Kaikki plussanneet
"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)
Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).
Kommentit (1188)
Verikokeita otetaan paljon myös vauvan kantapäästä, ja tämä mielestäni yleisempää kuin päästä ottaminen.
Minulle aikanaan vastasyntyneiden valvontaosastolla harjoittelussa selitettiin tuo kanyylien päähän laittaminen sillä että verisuonet löytyy sieltä helpoiten pienellä ihmisellä eivätkä ”karkaa” neulan tieltä yhtä herkästi kuin esim kyynärtaipeesta
Kantapäästä verikokeen ottaminen on tutkimusten mukaan kivuliaampaa ja keskosilla on todettu paljon "varvaskävelyä" kantapääpistojen aiheuttamien hermovaurioiden takia. Hieman nyt ohi aiheen :D
Onnea kaikille tuoreille äideille ❤️
Täällä alkaa pikkuhiljaa pahoinvointi helpottamaan. Rv 13+4 menossa. Tossa vähän aikaa sitten oli ensimmäinen ultra ja päästiin näkemään että kaikki on hyvin 😊 Nyt uskalsi rueta pikkuhilja rueta kertomaan tutuille raskaudesta. Jospa alkais pikkuhilja tulla semmoinen hyväolo- vaihe. Jaksaisi tehdä muutakin kun nukkua päikkäreitä..
Anculi, näin pienellä on helpoin kanyloida päähän ja se myös pysyy siinä parhaiten. Pienet kädet kun heiluuvat ja vispaavat aikalailla 😀 Verikokeita ei tosin ole meidän kummaltakaan lapselta otettu päästä, vaan kaikki kantapäästä.
27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20
Onnea Villahuivi pienestä pojasta! 💙 Itse valitsin tosiaan sektion heti kättelyssä ja synnytys oli tosi positiivinen ja kivuton kokemus, vaikka etukäteen jännitti kovasti. Meille syntyi 30.11. tytöntyllerö 3316g 51cm. 😍 Maito lähti herumaan heti ja nousi oikein kunnolla kolmantena päivänä, imetys on ollu mukavaa. Kauheesti etukäteen varoteltiin sektiosta toipumisesta, mutta kivut on ollu tosi kohtuullisia (toki syön buranaa ja panadolia päivittäin), vähän semmosta äheltämistä tuo sängystä nouseminen, mutta niinhän se oli ennen vauvan saapumistakin :D Kaikenkaikkiaan onhan tämä vauvakupla nyt ihanaa aikaa ❤️
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Joulukuista huomenta!
Villahuiville paljon onnea nyytin johdosta ❤️
Meidän tammikuinen muuttunee joulukuiseksi, synnytys käynnistetään heti joulunpyhien jälkeen radin ja vauvan ison koon takia.
Käynnistyshän oli just se mitä en missään nimessä olisi halunmuy, mutta koetan pitää ajatukset positiivisina ja fokuksen kohta syliin saapuvasta pikkuneidistä. Eipä tässä elämässä moni muukaan asia niin mene kuin itse haluaisi.
Jos kenellä on positiivisia käynnistyskokemuksia, kuulisin mielelläni.
Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021
Corianderher ❤️ Voimia viimeisiin päiviin! Itsellä ei ole kovin hyvää sanottavaa käynnistyspäivistä (3 päivää + synnytyspäivä joka oli hyvä), mutta riippuu niin paljon ihmisestä miten lääkkeet/ballonki toimii.
Voi kun olisi ihana kuulla kuulumisia myös wannabe mamilta, haaveilijalta, doshikalta ja muilta ketkä tuli jo ketjun alkupuolella mukaan! Taitaa kaikilla olla jo vauvat sylissä. 😊
Miten muilla juuri pikkunyytin saaneilla on mennyt alkuviikot?
Esikoinen, LA 7/2020
Corianderher kirjoitti:
Joulukuista huomenta!
Villahuiville paljon onnea nyytin johdosta ❤️Meidän tammikuinen muuttunee joulukuiseksi, synnytys käynnistetään heti joulunpyhien jälkeen radin ja vauvan ison koon takia.
Käynnistyshän oli just se mitä en missään nimessä olisi halunmuy, mutta koetan pitää ajatukset positiivisina ja fokuksen kohta syliin saapuvasta pikkuneidistä. Eipä tässä elämässä moni muukaan asia niin mene kuin itse haluaisi.
Jos kenellä on positiivisia käynnistyskokemuksia, kuulisin mielelläni.
Mulla on positiivinen käynnistyskokemus, tipassa olin, toki supistukset olivat näin terävämpiä ja kuulemma pahempia. Otin hyvät kipulääkkeet, niitä suosittelen ajoissa. Ballonkia ei käytetty, vaan oksitosiinitippa. En pitäisi mitenkään pahana, en osannut edes pelätä tai ajatella käynnistämisen olevan paha asia. Mulla se meni ihan hyvin, ei todellakaan mikään huono kokemus. Ainut vaan ne supistukset, mutta kai ne pahoja on jokatapauksessa. En stressaisi. Menin aamupäivällä sairaalaan, käynnistys aloitettiin päivällä, vauva syntyi myöhään illalla. Sinänsä siis hyvä, että käynnistäminen tehosi yhden päivän aikana.
Minulla esikoisen synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja supistuksia vauhditettiin oksitosiinitipalla.
En koe edes supistusten olleen mitenkään hirvittävän rajuja, enemmän häijyä teki kuopuksen synnytys kun supistuksissa ei tuntunut olevan mitään taukoa, enkä ehtinyt yhtään mukaan vaan olin kuin laiva ilman kapteenia ristiaallokossa.
Käynnistetty synnytys oli minun pisin, sekin vain 4,5 tuntia josta ponnistus kesti sen 30min.
Eli Corianderher ihan luottavaisin ja rauhallisin mielin vain eteenpäin ❤️ Olet kuitenkin hyvissä käsissä vauvan kanssa
Meillä menee jotakuinkin hyvin. Vauva kasvaa, rinnallekin oppi alun vaikeuksien jälkeen. Vauvan piirteet ja luonne on äitinsä, isältään on saannu sitte nukkumisen halun lahjan. Tämä nukkuisi rinnallakin ellen koko ajan huolehtisi että myös syö rinnalla ollessaan.
Oma toipuminen on pahasti kesken. Herään öisin paniikkiin, pienikin kipu sektiohaavalla saa aikaan ahdistusta, mieli keikkuu masennuksen puolella. Vauvan itku saa epätoivoiseksi, kun voimavarat on nollissa. Onnesta tarvitsee vain tämä viikko selvitä, sen jälkeen puoliso jää isyyslomalle ja saan minäkin levätä. Yöt on rikkonaisia kipujen ja vauvan rinnallaolon takia, päivällä ei pysty nukkumaan ellei vauva nuku. Ja toisaalta on monta juttua laitettavana ennen joulua...
Tuota hymyilevää lasta katsoessa silti sydän pakahtuu onnesta ❤ kaikesta järkyttävästä kokemuksesta huolimatta tuo joulunlapsi on kaikkein rakkain ja ihanin, mitä tiedän ja mitä minulla on - puolisoni lisäksi.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Isosti Tsemppiä Villahuiville! Muista että joulu vastasyntyneen kanssa menee varmasti omalla painollaan ja on silti ihana. Älä ota stressiä valmisteluista ❤️
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Hyvää joulua meidän perheeltä! 24.12 syntyi meidän pieni menninkäistyttömme, synnytys käynnistyi lopulta itsellään rv 37+6 eikä käynnistystä siis tarvittu. Synnytys oli pisin ja hankalin tähänastisista, mutta silti varmasti melko keskiverto, kaikkinensa 12h, lisämausteen ponnistusvaiheeseen toi neidin avotarjonta. Mitään traumoja tai pahaa mieltä ei jäänyt, henkilökunta oli mahtavaa ja tunnelma levollinen.
Nyt voidaan kaikki hyvin ja vietetään joulua perhehuoneessa ❤️
Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021
Huomenta ja toivottavasti kaikilla ollut ihana joulu ❤️
Siirryn toiveikkaana ja varovaisena tuolta kuumeilijoiden puolelta. Sain plussan jo viime sunnuntaina dpo 9 ja tänään dpo 15 viivat oli jo vahvemmat 😊 Yritystä meillä ehti olla siis n. 8 kk ja tämä on ensimmäinen kerta, että sain yhtään mitään tikkuun asti. Olin ehtinyt jo huolestua, että miksi ei edes yritä tapahtua mitään ja tietysti stressasin itseni aivan yli.
Tähän kiertoon oli tosi rauhallinen fiilis. Aikaisemminkin olen ollut "varma", että nyt on tuntemuksia ja olen raskaana. Nyt oli vain rauhallinen olo. Olen niin helpottunut ja kiitollinen ❤️ Miehellekin sanoin, että vaikka tämä menisi kesken tai olisi vaikka tuulimuna, niin ainakin pieni edes yrittää tarttua kiinni ja olen siitä todella kiitollinen ❤️ Edessä siis pitkiä viikkoja. Tänään siis mahdollisesti 4+4 eli tosi aikaista on.
Täällä on ollut aika hiljaista viime aikoina, toivottavasti saadaan keskustelua aikaiseksi 😊
Mitä kuuluu vaikkapa Äitykälle ja Ihmetykselle?Onneaa kaikille, jotka jo vauvan saaneet syliin asti ja tsemppiä odottajille ❤️
Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.
Onnittelut Lumokeiju plussasta ❤️
Corianderher onnea tyttärestä koko perheelle 💜
Itsellä tulee tänne harvakseltaan kirjoiteltua, olen enemmän tuolla toisella foorumilla suljetussa ryhmässä kirjoitellut.
