Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset ihmiset postailevat LinkedInissä työajalla?

Vierailija
25.02.2020 |

KUka heille maksaa siitä? Tyhmimmät kuvat jotain lautasia konferenssi-illalliselta. Herää pahvi. Ketään ei kiinnosta syömisesi LinkedInissä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn-ikkunaa voi pitää peittelemättä auki koneellaan työajalla. Moni ei kehtaa pitää Facebookia tai vastaavaa, toki jotkut kehtaa. Yhdessä paikassa missä olin töissä, niin yksi asiantuntija luki koko ajan Ilalehteä ja Iltasanomia koneellaan. Eikä peitellyt asiaa yhtään. Oli ihan pätevä työntekijä sinänsä.

Vierailija
2/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedinistä on mennyt se juttu näiden urpojen takia. Olen huomannut arvottavani näitä jatkuvasti tyrkkyspostaajia alemmaksi esim. rekryissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin saattaa kuulua työnkuvaan. Esim. it-alalla ja hr-alalla ihmisillä voi kuulua joillakin ihan työnkuvaan tuon palvelun käyttö ja esim. it-alan asiantuntijat voivat mainostaa tavallaan myös omaa firmaansa samalla. Yleensä kyseessä arkkitehti-tason ihmiset.

Vierailija
4/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu työnkuvaan b2b-myynnissä. Työnantaja maksaa, pahvi. Sehän tapahtuu työajalla. 

Vierailija
5/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monella, muidenmuassa minulla, se kuuluu työn kuvaan.

T: liiketoiminnan kehityspäällikkö

Vierailija
6/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän tuolla kehutaan joko itseä (eli brändätään itseä), tai kehutaan omaa työyhteisöä (hyvä me!) tai sitten kehutaan omaa työnantajaa (eli nuoleskellaan oma työnantajaa). Kukaan ei uskalla kritisoida mitään.

Vierailija
7/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehumis- ja esilläoloforum.

Koomisimpia ovat mielestäni olleet nuori mies, jolla oli pankkitausta. Hän markkinoi itseään kuukausitolkulla LinkedInissä työajalla - saamistaan kielloista huolimatta - ja hänelle tarjottiin työtä useista eri yrityksistä. Mielestäni hän oli liero, mutta näköjään suosittu liero. 

Toinen nuori mies toimi kiinteistöjen parissa ja esitteli ranteessaan kolmea luksuskelloa - yhtä aikaa. :D

Käsittämättön hauska forum, jossa käyn työajan jälkeen. 

Vierailija
8/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn kuva = kuva työstä? Vai työnkuva?

Pidän ilahduttavana pärjäämistäsi liike-elämässä, palstamies.

Vierailija
9/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla meillakin saa olla LinkedInissa tyoajalla, siella seka pidetaan ylla meidan firman tunnettuutta, etta jaetaan tietoa sidosryhmien kanssa. Lisaksi verkostoidutaan. Se on ihan pateva yrityksen somekanava. 

Vierailija
10/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyjät LinkedInissä, luuserit mammapalstalla.

Vierailija
11/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kuva = kuva työstä? Vai työnkuva?

Pidän ilahduttavana pärjäämistäsi liike-elämässä, palstamies.

:D. Nainen. Palstanainen. 43 v. Pidän ilahduttavana patavanhoillista ja stereotyyppistä ajatusmaailmaasi. Ja b2b-liiketoiminnassa yrityksen brändin rakentaminen sosiaalisen median kanavissa myös omia tilejä hyödyntäen kuuluu työnkuvaan (tällä kertaa typoitta) eli työtehtäviin. Ja usko tai älä, se on erittäin toimiva tapa - ihan kokemuksesta voin kertoa. Se, ettet sinä jotain tiedä tai edes osaa kuvitella, ei tarkoita, etteikö se olisi niin.

Vierailija
12/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestyjät LinkedInissä, luuserit mammapalstalla.

Aloittaessan työt vilpittömästi uskoin, että menestyminen liittyy ahkeruuteen.

Erehdyin.

Menestyminen liittyy lipevyyteen, jonka osa ihmisistä hallitsee erittäin hyvin. Esimieheni oli aikoinaan henkilö, joka myi taitavasti. Miehen varsinainen vahvuus liittyi toimitusjohtajan egon lipomiseen. Menestystä riitti, kunnes tj vaihtui ja oli seuraavan lipomiskohteen vuoro. Huikeaa toimintaa!

