VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Eli jos sulla nyt on siellä muita, mihin ooot varasijalla tai hyväksyttynä ja ne pyyhkiytyi niin sait paikan. Jos ne edelleen näkyy niin et saanut. Nämä paikat pitää olla siis jotain muita kuin opettajan.
Tulis nyt ne tulokset tonne näkyviin, niin ei tarttis täällä kenenkään spekuloida ja vois oikeesti ottaa saamansa paikan vastaan.. Pääsis ihmiset hakemaan asuntoja ja hoitamaan kaikki semmoset asiat kuntoon. :)
Saitko paikan vaka maisteri Turku? Mulla näkyy edelleen valinta kesken ja se on ainut hakukohde mulla.
Jyväskylässä vakan avoimen väylän tulokset näkyy, samoin kuulemma erityispedagogiikan :)
En saanut. Oon varasijalla. Outoa ettei sulle oo tullut🤔 mulla näkyy kummatkin kiintiöt eli haku vaka maisteri Turku niin et on kandi valmis ja sit näkyy toinen jono, missä on opiskelevat ja siitä saadut pistemäärät. Miksi ne tekee näin vaikeaksi tän. Kyllähän ne tietää ketä on sisälle päässyt jos pääsee varasijalle😀
No mitä ihmettä 😅 eipä auta kun odotella. Piinaavaa touhua.
Opintopolussa tilanne voi elää ilmeisesti niin kauan kuin hakukohteen kaikkien hakijoiden tuloksia sinne päivitetään. Minulla kävi perjantaina niin, että aamulla näkyi opiskelupaikka myönnettynä ylimmälle hakukohteelle koepisteillä (ei VAKAVA-kohde), mutta kun iltapäivällä kirjauduin uudestaan ottaakseni paikan vastaan, näkyi taas että opiskelijavalinta kesken ja koepisteet oli kadonneet. Siinä sitten jännitin, oliko se paikan saaminen ollut vain joku virhe. Hyväksymissähköposti tuli vasta muutamaa tuntia myöhemmin illalla. Eli jos haluaa välttää turhaa paniikkia, ei kannata seurata Opintopolkua ollenkaan vaan odottaa s-postia :D
En pääse kirjautumaan opintopolkuun... muilla samaa?
Apuuvaa... Itellä on siis 3 ensimmäistä kohdetta psykalle (en päässy 2. vaiheeseen), 4. luokanopettajaks ja 5. toimintaterapeutiks. Toimintaterapiaan mun pisteet riitti sisälle ja vielä toissa päivänä siinä luki hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita. Saako nyt siis jo tuulettaa jos tää hyväksytty on vaihtunu "peruuntunut, pääsit ylempään hakukohteeseen", vai voiko tässä olla joku virhe? 😂
Juu ei näy jkl erkka, niinkuin väitettiin ylempänä
Vierailija kirjoitti:
Juu ei näy jkl erkka, niinkuin väitettiin ylempänä
Avoimen väylän erkka on tullut.
Mä en kykene elämään normaalia elämää ennen kuin ne tulokset tulee! :D En kestä tätä jatkuvaa jännitystä, kun aina aamulla herätessä miettii, että josko tänään tulis.
Vierailija kirjoitti:
Apuuvaa... Itellä on siis 3 ensimmäistä kohdetta psykalle (en päässy 2. vaiheeseen), 4. luokanopettajaks ja 5. toimintaterapeutiks. Toimintaterapiaan mun pisteet riitti sisälle ja vielä toissa päivänä siinä luki hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita. Saako nyt siis jo tuulettaa jos tää hyväksytty on vaihtunu "peruuntunut, pääsit ylempään hakukohteeseen", vai voiko tässä olla joku virhe? 😂
Saat tuulettaa, onneksi olkoon! :)
Onko itä suomen ope tuloksia tullut, anyone?
Vierailija kirjoitti:
Onko itä suomen ope tuloksia tullut, anyone?
Ei oo :(
Onks kellekään tullut JKL luokanope maisterin tuloksia? Jos on tullut pistekirjeitä; summautuuko teillä pisteet oikein? Mulla ne on vähän erikoisesti hmm
Vierailija kirjoitti:
Minkä tulokset? :D
Mietin samaa! Menin heti paniikissa opintopolusta kattomaan mutta ”opiskelijavalinta kesken”... 😬
Kevään toisen yhteishaun ja syksyn yhteishaun tulokset
Voit nähdä tiedon hyväksynnästä Oma Opintopolku -palvelussa jo ennen kaikkien tulosten julkaisemista, jos
sinut on valittu ylimpään hakutoiveeseen
sinut on hyväksytty esimerkiksi 3. hakutoiveeseesi, mutta sinua ei valittu ylempiin hakutoiveisiin.
sinut on hyväksytty alemmalle toiveelle, mutta ylemmät hakutoiveet ovat vielä kesken
et saanut opiskelupaikkaa.
Hakijalle tarjotaan näissä yhteishauissa pääsääntöisesti yhtä korkeakoulupaikkaa. Kaikkien valintojen tulosten julkaisun jälkeen voi kuitenkin olla tilanteita, joissa hakijalle tulee mahdollisuus valita, minkä paikan ottaa vastaan. Saat sähköpostiisi viestin, jos olet saanut opiskelupaikan ja voit ottaa paikan vastaan. Lue lisää paikan vastaanotosta.