Täällä edetään rv 19+3, aika menee hurjan nopsaan. 7.1 on rakenneultra.
Liikkeitä tuntunut muutaman viikon ajan, nyt selvästi voimistuneet mutta ulospäin ei vielä näy. Kivuttomia harjoitussupisteluja tulee ja menee. Muutoin vointi on vallan loistava, mitään isompia vaivoja tai oireita ei ole. Yritän nyt nauttia tästä raskaudesta joka hetki, tämä kun on se viimeinen
Heippa, mitä kuuluu? Onko kaikki hyvin?
Onnea uusille plusanneille ❤
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Hävettävän vähännrulee kirjoiteltua, ja toki viimeaikaiset tapahtumat ovat hiljentäneet muutenkin tahtiani...vaihtelin nimimerkinkin ja poistin samalla allekirjoitukseni josko saisin pysyä anonyymina edelleen. Äitykkä täällä siis kirjoittelee.
Meillä tänään rv 23+0, rakenneultrassa käyty ja saimme tyttölupauksen ja vauvalla kaikki kunnossa.
Joudun ylimääräiseen ultraan rv 32, istukka on aivan kohdunkaulan sisäsuun reunalla, niin haluavat varmistaa että siirtyykö tässä viikkojen edetessä sen verran syrjään ettei vaikuta synnytykseen. Ja ilmeisesti tuo istukan sijainti aiheutti myös alkuraskaudessa sen tiputteluvuodon.
Käytiin jo uudet kärrytkin hakemassa, taapero saa ne nyt ”sisäänajaa” ja sitten vauvan synnyttyä laajennetaan ne tupliksi. Vanhat pitäisi nyt vielä kuvata ja laittaa myyntiin.
Pitäisi varmaan vielä aktivoitua pienten vaatteiden osalta, että saisi prinsessalle vähän ”tyttösävyjäkin” hankittua.
Mä voisin kans vähän laitella viestiä tänne.. Meille kuuluu hyvää, vauvavuoden toinen puolikas menossa ja kohta jo kävellään. Vauvakuumetta on ilmassa eikä yhtään haittaisi jos seuraava ilmoittaisi tulostaan kevään /kesän aikana. Noita tuplavaunuja oon miettinyt, et jos tärppää et minkälaisia niitä on ja onko kovin raskaita työnnellä hiekkateillä. Nyt meillä on ihanat vaunut joita mietin monta kuukautta ennen ostopäätöstä. Niissä on myös ratasosa kevättä varten, nyt vielä käytän vaunukoppaa kun tuo nukkuu päiksyt niissä mielellään 😊 Muitakin käytännön asioita tulee pyöriteltyä mielessä jos toinen lapsi tulisi pienellä ikäerolla. Toisaalta olis kiva palata myös töihin ennen äitiyslomaa, mutta toisaalta olis ihana olla lasten kanssa kotona..
Olis kiva kuulla kuulumisia teilt jotka kirjoittelitte täällä samaan aikaan kun itse odotin. Onnea myös uusille plussanneille ja vauvan saaneille❤️
Mannapuuro, me ostettiin nyt Bugaboo donkey3 mono kärryt, ne toimii yhdellä lapsella ja laajennusosalla saa sitten kahdelle. Varsinaisia tuplia ei haluttu kun ikäeroa tulee se 2 vuotta ja kohta taapero ei välttämättä enää viihdykään rattaissa...ja sitten taas jos haluaa vain toisen lapsen kanssa liikkua niin saa helposti taas palautettua yhden muksun kärryiksi.
Mitä tuolla lumessa on nyt menty niin on kyllä kevyet työntää ja liikutella muutenkin. Ja menevät huomattavasti pienempään kasaan kuin nuo taaperon Emmaljungat. Oikein tyytyväinen siis tähän ostokseen
Onnea uusille plussanneille ja Corianderherille jouluvauvasta! ❤️
Kuuluu ihan hyvää, hirveetä kyytiä kasvetaan! Kiinteitä syödään 3-4 kertaa päivässä, mutta vähän arkea varjostaa mahdollinen vilja-allergia, jonka selvittely on menossa altistuksilla. Ensi viikolla 6kk! Ei vielä ryömitä, mutta tuskin menee enää kauaakaan. 😊 Ikeniä varmaan kutittelee, kun pitää jäytää nyrkkejä ja kaikkea mahdollista käsiin osuvaa, kohta taitaa ensimmäiset hampaat puhjeta.
Ihana kuulla teidän kuulumisia! ❤️❤️ Plussapuhuria Mannapuurolle!
Esikoinen, LA 7/2020
Anculi,
Vastasyntyneen päässä on vähiten kipuhermoja ja sen vuoksi kanyylit/ verikokeet on kivuttomin laittaa/ottaa pään verisuonista.