Kaksi laskiaispullaa maksaa marketissa palttiarallaa 25 markkaa
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Ja ne pullat ovat pelkkää vehnää, säilöntäainetta ja palmuöljyä. On siinä hötöllä katetta.
Laskiaispullat jopa teen itse, vaikka yleensä inhoan itse leipomista. On pakko, ei enää myydä elintarvikkeeksi kelpaavia.
Löysääs vähän. On ihan OK toisinaan vetää naamaan palmuöljyvehnähöttöä ja vaikka irttareita tai hermomyrkky kaljaa sun muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inflaatio on kyllä ap:n saamaa palkkaa tai tukiaisia nostanut niin paljon, ettei kannata enää markkoihin verrata.
"Vierailija kirjoitti:
Ennen euroa, tienasin elektroniikkateollisuudessa linjahommissa n. 63-67mk tunti+lisät. Ei vaadittu mitään koulutusta, palkka alkoi juoksemaan heti, työssä perehdytettiin ja koulutettiin, työtahti oli verkkaista vrt. nyky tahtiin lähes joka alalla (siihen maailman aikaan oli vielä urakkapalkka urakkatäistä, nykyään on pieni tuntipalkka, mutta odotetaan urakkatahtista työtahtia) etc.
On ne ajat muuttuneet, mutta palkat pysyneet monilla aloilla samana tai jopa huonontuneet ja työolosuhteet ja tahti etc. menneet huonompaan suuntaan.
Tämä siis vuonna 1996-1997, että siitä sitten vain nykyajan duunarit vertaamaan sitä, että miten on palkat siitä kehittynyt, sekä työtahti ja olosuhteet etc."
Tämä!
Jos haet pakastealtaasta pussin vehnäpullia ja lykkäät uuniin niin ei ole vaivalloista. Kaupasta mukaan myös rasia mieleistä marmeladia/mantelimassapötkö ja kermapurkki, senkin saa vaahtona jos ei vispaus kiinnosta. Tulee hyvää ja eipä maksa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos haet pakastealtaasta pussin vehnäpullia ja lykkäät uuniin niin ei ole vaivalloista. Kaupasta mukaan myös rasia mieleistä marmeladia/mantelimassapötkö ja kermapurkki, senkin saa vaahtona jos ei vispaus kiinnosta. Tulee hyvää ja eipä maksa paljon.
Olemme kahden opiskelijan talous, joten rahaa ei paljoa ole. Haluamme yhden pullan per naama. Leipomon valmistamat pullat ovat parempia, kuin jos itse kyhäisin ne pakastepullista.
Ei ole vaivan arvoista, parempi maksaa 5 e kahdesta hyvästä pullasta.
Kananmunien hinta laski kun liityttiin EUhun. Kananmunat ovat tosi terveellisiä - yksi kananmuna vastaa 6 litraa perunoita kuvainnollisesti.
Jos syö 3 kananmunaa/ vrk, pärjää hyvin. Siihen vähäsen leipää ja tuoremehua niin ei hätää. Ja pysyy hoikkana. Kiitos EU <3
About (suom. noin) > abouttiarallaa > bouttiarallaa, bauttiarallaa, öpauttiarallaa, pauttiarallaa... Mitä tahansa, mutta ei palttiarallaa. Ei se mistään Baltiasta tule.
Ja juu, asiasta olen samaa mieltä miltei kaikkien edellisten kanssa: Kallista mössöä ovat. Jätän väliin, kun en viitsi tehdä itse. Ja markka takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa? Mikä on sen maan markan kurssi euroon?
5,95 Suomi
Ei ole enää 5,95 vaan 4,5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on vielä markat käytössä??
Palkat ovat ainakin monilla duunari aloilla pysyneet suunnilleen samana ja jopa laskeneet siitä, kun siirryttiin euroihin, joten tuolla tavalla markoiksi muuttamalla huomaa, miten ne hinnat on nousseet ja ostovoima sen kuin laskenut.
Älä puhu potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa? Mikä on sen maan markan kurssi euroon?
5,95 Suomi
Ei ole enää 5,95 vaan 4,5
No kun se euro oli vuonna 2001 6mk niin se on niin, aina ja iänkaikkisesti, ku minä muistan että oli 6mk, nih!
Mä oon ostanu monen eri valmistajan. Fazerin pullat aivan järkyttävää kuraa, mutta pienemmiltä toimijoilta on löytynyt ihan asiallisia. Rahaa näihin kokeiluihin on valitettavasti palanut. Mieluummin maksan 6€ kahdesta hyvästä kuin 3€ kahdesta luokattoman huonosta.
Ja ei, itse tekeminen ei ole vaihtoehto. Mutta voisin maksaa jollekin kotitekoisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti inflaatio on tuntematon käsite av-palstalla. Peruskoulun taso on ilmeisen heikko.
Inflaation voimme sivuuttaa laskemalla palkan laskiaispullissa. Jos pullia saa nyt puolet vähemmän kuin 30 vuotta sitten, se on huono.
Tämä. Tässä on asian ydin.
Työkokeilijan yli puolen päivän palkka
Maistoin valmiita laskiaispullia, hyi, mauttomia ja kuivia. Huom. Kahden eri valmistajan.
Tein itse ja olivat tosi hyviä. Oli niissä kyllä vähän hommaa tosin, tai että aikaa meni lähes 3 tuntia kun piti kohottaa kunnolla ja antaa jäähtyä. Ja sitten halusin vielä kauniin kermapursotuksen.
Lopulta söin itse vaan yhden, ja senkin vasta seuraavana päivänä, koska ei enää tehnyt mieli makeaa kun olivat valmiina. Lapset söivät kaksi ja annoin loput sukulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU-uskovaiset rakastaa kalliita hintoja ja globalismia.
He ovat myöskin mielellään antamassa suomalaisten veronmaksajien rahat ulkomaalaisille erilaisina tulonsiirtoina.Eikö ruuan hinta ole lähinnä laskenut EU:u myötä?
Ei tod.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilijan yli puolen päivän palkka
Saa laskiaispullan ja kahvin ja voi käydä kerran vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU-uskovaiset rakastaa kalliita hintoja ja globalismia.
He ovat myöskin mielellään antamassa suomalaisten veronmaksajien rahat ulkomaalaisille erilaisina tulonsiirtoina.Eikö ruuan hinta ole lähinnä laskenut EU:u myötä?
Ei tod.
Vähintäänkin tuplaantunut
Vierailija kirjoitti:
About (suom. noin) > abouttiarallaa > bouttiarallaa, bauttiarallaa, öpauttiarallaa, pauttiarallaa... Mitä tahansa, mutta ei palttiarallaa.
Tämä!
Markka aikana maksoivat 10mk/kpl niin siihen kun tulee korotukset päälle, niin ihan normi hinta v. 2020, jos vertaa v 1999 hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Markka aikana maksoivat 10mk/kpl niin siihen kun tulee korotukset päälle, niin ihan normi hinta v. 2020, jos vertaa v 1999 hintoihin.
Ei vaan 5mk kpl
TÄMÄ.