Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

841/1188 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikävä raskausaikaa kaikkine vaivoineen, ikävä vauvan ensi päiviä ja viikkoja. Ensimmäinen viikko oli hämmennyksen ja suurimman onnen aikaa kun hän vihdoin oli täällä. Ja ne ykköskoon vaipat ja 50cm bodyt oli reilun kokoisia. 😍

Minne tää aika menee..

Voisin vähän avata ajatuksia mun synnytyksestä. Mun synnytyskokemus oli todella hyvä, annoin korkeat pisteet vaikka päädyin (kiireelliseen)sektioon. Synnytys siis käynnistyi, mutta lääkärin mukaan ei edennyt riittävän tehokkaasti. Mulla ja vauvalla oli kaikki kuitenkin hyvin. Pelkäsin sektioon joutumista eniten ja petyinkin kun sinne mentiin. Toisaalta oli ihanaa että vihdoin saa kipuihin puudutteen. Itse leikkaus kokemuksena oli aika mukava. Lisäksi mies astui heti isän saappaisiin, sillä hän otti vauvan heti hoitaakseen. Sektiossa meillä oli myös ihana kätilö jolle luottavaisin mielin uskalsin vauvani jättää.

Koin ja koen edelleen että mun kroppa petti mut. Synnytystä käynnisteltiin kolme päivää mutta käynnistyi itsekseen kun luovutettiin hetkeksi. Tiedän myös että tämä lapsi olisi tullut myös alateitse, ja se lohduttaa vaikka sektioon päädyttiinkin. Niin ja sektio leikkauksena oli kivuton ja tunnelma salissa oli mahtava. Ihania tyyppejä oli auttamassa meidän vauvan maailmaan. Mietin siellä vain että on tämäkin synnytys, muut tekee työt mun puolesta. Mutta kyllä se toipuminen olikin sitten aikamoista. Että ei se mikään helppo juttu se sektiokaan ole jos vertaa normaaliin alatiehen.

Vähän epäselvä tuli tekstistä kun lisäilin väleihin jotain mutta toivottavasti tämä tsemppaa edes joitain yliaikaisia tai sektioon päätyneitä tai sitä pelkääville.

842/1188 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, ihanaa että synnytyskokemuksesi oli hyvä vaikkei se ihan mennytkään niin kuin toivoit👍Mielestäni sektio on ihan yhtälailla synnytys kuin alatiekin, ja eihän siihen monesti pysty itse edes vaikuttamaan.

Itse kävin eilen polilla ja tänään neuvolassa. Kohdunkaula oli edelleen ok, mutta silti aloitettiin keltarauhashormoni ehkäisemään kypsymistä. Lääkkeiden hinta oli vähän järkytys, lähes 100€/kk 😒 Halvempi vaihtoehto olisi myös ollut saatavilla, mutta en voi sitä valmistetta käyttää allergian vuoksi. Kun eilen polilla tarkisteltiin kaikki, niin neuvolasta kävin vain hakemassa kelalaput ja mittauttamassa hb:n. Hemppakin oli nyt laskussa, pitää varmaan käydä hakemassa rautakuurikin.

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
843/1188 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia Kanelipullalle! Täällä käydään läpi hyvin samanlaisia tunnetiloja. Viikkoja on nyt 40+4 eikä merkkiäkään vielä supistuksista tai limatulpasta tai siitä, että synnytys noin ylipäätään olisi lähenemässä. Otin itse tuon lasketun ajan ihan liian kirjaimellisesti ja nyt turhauttaa valtavasti, kun mitään ei tapahdu. Olotilaa ei yhtään helpota lähipiirin jatkuvat kyselyt siitä, että "joko on merkkejä". Samalla on huoli siitä, että mitä jos nyt viime metreillä tapahtuu jotain vauvalle.

Ei auta muu kuin koittaa pitää pää kylmänä ja yrittää keskittyä siihen, että tavalla tai toisella vauva tulee syntymään seuraavan kahden viikon aikana ja lopputulos on kumminkin se tärkein.

