Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiipiikö pelko persiiseen? Osakemarkkinat rommaavat taas

Vierailija
25.02.2020 |

Kannattaa panikoida ensimmäisten joukossa, niin saa pitää vielä suurimman osan voitostaan. Kun korona iskee maailmantalouteen, ei firmoilla ole enää varaa maksaa osinkoja.

Kommentit (242)

Vierailija
101/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle naureskeltiin, kun kerroin viikko sitten myyneeni kaikki omistukseni. Siinä vaiheessa olin menettänyt muutamia satasia, mutta suunta näytti selvältä. ONNEKSI MYIN! :D Jäin kaiken kaikkiaan vielä kivasti voiton puolelle ja nyt odottelen rauhassa, että koronahysteria alkaa levitä USA:ssa ja lasku kiihtymään. Sitten vasta alan ostamaan vähän kerrallaan myymiäni rahastoja takaisin. Nyt voi olla historiallinen paikka tehdä isoja voittoja, kunhan vaan tajuaa hypätä kelkasta pois ennen kuin ollaan ihan pohjalla.

Samoin! Osakesalkku oli ennen romahdusta enää muutamia tuhansia. Tiesin ettei nousu voi jatkua loputtomiin. Mulla on paaaaaaaljon rahaa millä ostaa, mutta vielä odottelen, paria yhtiötä ostin pienesti, olis pitänyt vielä niiden kanssa odottaa. Ale on kuin karkkikauppaan menisi ison setelin kanssa ja saisi valita ihan mitä vain :). Ihanaa :).

Vierailija
102/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle naureskeltiin, kun kerroin viikko sitten myyneeni kaikki omistukseni. Siinä vaiheessa olin menettänyt muutamia satasia, mutta suunta näytti selvältä. ONNEKSI MYIN! :D Jäin kaiken kaikkiaan vielä kivasti voiton puolelle ja nyt odottelen rauhassa, että koronahysteria alkaa levitä USA:ssa ja lasku kiihtymään. Sitten vasta alan ostamaan vähän kerrallaan myymiäni rahastoja takaisin. Nyt voi olla historiallinen paikka tehdä isoja voittoja, kunhan vaan tajuaa hypätä kelkasta pois ennen kuin ollaan ihan pohjalla.

Samoin! Osakesalkku oli ennen romahdusta enää muutamia tuhansia. Tiesin ettei nousu voi jatkua loputtomiin. Mulla on paaaaaaaljon rahaa millä ostaa, mutta vielä odottelen, paria yhtiötä ostin pienesti, olis pitänyt vielä niiden kanssa odottaa. Ale on kuin karkkikauppaan menisi ison setelin kanssa ja saisi valita ihan mitä vain :). Ihanaa :).

Vesi kielellä odottelen pörssien aukeamista. S&p 500 (suurin omistukseni ennen romahdusta) lähes pystysuorassa luisussa viime päivät, toivottavasti meno jatkuu tänään, niin köyhälläkin vielä mahdollisuus rikastua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan sivusta kurssikehitystä nyt. Annan toisten omistaa osakkeita rytinän aikana.

Keventelin salkusta lihavat voitot - pitkäaikaiset tuotot - kotiin vuodenvaihteen ja helmikuun välisenä aikana.

Vierailija
104/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tehdään shorttaamalla rahaa. Kannattaa tutustua aiheeseen! T. Tällä viikolla tuhtia tiliä takonut.

Vierailija
105/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tehdään shorttaamalla rahaa. Kannattaa tutustua aiheeseen! T. Tällä viikolla tuhtia tiliä takonut.

Jotta voisit tehdä tuhtia tiliä, osakkeiden pitäisi ensin nousta.

Vierailija
106/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voisit tehdä tuhtia tiliä, osakkeiden pitäisi ensin nousta.[/quote]

Ei taida termi shorttaaminen olla tuttu sinulle.

Vierailija
107/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta voisit tehdä tuhtia tiliä, osakkeiden pitäisi ensin nousta.

Ei vaan myyt nyt olemattomia osakkeita, jotka ostat ennen päivän päättymistä (toivottavasti) halvemmalla.

Vierailija
108/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hiipi aikoja sitten jo. Viikko sitten hiipi hämärään.

Juilii vain nykyään. Peräaukko sykähtelee aika-ajoin, silloin pitää käydä katsomassa miten rahat voi.

Voi voi. Nyt ei enää kestä edes katsoa. Silloin tällöin sykähtelee ilkeästi. Ikään kuin jotain olisi tuloillaan, mutta kuitenkin menoillaan.

Ei tiedä miten päin tässä oleilisi. Vai oleilisiko ollenkaan.

Millä tavoin olette rauhoitelleet itseänne kun pelko hiipi persuuksiin osakemarkkinoilla?

Vierailija
109/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyty suurin osa ja odotan laskua vielä että ostan ne uudelleen halvemmalla takaisin. Tämän hetkisen tappion voin vähentää muista pääomatuloista. Suosittelen samaan kaikille. 

Vierailija
110/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitko veroseuraamukset? Verot ja palkkiot veivät tällä myynnillä sinun rahasi... Ei kannattaisi?

Vierailija
111/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa milloin kannattaa ostaa.

Vierailija
112/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti Helsingin pörssin historiassa ei ole ollut yhtään kertaa, jossa hyvin hajautettu osakesalkku ei olisi noussut takaisin samaan arvoon 10 vuoden sisällä. Kun sijoittaa vähintään 10 vuoden tähtäimellä, ei ole mitään syytä panikoida nyt.

Vierailija
113/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitko veroseuraamukset? Verot ja palkkiot veivät tällä myynnillä sinun rahasi... Ei kannattaisi?

Ei salkku ole kovin suuri ollut koskaan, vasta pari viimeistä vuotta innostunut kunnolla sijoittamisesta. Ennakoin tätä romahdusta ja se kannatti. Lisäksi olen tehnyt pari huonoa sijoitusta ja möin ne tappiolla pois ja sain vähennystä. Säälin isojen salkkujen omistajia, pitää olla lujat hermot nyt.

Vierailija
114/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyntitoimeksiannot maksoivat yhteensä 60e ja voitoista menee tietty verot, mutta plussan puolelle jäin selvästi. Toinen vaihtoehto olisi ollut menettää tonnitolkulla rahaa, joten todellakin kannatti ja kannattavuus vain näyttäisi paranevan koko ajan.

t. eri

Vierailija
115/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tulevat alas. Nyt kun ostaa halvalla ja myy myöhemmin kalliilla tekee taas mukavan tilin.

Vierailija
116/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa milloin kannattaa ostaa.

Sen päätöksen joudut valtettavasti tekemään ihan itse. :D

Vierailija
117/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut, että noin kolmasosa arvosta voi lähteä pois. Sellaista se on.

Vierailija
118/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti Helsingin pörssin historiassa ei ole ollut yhtään kertaa, jossa hyvin hajautettu osakesalkku ei olisi noussut takaisin samaan arvoon 10 vuoden sisällä. Kun sijoittaa vähintään 10 vuoden tähtäimellä, ei ole mitään syytä panikoida nyt.

Mikäs siinä, jos ei halua sijoituksilleen lainkaan tuottoa ja on aikaa tuhlattavaksi. Tai sitten voisi vaan unohtaa sen itsepäisen sijoitusstrategian ja minimoida tappiot, kun se on vielä mahdollista. Ainakaan en tule jäämään tappiolle siitä syystä, että tajusin myydä omistukseni jo päiviä sitten. Sen sijaan voi olla mahdollisuus tuplata sijoitusomaisuus, jos meno jatkuu tämän kaltaisena.

Vierailija
119/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen ottipaikkoja kaikessa rauhassa. Näinä päivinä seuraan sivusta osakemarkkinoita. T. Pohjaonkija.

Vierailija
120/242 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole kapitalisaatiosopimusta, kun pelkäätte veroseuraamuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi