VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Miltäköhän varasijalta on mahdollista päästä vielä opiskelemaan (riippuu toki paljon paikkakunnasta)? Vaikea arvoida, kun tänä vuonna kaikkiin kohteisiin haettiin samalla soveltuvuuskokeella
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä pisteitä. Omat pisteet oli enemmän kuin alin hyväksytty pistemäärä vakaan, mutta silti en saanut opiskelupaikkaa. Mitä ihmettä?
Ootko ensikertalainen?
Onko kukaan hakija, joka EI ole ensikertalainen, saanut vielä tietoa pääsystä?
Mulla nimittäin lukee ensikertalaisten kohdalla ei päässyt (tms, en muista tarkkaa sanamuotoa) ja että en ole ensikertalainen - joten en siis tietenkään ole heidän joukossaan!-, mutta kaikkien kiintiössä lukee, että Opiskelijavalinta on kesken... Vielä on siis toivoa(jo)?
Vierailija kirjoitti:
Mulla nimittäin lukee ensikertalaisten kohdalla ei päässyt (tms, en muista tarkkaa sanamuotoa) ja että en ole ensikertalainen - joten en siis tietenkään ole heidän joukossaan!-, mutta kaikkien kiintiössä lukee, että Opiskelijavalinta on kesken... Vielä on siis toivoa(jo)?
Joo, UEF kyseessä
ONPAS PERKELEEN kummallista että mun haastatteluarvioinnissa on desimaalit mukana eli esim 5,42 pistettä tietystä osasta? Oliko muilla tämmösiä desimaalin arviointeja
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä pisteitä. Omat pisteet oli enemmän kuin alin hyväksytty pistemäärä vakaan, mutta silti en saanut opiskelupaikkaa. Mitä ihmettä?
Sama juttu... mut sielä taitaa lukea et jokaisesta osa-alueesta pitää saada väh. 4 pistettä päästäkseen
1000 kirjoitti:
ONPAS PERKELEEN kummallista että mun haastatteluarvioinnissa on desimaalit mukana eli esim 5,42 pistettä tietystä osasta? Oliko muilla tämmösiä desimaalin arviointeja
Mulla oli kaikki muut tasalukuja ja yhdessä joku 3,52 :D
Vierailija kirjoitti:
Joo, Ouluun ei-ensikertalaisena LO. Vajaa 106 pistettä, osa oli tasalukuja esim 22 ja 18, joku tais olla 22.22.
Tietääkö kukaan kuinka usein noita opintopolun sivuja päivitetään?
Mulla näkyy opintopolussa sov.kokeen pisteiksi 120?! Sama myös tuolla soveltuvuuskokeen pistehaussa, kaikki osiot 24p. Sähköpostia ei ole tullut. Ei kai maksimipisteiden saanti mahdollista voi olla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ensikertalainen?
Joo kyllä.
Hei tietääkö kukaan et mitkä noi soveltuvuuskokeen maksimipisteet on per osio? En jostain syystä nyt löydä sitä tietoo mistään..
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan kuinka usein noita opintopolun sivuja päivitetään?
Käsittääkseni tulokset päivittyy sinne sitä mukaa kun oppilaitokset saa ajettua niitä tietoja sinne järjestelmään, eli päivittyy jatkuvasti ja kaikilla tulee tuloksia eri aikaan, jopa saman hakukohteen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu... mut sielä taitaa lukea et jokaisesta osa-alueesta pitää saada väh. 4 pistettä päästäkseen
No just. Sain hyvät pisteet kaikista muista paitsi yhdestä vähän alle 4. Enkä edes ymmärrä miks.
Vierailija kirjoitti:
Hei tietääkö kukaan et mitkä noi soveltuvuuskokeen maksimipisteet on per osio? En jostain syystä nyt löydä sitä tietoo mistään..
24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just. Sain hyvät pisteet kaikista muista paitsi yhdestä vähän alle 4. Enkä edes ymmärrä miks.
Hei! Ihan sama juttu😅 kaikis muis yli 10 pistettä ja yhdessä 3 ja rapiat ja mun mielestä vielä ihan syyttä. Tuntuu ihan paskalta
Mulle ei oo tullu sähköpostia, mutta opintopolussa lukee hyväksytty (Oulu/varhaiskasvatus). Uskaltaisko jo luottaa?