Loukkaantuisitko tällaisesta?
Meillä on töissä porukka, kenen kanssa käydään samaan aikaan syömässä, joskus myös vapaalla nähdään. Itsekin tässä olen. En ole porukan äänekkäin, mutta en myöskään ihan hiljainen. Porukassa on näitä äänekkäitä, joten en itse sitten aina viitsi yrittää puhua siihen samaan juttuun. Kuitenkin siis juttelen kyllä muuten. Nyt pariinkin kertaan eri henkilöiden toimesta kuullut tämän. Että ai niin Riikkakin oli täällä, en meinannut huomata/muistaa. Olen lähinnä naurahtanut, enkä nyt sinänsä loukkaantunut. Lähinnä ihmettelen miksi noin edes tarvitsee sanoa. Tai itse en ainakaan ääneen noin sanoisi. Ja toki se välillä ärsyttää, että sinut unohdetaan heti, jos et ole kokoajan äänessä.
Kommentit (13)
En loukkaantuisi, mutta pitäisin sanojaa tyhmänä ja sivistymättömänä. Ei tuollaista tarvitse sanoa kenellekään.
Meillä on samanlainen porukka. Tai siis porukka, jossa yhdellä on kantavin ääni ja lopuksi kahvitauko menee hänen juttuja kuunnellen kuin opetuslapset rivissä. Ja olisi kyllä ihan kiva välillä, että hän huomaisi myös muun porukan. Mutta ei, jos joku saa aloitettua jonkun oman jutun kertomisen, alkaa tämä puhua päälle vain vähän liipaten aihetta ja taas mennään. Ja luulen että porukka olisi ihan helpottunut, jos hän edes joskus sanoisi ettei huomaa muita. Teidän papupadalla on vielä jonkinlaiset käytöstavat!
En loukkaantuisi, vaan nauraisin mukana ja sanoisin, että olen niin pieni, että ei minua oikein näy sinun takaa.
En loukkaantuisi, vaan ajattelisin, että sanoja on moukka. En toki sanoisi tätä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on samanlainen porukka. Tai siis porukka, jossa yhdellä on kantavin ääni ja lopuksi kahvitauko menee hänen juttuja kuunnellen kuin opetuslapset rivissä. Ja olisi kyllä ihan kiva välillä, että hän huomaisi myös muun porukan. Mutta ei, jos joku saa aloitettua jonkun oman jutun kertomisen, alkaa tämä puhua päälle vain vähän liipaten aihetta ja taas mennään. Ja luulen että porukka olisi ihan helpottunut, jos hän edes joskus sanoisi ettei huomaa muita. Teidän papupadalla on vielä jonkinlaiset käytöstavat!
Kaikkeen te muut suostutte ja vieläpä usein.
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantuisi, vaan nauraisin mukana ja sanoisin, että olen niin pieni, että ei minua oikein näy sinun takaa.
Minä voisin sanoa juuri noin, jos tuollainen rilanne tulisi. Olen 158 cm pitkä siro nainen ja yleensä muut naiset ovat minua aina isompia.
Meillä näitä hölöttäjiä on siis useampi, joten välillä ei edes saisi suunvuoroa, mutta kyllä yleensä jotenkin juttuun osallistun. Ja pienemmällä porukalla jos ollaan, sitten enemmän. Ja en sinänsä loukkaantunut, lähinnä ihmettelin, kun nyt lyhyen ajan sisällä tuo tuli pariin kertaan, eri ihmisiltä. Ja ehkä sekin on, että tosiaan välillä minut ikäänkuin unohdetaan, vaikka kyllä minut sitten mukaan pyydetään noihin illanviettoihin ym. Minulla ei ole ollut aikuisena juurikaan kavereita, joten vähän itsekin ulalla. Ja uusi työporukka, mutta onneksi kaikki on samalla viivalla, kun koko paikka vasta aloitti täällä alkuvuodesta.
Toisesta ketjusta lainaus - JOMO eli joy of missing out. En käy kahvituntihölötyksissä enkä ryhmänä lounailla saati että viettäisin iltoja työporukalla. Ajatuskin puistattaa.
Kerää rohkeutta ja sano ensi kerralla, että "Olenhan minä, mutta en saa suunvuoroa, (kun sinä olet kokoajan äänessä.)"
En.