Esikoista odotamme, LA 8/2020

844/1188 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuurolle kiitokset synnytyksen jakamisesta. Ainakin itse koen hyödylliseksi muiden kokemukset tulevaa ajatellen. Olen kyllä lukenut varmasti satoja kertomuksia.

Nano1, huh mikä hinta. Onko löytynyt mitään syytä kypsymiseen? Onneksi on nyt aisoissa, sulla on kuitenkin vielä yli 3 kk laskettuun aikaa, eli hyvä olisi pienen malttaa kasvaa.

Vanamo, tsemppiä! Mutta sulla on enää pienet promillet koko odotusajasta jäljellä. Pian lapsi on täällä. Eikä vielä mitenkään huolestuttavan myöhässä. Sun kroppa tekee jo työtä synnytystä varten, et vaan itse tunne sitä vielä.

Mun laskettu on 27.10. ja oon ollut jotenkin alusta asti varma, että syntyy marraskuussa. Jotenkin 2.11. on syöpynyt mun mieleen. En ole ollenkaan asennoitunut että lokakuussa syntyisi 😂 jos sitten alkaakin syntyä lokakuussa niin tajuankohan edes 😄

845/1188 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikka, ei ole varmaa syytä kypsymiseen. Todennäköisesti jokin rakenteellinen kohdunkaulan heikkous, tai sitten vain ihan sattumaa. Tämän raskauden kulku kertonee aikanaan sitten enemmän että mikä syynä.

846/1188 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan 🙂

Onnea kaikille jo vauvan syliin saaneille 😊 ja tsemppiä vielä odottaville!

Täällä menossa 32+4 ja kaikki hyvin. Kohta alkaa jo äitiysloma, on se aika vaan mennyt nopeasti. Saa nähdä meneekö loppukin vai alkaako se jossain vaiheessa matelemaan 😄

847/1188 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Hattara, no on todellakin mennyt aika nopeasti, aijettä, vastahan näitä plussailtiin :)

Meilläkin on jo puoliväli ylitetty, hirmuisen nopeasti aika menee :)

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

848/1188 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän nopeasti aika tosiaan kuluu. Keväällä tuntui, että 9 kk kestää iäisyyden. Nyt alle 4 viikkoa äitiyslomaan.

Neuvolassa mitattiin taas hemoglobiini, oli edelleen laskenut, vaikka olen yrittänyt rautaa syödä. Se on vaan välillä tosi vaikea muistaa, kun pitää ottaa joka toinen päivä ja ei ruokailun yhteydessä. Sf-mitta jatkaa tasaista kasvua lähellä yläkäyrää.

Onko kokemusta mitä toisella lääkärikäynnillä tehdään? Mietin, että otanko miehen mukaan vai en. On nyt ollut neuvoloissa mukana, kun kevään käynnit ja ultrat jäi väliin.

849/1188 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipullalle kaikki tsempit, tuut heti kertomaan meille miten meni ja milloin pieni pääsi ulkomaailmaan 👍🏻🥰

Vanamolle kans isot tsempit hyvin hyvin lähellä olevaan synnytykseen ja tule sit kans kertomaan miten meni 🥰👍🏻

Ihan outoa kyllä ajatella kun vika kolmannes jo menossa, että mihin tää aika häviää 😂🙈

JUST kun oot tottunu tähän mahaan ja pienen myllerryksiin, niin sit hän jo kohta syntyy 😲🥰

Täällä mennään lonkkia särkien, närästyksen kanssa ja yöllisten pohkeiden suonenvetojen kanssa 😂 Vatsa ja pieni kasvaa hurjaa kyytiä ❤️

Kesälomaillen Nemi ja pieni neiti rv 28+3🥰

850/1188 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on saatu pieni tyttö maailmaan ❤️ Torstaina syntyi piiiitkän avautumisvaiheen jälkeen lopulta kiireellisellä sektiolla. Synnytys oli traumaattinen ja pienen hoitovirheen ja epäonnen takia jouduin kipusokkiin mihin sain apua useiden tuntien jälkeen. En laita synnytystarinaa tähän, se voisi olla teille odottaville liian rankkaa luettavaa. Sektioon päädyttiin vauvan stressin vuoksi ja olikin minuuteista kiinni ettei olisi käynyt huonosti kun lapsivesi oli todella vihreää kun vauva saatiin ulos.

Nyt kuitenkin kaikki hyvin, me otetaan vähän vauhtia ja meistä tulee entistä vahvempia ❤️ Vauva on saanut mahtavaa hoitoa teholla ja me ollaan päästy jo purkamaan miehen kanssa synnytyskokemusta ammattilaisen kanssa. Mä olen jo unohtanut kaikki kivut ja pelot mitä synnytyksessä oli kun katson tuota täydellistä nyyttiä ❤️

851/1188 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kanelipulla pienokaisesta! ❤️ Vihdoin se odotus päättyi. 😊 Ikävä kuulla, ettei synnytys mennyt ihan nappiin, mutta hyvä että lapsi voi nyt hyvin! Muista ehdottomasti pyytää keskusteluapua jos koet tarvetta myöhemmin! Olisi mielenkiintoista kuulla koko synnytyksen eteneminen, mutta ymmärrän hyvin ettei ehkä täällä viitsi pelotella. Voimia koko perheelle!

Esikoinen, LA 7/2020

852/1188 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Siirryn myös pikkuhiljaa tänne, tänään RV 6+2. Oon hiljalleen lukenut kuulumisia sieltä täältä, ja ihanaa saada kuulla teidän kuulumisia joiden kanssa keväällä oltiin yritysketjussa. ❤️

Mulla oli eilen tiputteluvuotoa, joka loppui. Kamala pelko jäi, että tässäkö tämä oli. Vuodon loppuminen tuntuu rohkaisevalta, mutta juuri nyt jokainen tunti kuluu aivan liian hitaasti. 😭

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

853/1188 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kanelipulla! 💕 Kuulostaa rankalta kokemukselta. Tärkeintä että kaikki on nyt hyvin. Suomessa vauvojen sairaalahoito on tasokasta ja ihanat lääkärit ja kätilöt tekevät siitä edelleen parempaa. Paljon voimia jatkoon. ❤️

854/1188 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans raskaana 5+4.Toista lasta odottelen. Esikoinen synty 7/19.Jännittäviä aikoja elellään. Aika vähän ollut oireita et vähän mietityttää onko siellä elämää. Mut koska ensimmäinen raskaus oli lähes täysin oireeton niin en ole kovin stressaantunut. Tällä kertaa varasin ajan alkuraskauden ultraan parin viikon päähän.

855/1188 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kanelipulla vauvasta! Onnea myös uusille plussanneille 😊

Niiiina, mulla myös ollut tiputteluvuotoa molemmissa edenneissä raskauksissa. Vuoto ollut kuitenkin harmitonta, ilmeisesti limakalvoilta tms. Keskenmenneessä vuoto taas alkoi erittäin runsaana ja hyvin äkkiä. Joten en olisi vielä pienestä vuodosta kovin huolissaan 😊 Toki vuodot aina säikyttävät, ja toivotaan etteivät enää jatku.

856/1188 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nano1, on huojentavaa lukea että toisilla on ollut normaaleja vuotoja. ❤️ Niinhän joka paikassa lukeekin, mutta silti tuntuu ettei asiat luultavasti ole hyvin. Ei oo vuodot enää jatkuneet, joten toiveikas olen. Ultraankin pääsin viikonlopun vuodon+kipujen vuoksi eilen, mutta siellä ei näkynyt muuta kuin sikiöpussi kohdussa (eli ei ainakaan kohdunulkoinen, se jo vähän helpotti). Uusi ultra on vajaan parin viikon päästä, siellä sitten selviää tilanne... Toivoa vielä on koska tiedän ovuloineeni myöhään, mutta toki jännittää että onko kuitenkin tuulimuna.

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

857/1188 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä aika siitä kun tänne viimeksi kirjoittelin! Onnea kaikille joilla pieni jo maailmassa ja muille tsemppiä raskauteen ja synnytykseen ❤️

Täällä meneillään rv26. Raskaus ollut todella haastava, mutta tiedän että kaiken sen arvoista. Kovasti odotellaan jo joulukuuta saapuvaksi ja pientä tyttöämme 🥰

Iloista syksyä kaikille ❤️

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

858/1188 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Kanelipulla ja onnea! Ikävää, että synnytyskokemus ei ollut paras mahdollinen, mutta hyvä että olette kunnossa.

Tervetuloa uusille, toivotan hyviä vointeja teille kaikille.

Täällä kauhistuttaa edelleen ajankulu. Rv 33, remppa todella pahasti kesken, kauhea kiire ja stressi töissä, liian vähän aikaa ja lähes kaikki hankkimatta vauvalle. No onneksi elämä ei lopu lapsen syntymään. Silti tuskan hiki nousee otsalle.

859/1188 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

marikka, mä pidin kans laskettua aikaa jonain rajana, että pitää olla tietyt asiat tehtynä. Vauva on nyt jo yli 2kk ja edelleen on moni asia tekemättä. Toki rempat kannattaa olla siltä osin tehtynä että voi elää normaalisti, kuten tehdä ruokaa ja peseytyä. 😃 Meillä on kotona monen monta projektia kesken, koti näyttää siltä kuin oltaisiin vasta muutettu. Kaikki kodin toiminnot kuitenkin toimii. Vauvan syntymän jälkeen mies vielä projektoi pari tärkeää asiaa loppuun ja nyt eletään vauvan ehdoilla, tehdään niitä muita juttuja kun ehditään. Vaati varsinkin mieheltä paljon ymmärtää että nyt pitää pysähtyä ja rauhoittua vauvavuoteen ja jatkaa nikkarointia tavoitteellisesti ensi vuonna. Ei nyt ihan kokonaan kuitenkaan olla pysähdyttyä vauvaa tuijottamaan, mutta hänen ehdoillaan mennään.

860/1188 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip kaikki, täällä menossa rv 30 (29+5) ja muutto eteläsuomeen suoritettu. Täytyy sanoa että ikinä en enää muuta raskaana ollessa. En siis ikinä. Enkä varsinkaan yli 600 kilometriä. 😂

Kävin tänään neuvolassa ja seurantaan jouduttiin pojan kanssa. Meillä sf-mitta on iso viikkoihin nähden (31cm) joten aika potra poika kasvaa. Toki neuvolassa sanoi, että saattaa ollaa että poika justiinsa oikein venytti itsensä pitkäksi joka vääristää mittaa. Mutta hyvä nyt kun seurataan. Sanoi, että jos kasvu jatkuu suurena, on edessä luultavasti käynnistys ennen laskettua aikaa. Mua harmittaa, kun edellisessä neuvolassa multa ei oo mitattu tuota sf-mittaa aiemmin, niin ei oikein ole mitään mihin verrata. Sanoi myös, että jos en just olis käyny sokerirasituksessa ja saanut siitä hyviä arvoja, hän laittaisi mut tuon mitan puolesta heti labraan... Mutta nyt vain sanoi, että geenit ne määrittää, että iso poika tiedossa. Lähetti isälle terveisiä 😂

Muuten olen voinut hyvin, ja pääsen nyt heti neuvola psykologille puhumaan mun peloista. Ihanaa, että se hoitui näin nopeasti, kun tuntui että pohjosessa sitä piti ensin kinuta 28 viikkoa.

Onnea kaikille uusille äideille ja tsemppiä tuleville 💙♥️