Hiipiikö pelko persiiseen? Osakemarkkinat rommaavat taas
Kannattaa panikoida ensimmäisten joukossa, niin saa pitää vielä suurimman osan voitostaan. Kun korona iskee maailmantalouteen, ei firmoilla ole enää varaa maksaa osinkoja.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Olis nyt mukava kuulla sen sijoitus- ja osinkohullun, jonka mukaan minun olisi pitänyt laittaa koko 130t perintöni korkean osingon osakkeisiin, kommentti tähän. (Toisessa keskustelussa).
En ole tuo, mutta huvittaisi taas tietää mihin käytit, ja paljoko siitä "tienasit". Ostitko uuden auton ja maksoit velkoja pois? Auton hinta se vasta "rommaakin". Ja maksettu velka on hävitettyä pääomaa, ainoa säästö on pieni korkokulun väheneminen.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin laskun lopputulos on se, että ne joilla ei ole ollut osakkeita eivät ole niitä laskusta huolimatta hankkineet.
Ja osalla joilla oli, on entistä enemmän... Ja nämä eivät ole niitä jotka panikoi, tai niitä jotka "ostavat sitten pohjalta takaisin". Eivät osta.
Rokote- ja suojavarustefirmoilla saa pikavoittoja nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys jollaisten esittäjät juurikin reagoivat kausi-influenssan tapaisiin ilmiöihin ja jättävät oikeat uhkat huomioimatta.
Pörssit toimivat psykologian, ei logiikan, sääntöjen mukaan. Nyt odotetaan rommausta, joten se tulee. Itse alan ostella takaisin -40% kohdalla.
Näin juuri. Olen tänään laittanut ensimmäiset pilkit Fortum 16€, Sampo 29,99€ ja Kone 37€, 10 000€ jokaiseen. Saa nähdä koska nappaa.
hahhah. toimeksianto on yleensä voimassa vain kyseisen pörssipäivän, ja noihin lukemiin pitäisi lasketella vielä pitkään
Vallitsee paraika kauhun tasapaino, kurssit ei liiku oikein mihinkään. Epäilen että kohta rysähtää kunnolla ja epäilen et usa avaa alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Rokote- ja suojavarustefirmoilla saa pikavoittoja nytkin.
Onnistuukohan Suominen kasvattamaan menekkiä kun nehän tekee hygieniatuotteita terveydenhuollolle ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys jollaisten esittäjät juurikin reagoivat kausi-influenssan tapaisiin ilmiöihin ja jättävät oikeat uhkat huomioimatta.
Pörssit toimivat psykologian, ei logiikan, sääntöjen mukaan. Nyt odotetaan rommausta, joten se tulee. Itse alan ostella takaisin -40% kohdalla.
Muista, että voit menettää paljon, kun ostat -40% kohdalla. Osakkeethan voi laskea siitä vielä -90%.
Vierailija kirjoitti:
Ostelen just parhaillaan ale osakkeita 😋
Ihan liian aikaisin! Ne laskee vielä paljon...
Loistavaa, kohta ostetetaan isosti kun piensijoittajat paniikissa myyvät ja hinta putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näilläkö p/e arvoilla odotat moista pudotusta? ;) Senkun odottelet.
Ei hiivi kun ei ole ensimmäistäkään osaketta, kulta ja muut jalometallit on paljon varmempi kohde.
https://www.arvopaperi.fi/uutiset/rodiumista-on-tullut-runsaasti-kultaa…
heti ostin talenomia vaivaiset 100kpl.. saan tosin odottaa seuraavaan vuoteen osinkoja mutta elämä on.
pe 6 ja 10% osinkotuotto on kuin tilaisi jokaisen hyvää osinkoa maksavan s-etukortin javoisi jättää nämä perittäviksikin vielä :D
Mitäs ny hassuja pieniä roposoa oli tullu osinkoa.
Muistetaan tärkein: it's only money.
Toivon ettei kukaan ole tankannut salkkua velaksi tai ruokarahoillaan :o
Sääntö numero yksi (1): sijoita vain rahaa jonka olet valmis menettämään!
Laskeviin kursseihinkin voi tehdä rahaa..short, wink
mies52v
Sijoitatteko rahastoihin vai osakkeisiin vaiko sekä että? Meneekö automaattisesti esim rahastoon ja ostatteko eri aikaan kuusta?
Ei voi kutsua -10% kuin korjaukseksi. Kiinassa ollaan jo plussalla.