Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

981/1188 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tutkia tuota vaihtoehtoa, juuri jotain tuollaista voisin ajatella meidän arkeen sopivaksi. Mun kun ei ole pakko kotoa vauvan kanssa liikkua kun mies on iltaisin mielellään kotona niin pystyn hoitamaan mm kauppareissut itsekseni. Kiitos vinkistä Marraskuu! Olen niin käytännönläheinen ihminen että mun pitää ensin katsoa kaukaa tulevaisuuteen ja suunnitella tarkkaan ennen kuin lähden toteuttamaan😄

Kiva kuulla Mureke et teilläkin menee hyvin! Paitsi tuo allergiaepäily tietty kurja. Miten oireilee?

982/1188 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro: voimakasta oksentelua muutaman tunnin kuluessa kun puuroa on maisteltu. Ihan pelottavaa kuinka voimakasta. 😔

Esikoinen, LA 7/2020

Sisältö jatkuu mainoksen alla
983/1188 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, todella toivon et syy selviää vikkelään❤️ ja pieni saa sopivan hoidon ja ruokavalion❤️

984/1188 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa minäkin jotain tänne kirjotella.

Olin jonkun aikaa tuolla toiveena vauva 2019-2020 ryhmässä mutta olen pidempään pitänyt taukoa keskustelupalstoilta ihan vain sen takia etten liikaa stressaisi.

Minulla on entuudestaan 3 lasta ja nyt olisi haaveissa minulle ja miehelleni yhteinen lapsi.

Kesällä kierukka otettiin poissa ja syksyllä tulin raskaaksi, kylläkin raskaus meni kesken..

Nyt kuitenkin tein tällä viikolla positiivisen testin, alkuun viiva oli tosi haalea ja pelko iskikin että meneeköhän tämäkin kesken. Syksyllä viivat pysyi haaleana vaikka kuinka testaili..

Nyt tänään sain niiiin vahvat viivat että uskallan jo olla aika toiveikas 🤗 Oireitakin on onneksi niin sekin vähän helpottaa.

Neuvolaan en tällä viikolla uskaltanut soittaa mutta taidan ensi viikolla soitella.. 🤗

985/1188 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen illalla raskaustestin. Kuukautiset ehkä viikon myöhässä, en osaa yhtään sanoa paljonko (unohdin merkitä.) Testiin tuli todella hailakka haamu, josta juuri erotti hailakan plussan (ja siltikin mietti, onko se kuviteltu.) Lisäksi punaista viivaa näkyi vain alkupäässä ihan vähän. Kuvat molemmista testeistä tässä. Noin paljon testiviivat selkeytyivät seuraavana päivänä.

Tänään aamulla tein testin uudestaan. Kaksi viivaa näkyy selkeästi. ♡♡♡♡

Omasta olosta ei oikein osannut sanoa varmaksi onko raskaana vai ei. Alavatsan kohdalla todella alhaalla melkein nivusten kohdalla tuntui pistelevää ja vihlovaa pientä kipua. Sama alkoi tuntumaan seuraavana päivänä oikealla. Yöllä koko alavatsassa oli kuin suonta olisi vetänyt, mutta ilman kipua. Nyt on jatkuvasti alavatsassa sellainen pieni paine, vähän kuin kuukautiset olisivat alkamassa, mutta eivät ala. Samoja oireita kuten viime raskaudessa, kuin alkaisi kuukautiset. Pää ei ole ollut kipeä eikä raudan makua suussa, mutta voi tulla myöhemmin. Väsymystä on myös, mutta kenellä ei. :D

986/1188 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä edellisenä iltana tehty raskaustesti vielä, mikä oli hailakka haamu.

987/1188 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu myös muutamia päiviä sitten ekan kerran! Nyt 4+0 ja viiva vaan vahvistuu. Kuvassa eilen ja alempi tänään. Oireina väsymys, rintakivut, tiheentynyt virtsaamisen tarve ja repäisykivut. Tänään dpo 14 ja esikoista odotellaan.

988/1188 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan tämä palsta eloa kun nyt monta plussaa tullut. 😊 Mulla menossa 5+5 ja vointi on hämmentävän hyvä, pientä etomista välillä ja rinnat on kipeät, muuten olo tosi hyvä! Ei väsytä (musta on vaan tullut aamuvirkku, mikä on outoa) ja nälkä on koko ajan!

Tarrasukkia meille matkaan!

♥️♥️♥️

989/1188 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa muutamana päivänä testaillu ja plussaahan se näyttää ❤️ nyt vaan peukut pystyssä että pysyy matkassa mukana.

