Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

161/1188 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ylläri Räpätäti ☺️

Marsu1987, tekisin varmasti samoin sun tilanteessa. Mulla ei moista vaihtoehtoa ole, eli en voisi jäädä pois oma-aloitteisesti palkattomallekaan koska meidän firma ei pyöri jos yksikin jää pois. Eli toisin sanoen odotetaan kauhulla että joku sairastuu, laitetaan varmaan lappu luukulle sen jälkeen.

Olis mielenkiintoista kuulla miten muiden työpaikoilla otettu raskaana oleva huomioon, vai onko millään tavalla.

162/1188 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, tulen nyt tänne odottavien puolelle eilen plussanneena ❤️

Oli pienoinen yllätys, kun kp42 sain "leffaviivat" tikkuun ja sitä ennen viime viikolla testanneena oli puhdas negatiivinen. Vielä vähän pökerryksissä ja onnesta sekaisin🥰

Nyt siis olisi edellisistä kuukautisista laskettuna tänään 6+0 sekä LA marraskuu alkupuolella (preglife ennusti 9.11.2020) ☺️

Epäilykseni alkoi lauantai iltana pahoinvoinnista ja rinnat olivat tulleet uudelleen todella kipeiksi. Menkat kun kateissa ja valkovuoto reipas. Nyt rinnat vielä kipeytyneet lisää ja oikein jomottaa. Etovaa oloa pitkin päivää sekä huimaa myös.

Ennen iltavuoroa oli fiilis et perhana, teen vielä testin, pidätin 30min ja työpaikan vessassa tämä räväytti kirkkaat viivat ettei epäilystä 🙈😂🥰

Mutta tänne tulen nyt jatkamaan tuolta vauva vuodelle 2020-21 puolelta onnellisena ja toivon, että kaikki menee hyvin sekä saadaan pieni syliin asti ❤️

Neuvolaan soitin ja ylihuomenna terkka ottaa yhteyttä sekä sovitaan ensikäynti ☺️

Onnea myös teille muille plussanneille ja ihanaa odotusta 🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/1188 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva yllätys ja kuva Räpätäti!

Onneksi olkoon Nemi ja tervetuloa mukaan. 😊

Muakin huolestuttaa virus kovasti, etenkin monen riskiryhmässä olevan läheisen puolesta ja toisaalta myös raskauden takia. Töissä on onneksi asiat järjestetty hyvin. On kehotettu tekemään töitä kotoa käsin ja sain myös kovasti tukea, kun olin perjantaina melkoinen hermoraunio. Jaksamisia kaikille ja uskaltakaa keskustella ja pyytää apua, jos tilanne alkaa liikaa kuormittaa henkisesti. ♥️

Esikoista odotamme, LA 8/2020

164/1188 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo kirjoitti:

Kiva yllätys ja kuva Räpätäti!

Onneksi olkoon Nemi ja tervetuloa mukaan. 😊

Muakin huolestuttaa virus kovasti, etenkin monen riskiryhmässä olevan läheisen puolesta ja toisaalta myös raskauden takia. Töissä on onneksi asiat järjestetty hyvin. On kehotettu tekemään töitä kotoa käsin ja sain myös kovasti tukea, kun olin perjantaina melkoinen hermoraunio. Jaksamisia kaikille ja uskaltakaa keskustella ja pyytää apua, jos tilanne alkaa liikaa kuormittaa henkisesti. ♥️

Kiitos ☺️

Virus kyllä mietityttää varsinkin nyt kun tilanne mennyt valmiuslain ottoon asti. Huippua kun voitte tehdä etänä 👍🏻

Itse työskentelen hoitajana, joten etätyö mahdottomuus.

Raskaus vielä niin alussa, että tästä tietää vain me miehen kanssa sekä paras ystäväni. Töihin kerron kun on "turvalliset viikot" kasassa ☺️

Nyt jos koskaan toistemme tuki on tärkeä ja pitää katsoa omaa napaa kauemmas ❤️👬👫👭👬👫

165/1188 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yllätys Räpätäti! Onpa ihana kun järjestivät juhlat :) 

Oiii onnea Nemi!! Muistan sinut tuolta toisesta ryhmästä :) Tosi kiva kuulla sinun plussauutiset! Tervetuloa mukaan jännäämään :)

Mä ymmärsin THL:n asiantuntijan lausunnosta, ettei raskaus ole kaiketi mitenkään sen riskimpi saada korona kuin muutenkaan. Tai, että olisi alttiimpi jotenkin sitä saamaan. Toki ei osata juuri sanoa, että mitä mahdollisia vaikutuksia sillä saattaisi olla, enkä myöskään itse ottaisi riskiä. Mikäli odottava äiti kuuluu riskiryhmään, niin se on toki sitten riski molemmille. Tässä kohtaa nostan kättä pystyyn, sillä itse kuulun juuri tuohon riskiryhmään ja olen kyllä kauhuissani miten käy jos omalle kohalle osuu :/ Vielä ei ole tullut lähelle tapauksia mutta se on varmaan vain ajan kysymys. Meillä nyt se tilanne, että opinnot siirtynee kaikki etään ja puoliso jää myös kotiin. Joten riskit pienenee.

