VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Jos on Helsinki, Turku tai Tampere vaka tai lo niin onko jollain jo se peruuntunut, hyväksytty ylempään? Mulla on ainakin kaikissa haku kesken.
Mulla lukee myös, että hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään joka on hakenut luokanopeksi tullut vielä minkäänlaista tietoa?
Mulla lukee Joensuun luokanopen alapuolella olevissa hakukohteissa että peruuntunut, hyväksytty ylemmälle.
Onko sun muut alemmat hakukohteet myös luokanopekoulutuksia?
Alemmat on amk hakukohteita joihin toiseen pääsin papereilla sisään ja siitä on otettu se ”hyväksytty” kohta pois.
Tuota VAKAVAn koesivua on nähtävästi päivitetty tänään. Hoksaako joku, mitä uutta tietoa sinne on lisätty tai onko jotain poistunut?
Kävin eilen ja luin ne läpi, minusta ei mikään oo muuttunu.
Vierailija kirjoitti:
Tuota VAKAVAn koesivua on nähtävästi päivitetty tänään. Hoksaako joku, mitä uutta tietoa sinne on lisätty tai onko jotain poistunut?
Sivun yläosasta on poistunut ilmoitus, että soveltuvuuskokeen aika siirtyy.
Muakin kiinnostaa, lukeeko jollain, että hyväksytty ylempään, jos kaikki on Etelä-Suomen vaka tai lo kohteita
Mitenkäs erityisopettajaksi hakeneet? Onko tullut jotain vihjeitä
Itse hain sivuaineoikeutta lo-koulutukseen, eli olen suorittanut jo aineenopettajan pedagogiset opinnot osana tutkintoa. Onko muita samaa väylää pitkin hakeneita?
Tosi paljon kuumottaa, miten tässä käy. Opintopolussahan ei näy mulle mitään, kun haku oli yliopiston sisäinen. Epätodennäköiseltä kuitenkin tuntuu, oma kiintiöni on joku 2, eikä haastattelu mennyt todellakaan nappiin.
En luota tuohon "hyväksytty ylempään" koska se tuntuu olevan vähän kaikilla #pessimistikö
Te joilla muutkin hakukohteet on kasvatusalalle niin ei varmasti vielä kannata hätäillä jos lukee pelkästään "kesken" kaikissa. Itsellä lukee alemmilla toiveilla että hyväksytty ylempään, mutta kaikki muut kohteet mulla onkin toiselta alalta
En itsekään uskalla luottaa mihinkään vielä, varsinkaan kun en ole hakijana ensikertalainen ja paikkoja on tarjolla huomattavasti vähemmän kuin muuten olisi..
Mitä ootte mieltä että jos ei lue mitään että hyväksytty ylempään vaan lukee opiskelijavalinnan olevan vielä kesken niin voiko se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä että on mahdollisesti päässyt alimpaan vaihtoehtoon ja tästä syystä ei lue, että hyväksytty ylempiin?
Kyllä kai nuo ilmotetaan ihan selkokielelläkin, ettei täälä tartte arvuutella pääsikö vai eikö päässy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ootte mieltä että jos ei lue mitään että hyväksytty ylempään vaan lukee opiskelijavalinnan olevan vielä kesken niin voiko se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä että on mahdollisesti päässyt alimpaan vaihtoehtoon ja tästä syystä ei lue, että hyväksytty ylempiin?
Tai sitten ei päässyt mihinkään, niinkin käy osalle. Kokeen perusteella ei ole ketään vielä hylätykään ("Et saanut opiskelupaikkaa").
T. Neljättä kertaa hakeva
Onko jollekin tullut jo valintatuloksia varhaiskasvatuksen kanditutkintoon?
Onko jollekin tullut tuloksia Ouluun vaka tai lo?
Ei oo tullut Ouluun tuloksia vakaan ainakaan mulle. Kolmantena hain Amk koulutukseen ja siinä lukee että hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle. Saa nähdä miten käy!
Itsellä ensimmäinen hakukohde Tampereen vaka ja toisena TAMK, jonka kohdalla lukee ”peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle”. Ykköstoiveen kohdalla lukee edelleen ”kesken”.
Vaihtoehdot 3&4 ovat vaka Oulu ja Jkylä, joissa lukee myös kesken. 5&6 sitten puolestaan AMKIN linjoja joissa lukee sama ”peruuntunut, hyväksytty...”.
Eli kaiken järjen perusteella olen siis nyt pääsemässä Tampereelle! 😂
Onko Joensuun vaka tuloksia tullut kenellekkään?😊