Mulla 2013 keskenmeno ja nyt joulukuussa todettiin kohdunulkoinen, en olis uskonut että näin nopeesti onnistuu uudestaan. Varattiin varhaisultra jo rv 6+7 , siihen asti pitää elellä jännityksessä, onko kohdussa

990/1188 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattiin siis varhaisultra 6+5 😅

991/1188 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kauhea nälkä koko ajan. Netissä luki, että alkuraskauden aikana energiantarve ei juuri muutu eikä painoa tule. En ole käyny vaa'alla, mutta joudun syömään kyllä huomattavasti enemmän, vaikka en edes liiku paljoa. Pahoinvointia on jonkin verran, oksentamista silti ei ole ollut.

992/1188 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei! 😊

Ihan uutena koko foorumilla, mutta ajattelin hypätä kelkkaan nyt kun muutamat plussatestit on tehty.

Jos laskuria on uskominen niin, oletettavasti kuudennella viikolla, eli 5+0 - 5+6. Oma veikkaus on 5+2.

Ekan plussan tein keskiviikkona, ja vielä pari nyt loppuviikosta. Miehelle pitäisi asiasta kertoa tänään ja neuvolaan soitella maanantaina.

Varhaisultra on suunnitelmissa mullakin, koska mulla on endometrioosi ja nimenomaan munasarjoissa esiintyvä sellainen.

993/1188 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Minä myös hyppään mukaan! Mulla vasta 4+5 menossa ja varhaisultra varattu muutaman viikon päähän, eli epävarmuuden piinaa vielä 😁 mulla ultra tuli automaattisesti, kun raskaus sai alkunsa lapsettomuushoitojen myötä!

Kuvotusta tulee muutaman kerran päivässä ja kun lopetan työt iltapäivällä, niin oon ihan tosi väsynyt koko loppuillan. Olo on yllättän hyvä, vaikka verenpaineet laskee välillä ja päätä särkee. Ehkä sitä on jossain onnellisuuskuplassa, niin ei nää oireetkaan niin haittaa 😄

Mulla nous paino hormonilääkitysten takia jo 2 kg ennen plussaa ja nyt vielä noussut siitä 2 kg, vaikka syön niinkuin aikasemminkin (eli yltiöterveellisesti) ja liikun joka päivä. Oon ihan kauhuissani, että miten paljon lihoan vielä, kun nytkään ei mene päälle mitkään farkut enää 😂

Kiva, kun täällä on näin paljon plussanneita! Tarrasukkia kaikille! 🤗

994/1188 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Olen pitkäaikainen taustaseurailija, nyt ajattelin viimein kokeilla keskusteluun osallistumista, kun raskaustesti näyttää positiivista... mutta mieli on kysymyksiä ja epäilystä täynnä.

Minulla on ennestään parivuotias esikoinen, joka sai alkunsa niin helposti etten kehtaa kaikille edes kertoa. Kuvotus alkoi jo pari päivää ennen kuukautisten poisjäämistä ja muitakin selviä oireita oli jo varhain. Testiin piirtyi vahva viiva heti sinä päivänä, kun uuden kierron olisi kuulunut alkaa.

Nyt toista yrittäessä koin viime kierrossa kemiallisen raskauden joka meni kesken rv 4+2. Käytännössä ehdin siis tehdä yhden positiivisen testin ja sitten vuoto jo melkein alkoikin. Aavistin niin käyvän, sillä viiva testissä oli hyvin haalea eikä minulla ollut repimiskipuja lukuun ottamatta mitään oireita.

No tässä kierrossa sain jälleen positiivisen tuloksen päivänä, jolloin menkat yleensä alkaisivat (kp 29). Testiin piirtynyt viiva oli oikea haamujen haamu, ja kun mitään oireita ei taaskaan ollut, aloin odottaa vuodon alkamista... mutta sitäpä ei olekaan kuulunut. Kp 33 testasin uudelleen ja sieltä tuli paljon selvempi, mutta edelleen haalea viiva. Eilen kp 35 testasin vielä kerran, ja viiva tuli näkyviin heti vahvana. Oireita ei ole oikein vieläkään, muuta kuin pientä paineen tunnetta alavatsalla ja puskista alkaneet yölliset suonenvedot jaloissa. Olo on skeptinen enkä uskalla iloita tästä raskaudesta.

Nyt on Flo:n mukaan rv 5+1. Varhaisultran sain varattua, mutta neuvolaan soittaminen ja ajanvarauksen tekeminen tuntuu jotenkin epämiellyttävältä ajatukselta, kun olen niin epävarma raskauden jatkumisesta. Neuvola-ajan varaaminen tekee raskaudesta jotenkin enemmän totta ja virallista. Pelkää, että alan luottaa raskauden jatkumiseen ja siitä seuraa raskas pettymys, jonka keskellä en saa sitten edes surra rauhassa, kun pitää soitella eri tahoille ja perua aikoja.

Onko kellään täällä ollut samanlaisia ajatuksia? Samalla tavalla alkaneita raskauksia? Sellaisia, jotka ovat kuitenkin jatkuneet onnellisesti loppuun asti?

995/1188 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stellaria, mulla oli täysin oireeton raskaus alusta loppuun jos näin voi sanoa. Meillä oli aiemmin tilanne, että yritettiin vuosia lasta ja mitään ei tapahtunut, niin olin jo tavallaan mielessäni käsitellyt asian, että emme saa koskaan lasta ja yrityskin lopetettiin. Olimme siis miehen kanssa oltu yhdessä lähes kymmenen vuotta ja sovittu jo muuttamisesta erilleen viime keväänä, kunnes yhden satunnaisen kerran päädyimme samaan sänkyyn. Tuosta kerrasta kuukautiset olivat myöhässä, mutta en sen enempää ajatellut asiaa enkä tehnyt edes testiä heti, koska olin varma, että en voi olla raskaana. Kun kuukautiset oli kuitenkin myöhässä pari viikkoa, niin päätin tehdä testin sulkeakseni raskauden mahdollisuuden pois. Suureksi yllätykseksi siihen tulikin tulos raskaana 3+. Tein siis digitaalisen testin, että noihin viiva testeihin en osaa ottaa kantaa. Siinä piti asiaa sisäistää tovi ennenkuin uskalsin soittaa neuvolaan ja sekin oli tosi hankalaa, kun pää sanoi kokoajan vastaan, että ei tämä voi olla mahdollista. Varhaisultrassa emme käyneet, joten ensimmäinen ultra oli meillä vasta viikolla 12 eli siihen asti sai jännittää oliko raskaus todellakin aluillaan ja kaikki hyvin. Ensimmäinen neuvolakäyntikin oli vaikea, kun saa tuhat lippusta ja lappusta ja keskustellaan tulevasta vauvasta, vaikka et edes tiedä onko siellä kaikki hyvin. Eka neuvola olikin vasta viikolla 10, joten sen puolesta voit varmaan odotella soittoa sinne jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Samoin sikiöseulonnan verikokeissa onniteltiin ja kyseltiin, että olenko jo kertonut lähipiirille tulevasta. Siinä hölmistyneenä totesin, että en kun en itsekään vielä tiedä varmaksi mitään. Mulla ei siis ollut pahoinvointia, ei rintojen arkuutta eikä mitään muutakaan oiretta paitsi kuukautisten poisjäänti. Olo oli läpi raskauden normaali ja töissäkin olin loppuun asti, vaikka itsellä fyysinen työ missä nostellaan 20kg laatikoita paljon. Mahakin alkoi näkyä vasta ihan lopussa ja yksi työkaveri ei ollut edes huomannut koko raskautta, (enkä ole erityisen lihava) vaan oli kuullut muilta, että jään äitiyslomalle. Ei ollut mitään liitoskipuja tai harjoitus supistuksiakaan, enkä edelleenkään tiedä miltä ne tuntuvat. Raskaus oli siis todella helppo ja oireeton ja terve poikavauva syntyi rv 39+5. Tiedän myös naisia kenellä toinen raskaus on ollut täysin erilainen kuin toinen, joten kaikki on mahdollista. Tarrasukkia matkaan sinulle ja muille plussanneille myös! 😍

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

996/1188 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevasta viestistä, Mariia83. ❤️ Ja hurjasti onnea pienestä pojasta! Sinulla on ollut alkuraskaus kuin suoraan elokuvasta, voin vain kuvitella miten hämmentävää sen on täytynyt olla!

Ehkäpä tämä tästä... menkkamaista juilintaa ei ole ollut enää pariin päivään, ja tänään alkoi kahvin tuoksu tökkiä. Luulen, että keräilen rohkeutta vielä muutaman päivän ja soitan sitten neuvolaan.