Mulla kuitenkin tulossa esim uutta hammaslääkäriaikaa ja muita hoitokontakteja esim eka neuvola. Vähän jännittää, ettei sieltä tartu mukaan mitään pöpöjä :/ En perus flunssaa tai kausi-influenssaakaan haluaisi kokea, nyt kun kaikki jyllää voimakkaana. En ole nuhaa pahempaa sairastanut nyt vuosiin, joten en edes tiedä mitä pahempi tilanne kehossani tekisi. Puolisolla ollut man flu nyt muutaman kerran parin vuoden sisään mutten niitäkään ole saanut.

Toivotaan, että leviäminen rajoittuisi ja lähtisi laskuun jo nopeammin kuin se esimerkiksi Kiinassa teki. On tämä kyllä aikamoinen aika olla raskaana! Itse raskaus jo niin epävarma, sitten tämä virus tilanne minkä myötä työt ja koulu sekä talous myös epävarmaa :/ Olen muutaman kerran pillahtanut itkuunkin kun tilanne tuntuu henkisesti välillä kestämättömältä. Emme tiedä yhtään miten kaiken meillä käy. Aika on jotenkin niin pysähtynyt nyt ja mitään ei ole tehtävissä mutta silti pitäisi elää normaali elämää, vaikkei se mitenkään ole mahdollista. Poikkeustilanne kun koskettaa kaikkia kaikkialla ja vaikuttaa kaikkeen mahdolliseen.

Itsellä pahoinvointi eskaloitui tänään aamulla oksentamiseen :/ Toivottavasti ei ole toistuvaa vaan jäisi tähän yhteen päivään. Loppu päivä meni toipilaana sängyssä nukkuen enkä ole saanut syötyä kuin mehujäätä ja pari hassua viinirypälettä. Koronviruskin tuntuisi varmaan helpommalta ellei oma olo olisi näin kamala tässä ohessa :/ Onneksi on ihan maailman paras puoliso joka kiikuttaa kaikkea sellaista mikä maistuu ja on parhaana mahdollisena tukena <3

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

166/1188 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nemi! 

Meilläkin töissä tuli komento siirtyä etätöihin, jos se työtehtävien puolesta on mitenkään mahdollista. Korona-viruksesta ei tiedetä vielä kovinkaan paljoa, joten en halua riskeerata tässä kohtaa omaa terveyttäni ja nostaa raskauteen liittyviä riskejä.

Pakko sanoa, että ikävässä tilanteessa positiivista on se, että nyt voi tehdä töitä rennosti kotona vilttiin kääriytyneenä ja tarvittaessa ottaa pienet päiväunet työpäivän kesken. Ei myöskään tarvitse ahtautua epämukaviin vaatteisiin tai miettiäkään rintaliivien laittamista. Yleensä rakastan hyvin istuvia siistejä vaatteita ja pukeutumisesta tulee hyvä olo, mutta nyt koko keho on kuin turvonnut Barbababa. 

Omat oireet on olleet lähinnä väsymystä ja palelua. Pieni krapulaa muistuttava tunne on välillä noussut pintaan, mutta muuten pahoinvointia ei ole ollut. Jotenkin vaikea uskoa koko tilannetta, ennen kuin saan jotain konkreettista varmistusta. Tuntuu kummalliselta toivoa pahoinvoinnin alkamista; tiedän, että sen alkaminen saisi kiroamaan kaikki vastaavat ajatukset, mutta se olisi jotain konkreettista. Väsymys voi johtua ihan siitäkin, ettei ole päässyt urheilemaan, kun kuntosalit ja muu säännöllinen urheilutoiminta laitettiin tauolle koronan vuoksi. 

En vielä varannut varhaisultraa, mutta sinne olen päättänyt mennä. Aiemmin tehdyn testin mukaan nyt ollaan vähintään 5+5; tämä voi heittää kuitenkin viikkoja, mutta oman kehon tulkinnasta päättelisin, ettei tuo kovin paljoa heitä. Yritän sinnitellä epävarmuuden kanssa ensi viikkoon asti, jotta varhaisultrasta saisi varmemmin muutakin tietoa kuin sen, kuinka pitkällä oikeasti mennään. 

