Kaksi laskiaispullaa maksaa marketissa palttiarallaa 25 markkaa
Kommentit (138)
Ostin Fazerin alennuspullat Lidlistä. About 1,20 egee jäi hinnaksi per kappale. Oli ihan siedettävä hinta mielestäni. Ja pullat vielä ihan hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno EU.
Ennen liittymisäänestystä meille vakuutettiin että ruuan hinta laskisi.Ja suomalaiset uskoivat? Itse en uskonut, meitä manipuloitiin - minuun se tosin ei tehonnut.
Joka tapauksessa 25 mk kahdesta pullasta ei ole vielä kohtuuton hinta. Nehän ovat vain herkkuja, eivät oikeaa ruokaa. Ei ole siis pakko ostaa. Yrittäjän pitää kuitenkin elää.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Fazerin alennuspullat Lidlistä. About 1,20 egee jäi hinnaksi per kappale. Oli ihan siedettävä hinta mielestäni. Ja pullat vielä ihan hyviä.
Ettei vaan ollut ecua? Sua viilattiin nyt linssiin, eri kurssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno EU.
Ennen liittymisäänestystä meille vakuutettiin että ruuan hinta laskisi.Ja suomalaiset uskoivat? Itse en uskonut, meitä manipuloitiin - minuun se tosin ei tehonnut.
Joka tapauksessa 25 mk kahdesta pullasta ei ole vielä kohtuuton hinta. Nehän ovat vain herkkuja, eivät oikeaa ruokaa. Ei ole siis pakko ostaa. Yrittäjän pitää kuitenkin elää.
Onko sulla vieläkin markkoja?
Haloo sinne korpeen. Onko siellä näkynyt muita ihmisiä?
Tiedoksi sinne, että Koivisto ei enää ole presidentti.
Ja NL on hajonnut 1990.
Voit tulla esiin, maata ei ole miehitetty
Mikä maa, mikä valuutta? Täällä Suomessa en maksa mitään. :D
Paljonkohan maksaisivat suhteessa vuoden 1808 kruunun kurssiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno EU.
Onko sulla vieläkin markkoja?
Ei.
Muistan elävästi ostaneeni laskiaispullan kahvilasta hintaan 4,50 mk vuonna 93 tai 94. Eli reilusti alle euron.
Kyllä ruunebärin tortut oli kalliita, kun tuplapakkaus maksoi 45 korinttia! Vaadin kauppoihin vain yhtä valuuttaa! Rahapussi repiää kohta.
Ja mun palkka 38 500 markkaa. On varaa ostaa nisua.
Kannattaa ostaa järkevästi. Kaikilla ei enää ole varaa herkkuihin. ts. ei herkkuja. Pysyy ainakin hoikkana. Kannattaa aina hakea hyvät puolet asioista jos osaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ruunebärin tortut oli kalliita, kun tuplapakkaus maksoi 45 korinttia! Vaadin kauppoihin vain yhtä valuuttaa! Rahapussi repiää kohta.
No jos olisi ollut kymmenen oravannahkaa, ei olisi mahtunut lompsaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun palkka 38 500 markkaa. On varaa ostaa nisua.
Voisitko vaihtaa mulle markkoja, tahtoo laskiaispullia?
Ei paha, kun nettopalkka noin 15 000 mk/kk ;)
Vierailija kirjoitti:
Muistan elävästi ostaneeni laskiaispullan kahvilasta hintaan 4,50 mk vuonna 93 tai 94. Eli reilusti alle euron.
Vertaa ovatko tulosi nousseet tänä aikana yhtä paljon samassa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olisi ollut kymmenen oravannahkaa, ei olisi mahtunut lompsaan mitenkään.
Mulla on oravan- ja piisaminnahat aina repussa, en oo nääs mikään köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa järkevästi. Kaikilla ei enää ole varaa herkkuihin. ts. ei herkkuja. Pysyy ainakin hoikkana. Kannattaa aina hakea hyvät puolet asioista jos osaa.
Lihavuudesta voi tulla statussymboli, kuin barokkiaikana.
Laihuus voi alkaa merkitä sitä, että ihmisen katsotaan kuuluvan rupusakkiin.
Pitää suhteuttaa siihen että jos palkka käännettäisiin markoiksi olisi sekin noin 12000 markkaa kuussa keskimäärin. Työmarkkinatukikin olisi 3200.
Huh, onneksi lähikaupassa 2 laskiaispullia maksoi vain 4€, ei mulla olisi markkoja ollutkaan.