997/1188 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, onnea pojasta! Helpottavaa lukea tuollaisestakin raskaudesta, kun muualla lukee pitkiä oirelistauksia jo pelkästään ovulaatioista. Itse en ole ikinä tuntenut ovulaatiota. Mulla on raskaus aluillaan 5+1, tänään soitin ja varasin neuvola-ajan. En ollut varhaisultraa ajatellut mutta täällä kun lukee ketjua niin kieltämättä tekisi mieli, täytyy keskustella miehen kanssa ja miettiä asiaa. 

Menkkojen poisjäännin aikoihin mulla tuntu aika paljon nipistelyä alavatsalla, alaselkää särki mikä oli mulle ihan uusi kokemus, ja pieni unettomuus vaivasi öisin. Vessaan piti päästä aina herätessä. Nyt kahteen vuorokauteen ei ole tuntunut juuri mitään. Ei nippaile eikä särje mistään, nukuttuakin jo saan, aamulla täytyy kyllä suunnata ensimmäisenä vessaan mutta se on mulle aika normaalia. Minkäänlaista vuotoa tai tiputtelua ei ole ollut eli kai tässä vaan eletään seesteistä vaihetta. Toisaalta toivon että jatkuukin yhtä hyvänä olo, toisaalta huono olo tuntuisi jotenkin todistavan enemmän että raskaus etenee :D

N30 (& M30). La 27.10.2021.

998/1188 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Lumikko! Kieltämättä tuo oireeton raskaus laittoi useamman kerran miettimään, että onko kaikki hyvin ja kun liikkeitäkin tunsin vasta tosi myöhään (rv 20) jälkeen. Tosin mulla oli istukka edessä, että sekin vaimensi niitä paljon. Sitten kun kuuntelit päivästä toiseen työkavereiden raskaus kokemuksia, niin siinä saikin ihmetellä, että ei itsellä ollut mitään semmoista. Toki nyt pissalla piti käydä useammin, mutta se nyt on ihan pientä siihen verrattuna, että jotkut halailee pönttöä useamman kuukauden tms. Pitkään mäkin harkitsin varhaisultraan menoa, mutta sitten päätin pitää pään kylmänä ja jättää sen väliin kalliin hinnan vuoksi, sekä faktan, että jos raskaus menisi kesken, niin en sille mitään itse voisi tehdä. Niin päätin odotella sitä ensimmäistä kunnan tarjoamaa ultraa, joka olikin sitten huikea ja jännittävä kokemus. Myös tietysti helpottava, kun pahin km riski oli sitten takana. Jossain vaiheessa olin jo kotidopleria ostamassa, että voin kuunnella vauvan sykettä, kun tilanne oikein pahaksi tuli, mutta jotenkin ihmeen kaupalla pääsin siitäkin yli ja en sitä ostanut. Eli kyllä tuo oireeton olo itselle toi välillä tosi kovaa ahdistusta ja pelkoa, mutta tällainenkin raskaus on ihan mahdollinen, joten tsemppiä tulevaan niin henkisesti kuin fyysisesti 🥰

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

999/1188 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan aika pian. Jos haluaa seulontoihin, ensimmäinen seula tehdään viimeistään raskausviikolla 11+6, jos oikein muistan. Jos neuvola on viikolla 10 esimerkiksi, niin seulaan tulee jo kiire.

Seuran voi tehdä myös keskiraskaudessa, mutta se ei ole niin luotettava kuin tuo aiemmin tehty. Pääsee vähemmällä stressillä, kun menee alussa seulaan. Paras se olisi tehdä viikolla 10.

1000/1188 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailee mukaan keskusteluihin hiljaiselon jälkeen. Rv 7 alkoi pahoinvointi, sitten oksentelu. Nyt on välissä jo hyviä päiviä ilman suurempia oireita. (Rv 10+2 menossa) rinnat on kipeät, kauhee nälkä ja vatsa turpoaa iltaa kohden. Olen hoikka ja kohtu on eteenpäin kallella, joten se tuntuu jo selkeästi alavatsalla. Farkut ei mee enää kiinni. 😅

Mun oli pakko ostaa doppleri, pelkäsin keskeytynyttä keskenmenoa ja että kärsin pahoinvoinnista ”turhaan” 9+2 löysin äänet, viimeksi eilen kuuntelin ja kaveri jo liikkuu kovasti kun äänet vaihtoi tiuhaan paikkaa. ❤️ Ihanaa kun voi vähän kevyemmin mielin odotella nt-ultraa. Kuinkas teillä muilla on alkuraskaus mennyt? Tänne on saatu paljon plussia. 😍

♥️♥️♥️