LA 10/20, ensimmäinen tulossa

167/1188 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blanche kirjoitti:

Onnea Nemi! 

Meilläkin töissä tuli komento siirtyä etätöihin, jos se työtehtävien puolesta on mitenkään mahdollista. Korona-viruksesta ei tiedetä vielä kovinkaan paljoa, joten en halua riskeerata tässä kohtaa omaa terveyttäni ja nostaa raskauteen liittyviä riskejä.

Pakko sanoa, että ikävässä tilanteessa positiivista on se, että nyt voi tehdä töitä rennosti kotona vilttiin kääriytyneenä ja tarvittaessa ottaa pienet päiväunet työpäivän kesken. Ei myöskään tarvitse ahtautua epämukaviin vaatteisiin tai miettiäkään rintaliivien laittamista. Yleensä rakastan hyvin istuvia siistejä vaatteita ja pukeutumisesta tulee hyvä olo, mutta nyt koko keho on kuin turvonnut Barbababa. 

Omat oireet on olleet lähinnä väsymystä ja palelua. Pieni krapulaa muistuttava tunne on välillä noussut pintaan, mutta muuten pahoinvointia ei ole ollut. Jotenkin vaikea uskoa koko tilannetta, ennen kuin saan jotain konkreettista varmistusta. Tuntuu kummalliselta toivoa pahoinvoinnin alkamista; tiedän, että sen alkaminen saisi kiroamaan kaikki vastaavat ajatukset, mutta se olisi jotain konkreettista. Väsymys voi johtua ihan siitäkin, ettei ole päässyt urheilemaan, kun kuntosalit ja muu säännöllinen urheilutoiminta laitettiin tauolle koronan vuoksi. 

En vielä varannut varhaisultraa, mutta sinne olen päättänyt mennä. Aiemmin tehdyn testin mukaan nyt ollaan vähintään 5+5; tämä voi heittää kuitenkin viikkoja, mutta oman kehon tulkinnasta päättelisin, ettei tuo kovin paljoa heitä. Yritän sinnitellä epävarmuuden kanssa ensi viikkoon asti, jotta varhaisultrasta saisi varmemmin muutakin tietoa kuin sen, kuinka pitkällä oikeasti mennään. 

Kiitos ☺️❤️

Mietin onko täällä jo ryhmää meille marraskuisille, muttei taida vielä olla. Jonkun pitää vinkata sitten kun bongaa 👍🏻😅

Ihana kun voit sinäkin etätyötä tehdä, lievästi kade 😌

Itse en tuota koronaa stressaa, yritän ottaa mahdollisimman rennosti ja huolehtia käsihygieniasta enemmän. Toki osa läheisistä riskiryhmässä, mikä tietysti tuo lievää huolta. Haluan vain uskoa olevan luokkaa kausi-influenssa.

Huomenna täällä odottelen neuvolasta terveydenhoitajan soittoa, odotan niin innolla jo milloin siellä paikanpäällä pääsee käymään ☺️ Toki jännittää onko kaikki hyvin, onko pientä siellä missä pitää ja mitkä viikot. Uskon että viikot on mitä oletan, kun tunnistin lähes satavarmasti sen ovulaation ja viivat on kyllä hurjan vahvat tavan testissä. 😌❤️

Yritän nauttia tästä alkaneesta raskaudesta nyt täysin rinnoin sekä raskausoireistakin 😅❤️

Omat oireet on myös väsymys ja palelu, jotka voimistuneet tällä viikolla. Rinnat myös muuttuneet kauttaaltaan aroiksi, kosketusherkiksi sekä turvonneiksi. Jopa tavan kävely käy kipeää 🙈 Pahoinvointi ei onneksi vielä ainakaan super pahana, toki kun etova olo iskee ei se ole kiva.

Jokaisen oireen otan ilolla vatsaan, kun tietää mistä johtuu. En valita ☺️❤️

Mukavaa alkanutta viikkoa teille jokaiselle!☀️

Vierailija
168/1188 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minäkin pujahdan tälle puolelle varovaisen luottavaisena. Tänään aamulla tein positiivisen testin. LA ehkä joskus 20.11., kierrot niin epäsäännöllisiä, että tarkasta ei kyllä varmuutta.

Yritän myöhemmin lueskella teidän viestejä enemmän. Nyt vain halusin hätähousuna ilmoittautua joukkoon! 🙋‍♀️

Korona huolettaa sen verran, että joudun olemaan töissä ja läheisessä ihmiskontaktissa. Jos tilanne pahenee, täytyy varmaan miettiä palkatonta poissaoloa tms., jos sellaista edes saa.

169/1188 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille! 😍

Täällä ei mitään uutta, tänään 10+1. Labrat otettu ja odotellaan ultraa. Plaah...odottaminen on tylsää! 😄

170/1188 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Pingulle! Tosi kiva kuulla, että teilläkin tärppäsi. 😊

Täällä on ollut yllättävänkin seesteinen viikko kotoillessa. Ensi viikolla on rakenneultra ja se toki jännittää, mutta kiva, että se on vihdoin ja viimein tuloillaan. On sitä tässä jo malttamattomana odoteltukin. Tuntuu myös, että nyt viikkoa 20 kohti mentäessä vatsan seutu ei oo enää kasvanut niin kovaa vauhtia kuin viikoilla 14-18 . Vatsanahkaa ei niin paljoa kiristä ja painonnousukin on vähän hidastunut.

Netistä olen vähän jo katsellut hankintoja. On vaikea päättää, millaiset vaunut vauvalle hommaisi. Kamalasti vaihtoehtoja ja osa myös tosi kalliita. Välillä kans mietin, että voisko säästää rahaa ja pärjätä ilman vaunuja pelkällä kantoliinailulla ja ostais vasta rattaat myöhemmin. Luultavasti ei ois arjessa ihan niin helppoa kuin näissä mun haavekuvissani. 😅

Esikoista odotamme, LA 8/2020

171/1188 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo, meilläkin ensi viikolla rakenneultra! Vähän jännittää, saako mies tulla sinne mukaan vai onko koronan vuoksi kielletty, en ole vielä selvittänyt. Ja toki se jännittää, onko kaikki ok. Ainakin potkii ja möyrii paljon, mutta eipä se varmaan mitään varmaa tarkoita. 😒

172/1188 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirmuisesti Pingu ja tervetuloa ❤️🥰

Jännittävillä viikoilla olette, kun rakenneultra jo lähestyy ☺️ Toivottavasti mies pääsee mukaan, täällä ei ainakaan kieltäneet kun varasivat varhaisultraan aikaa viikkojen tarkistusta varten 🤔

Ensiviikolla jännittävät hetket, onko pieni siellä missä pitää ja täsmääkö viikot miten 😬

Tänään 6+4, pahoinvointi ehkä voimistunut, kahvinjuonti loppui kokonaan ja rinnat vaikuttaa päivä päivältä herkemmiltä 😌 Tasaista tahtia eteenpäin siis.

173/1188 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli eilen rakenneultra ja kaikki rakenteet kunnossa. Aktiivinen pieni tyttö sieltä paljastui joka monotti mun virtsarakkoa koko ultran ajan ja käpertyi lopuksi kerälle.

Mies ei päässyt mukaan eikä kätilö sallinnut videopuhelua. Mä pyysin sukupuolen kirjoittamaan paperille ja katsottiin se yhdessä miehen kanssa kotona. Se oli ihana meille molemmille ❤️

174/1188 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski flunssa ja pari päivää on mennyt käytännössä vain nukkuessa. Ruumiinlämpö on ollut vähän koholla (max 37,1 C) , mutten tiedä voiko sitä kuumeeksi edes sanoa, kun raskauden takia lämpö on muutenkin pysytellyt suhteellisen korkealla (n. 36,6 C). Normaalissa tilanteessa 37 C tuntuisi minulla jo voimakkaasti, mutta kai tässä on keho tottunut paleluun. 

Nyt alkaa onneksi pahimmat flunssaoireet helpottaa ja enää lähinnä nenä on vain tukossa. Kauhuissani mietin, voiko tällaisella flunssalla olla kuitenkin riskiä raskauteen, vaikka google yrittää kovasti vakuuttaa, ettei riskit olisivat hyvin pienet. 

Flunssan takia varhaisultra on pakostakin siirtynyt ensi viikolle, mikä on toisaalta ihan hyvä asia. Minimiarvion mukaan raskauden pitäisi olla jo niin pitkällä, että sydämen sykkeen pitäisi alkaa kuulua. Kuitenkin kamalasti pelottaa se, että ultrassa todettaisiinkin, etten olisikaan raskaana. Kauhuskenaariot vain vilisee päässä. 

LA 10/20, ensimmäinen tulossa

175/1188 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään 7+4 ja tultiin juuri varhaisultrasta. Päästiin siis ihan julkisen kautta. Mies sai tulla mukaan, koska tuo oli tk:ssa. Jos olisi ollut sairaalassa niin ei olisi saanut. Kaikki oli niinkuin piti ja vahva sydämensyke näkyi ja kuului. 🥰 Olipa outo hetki, hyvin outo... tuntui niin epätodelliselta pötkötellä siinä, kun vasta se oli haave vain. 🙈

Esikoinen la 10/2020. 💜

176/1188 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 💕

Hyppään myös varovaisesti tänne plussanneiden puolelle. Sain ekan plussan 15.3. Halusin kuitenkin vielä tupla varmistuksen asialle ja testasin vielä 19.3., saaden vielä vahvemmat viivat. 😊 Oireet ennen plussaa olivat hyvin pienet, hieman nippailuja vatsassa ja parina päivänä rinnat ihan pikkusen hellinä.

Vaikka nyt on varattu neuvolaan ensikäynti, ei tätä oikein vielä ymmärrä. Osittain varmaan siksi, että olo on niin normaali (vaikkakin flunssa nyt päällä). Lisäks jännittää, ettei vaan menis kesken, jonka takia en ehkä osaa tätä ns. "juhlistaa". 😁Yritän kuitenkin ajatella, että siihen en voi kuitenkaan vaikuttaa.

Minulla hieman epäsäännöllinen kierto, mutta laskureiden mukaan olisin nyt vkolla 4+4 tai 4+1. Eli la olisi 23.11. tai 26.11. 💕

177/1188 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille 🥰

Täällä mennään nyt 30+4 ja nää kivut on jotain aivan karmeeta. Sain keskiviikkona neuvolasta sairaslomaa äippälomaan asti, mutta omasta tahdostani teen nyt puolikasta eli 4 h päivää töissä, koska koen, että jaksan/pystyn sen tekemään ja tulisin kotona hulluksi 😬 muuten kaikki hyvin, pieni tyttö on kuulemma tulossa sf-mitan perusteella, joka oli 26 cm. Pieni on kyllä mahakin vielä.. 😊

178/1188 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti tsemppiä! On sulla aika monta viikkoa vielä odotettavaa, jos kivut ei hellitä yhtään. Onko ne ihan jatkuvia vai pahentaako jokin liikkuminen/paikallaanolo tms niitä?

Mua vähän ahdistaa tässä koronatilanteessa se, että saako mies tulla ekaan ultraan... Sairaalassa on todnäk aika tiukat säännöt, mutta on se nyt ihan paskaa, jos se kielletään 😭 Onhan se todella iso ja tärkeä asia myös miehelle enkä kyllä itsekään halua sitä hetkeä yksin kokea.

Täytyy varmaan selvittää tuota, ja selvittää myös se pääsisikö jossain muualla mieskin mukaan mikäli se on kielletty. Mieluummin sitten maksan siitä sitä "oikeaa" ultraa ennen, jotta mieskin saa olla ensimmäisellä kerralla mukana.

Ja joo joo, ymmärrän kyllä tämän poikkeustilanteen, mutta ei se muuta sitä, että tämä on meidän elämässä iso tärkeä asia. Ja oikeesti, jos miehellä se virus olis niin millä todennäköisyydellä se ei olis myös mulla... Kyllä tässä jokainen ihminen saa joustaa ja muuttaa tapojaan tän pandemian vuoksi, mutta mulle tämä on se asia mitä en hyväksy. Oli se oikein tai ei.

179/1188 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ultraan meno ilman miestä oli mulle todella kova pala. Eikä videopuheluakaan saatu ottaa. Tirautin itkut odotusaulassakin kun mietin mihin olen yksin menossa ja mistä mies jää paitsi. Kielto tuli edellisenä päivänä niin ei meillä ollut edes mahdollisuutta varata yksityiselle aikaa ennen varsinaista rakenneultraa. Ymmärrän täysin että tilanne on tämä, mutta silti! Toivon että tämä on kesällä ohi ja isä pääsee synnytykseen mukaan. Sekään ei ole päivänselvää juuri nyt. Ja siinä menee minun raja jos joudun yksin synnyttämään ja mies jää siitäkin paitsi! Ja synnytys on muutakin kuin ponnistusvaihe mihin isät tällä hetkellä vain pääsevät.

180/1188 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis kyllä ihan käsittämättömän hirveää, jos joutuisi synnytykseen yksin. Siellä jos missä se toisen läsnäolo ja tuki on ensiarvoisen tärkeää! Täytyy todella toivoa, että tämä olisi pian ohi.