Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA-koe 2020

Moikka
24.02.2020 |

Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?

Kommentit (1179)

Vierailija
961/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Helsingin yliopistoon varhaiskasvatus linjalle. Pisteet soveltuvuuskokeen kolmesta osioista yli kymmen ja kahdesta osioista 20p. Onnea myös muille kouluun päässeille.

Vierailija
962/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kans todella hyvät pisteet muista, paitsi yhdestä. Arvaan et syy oli se et kerroin vaka proffalle vaihtavani alaa. Oli siis mun arvioinnissa toinen näistä henkilöistä. Sama tyyppi päästä mut kuitenkin vakaan maximi pisteillä 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla olijat:

Olin 2h sitten varasijalla 4,mut nyt oon jo 3 varasijalla! Varmasti siis joltain varasijalta voi päästä. Älkää heittäkö pyyhettä siis kehään

Vierailija
964/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kans todella hyvät pisteet muista, paitsi yhdestä. Arvaan et syy oli se et kerroin vaka proffalle vaihtavani alaa. Oli siis mun arvioinnissa toinen näistä henkilöistä. Sama tyyppi päästä mut kuitenkin vakaan maximi pisteillä 😀

Nää on aina niin riski, vaikka musta aina pitäs olla hakijan etu, et puhuu totta. Ite sain onneks motivoituneisuudesta täydet, vaikka tosiaan kerroin siinä, et mulla on jo LO-paikka mut eri kaupungis mihin hain ja se jännitti tosi paljon.

Vierailija
965/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä pisteet on ollu alarajana eri kouluihin?

Vierailija
966/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä pisteet on ollu alarajana eri kouluihin?

Oulu LO ensikertalaiset 78.14 / ei-ensikertalaiset 79.71

Vierailija
967/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina niin riski, vaikka musta aina pitäs olla hakijan etu, et puhuu totta. Ite sain onneks motivoituneisuudesta täydet, vaikka tosiaan kerroin siinä, et mulla on jo LO-paikka mut eri kaupungis mihin hain ja se jännitti tosi paljon.

Mä sain kanssa motivaatiosta täydet, mut sitoutuneesta sain huonot. Tää proffa on arvoinut mun kandityön arvosanalla kiitettävä ja muutenkin siis antanutt hyviä numeroita mulle. Tietää kyllä ketä oon. Oon siis ihan varma, et sen vuoksi en ilmeisesti saanut yhtään pistettä sitoutumisesta, tai niin päättelin, koska mulla ei lue mitään siinä kohdassa ei edes 0. Hieman ristiriidassa mun 23p motivaatiosta😀

Vierailija
968/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jos joku pääsi Turkuun luokanopettajaksi niin ois kiva saada tuntee joku jo ennen koulun alkua! Mul on ig:ssä tili @lauranlukunurkka . Onnea kaikille muillekin jotka pääsi opiskelemaan!

Vierailija
969/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pisterajat Helsingin yleiseen?

Vierailija
970/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kanssa motivaatiosta täydet, mut sitoutuneesta sain huonot. Tää proffa on arvoinut mun kandityön arvosanalla kiitettävä ja muutenkin siis antanutt hyviä numeroita mulle. Tietää kyllä ketä oon. Oon siis ihan varma, et sen vuoksi en ilmeisesti saanut yhtään pistettä sitoutumisesta, tai niin päättelin, koska mulla ei lue mitään siinä kohdassa ei edes 0. Hieman ristiriidassa mun 23p motivaatiosta😀

Äh mulla meni sekasin, motivaatio 22 ja sitoutuneisuus 24. Mutta ompa ihan todella älytöntä toi. Tottakai vaikee just alan vaihtajilla tms. tuo, ettei sattuis tuttua henkilöä haastattelemaan, mutta musta sen pitäs olla tärkeetä et olis. Vaikka ei sais henkilökohtaset asiat vaikuttaa, nii sit ne just saattaa näkyä noin...

Vierailija
971/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis Helsingin vaka-kandin tulokset jo tulleet?

Maisteri edelleen kesken...

Vierailija
972/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis Helsingin vaka-kandin tulokset jo tulleet?

Maisteri edelleen kesken...

Kaikki (Helsingin kasvatus) kandit ovat tulleet. Mikään (Helsingin kasvatus) maisteri ei.

https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/yhteishaku/tulosten-julkaisu-p…

Vierailija
973/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä pisteitä. Omat pisteet oli enemmän kuin alin hyväksytty pistemäärä vakaan, mutta silti en saanut opiskelupaikkaa. Mitä ihmettä?

Sama juttu... mut sielä taitaa lukea et jokaisesta osa-alueesta pitää saada väh. 4 pistettä päästäkseen

No just. Sain hyvät pisteet kaikista muista paitsi yhdestä vähän alle 4. Enkä edes ymmärrä miks.

Mistä osiosta sait alle 4 pistettä?

Vierailija
974/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän viipyvät Tampereen tulokset?☹️

Vierailija
975/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä pisteitä. Omat pisteet oli enemmän kuin alin hyväksytty pistemäärä vakaan, mutta silti en saanut opiskelupaikkaa. Mitä ihmettä?

Sama juttu... mut sielä taitaa lukea et jokaisesta osa-alueesta pitää saada väh. 4 pistettä päästäkseen

No just. Sain hyvät pisteet kaikista muista paitsi yhdestä vähän alle 4. Enkä edes ymmärrä miks.

Hei! Ihan sama juttu😅 kaikis muis yli 10 pistettä ja yhdessä 3 ja rapiat ja mun mielestä vielä ihan syyttä. Tuntuu ihan paskalta

Just näin. En yhtään ymmärrä miten ne voi tulkita mun ton yhden vastauksen ihan päin persettä. Ihan mielivaltasta!

Vierailija
976/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motivaatio. Oon jo vuosia ollut päiväkodissa lastenhoitajana ja todellakin ala on mun juttu ja haluan sitä opiskella. Miten niin mulla ei ole motivaatioo??

Vierailija
977/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä samaa mietin! Moni kaveri saanut jo tietää opiskelupaikan mutta koska Tampereelta ei oo kuulunu vielä mitää oon ihan jännityksessä. Aattelis että kaikkialta tulis samana päivänä, mutta nyt kun kello on pian viisi niin aika epätodennäköistä että enää tänään tulevat..

Vierailija
978/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä osiokohtaset pisteet näkyvät? Odottelen vielä ylempien kohteiden tuloksia mutta hyväksytty lukee! Onnea muillekin :) <3

Vierailija
979/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motivaatio. Oon jo vuosia ollut päiväkodissa lastenhoitajana ja todellakin ala on mun juttu ja haluan sitä opiskella. Miten niin mulla ei ole motivaatioo??

Kysyivätkö siitä, oletko valmis haastamaan ja muuttamaan omia näkemyksiäsi?

Vierailija
980/1179 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä osiokohtaset pisteet näkyvät? Odottelen vielä ylempien kohteiden tuloksia mutta hyväksytty lukee! Onnea muillekin :) <3

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…

Tarvitset oman hakemusnumerosi

Ketju on lukittu.