vaikuttanut vauvan hoitoon.

Vierailija
17/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensikodin johtaja uhkailee"

Jep jep, varmaan niin.

Mulle soitti Niinistö ja uhkasi viedä mun eläkkeen. Ihan tosi! En nyt jaksa enempää asiaa avata, on kuitenkin niin henkilökohtainen juttu. 

Vierailija
18/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ensikodin johtaja uhkailee"

Jep jep, varmaan niin.

Mulle soitti Niinistö ja uhkasi viedä mun eläkkeen. Ihan tosi! En nyt jaksa enempää asiaa avata, on kuitenkin niin henkilökohtainen juttu. 

En ole edellinen mutta kyllä se on uhkailua jos sanotaan "jos et tee näin, tapahtuu näin"

Juurihan lehdessäkin oli joku äiti joka sai kolmoset ja häntä oli uhkailtu yhden sijoittamisella ellei suostu ensikotijaksoon. Vain siksi että sai kolmoset yh:na.

Vierailija
19/114 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/114 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Eivät jättäneet rauhaan vaan haluavat kotiin keskustelemaan mutten ymmärrä mistä? En todellakaan tarvitse keskusteluja ja vielä vähemmän päästän heidät kotiin katselemaan. Pelottaa että mitä haluavat/etsivät kun ilmoitus käyty läpi ja mitään luurankoja kaapeissa ei ole ja lapset voi hyvin. Kai nyt etsimällä etsitään jotain ja väkisin asiakkaaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä