Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela pyytää tositteellista selvitystä, mutta asunnonvälittäjät sanovat ettei heillä ole sellaista dokumenttia??

Vierailija
25.02.2020 |

Mitä tässä nyt pitää tehdä...Kela on pyytänyt toimeentulotukihakemukseen seuraavat asiat:

"- Selvitys edullisemman asunnon hakemisesta; kopiot
rajauksettomista asuntohakemuksista usealta
vuokravälittäjältä, kunnalta ja yksityisiltä
- Tositteellinen selvitys, mikäli paikkakunnalla ei ole
saatavilla kohtuuhintaista asuntoa tai et ole ottanut sitä
vastaan"

Kun kysyin kelasta mikä tositteellinen selvitys on, sain vastaukseksi:

"Tositteellisella selvityksellä tarkoituksella vuokravälittäjän tekemää asiakirjaa, jossa todetaan että sinulle ei ole tarjottu kohtuuhintaisia asuntoja."

Nyt kun olen ollut yhteydessä asunnontarjoajiin, joille minulla on asuntohakemus, (esimerkiksi LUMO ja SATO)
he sanovat ettei heillä ole tällaista dokumenttia tarjota.

Kela pyytää mahdotonta? Nytkö he sitten hylkäävät toimeentulotukihakemukseni : (

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kuvakaappaukset käydyistä sähköpostikeskusteluista jossa toteavat ettei tällaista selvitystä ole mahdollista saada.

Vierailija
2/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joo hankalan kuuloista koska mitään ilmoitusta tms. ei yksinkertaisesti tule jos mitään ei ole tarjolla :D Käsittelijä tuntuu olevan vähän pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joo hankalan kuuloista koska mitään ilmoitusta tms. ei yksinkertaisesti tule jos mitään ei ole tarjolla :D Käsittelijä tuntuu olevan vähän pihalla.

Vierailija
4/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoittaisit dokumentin itse ja pyytäisit vuokravälittäjältä allekirjoituksen? Esim.

"Pyynnöstä todistan, että Maija Meikäläinen on hakenut Vuokra-Asunto Oy:ltä kohtuuhintaista (xxx €/kk) asuntoa, mutta emme ole pystyneet tarjoamaan hänelle sellaista.

Paikkakunta ja päivämäärä, allekirjoitus"

Vierailija
5/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan helpompaa vaan tienata itse rahansa kerjäämisen sijaan?

Vierailija
6/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin kuvakaappaukset käydyistä sähköpostikeskusteluista jossa toteavat ettei tällaista selvitystä ole mahdollista saada.

Toinen oli puhelinkeskustelu, ja toinen SATO:n sivulla asiakaspalveluchatissa käyty keskustelu.

ap

Vierailija
7/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto olisi ottaa vastaan se kielteinen toimeentulotukipäätös ja tehdä siitä hallintokantelu, koska päätöksen tekijä vaatii dokumenttia, jota ei ole mahdollista saada.

Vierailija
8/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen oli puhelinkeskustelu, ja toinen SATO:n sivulla asiakaspalveluchatissa käyty keskustelu.

ap

No sitten vaan laitat sinne saman pyynnön sähköpostilla...

Vierailija
9/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee ne helvetissä keksiiki ..

Zinc

Vierailija
10/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja maksa itse vuokrasi ja muut elantomenosi.

Vierailija
11/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee tuon voisi olettaa niin, että sinun pitäisi vain todistaa ettei paikkakunnalla ole ollut halvempia asuntoja, esimerkiksi vaikka googlettamalla asuntotarjonta jostain vuokraovi.com ja ettei siellä ole edullisempia asuntoja.

Vierailija
12/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja ja elättäjäsi kirjoitti:

Sinulla on ilmeisesti tarjota minulle lisätienestiä, jotta en tarvitse enää toimeentulotukea.

Voisitko kertoa mihin tulen, mitä teen ja paljonko maksat.

ap

Vierailija
13/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein ainahan siitä tulee tosite heti, kun olet hakemuksen tehnyt, ja joissain paikoissa on sisäänkirjautumismahdollisuus ja sieltä voi katsoa/muuttaa hakemusta.

Vierailija
14/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen idea on muuten se, että lähetät edullisemmasta asunnosta hakemukset kaikkialle ja otat niistä kuvat. Lähetä myös sähköpostia ja kysyt, onko edullisempaa asuntoa tarjolla. Jos he vastaavat ettei ole, siinä on todiste.

Vierailija
15/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai se käsittelijä tekee tuon ihan vittumaisuuttaan, näitäkin on.

Vierailija
16/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan helpompaa vaan tienata itse rahansa kerjäämisen sijaan?

Pahoittelen, oli aika hankalaa rankkojen syöpähoitojeni aikana. 

Toisaalta työhistoriaa oli enemmän kuin sinulla tulee koskaan olemaan. 

ohis

Vierailija
17/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja ja elättäjäsi kirjoitti:

Miltä tuntuu elättää puoli maailmaa suomalaisen köyhän lisäksi surkealla palkallasi? Varmaan ottaa päähän, tyhmä.

Vierailija
18/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ne tarjotut asunnot kirjallisena. Siitä näkyy mitä on tarjottu. Toinen vaihtoehto on soittaa kelan asiakaspalveluun ja kysyä asiaa. Voit nauhoittaa puhelun, mutta mainitse tämä heti puhelun alussa. Kerro että olet pakotettu tähän kun Kela ei neuvo asian hoitamiseksi.

Vierailija
19/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein ainahan siitä tulee tosite heti, kun olet hakemuksen tehnyt, ja joissain paikoissa on sisäänkirjautumismahdollisuus ja sieltä voi katsoa/muuttaa hakemusta.

Niin mutta tässä tapauksessa Kela epäilee, että ap:lle on tarjottu edullisempaa asuntoa eikä hän ole ottanut sitä vastaan. Milläpä sen todistat?

Vierailija
20/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ennen saanut tuollaista dokumenttivaatimusta, enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saavan.

Myöskään google ei kertonut asiasta mitään.

Tulee tosiaan mieleen, että käsittelijä kettuilee minulle...Mihin voi tehdä kantelun, jos asia niin on?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi