Hiipiikö pelko persiiseen? Osakemarkkinat rommaavat taas
Kannattaa panikoida ensimmäisten joukossa, niin saa pitää vielä suurimman osan voitostaan. Kun korona iskee maailmantalouteen, ei firmoilla ole enää varaa maksaa osinkoja.
Kommentit (242)
Ouh jee että on kaunista katseltavaa :)
Mitä veikkaatte, kuinka paljo menee vielä alaspäin?
Pitää hetki vielä odottaa ennenkuin laitan ostohousut jalkaan 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, kuinka paljo menee vielä alaspäin?
Sen kun joku tietäisi, tekisi ison tilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys jollaisten esittäjät juurikin reagoivat kausi-influenssan tapaisiin ilmiöihin ja jättävät oikeat uhkat huomioimatta.
Pörssit toimivat psykologian, ei logiikan, sääntöjen mukaan. Nyt odotetaan rommausta, joten se tulee. Itse alan ostella takaisin -40% kohdalla.
Näin juuri. Olen tänään laittanut ensimmäiset pilkit Fortum 16€, Sampo 29,99€ ja Kone 37€, 10 000€ jokaiseen. Saa nähdä koska nappaa.
hahhah. toimeksianto on yleensä voimassa vain kyseisen pörssipäivän, ja noihin lukemiin pitäisi lasketella vielä pitkään
Toimeksiannon voi tehdä vaikka viikoksi jos huvittaa... ei se päivä ole mikään maksimiaika. (ei tuo viikkokaan.)
salkusta sulanut vasta 10 000 euroa. Ei tunnu missään.
Mun kyttäämät osakkeet ei juuri laske, harmi.
Minulta mennyt 3000 €, mikä on paljon kun olen opiskelija ja salkun koko enää vain 22 000 €.
Suosittelen vaikka lainaamaan kirjastosta Seppo Saarion kirjan Miten sijoitan pörssiosakkeisiin. Siellä on monia tärkeitä ajatuksia liittyen myös kurssilaskuihin ja pörssiromahduksiin.
Pari esimerkkiä:
"Toimi puolustaen varallisuuttasi. Muista, että voit päivässä menettää sen, minkä ansaitsemiseen on kulunut kymmenen vuotta."
&
"Jos markkinat kääntyvät väärään suuntaan odotuksiisi nähden, poistu nopeasti markkinoilta. Älä saata itseäsi perikadon partaalle."
Juoskaa kaikki minkä kerkiätte! Jenkki-indeksit alas toiset -4.0%, ja loppua laskulle ei näy vieläkään. Mennään alaspäin vielä ensi viikolla, ja kun indeksit laskeneet -20% niin rupeaa kokeneemallekin hiipiä pelko persiiseen.
Miksi se 20% lasku sen enempää pelottaisi kuin 5 % lasku? Kunhan koronavillitys menee ohi, kurssit palaa normaaleiksi ja on vaan tehnyt enemmän rahaa.
Lisää tavaraa sakkkuun, loistava hetjpki tankata!
Minä taas ostan paljon ja siirrän kaiken lasten tileille. Itse osaan elää vaatimattomasti kuten Jeesus opetti.
Minulle riittää yhdet vaatteet ja päiväksi kala tai leipä. Ei molempia.
Miksi ette voisi elää samalla tavoin?
Harmoniassa yltäkylläisyyden kanssa. Meillä on jo kaikkea ja lopulta se mitä tarvitaan on vain sanat, vaatteet, ruoka ja rakkaus muita kohtaan.
Siksi annan aina rahaa muille enemmän kuin itse otan, vaikka teenkin todella paljon voittoa. En silti rehentele voitoillani.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ostan paljon ja siirrän kaiken lasten tileille. Itse osaan elää vaatimattomasti kuten Jeesus opetti.
Minulle riittää yhdet vaatteet ja päiväksi kala tai leipä. Ei molempia.
Miksi ette voisi elää samalla tavoin?
Harmoniassa yltäkylläisyyden kanssa. Meillä on jo kaikkea ja lopulta se mitä tarvitaan on vain sanat, vaatteet, ruoka ja rakkaus muita kohtaan.
Siksi annan aina rahaa muille enemmän kuin itse otan, vaikka teenkin todella paljon voittoa. En silti rehentele voitoillani.
Tuolla puhtaan sydämen taktiikalla todennäköisesti saat Jumalan kautta enemmän voittoa ja olet suurimmassa suojeluksessa.
Itsellä rahastoissa ja kiinteistöissä. Osa Alexandrian kautta (32k, menee 300/kk, aloitettu 2014), Danske Bankin kautta (vanha v. 2007 aloitettu ja ollut jo vuosia katkolla, 9 k) ja vasta viime vuonna aloitetut Nordnet rahastot (2 k, tänne epäsäännöllisesti kuukausittain jotain).
Ei mitään paniikkia täällä. Pitkällä tähtäimellä mennään. Katson mikä tilanne 10 - 15 vuoden päästä. Toki seurailen tuolta Nordnetin kautta kursseja, kun se mulla aktiivisessa sijoituksessa. Nuo kaksi muuta elää omaa elämäänsä.
Palkkapäivä, just laitoin rahastoon tuplat normaaliin kk-säästöön nähden. Ens vuonna tähän aikaan kukaan ei muista koko coronaa.
seniorimpi osakas kirjoitti:
Muistetaan tärkein: it's only money.
Toivon ettei kukaan ole tankannut salkkua velaksi tai ruokarahoillaan :o
Sääntö numero yksi (1): sijoita vain rahaa jonka olet valmis menettämään!
Tuo "sääntö" karkottaa yli 90% piensijoittajista.
Sijoita vain rahaa, jonka kanssa voit odottaa.
Aasiassa alamäki jatkuu. Vielä ei ole kuin pari yhtiötä pienesti ostettu. Odottelen että tavoittelemani yhtiöt laskevat vielä reilusti.
Minulle naureskeltiin, kun kerroin viikko sitten myyneeni kaikki omistukseni. Siinä vaiheessa olin menettänyt muutamia satasia, mutta suunta näytti selvältä. ONNEKSI MYIN! :D Jäin kaiken kaikkiaan vielä kivasti voiton puolelle ja nyt odottelen rauhassa, että koronahysteria alkaa levitä USA:ssa ja lasku kiihtymään. Sitten vasta alan ostamaan vähän kerrallaan myymiäni rahastoja takaisin. Nyt voi olla historiallinen paikka tehdä isoja voittoja, kunhan vaan tajuaa hypätä kelkasta pois ennen kuin ollaan ihan pohjalla.
Miksi ostit Talenomia? Eihän sen hinta tipahtanut vaan osakkeita vaan pilkottiin pienemmiksi, osinkotuotto alle 2% joten eipä sillä juhlita?