VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat ilmeisesti selvinneet videokontrollikokeesta puhtain paperein? Se oli kyllä sen verran omituisesti toteutettu, että ei sillä kyllä ketään vilpistä käräyttäisikään. 🙈
Joo siis mikä homma, että sanotaan kontrollin koskevan vakava-KOETTA eikä se sitten koske lainkaan sitä 😂😂 En todellakaan ois läpäissyt sitä, ellen olisi kertaillu materiaaleja vakavan jälkeen.
Pääsin suorittamaan monialaisia luokanopettajan opintoja! Mahtavaa! Olen siis aineenopettaja, tehnyt jonkin verran sijaisuuksia alakoulussa ja todennut, että mieluiten opettaisin siellä. Tämä oli kolmas kerta, kun pyrin luokanopettajan monialaisiin ja pääsin! Toivottavasti luokanopettajana olisi helpompi saada vakituinen opettajanpesti kuin aineenopettajana...
Vierailija kirjoitti:
Sain 100,64 ja pääsin sisään Rauman vakaan. En ole ensikertalainen.
Siis miten on mahdollista, et mulla on sama haku, Rauma ja ei-ensikertalainen, pisteitä enemmän ja SILTI mulla lukee että valinta kesken!?! Mikä tässä nyt mättää???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten on mahdollista, et mulla on sama haku, Rauma ja ei-ensikertalainen, pisteitä enemmän ja SILTI mulla lukee että valinta kesken!?! Mikä tässä nyt mättää???
Onko sulla Tampete ykkösenä? Jos on, niin luultavasti ensin odottaa pääsetkö sinne ennen kuin varmistavat ton Rauman paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä pisteitä. Omat pisteet oli enemmän kuin alin hyväksytty pistemäärä vakaan, mutta silti en saanut opiskelupaikkaa. Mitä ihmettä?
Sama juttu... mut sielä taitaa lukea et jokaisesta osa-alueesta pitää saada väh. 4 pistettä päästäkseen
No just. Sain hyvät pisteet kaikista muista paitsi yhdestä vähän alle 4. Enkä edes ymmärrä miks.
Mistä osiosta sait alle 4 pistettä?
Motivaatio. Oon jo vuosia ollut päiväkodissa lastenhoitajana ja todellakin ala on mun juttu ja haluan sitä opiskella. Miten niin mulla ei ole motivaatioo??
Kysyivätkö siitä, oletko valmis haastamaan ja muuttamaan omia näkemyksiäsi?
Eivät. Kysyivät vain, että miksi hain tähän koulutukseen.
Saako kysyä mitä vastasit siihen?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisii pisteitä te ootte saanu? Mietin vaan sitä et millä pääsi sisään keskimäärin et olinko huonoimmasta päästä sisäänpääsijöistä
Muutama desimaali alle 50... näitä ku lueskelee nii oon ilmeisesti aika viimesenä listoilla🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla Tampete ykkösenä? Jos on, niin luultavasti ensin odottaa pääsetkö sinne ennen kuin varmistavat ton Rauman paikan.
No sehän se! On Tampere ekana!! Kiitos!! Nyt helpotti, kun mietin jo, et oonko tehnyt jotain väärin haussa tai jossain... Kiitos, kiitos, kiitos!!☺️👍
Vierailija kirjoitti:
Pääsin suorittamaan monialaisia luokanopettajan opintoja! Mahtavaa! Olen siis aineenopettaja, tehnyt jonkin verran sijaisuuksia alakoulussa ja todennut, että mieluiten opettaisin siellä. Tämä oli kolmas kerta, kun pyrin luokanopettajan monialaisiin ja pääsin! Toivottavasti luokanopettajana olisi helpompi saada vakituinen opettajanpesti kuin aineenopettajana...
Onnea! Missä aloitat opinnot?
Kyllä se kaksoiskelpoisuus helpottaa työnsaantia, luokanopettajille on enemmän paikkoja. Itse työllistyin heti monialaisten jälkeen ja sain nopeasti myös viran. Aineenopena tekisin varmasti vieläkin sijaisuuksia ja määräaikaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen samanmoinen! Kehtaatko kaupunkia paljastaa?
T: Se aiemmin kommentoinut turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Missä aloitat opinnot?
Kyllä se kaksoiskelpoisuus helpottaa työnsaantia, luokanopettajille on enemmän paikkoja. Itse työllistyin heti monialaisten jälkeen ja sain nopeasti myös viran. Aineenopena tekisin varmasti vieläkin sijaisuuksia ja määräaikaisuuksia.
Kiitos! Turussa aloitan. Olen pääaineena lukenut englantia, toivoisin, että työllistyminen alakouluun olisi jatkossa sitten helpompaa, kun olisi pätevyys opettaa sekä kieliä että sitten kaikkia muita alakoulun aineita. Kaikkia mahdollisia aineita olen kyllä opettanut sijaisena alakoulussa, jopa liikuntaa ja käsitöitä. Täytyykin alkaa taas kertaamaan virkkaamista ennen syksyä... :)
Oikeasti opettajan työ on ihan mahtavaa! Kuluttavaa, kyllä, silloin, kun on oppilaita, joilla on paljon haasteita, mutta työ antaa myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku! Syksyllä tavataan! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vähän hauskaa! :D Milloin olet tehnyt pedagogiset? Itse tein lv 2017-2018.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat ilmeisesti selvinneet videokontrollikokeesta puhtain paperein? Se oli kyllä sen verran omituisesti toteutettu, että ei sillä kyllä ketään vilpistä käräyttäisikään. 🙈
Joo siis mikä homma, että sanotaan kontrollin koskevan vakava-KOETTA eikä se sitten koske lainkaan sitä 😂😂 En todellakaan ois läpäissyt sitä, ellen olisi kertaillu materiaaleja vakavan jälkeen.
No niinpä! Mä kyllä sinne videolle sanoikin, että en välttämättä olisi osannut vastata tähän, koetilanne kun on niin hektinen, ellen olisi ennen kontrollikoetta selaillut aineistoa uudelleen läpi. Olin mm. jo ihan kokonaan unohtanut, mitä aineiston eka artikkeli edes käsitteli. 😅
Ja siis MINUUTTI aikaa vastata. 🤦🏼♀️😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on! Pedagogiset tein joskus kauan sitten, 2010-luvun alussa. Sittemmin olen vaihtanut pääainettakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on! Pedagogiset tein joskus kauan sitten, 2010-luvun alussa. Sittemmin olen vaihtanut pääainettakin.
Okei. Ajattelin, että se nyt vielä puuttuisi, jos oltaisiin auskultoitu samana vuonna. Mutta onnittelut paikasta ja näkemisiin! :D
Te aineenopettajat jotka haitte monialaisiin, mitä siis tuo "kulttuurinen osaaminen" tarkoitti, ja millä kysymyksellä sitä arvioitiin? Sain siitä todella huonot verrattuna kaikkiin muihin ja en saa päähäni millä sitä edes testattiin...
Minä sain soveltuvuuskokeesta reilut 115 pistettä, mutta vielä ei ole tietoa sisäänpääsystä. Olin haastattelussa hieman jäissä, eikä se mennyt ihan niin hyvin kuin olisi voinut mennä, mutta arvioin kuitenkin sen jälkeen, että meni riittävän hyvin, ja siltähän se vaikuttaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Te aineenopettajat jotka haitte monialaisiin, mitä siis tuo "kulttuurinen osaaminen" tarkoitti, ja millä kysymyksellä sitä arvioitiin? Sain siitä todella huonot verrattuna kaikkiin muihin ja en saa päähäni millä sitä edes testattiin...
Se 4. osa-alue? Multa kysyttiin, onko opetus Suomessa tasa-arvoista tms. Se kohta? Itse puhuin eriyttämisestä, kolmiportaisesta tuesta ja muistaakseni S2, pohdin kuinka erilaisuutta otetaan huomioon. Olisin voinut pohtia vielä enemmän erilaisten perheiden taustoista ja etnisyydestä ainakin. Sain 18p.
Voi että jännittää onko 82 pisteellä mitään mahdollisuuksia Tampereelle varhaiskasvatuksen puolelle. :/ Aika kovia pisteitä täälä on monet saanu. Onnea kaikille jotka jo saivat paikan! 😊
Millä pisteillä sitten pääsit? :)