Suositus: ole lipevä mm. LinkedInissä. Muista, että lipevyys on erittäin hyvä osa työnkuvaa. 

Vierailija
13/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän tuolla kehutaan joko itseä (eli brändätään itseä), tai kehutaan omaa työyhteisöä (hyvä me!) tai sitten kehutaan omaa työnantajaa (eli nuoleskellaan oma työnantajaa). Kukaan ei uskalla kritisoida mitään.

Joo, miksi ei ole mitään krittikkiä? Ihan naurettavaa, kun jengi painaa peukkua tutuillleen. 

Vierailija
14/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pÖhINäÄ

Vierailija
15/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa liiketoiminnan kehitykseen kuuluu myös mammojen sivistäminen vauvapalstalla arkipäivisin kello yhden korvilla. Kuinkas sitä paremmin taitaisi lounastaukonsa/sairaslomapäivänsä/lomapäivänsä/vanhemmuusvapaansa kehityspäällikkö käyttääkään. 🥰 Tämä on juuri sitä esimerkillistä hyvää pöhinää!

Vierailija
16/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa liiketoiminnan kehitykseen kuuluu myös mammojen sivistäminen vauvapalstalla arkipäivisin kello yhden korvilla. Kuinkas sitä paremmin taitaisi lounastaukonsa/sairaslomapäivänsä/lomapäivänsä/vanhemmuusvapaansa kehityspäällikkö käyttääkään. 🥰 Tämä on juuri sitä esimerkillistä hyvää pöhinää!

Mammapalsta pöhisee myös LinkedInissä. Tätä eivät kaikki lahjattomat tiedä. :D

Vierailija
17/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounastauko, kahvitauko, huono sää lomalla tai vapaapäivä ja sairausloma ovat ainakin itselläni niitä parhaita hetkiä vauvapalstailla. Mutta täällähän epäillään toki jokaista, joka uskaltaa kertoa, ettei ole kaupan kassa, kotiäiti tai muun hyväksyttävän "ammattikunnan" edustaja. Kun eihän kukaan oikeasti voi olla vauvapalstalla, jos on menestynyt - paitsi tietysti se arvostelija itse.

T: Myyntijohtaja kahvitauolla

Vierailija
18/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat mammat kitisee, kun ei oo yhtään reilua, että joku kuitenkin tosi paljon mammoja tyhmempi ällö nuoleskelija menestyy työelämässä, kun itse joutuvat kituuttamaan, vaikka ovat mielestään niin paljon älykkäämpiä ja parempia kaikessa :D. Säälittävää katkeruutta ja kadehdintaa, kuten vauvapalstan henkeen tunnetusti kuuluu. 

Vierailija
19/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounastauko, kahvitauko, huono sää lomalla tai vapaapäivä ja sairausloma ovat ainakin itselläni niitä parhaita hetkiä vauvapalstailla. Mutta täällähän epäillään toki jokaista, joka uskaltaa kertoa, ettei ole kaupan kassa, kotiäiti tai muun hyväksyttävän "ammattikunnan" edustaja. Kun eihän kukaan oikeasti voi olla vauvapalstalla, jos on menestynyt - paitsi tietysti se arvostelija itse.

T: Myyntijohtaja kahvitauolla

Ai, minä olen luullut että täällä on kaikki hoitajia. Paitsi kun kysellään tuloista tai koulutustasosta niin palsta täyttyy kirurgeista, toimareista ja kolminkertaisista tohtoreista.

Vierailija
20/21 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerat mammat kitisee, kun ei oo yhtään reilua, että joku kuitenkin tosi paljon mammoja tyhmempi ällö nuoleskelija menestyy työelämässä, kun itse joutuvat kituuttamaan, vaikka ovat mielestään niin paljon älykkäämpiä ja parempia kaikessa :D. Säälittävää katkeruutta ja kadehdintaa, kuten vauvapalstan henkeen tunnetusti kuuluu. 

Nuoleskelu on ällöä, olipa äo ihan mitä tahansa.

Ymmärrän hyvin, ettet ymmärrä.

Onnea jatkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi